Sivuja: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2103570 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #1095 : 13.05.2010 13:00:47 »

Viime yönä näin erittäin sekopäistä unta, enkä ymmärtänyt sen juonia ja tapahtumia. Yhtäkkiä uni loppui kuin seinään, kun lopputekstit alkoivat. Istuinkin sohvalla mieheni kanssa katsomassa lopputekstejä ja valitimme, ettemme olleet tajunneet elokuvasta yhtään mitään.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1096 : 13.05.2010 21:51:37 »

kiitos sansai!

Todella aukesi nyt tuo uni ihan uusiksi, ja osuvia tulkintoja. Smiley
Hmm, pitäisikö mun siis ajatella järjellä(kin) Grin sitäkö on siellä rannalla, jykevämmällä pohjalla?
Jään miettimään..  smitten

tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #1097 : 13.05.2010 23:41:50 »

 Viim yönä näin useita outoja unia (kaikki muuten aina ihmettelee miten muistan uneni niin hyvi  Huh).

 Yhdessä olin jossain tilaisuudessa jossa oli myös luokkatovereitani yläasteelta. Puhuin heidän kanssaan pitkään ja he eivät tunnistaneet minua. Kun sitten sanoin, että olemme olleet samalla luokalla yläasteella, nyt olen vain muuttanut vain nimeäni pikkaisen. Kaikka olivat ihan hämmästyneitä ja sitten kaikki halasivat minua ja nauroivat iloissaan. Minäkin olin positiivisesti yllättänyt unessa mutta en tietääkseni ikävöi heitä kun en ollut heidän kanssaan tekemisissä eivätkä he minun.

 Toinen oli sitten sellainen että olin jonkun pienen porukan kanssa eksyksissä Grand Canyon tyyppisessä ympäristössä (sitä en tiedä kuinka ihmeessä sinne olimme joutuneet 2funny).
Muut siinä sitten alkoivat itkeä ja valittaa että tänne jäämme ja menehdymme. Minä siinä sitten sanoin että "emmekä, me emme kuole. Meillä on tässä ympärillä luontoa josta löydämme ruokaa ja suojaa kunhan avaatte silmämme ettekä etsi jääkaappeja, tälläisessä ympäristössä on ennenkin selvitty, muistelkaa vaan niitä ikiaikaisia tietojanne. Ottakaa hevoset ja tavarat niin lähdetään". Opetin muille ruuan etsimistä, metsästämistä, lääkitsin matkalaisia yrteillä ja neuvoin mitkä ovat hyviä suojapaikkoja. Eniten tuossa unessa ihmetytti tuo että MINÄ otin johtajan roolin. En valve-elämässä ole mittään johtjatyyppiä. Edellisen päivin tapahtumia ajatellen ehkä annoinkin ohjeita itselleni tähän maailmaan.

 Eniten hämmästytti kolmas uni jossa asuin mummon aitassa. Oleilin siellä ihan normaalia elämää kunnes huomasin aitan seinässä ystäväni sukunimen joka oli siihen kaiverrettu. Se oli hyvin outua, ihmettelin sitä myös unessa.
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #1098 : 14.05.2010 12:14:44 »

Näin kamalaa unta... Pikkusiskoni löydettiin surmattuna. Minulle kerrottiin asiasta ja tuntui etten oikein tajunnut asiaa, mutta se jotenkin pikku hiljaa tunkeutui mun tajuntaan ja sitä myöten ymmärsin asian vakavuuden, peruuttamattomuuden. Näin mielessäni siskoni elottomaan ruumiin jossain ojan pohjalla. Siskoni henki tms ilmestyi eteeni ja kysyin häneltä että mitä tapahtui? Minusta tuntui että minun tarvitsee tietää. Hän katsoi minua kovin myötätuntoisesti kuin olisi halunnut säästää minut tiedolta, mutta sanoi kuitenkin että se oli joku vaan, ja raiskasi ja tappoi. Ihan hirveä pahoinvoinnin ja tuskan aalto vyöryi ylitseni... olin kuin sumussa ja kaikki oli vaan pahaa maailmassa... Jotenkin tähän sisältyi niin vaikeita asioita, etten edes ole pystynyt puhumaan tästä unesta kunnolla kenellekään...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1099 : 14.05.2010 15:45:13 »

   
   Metsänkeiju!  Kiinitithän tarpeeksi huomiota veteen,jossa talosi oli.Jos vesi olisi ollut kaunista,kimmeltävää,siis pompannut esiin huomiota herättävällä tavalla kirkkaudellaan,niin unen tulkinta muuttuisi tavattomasti. Mutta sieltä se vesikin kirkastuu,kun on sen aika.  smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1100 : 14.05.2010 19:33:06 »

     
     Mountain Lion ! Unesi ovat kauniita esimerkkejä nuoren naisen muutoksista,sisimmästä,ja tunnistamisesta "mikä minä olen".
Tunnistit muutoksen,joka säteille ympäristöönkin sinusta.Se,kaikkineen on harmoonista,hyvää,sinulle ja toisille.

Elämässä on näitä vaiheita,jolloin "eksymme" Sinulla ja ystävillä.  Sinulla oli unessa selviytymis keinoja runsaasti,monenlaisia.Tuo kertoo todellisuudesta.Sinulla on kokemuksen tuomaa viisautta,jo nuorena.
Olit siellä mummosi aitassa.Aitassa säilytetään elämän perusasioita(ennen siemeniäkin,kaikkea ihmiselle tärkeitä juttuja)Kertoisiko tuo,että sinulle ovat tärkeitä,elämän perusasiat ,tuolta entisten sukupolvien kokemustenkin kautta.
Ystäväsi nimi, siellä seinässä,mitä se, juuri sinulle olisi?Miksi se siellä,aitan seinässä?Mitä tämä ystävä sinulle merkitsee,olisiko joitakin luonteen piirteitä,joita uni sitten ilmoittelee?
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1101 : 14.05.2010 20:40:06 »

faithful !  Raskas uni,painajaismainen. Joskus unet pikku sisaresta,kertovat siitä,että ei voi enää palata tuohon aikaan,jonka ikäinen sisar on, reaali ajassa.Hänen kuolemansa, myös siitä,että olet eriytymässä sisaresi ajatus maailmasta,jolloin läheisyys muuttaa muotoaan toisenlaiseksi.Tällaisenaan uni on kuvaus tuon kaltaisesta tilanteesta.

Uni viittailee toisaalta haavoittumisesta,loukkauksesta jokun taholta.Voisiko olla ihminen,tapahtuma,jota ei voi täysin käsittää? hyväksyä?
Kerroit,että uneen sisältyi vaikeita asioita,jota et voinut kellekkään kertoa.
Olisiko niin ,että myös todellisuudessa
 olisi sillä tavoin, joissakin asioissa,joudutko miettimään yksin,sinulle tärkeää asiaa?

Joskus painajaismaiset unet,tosi pahatkin,kuten sinulla nyt,purkavat pois valve elämän tapahtumia.Siinä mielessä pahatkin unet hoitavat meitä. Smiley

Uni kuvaa moniakin asioita,tällä tavalla.Asiat ovat niin symboolisia,kuten sisaren raiskaus,ja murha.

Jos siirrän sen sinuun,sisimpääsi,voisi ajatella,että sinun omaa naisena olemista on sisimmän tasolla kuin raiskattu,myös kuin murhattu,jotakin kovin tärkeää ajatus maailman tasollasi.
Jospa näkisit jatkoa,keveämpää unta.Asioilla on sellainen tapa,että selkiytyvät joka tapauksessa. smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 14.05.2010 22:24:49 kirjoittanut sansai » tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #1102 : 15.05.2010 22:31:24 »

faithful !  Raskas uni,painajaismainen. Joskus unet pikku sisaresta,kertovat siitä,että ei voi enää palata tuohon aikaan,jonka ikäinen sisar on, reaali ajassa.Hänen kuolemansa, myös siitä,että olet eriytymässä sisaresi ajatus maailmasta,jolloin läheisyys muuttaa muotoaan toisenlaiseksi.Tällaisenaan uni on kuvaus tuon kaltaisesta tilanteesta.

Uni viittailee toisaalta haavoittumisesta,loukkauksesta jokun taholta.Voisiko olla ihminen,tapahtuma,jota ei voi täysin käsittää? hyväksyä?
Kerroit,että uneen sisältyi vaikeita asioita,jota et voinut kellekkään kertoa.
Olisiko niin ,että myös todellisuudessa
 olisi sillä tavoin, joissakin asioissa,joudutko miettimään yksin,sinulle tärkeää asiaa?

Joskus painajaismaiset unet,tosi pahatkin,kuten sinulla nyt,purkavat pois valve elämän tapahtumia.Siinä mielessä pahatkin unet hoitavat meitä. Smiley

Uni kuvaa moniakin asioita,tällä tavalla.Asiat ovat niin symboolisia,kuten sisaren raiskaus,ja murha.

Jos siirrän sen sinuun,sisimpääsi,voisi ajatella,että sinun omaa naisena olemista on sisimmän tasolla kuin raiskattu,myös kuin murhattu,jotakin kovin tärkeää ajatus maailman tasollasi.
Jospa näkisit jatkoa,keveämpää unta.Asioilla on sellainen tapa,että selkiytyvät joka tapauksessa. smitten smitten

Kiitos tulkinnasta sansai smitten Kuulostaa kyllä todella osuvalta... naiseuteni on elämäni aikana murskattu moneen kertaan, mm. raiskaus joitain vuosia sitten, toisaalta väkivaltainen isä lapsuudessa, narsisti exä... elämäni miehet. Luulen, että tämän hetkisen parisuhteeni kriisi nostaa pelkoja siitä, että jos menneisyys taas toistaakin itseään ja tässäkin käy huonosti. Ja kannan aika paljon tällä hetkellä niitä raskaita ajatuksia ja pelkoja yksin, koska niistä on vaikeaa puhua edes lähimmille ystäville. Ehkä se ahdistus tosiaan yrittää löytää tietä ulos nyt unien kautta...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1103 : 16.05.2010 02:57:20 »

 

  faithful ! Kriisit nostavat pintaan meissä kovin useasti entistä,pelkoja, surullisia tapahtumia.On sinulla faithful ollut vaikeita asioita,jotka kulkevat niin sitkeästi joskus mukana,että ei voi ihmetellä jos pelottaakin.Kaikki ne tapahtumat ja narsisti exä.Nuo kaikki,miten voisi luottamus pelatakkaan,kun on noinkin kovia pettymyksiä takana,luovat pelkoa,kantaako elämä.Oli ihana lukea,että olet suhteessa.Sinussa on vahvuutta.Olet uskaltanut. Uni on kyllä sen tapainen,että on hoivaava,vaikka olikin pelottava.Se pelko unessa oli se hoivaava puoli kuitenkin,tasa painoittaa valve elämän pelkoa,kuin malliksi,että elämä itsessää ei ole niin kauhistuttava,tuosta voisi ajatella myös,että sinun naisellisuutesi on jo haavoitettu,pikkusisar edustaa unessa sinua nuorempana ja sisar raiskattiin ja surmattiin,joten se aika ei voi palata takaisin elämääsi,loukkaavine tapahtumineen,ne ovat takana.Siltä pohjalta, mitä kerroit,uskaltaisin sanoa,että kokemuksesi,ne kovat,ovat antaneet myös lujuutta,selviytymiseen keinoja.Ne puolet varmaan vahvistuvatkin elämän myötä,ja työntävät pelkoa pois päin. Lämpimiä ajatuksia sulle faithful  smitten
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #1104 : 16.05.2010 17:00:13 »

 Kiitos, Sansai! Sinulla on osuvia tulkintoja. Smiley
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
pyrophobia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #1105 : 16.05.2010 19:21:32 »

Hei Smiley Olen nähnyt useasti painajaisen omaisia unia poroista? Useimmiten tämmöisiä :

Olen mummolassa ja katselen televisiota. Televisossa näytetään dokumenttia demonista(tai jostain sellaisesta) joka nakertaa porontaljoja jotka roikkuvat katosta. Sen pystyy kuitenkin karkoittamaan napsaisemalla taljaa pitelevän narun katki jolloin talja tippuu maahan. Dokumenttia katsoessa minua alkaa pelottaa, ja sammutan television. Sitten lähden ulos, on kerennyt tulla jo pimeää ja on hirveän kylmä talvi-ilma. Kävelen yksin pimeässä ladon luokse, jonka seinässä palaa sammumispisteessä oleva lyhty. Äkkiä joku huutaa ladosta 'vitun puuhullu' ja säikähdän pahanpäiväisesti. Samassa hoksaan kirveen maassa, ja otan sen käteeni. Kävelen latoon sisään, eikä siellä ole ketään. Jätän oven auki tuomaan jonkinmoista valoa, ja kuulen nakerrusta. Katosta roikkuu yksi porontalja, toinen on tippunut maahan kasaksi. Minua alkaa pelottaa, ja talja alaa liikkua tuulessa. Se kääntyy ympäri, karvapuoli osoittamaan minusta poispäin. Taljaan alkaa ilmestyä reikä josta vuotaa verta ja nakerrus voimistuu. Siinä vaiheessa olen jo lähes pakokauhun partaalla ja lyön kirveellä taljan narun katki. Sitten juoksen itkien pois ladosta ja herään.

Mitäköhän tämä uni tahtoisi kertoa minulle ? Varo poroja ?  Wink
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1106 : 16.05.2010 22:49:45 »

   
   pyrophobia!Kuulostaa,kuin uni olisi varhais lapsuudessa ollutta asiaa,joka mönkii unissa edelleen.


 Katselet yksin dokumenttia(,Seuraat sivusta,kuten lapset pieninä joutuvat tekemään,seuratessaan tapahtumia,joita eivät käsitä,siitä sitten ne demonit,omantunnon nakertajat,lapset tuntevat syyllisyyttä,milloin mistäkin aikuisten välillä olleista tapahtumista)

Olet unessa,talvessa,kylmässä,pimeässäkin.Todellisuudessakin kenties tuon tapaista,sielussa talvi,silloin kun olet unen talvimaisemissa.Sitten se lato,sekin suojaton,sinne pääsee talven tuiskut.Tuo lato kuvaa sinua ja turvan tarvetta tässä unessa.
Taljoja nakerrettiin.Mikähän se nakertaa sinun voimavarojasi?Olet löytänyt ilmeisesti jo keinoja sen nakertajan suhteen ja oivaltanut tuon asian ytimen.Naru poikki,ja se on siinä.
Siellä on se lyhty,hyvä asia,valoa on.
Taljat,ne ovat porosta jäljellä,ei muuta.Mitähän nuo poron taljat olisivat sinulle henkilököhtaisesti,onko arvokkaita(niitä nakerretaan)Voisivatko merkitä turvaa,lämmön tarvetta?

Mieleeni tulee halu ,myös vertailla hiukan.Lehmähän symboloi äitiä,maidon antajana,joissakin unissa myös poro on sitä,tässä taljana,josta tulee vertakin.....

Joitakin syylisyyttäkö kannat mukanasi,niinkuin yleisesti ottaen??Aika ajoin.Niihin oletkin jo loytänyt keinoja,narut poikki,kirves oven pielessä......... Smiley
tallennettu
pyrophobia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #1107 : 17.05.2010 16:06:02 »

kiitos sansai! kuten Mountain Lion sanoikin, osuvia tulkintoja. tosiaan, aina välillä (ehkä vähän useamminkin) syyllisyys painaa kuin raskas reppu ja saan pienestäkin asiasta tehtyä suuren ongelman, kuin itselleni myös muille. Smiley
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #1108 : 17.05.2010 18:06:54 »

Unessani olin lähdössä kouluun, kun minulle tuli vahva tunne, etten olekaan yksin kotona. Huomasin, että ulko-ovi oli auki, vaikka sen olisi pitänyt olla kiinni. Könysin koko kämpän läpi, ja lopulta näin pitkän poninhännän kurkkaavan tavarakasan seasta. Kasasta hyppäsi nukke, joka oli herännyt henkiin. Unessa nukke oli lapsuuteni lelu, vaikka minulla ei oikeasti ole sellaista nukkea ollut. Pikkutytöksi muuttunut nukke hihkui, intoili ja tanssi. Aloimme laulaa ja tanssia jotain Björkmäistä, kunnnes tajusin, että nukke onkin Björk pienenä.

Tämä on varmaan jo 10. uneni, joka liittyy Björkiin. Julkkiksista myös Beatleseista, Tarja Halosesta ja Sauli Niinistöstä on tullut nähtyä runsaasti unia.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1109 : 17.05.2010 19:54:48 »



    pyrophopia!Sitäkö ne poron tajat?Tarvitsisit paksummat nahat(ihon).Elinvoimaa kuluttaa,jos se syyllisyys nakertaa,naputtaa korvan takana.Masentaa.
Olisiko hyväksi olla pinnallisempi......laita pelit soimaan,ja hyppelehdi tahdissa joka suuntaan,kun se mäkättäjä on korvan takana,häipyy se sieltä.Ei kauaa katsele sun hikoilua...
Huomaappa unen keinosi,napsutat naruja poikki,slyt.Vahvaa määrätietoisuutta sinussa siis.Keinoja.Milloin lienee keinot tulleet uniin,tulivat kuitenkin,joten lisäähän niitä on odotettavissa..... smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: