Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uudelleenluominen  (Luettu 42649 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #90 : 23.09.2006 21:30:59 »

 crazy2 Grin
S U L K U angel

N o   m o r e   m y   e n e r g y   t o   y o u !
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #91 : 23.09.2006 21:51:50 »

Höööö 2funny
Laitanma lusikkani soppaan,ja kysynkin,että eikös "Pohjolan Valo"-sana ole vain egoani varten? coolsmiley
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #92 : 23.09.2006 22:12:09 »

crazy2 Grin
S U L K U angel

N o   m o r e   m y   e n e r g y   t o   y o u !


Suurin ja nöyrin KIITOS! Sillä egoistamme jo eroon todellakin tahdoin!  Wink smitten smitten smitten
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #93 : 24.09.2006 01:24:02 »


Erillisyyttä luo vain se, että sitä näkee ympärillään.


 :Smiley

Yhtä lailla: kun on havainnut ykseyttä heijastavia ihmisiä ympärillään,
sen voi ottaa omaksikin vakuudekseen.

Jolloin "Pohjolan valo" ei imaisekaan ketään,
joka on vain tullut heijastaneeksi muita itseensä.

Lainaus
Jos on itse kokonainen ja eheä yksilö, ei näe ympärillään erillisyyttä, yksilöllisyydestä huolimatta.

Päinvastoin: Ollessaan itse kokonainen ja eheä yksilö
näkee selvemmin ympärillään ilmenevään erillisyyteen,
koska jokainen heijastus tulee täydentämään kokonaiskuvaamme.

Tämä on juuri sitä wanhanajan selvänäköisyyttä,
jonka katse valaisee pimeimmänkin nurkan,
koska näkijä tietää, mikä täydentää valoaan.

Lainaus
Yksilöityminen mahdollistaa ykseyden kokemisen, eikä päinvastoin.

Kyllä, mutta kyse on kehäytymisestä:
ensinnä erilleen menemisestä ja sittemmin yhteen jälleen tulemisesta
- ympäri käytyämme.

Kun yksilöityminen edeltää hajaantumista,
ihminen kuljettaa omaa jumalkipinäänsä mukanaan pimeydenkin mahdinkin murtaen
eli läpivalaisee alati omaa kehittymöään
toimien itse suunnanvakauttajana kohti ykseytymistään.

Lainaus
Mutta kuten sanottu polkuja on monia. Toiset lähtee kulkemaan sitä toisesta päästä ja toiset toisesta.

Minä uskon, että me kaksi olemme startanneet sen ääripäistä.

Itse asiassa polku urkenee aina eteenpäin
- peruuttaminen on sitä,
että ottaa eteenpäinmennessään vaihtoaskeleen.

Te kaksi (M. ja K.N.) näytätte minun silmissäni perin hyvin sijaavan toinen toisianne
tukien meidän muidenkin tietä eteenpäin.

Eli toimitte auraajina.  smitten

Lainaus
Minä olen elämässä ihmisen elämää, henkisyys on jotain sellaista mikä on aina ollut.

Tämä on jännittävä, iloinen ja täyteinen matka.
 Wink

Minäkin uskon sinun elävän ihmismatkalaisen elämää
- kuitenkin niinkin, että henkisyytesi opettaa muille heidän henkisyydestään.

Eli olet kuin saaren loistava majakka.  Kiss

Näen myöskin täydentävän vaihtoehdon: loistava-ikkunaisen palatsin.
Se on sitä, että oma säteilynsä kiirii akkunoista kaikkeen maailmaan.

Ja kun riittävän moni valitsee olevansa yksi valoasuinen ikkuna maailmaan,
olemme niitä uuden ajan enkeleitä, joille ihminen on enemmän kuin saari.

 angel angel angel

Koska..., koska olemme yhdessä Rakkauden Meri.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #94 : 24.09.2006 01:45:50 »

Tuli muisto tuosta; :Smiley

Katsoin kerran ystäväni sinisiin silmiin, ja olin yhtäkkiä kuin kala niiden sinessä. Uin ja uin ja näin hänet niinkuin kaukainen saari, jota en koskaan saavuttaisi.

Tätä ilmiötä mietin monet, monet vuodet. Kunnes ajattelin, että hänelle minäkin olin tuo saavuttamaton saari.

Kunnes eräänä päivänä oivalsin, että meri saarien ympärillä on tuo valtava tunteiden pauhu, jonka jokaisen saaren tulee itse kokea ja tuntea omalla tavallaan. Kun tulee tyventä, huomaa, että on syvyys. Ja siellä syvällä nuo saaret ovat kaikki kiinnittyneinä samaan mantereeseen.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2006 15:16:48 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #95 : 24.09.2006 02:00:06 »

Yhtä lailla: kun on havainnut ykseyttä heijastavia ihmisiä ympärillään,
sen voi ottaa omaksikin vakuudekseen.
Jolloin "Pohjolan valo" ei imaisekaan ketään,
joka on vain tullut heijastaneeksi muita itseensä.

Hmm... tarkastellaanpas...  Grin
Juuh, voi ottaa jos haluaa, mutta että jotkut yksilöt haluaa kokea itse jotain, jolloin muutos tapahtuu jokaisessa solussa, jolloin
se ilmenee ja kulkeutuu kauniisti ja luonnollisesti läpi näkymättömien verkostojen maanytimeen ja kaikkeuteen asti. Merkkinä, muutoksena, liikkeenä tässä hetkessä ja todellisuudessa.
"Pohjolan valo" ei itsessään heijasta mitään mihinkään suuntaan, sillä se on käsite. Jokainen yksilö voi luoda sille merkityksen ja sisällön ja sen mukaan ja siihen suhteuttaen luoda sille sellaisia merkityksiä.
Annetaan "Pohjolan valon" olla, on! (käsite) Wink

Lainaus
Päinvastoin: Ollessaan itse kokonainen ja eheä yksilö
näkee selvemmin ympärillään ilmenevään erillisyyteen,
koska jokainen heijastus tulee täydentämään kokonaiskuvaamme.

Tämä on juuri sitä wanhanajan selvänäköisyyttä,
jonka katse valaisee pimeimmänkin nurkan,
koska näkijä tietää, mikä täydentää valoaan.

Yksilö ei ole eheä, jollei hän ole läpikäynyt ykseyden käsitteen takana olevaa transformaatiota itsessään yksilönä. Eli eheä yksilö heijastaa aina ykseyttä. Jokainen reagoi siihen omista lähtökohdistaan käsin.

"Näkijä" tietää mihin kerrokseen on vastattava heijasteessa, jotta tuo heijasteen takana oleva yksilö saa sen informaation, jota hän juuri sillä hetkellä kaipaa. Sitä täydellistä hetkessä oloa ja spontaania vuorovaikutusta.
Lainaus
Kyllä, mutta kyse on kehäytymisestä:
ensinnä erilleen menemisestä ja sittemmin yhteen jälleen tulemisesta
- ympäri käytyämme.

Erilleen meno merkitsee sitä, että minuus/ykseys hajantuu itsen/yhden ulkopuolelle. Yhteen tulo tarkoittaa sitä, että minuus/ykseys kokoontuu ympäri käytyään, kaukana avaruuksissa, taivaissa, tulevaisuudessa, menneisyydessä, milloin missäkin, kukakin kokee tarvetta sitä minuuttaan hajauttaa, kokoontuu yksilön minuuteen takaisin, eli ykseyteen.
Lainaus
Kun yksilöityminen edeltää hajaantumista,
ihminen kuljettaa omaa jumalkipinäänsä mukanaan pimeydenkin mahdinkin murtaen
eli läpivalaisee alati omaa kehittymöään
toimien itse suunnanvakauttajana kohti ykseytymistään.

Pimeydellä ei ole mahtia, vain ihmisen mieli voi antaa sille mahdin, kuten se haluaa antaa mahdin valollekin.
Lainaus
Te kaksi (M. ja K.N.) näytätte minun silmissäni perin hyvin sijaavan toinen toisianne
tukien meidän muidenkin tietä eteenpäin.
Eli toimitte auraajina.  smitten

Niin. Ehkä. Ymmärrän, että se mitä K.N ilmentää, on jotain, mitä ehkä joku kaipaa ja tarvitsee... ja niin on hyvä.
Mutta se ulkoasu, jossa se ilmenee, on minun ulkoasuni vastakkainen pää ja minä toivon, että niin annetaan olla. Minä annan olla.

Lainaus
Eli olet kuin saaren loistava majakka.  Kiss
Näen myöskin täydentävän vaihtoehdon: loistava-ikkunaisen palatsin.
Se on sitä, että oma säteilynsä kiirii akkunoista kaikkeen maailmaan.
Ja kun riittävän moni valitsee olevansa yksi valoasuinen ikkuna maailmaan,
olemme niitä uuden ajan enkeleitä, joille ihminen on enemmän kuin saari.

Ei, minusta ainakaan ei tule loistava ikkunaista palatsia,  ei uudenajan enkeliäkään. Minä olen ruohonjuuritasonihminen ja siellä minä elän ja tulen elämään.
Voi olla, että häröilen aina tämmöistä kaikkea välillä, mutta ne ihmiset, joita minä kohtaan, ei kuuntele sanojen helinää ja niiden kimalluksista vaikutu. Siellä kohdataan sydämellä, vaikka kirosanatkin sinkoilisivat ja nyrkit heiluisi. (kuvaanollista)ko. Wink
Ainoa mitä voi tehdä, on mennä kohti omaa sisintään, tulla lähemmäs tätä hetkeä juuri sellaisena kuin on. Tällä mennään... katto sammaleissa ja ikkunat hämähäkinverkoissa.  Kiss

Lainaus
Koska..., koska olemme yhdessä Rakkauden Meri.

Mjoo... mutta otetaan se pelon taivas kanssa kyytiin.. ettei jaeta kaikkeutta kahtiin, se olisi surullista.  Undecided
« Viimeksi muokattu: 24.09.2006 02:02:01 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #96 : 24.09.2006 14:29:36 »

 angel Ihanaa, sillä tässä on tullut jotakin aivan todella "uudelleenluotua". Kiitos teille, en olisi voinut tehdä sitä yksin.  smitten

Seuraava kirjoitus on kanavoitu Jeesukselta Kristukselta, mutta vain osittain. Sillä se on yhtälailla ja tasavertaisesti "kanavoitu" myös siltä todelliselta itseltäni, korkeimmalta minältäni tai millä hyvänsä termein kukakin sitä haluaa nimittää ja sen käsittää.

Toki nuo aikasemmatkin kanavointini Jeesukselta ovat aina olleet mitä parhainta yhteistyötä, mutta olen kuitenkin vain toiminut lähinnä kirjoittavana kätenä, eli siirtänyt saamani tiedon paperille. Nyt oli kuitenkin aika siirtyä "jälleen" toisenlaiseen kanavointiin. Sillä enää minulla ei ole erillisyyttä/eroa Jeesuksesta tällä ilmaisunkaan tasolla. Kuten ei Luojastakaan.  Wink

Olemme täysin yhtä kun teemme tämänkaltaista yhteistyötä. Täydentäen toinen toistamme palvellen näin kokonaisuutta kirjoituksellamme.

Uskoo ken haluaa ja miten haluaa tai sitten ei. Sillä ei ole merkitystä.  Wink


KOKONAISUUDEN PALVELEMINEN 24.9.2006


Mietin tässä kovasti täällä puituja asioita ja eri näkemyksiä, ymmärtäen ja hyväksyen periaatteessa ne kaikki. Ollen myös iloinen siitä, että on osattu rakentavasti olla eri mieltä.  coolsmiley Silti jokin kaihersi ja häiritsi sisintäni...

Sittenpä sainkin Jeesukselta syyn tuohon kaiherrukseen ja aiheen sen häiritsevyyden "poistamiseksi" nimellä kokonaisuuden palveleminen...

Nämä kaikki täällä ja missä tahansa muualla käsitellyt "termit" Pohjolan valosta, erillisyydestä yms. palvelevat tasapainossa tai tasapainoittaen kokonaisuutta. Kaikki koemme ja ymmärrämme asioita omalla tavallamme ja kaikki tuo palvelee kokonaisuutta. Kaikki ihmiset erilaisuuksineen ja mielipiteineeen palvelevat kuitenkin kaikki samaa kokonaisuutta. Halutaan mitäkin sitten nimittää miksi tahansa, kuten esimerkiksi vaikka Pohjolan valoksi.  Wink

Mitä tahansa sanot, teet tai tunnet, sillä on aina vaikutuksensa kokonaisuuteen. Kaikki, ihan kaikki maan matosesta ihmiseen joko tiedostaen, tiedostamattaan, tahtoen tai tahtomattaan "palvelee" kokonaisuutta.

Mikä tämä kokonaisuus sitten on? Kenties mikään muu ihmisten käyttämä sana ei sovi kuvaamaan sitä paremmin kuin LUOJA. Luoja luoden kokonaisuuden, kokonaisuutta on kokonaisuus. Hän on kaikki ja ei mitään, uskova ja ei uskova ja kaikkea siltä väliltä, mitä koko elämän muodostamaan kokonaisuuteen liittyy.

Sillä ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden=Luojan olemassaoloon, uskoi "häneen" tai ei. Eikä silläkään, miten uskoo (jos uskoo) ole tuohon olemassaoloon merkitystä. Kokonaisuus= Luoja ON. Eikä siihen tarvita kenenkään uskoa tai epäuskoa. Aivan kuten sillä ei ole merkitystä teidänkään olemassa oloonne. Synnyitte maailmaan, elätte ja hengitätte NYT. uskoitte tai ette. Ette voi uskollanne siihenkään vaikuttaa.

Te ihmiset olette erilaisia ja niin on hyvä. Sillä te kaikki omalla erilaisella ja ainutlaatuisella tavallanne täydennätte kokonaisuutta. Aikanaan te kuolette, mutta jatkatte silti yhä kokonaisuuden palvelemista toisella tavalla ja tasolla kuin nyt.

Palvelkaa kokonaisuutta omalla uniikilla tavallanne. Kaikkien panos on yhtä tärkeä ja käsitteistä väitteleminen lopulta turhaa. Sillä ettehän kuitenkaan voi käsitteillänne muuttaa ja vaikuttaa siihen mikä ON. Pyydän teitä myös huomioimaan, että tuosta kaikesta (näennäisestäkin) erilaisuudestanne huolimatta, te kaikki olette sitä samaa mikä ON. Täydentäen toinen toistanne ja kokonaisuutta. Palvellen sitä erilaisuudellanne. Kaiken pitää olla tasapainossa ja erilaisuutenne on avain siihenkin.

Rakkaudenvaloa teille kaikille!  smitten
« Viimeksi muokattu: 24.09.2006 14:41:34 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #97 : 24.09.2006 14:36:57 »

Teille on sanottu, että usko siirtää vuoria, mutta oikeastaan se on pikemminkin niin että TOTUUS siirtää vuoria.  Wink angel  smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #98 : 24.09.2006 15:14:21 »

Kiitos tuosta Rakkauden enkeli... smitten
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #99 : 24.09.2006 15:58:34 »

Kiitos, todellakin, Rakkauden enkeli  Kiss
siitä, että ilmoitit, mitä on Kokonaisuuden palveleminen.

Et käskyttänyt, et lähettänyt liikenteeseen, et julistanut.

Vain ja ainoastaan ilmoitit, mitä voimme teettää itsellemme
palvelemalla kokonaisuutta.


 angel Tässä vielä minunkin ilmoitukseni:


Kokonaisuuden palveleminen

Se palvelee jokaista, aivan jokaista
pienimmästä maanmatosesta suurimpaan herkulekseen.

Niin valveilla kuin unen ja henkisellä puolellakin.
Aina on kokonaisuuden palvelu meneillään hyväksemme.

Ei siitä kukaan ole sivussa; kukaan on olematta siitä osaton.

Vastaanottaminen riittää - luukun auki pitäminen.

Ja jos henkeen ottaa, kurkusta tuntuu puristavan,
niin syvähengitys riittää.

Sillä kootessaan kaiken yhteen
kokonaisuuden palveleminen
lahjoittaa kaiken
sille yhdellekin
meistä.

Sitä on elämän ihmeen välittäminen,
että suo sen tulla kauttaan ilmaistuksi.

Tuona kokonaisuuden palvelemisena,
joka itselleen kokee
ja itselleen levittää.

Olemmehan yhtä elämän syvähengitystä.

 smitten

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #100 : 24.09.2006 20:22:26 »

Älkää kiittäkö vain minua, kiittäkää myös itseänne ja...  Wink  smitten angel
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: