Sivuja: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106281 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #2070 : 16.06.2011 12:57:28 »

 Soma,voisi olla entisen elämän juttu,oli se laivakin puuta.Olittekohan kolmestaan.?Niitä yksityiskohtia ajattelin kanssa,mitä laivalla oli,muistatko?
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #2071 : 17.06.2011 07:20:12 »

Onhan se uni ollut ehkä sitäkin"elämänmerellä"kulkemista.Lähtö jostain,ja matka toiselle rannalle ehjänä,eikä niitä myrskyjäkään ollut.Mies kuitenkin mukana,toisin sanoen voisi olla,sinä kokonaisena ihmisenä.Myös lapsi,uuden tuoja.
Muutokset,olkoon ne ,millaisia hyvänsä elämässäsi,on vaikuttaneet,siltä että uutta ja parempaa on lopputuloksena.Välillä sulla oli huonompia unia,tukankin lähtöäkin,joka on sitä uupumistakin.Mutta matkahan jatkui,ja jatkuu. Teitä oli kolme,jotka oli unessa esillä,sekin on se pyhä luku,uuden tuoja.
Vaikka uni olisi ollut entistä elämää,tuli se nyt juuri tarpeeseen näköjään,muistuttamaan,että elämät ovat muutosta,ja matkantekoa.
Olen pannut merkille,että niitä entisen elämän väläyksiä tulee usein johonkin elämäntilanteeseen kuin muistuttamaan jostain.Jostain joka on opittuna jo sieltä edellisistä elämistä.Paljonhan me itsekukin on jo opittu.       smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #2072 : 17.06.2011 07:33:48 »

    Sekin oli mukava,puhtaat valkoiset vaatteet ja luonnonmateriaalia.

Niin pidä unista kiinni.Pahassakin unessa,on hyviäkin symboleita,joita pitää aina muistaa etsiä.

                                                                                                                            smitten
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2073 : 17.06.2011 15:37:36 »

Kalastusunia taas Cheesy Unessa pikkusisarukseni olivat sotkeneet vieheeni ja rikkoneet onkeni ja erään pitkän laiturin alta löytyi niitä mun vieheitä kun nää oli pudottanu ne sinne.

Laituri oli puinen ja siiitä oli kuitenkin peitetty ne lautojen välit, ettei sen laiturin alle nähnyt. Semmoset syvennykset vain niitten lankkujen välissä.

Ja ne vieheet oli siinä matalassa vedessä laiturin alla.

Ja sitten löysin kaksi simpukkaa, jotka oli tyhjiä, sekä sitten kotilon. Kotilo oli elävä ja 'sisustin' sellaisen muovisen neliönmallisen astian kotoisaksi sille kotilolle jossain mökissä, ja laitoin sen kotilon ja ne simpukat sinne ja kannoin astian ulos. Sanoin jollekkin tyypille siinä ulkona että: se kotilo on ainut joka saattaa karata sieltä astiasta....

Ainiin, ja sillä rikkinäisellä ongella kalastin hetken ja pieni hauen poikanen seurasi lähelle rantaa asti kun sillä kalan näköisellä vieheellä leikittelin..

Auttaako joku selventämään, että mitä tää kotilo saattaisi mahdollisesti symboloida tässä?  Smiley


tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #2074 : 18.06.2011 16:19:55 »

Muisteleppa juttua,eräästä aijemmassa sukupolvien aikaisissa taphtumissa.Oli tuollainen naisihminen,joka oli ilkeilevä,katkeroitunut.Oli utelias,ja nautti,jos jollain meni huonosti.Oli utelias kaikinpuolin,ja pahanilkinen.Luulairi ihmisten elämää.Tuli toisten "reviirille"
Mikälie ollut ulkonäkönsä,mutta tunkeileva ja kiusallinen kyllä.
Ei hälle juurikaan ääneen sanottu,ettei ollut asiaa johonkin.Sanoit nyt,niin jyrisi mennessään(sadatteli).
Jotakin mukavaa teillä on meneillään,ja tuli katsomaan,meneekö "liian hyvin"
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #2075 : 19.06.2011 23:07:37 »

Pitkästä aikaa Piitttkää ja merkityksellisen tuntuinen uni. Olin mieheni kanssa junassa, olin Minni Hiiri ja hän Mikki! Junan vaunut murskaantuivat yhdessä kohtaa, vuoret murskasivat sen yhteen. Näimme sen ylhäältä. Hyppäsimme kohdan yli ja jouduimme imuun. Paha mies oli keksinyt viemäriputkiston niille, jotka ohittivat hänen ensimmäisen murskausansansa. Putkiston kautta tulimme vanhaan meijeriin tai navettaan, valkoisiksi kalkitut seinät. Olin alasti, hän aikoi nylkeä minut. Pääsin pakenemaan kioskin puolelle. Siellä oli turisteja bussitauolla, juoksin vessaan mieheni bändikaverin kanssa, hän oli turvallinen. Selitin mitä tapahtuu. Jotenkin voitimme hänet. Sitten olin vaatteet päällä ja minulta tultiin kysymään, mitä tarkoittaa pinkki rusetti kangaspohjalla. Luin sitä. Se tarkoitti, että nuori tyttö, jonka vanhemmat kysyivät, oli pisteliäästi rakastunut. Laitoin rusetin päälle oranssia pitkänmallista pulveria ja jotain muutakin. Siunasin rakkauden, ettei se vahingoittaisi rakastajaa, eikä kohdettaan. Pisteliäällä neulalla ommellut tikit saivat näin vastapainonsa.

Aika mystistä.  Cool
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #2076 : 20.06.2011 10:00:11 »

Laitanpa itsekin unia tänne, kun on niin vilkasta aikaa unimaailmassa. Unia näen niin yöllä kuin päivällä (ihanaa nukkua lapsen kanssa päikkäreitä Smiley). Katsoin jo tulkintoja tuosta toisesta topiikista eikä vissiin hyvältä näytä..

- pyörryin / halvaannuin unessa eikä kukaan auttanut. siinä vaan makasin kuin koomassa ja näin muut, mutta en voinut tehdä mitään ja olo oli kamala. en muista miten siitä virkosin tai selvisin.
- monena yönä olen nyt nähnyt joko lapsen ulostavan tai mieheni ulostavan.
- olimme lähdössä lentokentällä matkalle, mutta vain minulla ja toisella lapsella oli ajantasaiset passit ja piti jäädä kentälle. toiselle lapselle ei ollut passia ja miehen passi oli vanhentunut.
- olimme menossa miehen kanssa hissillä jossakin hotellissa, mutta se ei toiminut ja piti tehdä vaikka mitä kommervenkkeja, että päästiin ulos koko hissistä. hissi oli vissiin menossa alaspäin.
- oltiin työkavereiden kanssa menossa johonkin syömään, mutta ruokalat oli jo kiinni ja piti ajaa autolla ympäriinsä, että löytyisi ruokapaikka, koska kaikilla oli kova nälkä.
Näen paljon unia, monta unta yössä eikä ne oikeastaan koskaan ole kivoja unia, aina niissä on ahdistava olo ja tunnelma. mutta nyt on ollut erityisen vilkasta ja vaikeaa. joskus sitä toivoo, että saisi valvoa yöt niin ei tarvitsisi nähdä unia ollenkaan.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2077 : 20.06.2011 11:22:13 »

Toissayönä näin unissani maanjäristyksen ja taivas oli verenpunainen. Siltoja sortui. Yritin ennen pakenemista ottaa sekäreppuuni itselleni tärkeitä kirjoja. Olin jossakin auditorion-tyylisessä paikassa, mutta silti näin mitä ulkona tapahtui. Vedet nousivat ja koko ilma oli punertava. En kuitenkaan ollut paniikissa kuten useimmat olivat. En nyt tarkkaan muista mitä kirjoja mukaani otin. Jonkun katastrofeista kertovan kirjasen kuitenkin muistan laittaneeni reppuun muiden joukossa.

Maailmankuvaniko järkkyy vai liittyykö tämä johonkin muuhun?
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2078 : 20.06.2011 11:58:23 »

Olin unessani taas maalla kotipaikassani ja pihaan tuli koira. Se näytti samalta, kuin nyt jo "koirien taivaaseen" siirtynyt naapurin hauveli ja samassa unessa tuli samasta osoitteesta pari muutakin koiraa. Kaikki olivat kovin lauhkeita, leppoisia, eikä millään tavalla vihaisia tai ärhäköitä. Mutta kaikki olivat tosiaankin tänä keväänä poistuneita koiria, mitähän heillä oli kerrottavanaan?

 Huh Kyllikki
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2079 : 22.06.2011 07:33:14 »

Viimeöinen uni oli taas pitkästä aikaa todella tapahtumarikas Cheesy

Menin kavereideni kanssa eräälle kaveripojalle, jonka kanssa mulla oli ollut pienen pientä säätöä tässä joku aika sitten. Pojalla oli ollut säätöä myös toisen kaverini kanssa joskus, kunnon pelimies (tosin ei mua ainakaan haittaa koska en ole silleen kiinnostunut kyseisestä jätkästä)
  Astuessani ovesta sisään, näin itseni jotenkin takaapäin katsottuna, mulla oli vaaleat pitkät kiharat hiukset ja tummanvihreä iso löysä toppi.
  Poika hymyili 'viekkaasti'. Sisällä soitin puhelimesta pojalle musiikkia kaiuttimien kautta, ja mielestäni ääni oli todella huonolaatuinen ja särisevä. Kysyin pojalta että kuulostaako ääni hänen mielestään särisevältä tai huonolta niin hän vastasi ettei tiedä.
  Peilailin itseäni pojan talossa olevasta seinäpeilistä. Ajattelin että mulla oli rumat vaatteet, mutta olin silti kaunis. Meinaako tää hyvää itsetuntoa ja sitä että olen tyytyväinen itseeni?

Sitten seuraavaksi olin laskettelurinteessä autossa erään toisen pojan kyydissä, jonka tiedän olleen kiinnostunut musta joskus alkuvuodesta. Puhuimme laskettelusta ja nauroin itse sille kuinka minä ja kaverini joskus harjoteltiin lautailemaan eikä päästy edes sinne mäen päälle hissillä kun heti kaaduttiin Tää lautailujuttu tapahtui siis oikeastikin joskus viime talvena Cheesy Cheesy.

Yhtäkkiä olinkin tän samaisen kaverin kanssa siellä hissijonossa, ja kun meidän aika koitti mennä sinne hissille, niin se 'hissityöntekijä' otti minua olkapäästä kiinni ja sanoi jotain: 'Kehtaatkin tolleen kiirehtiä'. Pyysin siltä sitten anteeksi, ja jouduimme molemmat maksamaan sille hissinaiselle 9 euroa. Mulla oli 10 euron seteli ja maksoin sillä mutta muistaakseni en saanut vaihtorahoja takas.

Sitten emme olleetkaan menossa laskemaan (ehkä alitajuntani muisti kuinka siitä laskemisesta ei tullut mitään ja laittoi meidät tekemään jotain mistä on enemmän kokemusta..... Cheesy) , vaan se hissinainen kysyi että millä hevosilla haluamme ratsastaa.
  Kaverini valitsi jonkun, ja sitten nainen luetteli minulle 3 hevosta joista mun piti valita joku. Muistan vain valitsemani hevosen nimen, ja se oli Romu. Kysyin että mitä rotua hevoset olivat, ja nainen sanoi kaikkien kolmen hevosen olevan lämminverisiä. Kuultuaan hevosvalintani, nainen sanoi Romun olevan todella rumannäköinen...

Lähdin kävelemään siitä hissiltä pois päin, mutten tiennyt että missäpäin talli sijaitsee siellä, koska en ollut ennen edes teinnyt että siinä laskettelukeskuksessa oli myös hevostalli.... Kävelin vähän matkan päähän ja kaverini ja se hissinainen olivat kauempana minusta, ja hissinainen puhui puhelimessa.
  Näin mielessäni kuvan jossa mulla oli ratsastusvaatteet päällä ja ajattelin että se poika joka oli tuossa ihan unen alussa, pitää minua hyvännäköisenä Cheesy

Mietin että mihin suuntaan minun piti mennä, niin hissinainen viittoi kädellään ja lähdin sinne sitten kaverini kanssa. Sanoin kaverilleni etten ollut ennen käynytkään täällä tallilla, kunnes tallin löydyttyä tajusimme että tällä kaverillani oli ollut pienempänä poni tällä tallilla. Kaverini poni oli ollut valkoinen harmailla täplillä ja pilkuilla ja sillä oli ollut toinen silmä sokea ja vaalean sininen. (Olen varma että oon joskus nähnyt juuri tässä talliympäristössä tapahtuvaa unta jossa oli juuri tää mun kaveri ja se sen poni... Cheesy

Piha oli sellainen sotkunen ja ahdas, mutta tallin sisällä oli siistiä ja tilavaa. Hevosia siellä ei ollut vaan ne oli jossain muualla. Kaverini meni välittömästi erääseen tyhjään karsinaan ja tutki seinissä olevia metallilenkkejä joihin hevonen kiinnitetään. Itse etsiskelin myös sopivaa paikkaa laittaa se hevonen kuntoon, mutten löytänyt sopivaa karsinaa.
  Käytävän molemmin puolin löysin kuitenkin sitten sopivat lenkit ja niistä roikkui myös köydet/riimunnarut joilla saa hevosen kiinni. Testasin niitten kestävyyttä vetämällä ja hyvinhän ne pysyivät solmussa ja kiinni.
  Kaverini tuli sitten siihen luokseni ja laski reppunsa maahan ja alkoi meikata. Kun hän oli juuri lopettamassa meikkausta, päätin itsekin sitten hieman taivuttaa ripsiäni. Sitten aloin kuulla voimistuvaa humisevaa/hurisevaa ääntä ja heräsin.

Hetken olin siinä unen ja valveen rajamailla ja näin kuinka ripsiäni taivuttaessa vilkaisin pieneen käsipeiliin ja takanani oli iso lauma miehiä puvut päällä Cheesy

Mitäs tää uni nyt mahta mulle kertoa? Mieleen jäi erityisesti tuo kuinka tunsin itseni kauniiksi niissä rumissa vaatteissa siinä peilin edessä (myös sen pojan silmissä) ja sitten se kuinka se hissinainen sanoi sitä valitsemaani hevosta ruman näköiseksi, eli ihan kuin toistuisi tää kohta tässä.

Ja oliko nää kaksi poikaa tässä unessa ne 'toiset kaksi hevosta' joita en valinnut? Ja mitä se Romu-heppa tässä sitten kuvastaa? Minua itseänikö?

Tuhannet kiitokset jos joku osaa auttaa  smitten
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2080 : 22.06.2011 16:44:34 »

Ensimmäisessä unessa oli loskainen talvi ja minulta oli varastettu takki sekä pyörä. Huutelin niitä pitkin katua ja aloin itkeäkkin, kun oli pyörä viety. Vastaan tuli sitten eräs ihminen, jonka kanssa minulla oli joskus ollut juttua, mutta joka loppujen lopuksi oli todella törkeä minua kohtaan. Itkin hänellekin pyörääni, ja hän nosti minut syliinsä ja heijasi siinä, rauhoitteli ja vakuutteli että kaikki on hyvin. Hetken päästä tajusin, kuka minua lohdutti ja rimpuilin itseni irti. Sanoin sitten, että "en minä sinua enää tarvitse", hymyillen, ja jatkoin matkaan. Isäni alkoi kävellä vierelläni muutolaatikkoa kantaen ja sanoi, että auttaa minua kyllä tässä. mitähän tämä meinaa?
Heräsin yhdessä vaiheessa, mutta kun vaivuin takaisin uneen, niin näin tällaisen unen:
Makasin jossakin pehmeässä ja tosi turvallisessa paikassa, ja  vierellä oli mies, jolla oli aaltoilevat hiukset ja sininen kaapu päällä. Hän kysyi, saako auttaa minua, ja vastasin, että kyllä saat. Asetti kätensä minun rinnan päälle ja tuntui kuin olisin ollut hirvittävän vahvassa energiahoidossa. Kävi läpi myös muita chakrojani ja sanoi, että kyllä sinä vielä paranet, älä pelkää.
tallennettu
sherry
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #2081 : 22.06.2011 17:56:04 »

Unessani oli ilta/yö, ja olin edesmenneen mummoni kotona ison kaveriporukan kanssa. En täysin tarkkaan muista mitä kaikkea teimme, mutta sen muistan että jossain vaiheessa istuimme jutellen olohuoneessa ja ohitsemme lipui aave. Aave oli nuori poika, jolla oli kaulassaan kasettinauhuri. Tiedostin kyllä, että ko. talossa kummittelee ja minua pelotti, mutta juuri tuota pientä poikaa en osannut pelätä yhtään vaan olin lähinnä innoissani Smiley

Pian erkanin kaveriporukastani ja lähdin nukkumaan. Sängyssä minua odotti poikaystäväni ja joku toinen henkilö, jota en tunnistanut ja joka oli jo syvässä unessa. Asetuin nukkumaan, mutta heräsin lähes samantien siihen kun sängyn reunalle oli ilmestynyt hirveän iso käärme. Tavallisesti en pelkää käärmeitä, mutta tuota käärmettä pelkäsin - etenkin kun se yritti koko ajan purra minua. Poikaystäväni hääti käärmeen aina kauemmas, eikä se häntä yrittänyt purra, mutta heti kun jäin yksin hereille niin käärme yritti iskeä taas.

Jossain vaiheessa uni muuttui sen verran, että en ole edes ihan varma nukahdinko käärmeen puremisista huolimatta ja näin unessa unta, vai loppuiko tuo uni ja tilalle tuli uusi... Noh kuitenkin, tässä unessa jouduin ykskaks keskelle merta ja huomasin vieressäni kelluvan entisen luokkatoverini. Juttelimme hetken niitä näitä, jonka jälkeen totesin jotain aikapyörteestä ja aikahypystä. Nuo käsitteet ovat minulle suht vieraita, eli en tarkalleen tiedä mitä kaikkea oikein höpisin, mutta jotain aiheeseen liittyvää kuitenkin. Ja sitten havahduinkin jo hereille Smiley

Näen muuten todella usein unta, jossa murhaan jonkun erittäin väkivaltaisesti. Useimmiten minulla on aseenani puukko, jolla sitten puukotan uhriani suoraan kasvoihin. Ihan tarkkaa kuvausta en viitsi antaa, sen verran kuvottavia tekoja olen unissani tehnyt Shocked Kerran näin unta, että murhasin Amerikan presidentin ja katumus iski siinä vaiheessa kun tajusin että tottakaihan nyt tuollainen teko huomataan.. Muuten en pahemmin ole unissa katumusta tuntenut. Onkohan mulla ihan sairas psyyke kun näen tälläsiä unia Cheesy
Nämä murha-unet ovat aina hyvin kirkkaita, selkeitä ja mieleenpainuvia, pistää miettimään että onkohan ne sitten jotain entisten elämien peruja...  :Smiley
tallennettu

aurinko oinas, kuu neitsyt, askendentti rapu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2082 : 23.06.2011 23:08:45 »

Äsken päädyin lueskelemaan näitä viime vuotisia, tänne kirjoittamiani unia Cheesy:D Monen kohdan tajusin lopulta 'toteutuneen'. Vissiin herkkä alitajunta mulla tms kun etukäteen niinkin monta juttua vaistonnut Cheesy
Esim. viime heinäkuussa nähdyssä unessa nyrpeä miesmyyjä valittaa mulle kaupassa, kuinka en aiemmin kertonut hänelle ettei mulla ole rahaa ostaa niitä karkkeja, ja lopulta kun oon tarpeeksi vaihtanut niitä ostoksiani, niin löydän hyllyjen välistä hohtavan valkoisen jutun, sekä vaalean punaisen kauniin kukan.

Ja tää kertoo niin täydellisesti mitä tapahtui viime joulukuussa, kun kerroin luokanvalvojalleni että aion jättää sen koulun kesken. Eli nyrpeänä 'mikset voinut aikasemmin sanoa'. Sitten menin töihin, vaihdoin työpaikkaa pari kertaa (vaihdoin niitä karkkipusseja), ja sitten kuulin viime viikolla päässeeni meikkaaja- maskeeraajakouluun (kaunis kukka, esteettisyyttä tms).

Cheesy Sitten oli toisena esimerkkinä se uni, jossa kaupassa istui ikäiseni tyttö ja haukkui mua ja lähti lopulta matkoihinsa. Vertaisin tätä mun entiseen kämppikseen. Tosiaan pari viikkoa asuin hänen kanssaan, kunnes mulla meni hermo siihen ettei hän ikinä siivonnut sotkujani ja lainaili mun tavaroita. SIttenkun sanoin hänelle vaihtavani kämppistä, tää suuttui ja siitä lähtien mulkoili vaan vihaisesti jne kunnes tytön vanhemmat jostain syystä hakivat tämän pois sieltä :d Huhhuh Cheesy

Eikä nää tosiaan olleet ainoat mitkä on jotenkin toteutuneet Cheesy

Voisikin jatkossa tutkia niitä unia vielä entistä tarkemmin niin saattaisi saada selville vaikka mitä Cheesy:D
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2083 : 24.06.2011 10:32:50 »

 Kaverini valitsi jonkun, ja sitten nainen luetteli minulle 3 hevosta joista mun piti valita joku. Muistan vain valitsemani hevosen nimen, ja se oli Romu. Kysyin että mitä rotua hevoset olivat, ja nainen sanoi kaikkien kolmen hevosen olevan lämminverisiä. Kuultuaan hevosvalintani, nainen sanoi Romun olevan todella rumannäköinen...

No jo nyt on Cheesy Sattumaako lienee, kun äsken lueskelin eilisen päivän (23.6.2011) sanomalehteä, niin ohimennen huomasin sarjakuvissa, siinä missä on se mustanaamio, sen tumman ison hevosen, ja sitten joku siinä samas 'kuvassa' sanoi 'Tuolla se romu on!' Cheesy Tarkoitti siinä kyllä auton romua siinä, mutta heti kiinnitti huomioni se mustanaamion heppa Cheesy:D
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #2084 : 24.06.2011 22:08:29 »

Menin ystävän kanssa yliopistoon, siellä oli joku tunteidenilmaisukerho. Piti ilmaista vaan iloisia ja hyviä tunteita, jos puhu masennuksesta tai ikävästä niin lensi kurssilta pois. Sinne luokkahuoneeseen oli pitkä matka kiemurtelevia portaita pitkin alas johonki kellariin, joka puolella oli kamalan paljon hämähäkkejä. Muutaman kurssipäivän jälkeen itkin sille kurssin vetäjälle, että pelottaa niin vietävästi nuo hämähäkit, eikö niille voi tehhä mittään? Se opettaja sano, että hämähäkit on hänen lemmikkejä ja hällä on tapana nukkuakki hämähäkki kainalossa. Itkin ja tärisin ihan kamalasti koko ajan, ja se opettaja vielä lisäsi, että on opettanu tärinän houkuttelemaan hämähäkkejä. Taisin huutaa ja panikoida ihan kunnolla. Kai se opettaja ymmärsi minun pelon, mutta toi hyvin selvästi ilmi sen, että hämähäkit on ihan luonnollisia ja tavallaan pakotti minut kohtaamaan pelkoni pysymällä lujana.

Jossain vaiheessa meiän piti uida pienen joen yli, siinä joessa oli jotain tosi epämiellyttävää (pelkäsin varmaan hämähäkkejä?), mutta kellui pieniä valkoisia kukkasia.

edit. Aloin miettiä josko tuo nainen ois ollut minun henkiopas, kun sillä oli paljon selkeämmät piirteet unessa kuin muilla unimaailman hahmoilla. Siis pystyin muistaa suurin piirten kasvonpiirteetkin herättyäni, mulle käy niin tosi harvoin, tuskin ikinä. Ja vaikka uin siinä epämiellyttävässä joessa (tavallaan tällä hetkellä uin epämiellyttävissä tunteissa), niin merkkinä onnistumisesta oli kumminkin ne valkoiset kukat.
Naisen olemus oli rakastava, mutta vahva.

Ehkä tuo tunteitten ilmaisujuttuki tarkottaa sitä, että minun pitäis keskittyä nyt ilmasemaan niitä positiivisia ilon ja onnen tunteita enemmän, eikä jäädä vellomaan negatiivisuuteen. Pääsen paljon pitemmälle sillä tavalla.

Mitä mieltä oletta? Tulkittinkohan oikein, vai olisko tähän jotain muuta näkökulmaa tarjolla? Smiley

Hei taas soma! Astroiluissa oli pieni tauko, mutta kiva huomata, että sinulla menee vissiin jo paremmin! Ajattelin vähän tulkita tänne, kun huomasin, että olit unia nähnyt. Viimeksi silloin jäi vähän jutut kesken, mutta tilanne taitaa jo olla parempi?  Smiley

Ilman unikirjoja, vedän intuitiolla tällaiset johtopäätelmät tästä unestasi:

Kyllä, tässä nyt on kyse jostain viestistä sinun tietoisuuteesi (yliopisto, kurssitus/koulutus, opettaja). Ja toki sekin, että olit tänne jo itse oivaltanut tätä unen sanomaa, kertoo tietoisuuteen puskevasta viestistä. Minusta olit melkoisen oikein tulkinnut, minun tulkinta toivottavasti tuo sinulle siihen vielä uutta ja erilaista näkökulmaa, ajattelemisen aihetta. Kirjoitan tulkintaa siksikin, että en vastannut aiempaan yksityisviestiin kauan sitten silloin.  Smiley

Uni yrittää vihjata (kuten itsekin totesit), että tosiaan se pohjamudissa ja negatiivisissa masennuksen tunnoissa rypeminen ei aina auta asiaa. Voi olla, että pahalta tuntuu elämässä välillä, mutta tekemällä "sääntöjä", että puhut vain hyvistä asioista, viet tietoisuuttasi ennemmin tai myöhemmin kohti hyvää. Ja uni yrittää rohkaista, että silloin elämän tapahtumat voivat helpommin ja nopeammin johtaa hyvän tapahtumiseen, parempaan elämäntilanteeseen ja lopulta onnellisuuteen. Uni ei moiti sinua masennuksesta, se vain rohkaisee ja kannustaa kulkemaan kohti valoisempia aikoja. Samalla se minusta vihjaa, ettet aavistakaan, kuinka pian kaikkeen on tulossa parempia muutoksia!  Wink  laugh

Hämähäkki on muistaakseni joko Jungin tai Freudin tulkintojen mukaan jonkinlainen klassinen äiti-symboli unissa, tai muuten vain vahva feminiininen viesti. Ja se, että ne kulminoituivat tuon sinun naisopettajan myötä, kertoo, että kaipaat elämääsi äidillistä ohjausta ja huolenpitoa. Onko omassa äitisuhteessasi jotain, mikä saa sinut pelkäämään tai tuntemaan paniikkia joskus? Tai ahdistaako aikuisuus, itsenäistyminen ja se. ettei äidiltä voi enää pyytää apua ihan kaikkeen? Pahoitteluni, mikäli nämä kysymykset menivät liian kauaskantoisiksi.

Naisilla suhde äitiin kulminoituu mielestäni myöhemmällä aikuisiällä jotenkin myös suhteeseen omaa itseänsä ja omaa naiseutta kohtaan. Jos oma äiti on kohdellut jotenkin huonosti lapsena, sitä saa itsetunto-ongelmien kanssa vähän painia sitten aikuisena, varsinkin jos tulee omia lapsia myöhemmin. Muista söpö, että sinulla on täysi oikeus olla juuri sellainen kuin olet. Sanoi siihen kuka mitä hyvänsä, sinulla on samanlainen oikeus olla elämässäsi onnellinen sekä pyrkiä onnellisuuteen, kuin kenellä tahansa muullakin.  angel  smitten

Opettajan käyttäytyminen unessa hämähäkkien kanssa, siitä minulla tuli mieleen yhdellä sanalla sanottuna: Rohkeus. Että siis hänen uskomaton rohkeus unessasi herätti sinussa pelon, paniikin ja kauhun tunteita. Kehottaisin miettimään, että milloin sinä olet ollut rohkea? Mikä on mielestäsi rohkein tekosi koko elämäsi aikana? Ei ole pakko tänne kertoa, mutta se, että löydät rohkeuden puolia itsestäsi veisi sinut ennen pitkää kohti vahvempaa ja itsevarmempaa olemusta. Tulet huomaamaan, että harvoja asioita elämässä kannattaa pelätä, jos asiat ovat aivan hyvin. Ja ehkä voit saavuttaa samanlaisen olemuksen, kuin tällä naisella oli: Rakastavan, mutta Vahvan??  Kiss  angel

Loppu-unen joki voi kuvastaa elämän kulkua, tyyliin "elämän vesi, joka vie ja johdattaa". Juuri tämä enne lopussa on todella hyvä, se viestii, että kuljet kohti parempaa suuntaa. Valkoiset kukat minusta ovat hyvä enne myöskin. Ne viestivät viattomuudesta ja puhtaudesta, nämä piirteet sinussa varmasti ovat tavalla tai toisella hallitsevia? Ja valkoinen on myös uuden alun väri, kuin tyhjä taulu tai kirjan ensimmäinen sivu.

tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Sivuja: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: