Sivuja: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 261
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 3149370 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1395 : 27.08.2010 00:38:53 »

Solenna..Löysin aijemman unesi.Kuolemaahan se ei kuvaa,ei välttämättä edes ystävääsi.
Tällaisia unia nähdään silloin tällöin,kun jokin elämänvaihe päättyy.Unessa kuollut ystäväsi on hän, tai jokin merkityksellinen ihminen sinulle,johon kanssakäyminen käy väljemmäksi.Etääntymistä tarkoittava.
Elämä muuttuu jollakin lailla toisenlaiseksi,sinun kaivatessa,mitä jää taaksesi.
Unesta on kulunut aikaa,kenties muutosta on jo ehtinyt tapahtua.

Tuoreempi uni tuo vain mieleen syksyn ja sen mukanaan tuoman arjenkin.Kuten sanoit,taidat olla kesä ihminen,muutenkin kesä on tainnut olla mieleinen tapahtumiltaan.
Unen kautta valmistaudut kuitenkin talveen,uni oli ahdistava,joten se syksy ja koulu eivät niin ahdistavia olekkaan.Tavallaan arkinen uni.Sinussa on kylläkin hauska piirre orientoitua tulevaan,ja tuleva sujuu paremmin,kun ne unessa valmistellaan tuskalla ja vaivalla.Minusta uni on hyvä,vaikkei se sinusta siltä varmasti tunnu.  Wink
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1396 : 28.08.2010 14:47:39 »

Maurimourulainen..Tuntuu,että kotiympäristö laittaa sinut vertailemaan koulu maailamaa ja kotia.Näet ehkä selvästi joitakin vastakohtaisuuksia,erilaisethan ne ympyrät ovatkin.
Mummun pihalla oli bileet,sieltä koululta kai siihen uneen tulevat piilotetut juomat jne.Söit sitä kämppiksen kokaa,joka kuvastaa vain jotakin tapahtumaa koululla,kenties olet hiukan bilettänyt erilailla,kun kotiympyröissä.Hyvää unityöskentelyä,asettelet asioita järjestykseen.
Luovuuttasihan kuvaa saunan  yläkerta,jossa ne saunatontut saunovat,hengen elämän keskusta kuvaava,jonne ei pääse tavallinen ihminen,mutta tiedät sen olevan olemassa.

Kotitalon näkeminen unessa tuollaisena,myös hiljainen tunnelma,taivas harmaana,kuin sinua vaivaisi,jokin asia siellä kotona,haluaisit pestä jotakin asiaa,kun pesit niitä ikkunoita.Haluaisitkohan avarampia,kirkkaampia näköaloja vanhemmille,kaipaisitko voivasi puhua ihan kaikesta elämääsi liittyvästä.Ehkä kaipaisit enemmän avoimuutta,joihinkin asioihin.

Unet ovat joka tapauksessa elämän pohdintaa jälleen,järjestelet asioita,tapahtumia oikeille kohdilleen,ja saatkin ne järjestykseen  Wink
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1397 : 29.08.2010 21:32:10 »

Maurimourulainen..Tuon tyyppinen uni kuuluu myöhäis keski iässä oleville,joten tekisi mieli leikitellä ajatuksella sinusta,vanhana sieluna,mutta jospa siitä ei sen enempää.
Olet kuitenkin tietoinen jo missä se sielun pesupaikka on,ylempänä,vintillä.Siellä toimii pohdinta paikka.
Siellä hoyryää kiuas,eli ajatus,siellä mietitään,pesaistaan vanhaa pois.Lähdetään pois uudistuneena.
Siellä ei olleet tontut paikalla,tiesit niiden olemassa olon,se kuvaa tietoisuutta asioista"maailmassa on niin monta kummallista asiaa"..Yhdistelet sopusointuisesti arkitodellisuuta,ja henkistä puolta.  smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1398 : 31.08.2010 21:10:06 »

Kyllä vain.Aikaan ,jolloin olivat saunanhaltiat,kiukaan haltiat ym.Ne olivat elämään kuulivia.Heitä ei aina nähty,joskus nähtiin.Kuten sinäkään et nähnyt,tiesit vain.
Siltä ajalta juontaa nimitys "saunapiru"nyky päivään.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1399 : 01.09.2010 07:49:44 »

Olin taas unessani lapsuudenkodissa, tällä kertaa seuranani oli joku miespuolinen henkilö. Jotenkin olin kai ilmaissut nähneeni kyseisestä paikasta niitä ufo-unia ja jostain seuralaiseni kaivoi läppärin ja ilmeisesti siinä oli jokin tutkaohjelma, jolla sitten pystyi seuraamaan avaruuden tilaa. Joku planeetta oli ilmeisesti lähietäisyydellä ja siinä sitten itse into piukeena katselin mitä siellä tapahtuu, kun taas tämä toinen osapuoli oli kauhusta kankea kertoessaan, että nyt ne rakensi sinne antennin..  Shocked

Jaa.. kellään mitään visiota? Onko mun tuntosarvet herkällä vai häh?

Smiley Kyllikki
tallennettu
meimi
Astro-nauttija

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1400 : 01.09.2010 15:13:00 »

Pitääpä minunkin kertoa tänne uneni.  En yleensä muista uniani, mutta tällä kertaa muistan jotain.

Olen tasaisin väliajoin nähnyt unta yhdestä miehestä, jota treffailin vuosi sitten keväällä ja kesällä, harvakseen ja epäsäännöllisesti.  Tosielämässä tämä mies sanoi mulle, ettei halua seurustella, mutta olisi halunnut muuten pitää kivaa välillä.  Emmä sellaiseen sitte halunnu ruveta, eikä mies ole enää ottanut yhteyttä, valve-elämässä. 

Mutta unissa!  Yleensä kyllä tunnelma on hyvin samankaltainen kuin elävässäkin elämässä, mies on vähän kylmäkiskoinen.  Viimeöisessä unessa mies oikein etsi mut käsiinsä.  Sanoi, että oli aikonut soittaa mulle perjantaina (mulle tuli jostain syystä tunne, että tulevana perjantaina).  Muistan epäilleeni, toisaalta uskoneeni.  Sen muistan hyvin, miten mies järsi mulle hirveän tummanpunaisen fritsun, vanhalle akalle!

Sitten meidän piti käydä jossain paikassa, olikohan hänen exänsä luona.  Talossa oli juoppo mies, exää ei paikalla, ja kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka makas kovilla puupenkeillä likaisen viltin alla.  Muistan säälineeni lapsia, mutta juoppo mies vain karjui niille.  Eivät olleet juopon miehen lapsia, unessa olivat sen mua treffailleen miehen lapsia.  Todellisuudessa hänellä ei ole niin pieniä lapsia.

Unessa tapahtui jotain muutakin, en vaan muista.  Mutta mua vaivaa, miksi tämä mies vierailee mun unissa, vai minäkö vierailen hänen unissaan?  Mulla on sellainen tunne, että olen hänen ajatuksissaan, ja hänen pitää käydä se unessa kertomassa.  On vaan niin jääräpää junttura, että kun on kerran sanonut ettei halua seurustella, niin ei sitten seurustella.

Näkemyksiä, tulkintoja?  smitten
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1401 : 01.09.2010 19:44:25 »

Meimi...Nämä unet ovat usein molemmin puolisia....olet ehkä miettinyt mitä miehelle kuuluu,mieskin miettii mitä sinulle kuuluu.Unessa on joitakin senkaltaisia aineksia,viittaan lapsiin unessa,se kertoo , että "omat lapsesi"eivät ole niin pieniä.Elämän tilanne on hiukan erilainen,kuin vuosi sitten,lasten suhteen vuosikin on pitkä,muuttava aika.
Miehen exän ilmaantuminen unen ajatuksiin ja humalainen mies,kertoo sinun omasta,sanoisinko ylpeydestä suhteessa mieheen OK se on hyväkin.Ylpeyttä on itsestään tunnettavakin.
Varovaisin mielin kysyn,olisiko mahdotonta sinulle, ottaa yhteyttä yhteyttä mieheen"tulitikkuja lainata"
Voisihan kokeilla millaisen fritsun saisit kaulaasi,ja katsoa onko se sinulle sopiva fritsu.Jos ei ole,niin se selvittää sinulle kuitenkin jotain....  
Jääräpää juntturienkin miesten mietteet voivat muuttua.  Wink

Itse olen sitoutumis kammoinen,pahinta lajia.En ole halunnut eron jälkeen ketään vakituista ihmistä elämääni,eikä se johdu toisesta, vaan itsestäni.Ehkäpä "paranen" vielä joskus.Jonkinlaista pehmenemistä on havaittavissa,kun tarkasti katson itseäni.   buck2

« Viimeksi muokattu: 01.09.2010 23:59:07 kirjoittanut sansai » tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1402 : 01.09.2010 19:56:47 »

Kyllikki6..voisiko olla,että ufot kuvaavat niitä uusia asioita,elämän eri ilmentymiä,joita ei vielä kaikkea voi tunnistaa..Unessa olet persoonasi miespuolisen täydentäjän kanssa.Toinen,naisellinen puolesi kiinnostuneena seuraa asioita,miehen puoli kauhistelee.Sinulla ehkäpä on kasvanut"anteenit päähän"vaistoamaan asioita...
tallennettu
meimi
Astro-nauttija

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1403 : 02.09.2010 04:34:55 »

Kiitos, sansai!  Jänniä mielikuvia sulla, eikä ihan vääriäkään.  Mä olen ihan varma, että se mies ajattelee mua, koska aina säännöllisin väliajoin vierailee mun unissa, tai muuten vaan 'tulee mieleen' ilman mitään näkyvää syytä.

En mä aio ottaa siihen yhteyttä.  En.  Aion luottaa "pyhään järjestykseen".  Tulee jos on tullakseen.

Kiitos kovasti tulkinnasta.  Olis kiva kattella useamminkin unia, kun täällä saa niille selityksiä!   Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1404 : 02.09.2010 09:39:37 »

Niin Meimi..ehkä on tullaksen,kun on sen aika..  smitten
tallennettu
meimi
Astro-nauttija

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1405 : 02.09.2010 16:03:04 »

Mikähän mulla nyt on?  Näin taas unta, vähän samanlainen teema kuin tuossa edellisaamun unessa.  Mulla näyttää kyllä olevan  neptunus aspect_squ venus , siksikö näitä exiä pitää nyt laittaa jonoon?  Wink

Tällä kertaa kyseessä oli mun lasten isä, exä siis myös.  Tässä unessa ex oli se joka joi- alkoholisti on ihan valve-elämässäkin.  Kiukkuili mulle tapansa mukaan, ja minä koitin olla suututtamatta, niinkuin aina ennenkin.  Tällä kertaa ex vauhkosi myös omasta exästään- suuresta nuoruudenrakkaudestaan.  Exän lapsuudenystävä oli alkanut tehdä jotain tieteellistä tutkimusta siitä, miten heidän kaveripiirinsä kariutuneet nuoruudensuhteet on vaikuttanut heidän elämässään vuosien saatossa.  Ex oli siitä pahana, hänen elämäänsä ei analysoitaisi.  Lähtisi johonkin karkuun.  Vaikka veljensä luo eteläsuomeen.  Meillä oli nukkumapaikka jossain parvella, ja sinne hän sitten sammui aamulla kahdeksalta.  Oli ehtinyt vetää jo perskännin siinä aamutuimaan.  Minä huokaisin helpotuksesta ja aloin kuorimaan Muhku-sämpylästä palanutta kuorta ja yritin jäljelle jäänyttä sämpylää sitten vielä halkaista.

Pikku sivuhuomautuksena vielä, että näillä kahdella unessa esiintyneellä miehellä on yksi päivä ikäeroa, Neitsyitä molemmat.  Ekassa unessa olleen miehen syntymäkellonaika ei ole mulla tiedossa.  Shocked
« Viimeksi muokattu: 02.09.2010 17:11:37 kirjoittanut meimi » tallennettu

sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1406 : 02.09.2010 21:43:44 »

Meimi...Uni on, kuin pohtisit vielä joskus exää.Siinä nousee miehen entinen nuoruuden ihastus myös pintaan.Unessa on myös näyttöä,että ero oli tosiaan ainut vaihtoehto.Kädessäsi ollut sämpylä kuvaa,mitä sait siitä liitosta.Elämänleipä,joka oli pinnasta palanut,ja vielä yritit sitä jakaa.Siinä sen sanoma,yritit kaikkesi,enempää ihminen ei voi,eikä olisi tarvinnut niin paljoa.Tuo kuvaa myös,että hyvin herkästi jaat ystävällisyyttä, ymmärtämistä eteenpäin.On varmasti joitakin ihmissuhteita ollut,ehkä vieläkin,joista on jäänyt mieleen,että olet karrelle
palaneena saanut yrittää ymmärtää,mutta jaat ,mitä jakaa voit henkisesti eteenpäin.

En saa unesta irti enempää, mutta ehkä unien kautta tulee nyt  neptunus  aspect_squ  venus
näitä asioita esille,ja unien tunteet ovat usein apuna,kun on aika laittaa muistoja pinoon,parhaat päälimmäisiksi.
Tuo sinun leipäsi minua liikuttaa.Miellän unen leivän aika syvälle ihmisen piilotajuntaan.Se on se elämänleipä,alkuleipä,sen minkä usein kotoamme saamme evääksi matkalle.Pohdi sitä hiukan.Koskettaa kovin,että yksin sitä vielä koitat jakaa.Symbolisesti,kun ajattelen,mitä jää itsellesi.Onkohan sinulla kaksi lasta,joille myös koitat kaiken parhaimpasi.Tuo unen osa on monisäikeinen,kuten unet usein ovat...Jollainlailla sinusta tulee sellainen urhean ihmisen kuva minulle
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1407 : 02.09.2010 22:03:07 »

Maurimourulainen...ota selvää talon historiasta,kuulostele kuka tietäisi.Isommilla paikkakunnilla Maanmittaus konttoreilla on osoitteen mukaan tietoja.
Kyllä sieltä itse talostakin voi kysyä.Mielellään voivat kertoa,jos olet kiinnostunut kauniista rakennus tyylistä,ja suunnittelijasta,ja yleensäkkin historiasta.jne
Sinullahan on aikaa,niin kauan kun olet opiskelu paikkakunnalla.
Talon katto tyyppi on yleistynyt suomessa muistaakseni 1800 luvun puolessa välissä,ehkä ennenkin.Katto tyypit ovat yksinkertaistuneet joskus 1930.  smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1408 : 02.09.2010 23:11:21 »

Mielenkiintoista..ne tunnelmathan ne puhuttelee.  :Smiley
tallennettu
meimi
Astro-nauttija

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #1409 : 03.09.2010 04:35:04 »

Voi sansai, miten olet viisas!  smitten
Mun piti taas tulla tänne töitten jälkeen vielä katsomaan, mitä olet vastannut.  Kaikki osuu ihan nappiin, se urheuskin, vaikka aina ei ole siltä tuntunut.

Se sämpylä mullekin jäi siitä unesta selvimpänä mieleen, ja ajattelin juuri noin, kuoritaan palanut päältä, ja vielä jää jotain jäljellekin, kuitenkin.

Pohdin toki häntä, paljonkin.  Ja ihan totta, ei olisi mitään mahdollisuutta enää jatkaa.  En olisi millään enää jaksanut.

Ja lapsiakin on kaksi, molemmat lähteneet taas kesän jälkeen opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja ajatukset on tietenkin heidänkin pärjäämisessä.  Ensimmäistä kertaa olen yksin tässä talossa, toki kaksi kissaa on seurana.  Kyllä elämää on pitänyt ajatella monelta kantilta, summata mennyttä.  Silti mulla ei ole mitenkään paha olla, haikea kylläkin.  Aikansa kutakin.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 261
  Tulostusversio  

Siirry: