Sivuja: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2083475 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #1035 : 03.04.2010 07:42:30 »

Huomenta! Olen todella virkeä tänään uneni jälkeen. Smiley

Olin Yliopistolla vaihtanut opiskelulinjaani muiden suureksi hämmästykseksi
käsikirjoitus -ja näytelmäpuolelle.
Olin testaamassa A4:n ruutuvihkooni vihreällä kirjoittamaani 7 minuuttista
suomeksi kirjoittamaani näytelmän pätkää, miten suomenkieli kuullostaa käytännössä
ja sopii näytelmään. Samalla saisin tehtyä näytelmän castingin ja palkattua näyttelijät siihen.

Paikalle oli tullut runsaasti opiskelijoita. Osa uteliaisuudestaan, osa halusi näytelmään mukaan.
Paikalla oli sapunut myös punatukkainen näyttelijä, joka diivaili ja oli täysin varma,
että saisi näytelmäni naispääosan. Hän ilmoitti, että koska on ammattinäyttelijä,
hän haluaa koetilanteesta palkkion, joka 3/4 osaa normaali tuntipalkasta.

Kysyin, paljonko hänen tuntipalkkansa yleensä on ja hän vastasi, että 100 euroa tunti.
Sanoin, että ok, kunhan pitää mielessä, että koetilaisuudessahan käydään läpi ainoastaan
7 minuuttinen pätkä.

Punatukkainen nainen aloitti esityksensä yllätyksekseni laulaen C-äänestä aaltoilevalla melodialla
kirjoittamiani sanoja surkeasta ja harmaasta elämästä, jossa ei tapahdu mitään
ja haaveilan paremmasta, täysipainoisemmasta  elämästä.

Mietin, että näytelmäni on parempi musikaalina ja sain idean, että suomalaisiin melankolisiin
sanoihini sopii loistavasti Celine Dionin A new day has come-biisin hidas versio
ja mietin, miten ko. biisin piano-melodia olisi aloittaja ja kantava voima läpi koko musikaalin.
http://www.youtube.com/watch?v=Eg9jQOebTo8

Kirjoitin ruutuvihkooni, että otan selvää tekijänoikeuksista ja yritän päästä sopimukseen
biisin käytöstä musikaalissani uusin sanoin ja yritän saada sen mahtumaan
näytelmä-musikaalini budjettiin.

Punatukkaisen naisen esitys oli surkea, mutta mielestäni hänellä oli loistavia ideoita aina lavasteiden
teknisiä ykstyiskohtia myöden, joita kirjoittelin vihreällä kynällä ruutuvihkooni.
Mietin, että minun kannattaa pitää hänet koetilanteessa mahdollisimman kauan,
vaikka itse pääosaa hän ei tule saamaan ja mietin, miten tulen kertomaan sen hänelle.

Ideoin mielessäni hiukan Breakfast at Tiffany's-tyylistä tarinaa suomenkieliseksi musikaaliksi
ja mietin, miten Audrey Hepburnin näköiseksi stailattu naispääosan esittäjä sopisi loistavasti rooliin.

Näytelmä-musikaalini miespääosaa havitteli partainen, hiukan Gerard Butleria muistuttava mies,
joka aloitti oman osuutensa laulamisen samalla tavalla C-äänestä aaltoilevasti,
kuin punatukkainen nainen.
Ajattelin, että mies on loistava, mutta tuo tylsä aaltoileva sävel ei tee oikeutta hänelle
ja kirjoittamiini sanoihin roolihenkilön alkoholiriippuuvaisuudesta sopisi loistavasti
Elvis Presleyn Always on my mind-biisin melodia, miten alkoholi on vain mielessä ja elämässä.
http://www.youtube.com/watch?v=u9sRJ-eOHnc&feature=related

Esityksen keskeyttää ala-asteen 3-4:n luokan opettajani, joka oli tuohtunut,
miten voin puhua näytelmässäni alkoholista ja aionko todellakin mainita sanan -alkoholi-
näytelmä-musikaalisssani ja esittää sen maailmalle.

Heräsin siihen, että perustelin vihaiselle ja tuohtuneelle opettajalleni,
että ihmisten alkoholi-ongelmista pitää pystyä puhumaan -vaikka sitten näytelmän tai musikalin kautta.

Heräsin mahdottoman virkeänä ja kirjoitusharrastukseni sai taas ihan uutta puhtia. Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.04.2010 07:46:14 kirjoittanut Sasha » tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #1036 : 04.04.2010 12:22:45 »

^En tiedä mitä äiti saattaa tarkemmin ottaen kuvastaa, mutta minulla tuli sellainen olo tuosta unestasi että ehkä joku läheisesi yrittää/patistaa saada sinut tekemään jotain (tai toteuttamaan jotain juttua). Sitten myrsky kuvaa tunnemyrskyäsi joka tästä syntyy. Sinä et koe asiaa omaksesi, vaikka ehkä teet (/olet tekemässä) tuon jutun jonkun mieliksi, tai jostain muusta väärästä syystä. Se ei tunnu hyvältä kun se ei tule Sydämestäsi?

Ehkä se kun säestit musiikkia, kuvaisi tuon asian luonnetta, et se olis jonkun auttamista/jonkun kanssa tekemistä?

Tällä unella kuitenkin voi alitajuntasi sinulle viestittää että näin ovat asiat, tai jos näet enneunia niin tässä näet lopputuloksen (varoituksen). :Smiley
   
Mikähän virka soittamisella/kitaralla on unissa.. tiedä häntä.. :Smiley   

Kiitos Metsänkeiju vastauksestasi!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #1037 : 05.04.2010 13:10:11 »

Hei  Smiley
Mie uneksin kyllä kans aika paljon kaikenlaisia unia. Toissa yönä näin "tosi suuresta mustasta hämähäkistä ..jota yritin pyydystää ja tunkea laatikkoon..sain sen sinne ja kansi päälle...mutta kuinka voimakas se olikaan..se koivillaan punnersi kannen ylös , työntyi pois laatikosta ja hävisi...."

Mitä ihmettä tällainen uni voi tarkoittaa? Yritin etsiä tuolta ohjeista..mutta en löytänyt ...hämähäkeistä mitään..voikun joku kertois miulle..Smiley     ilosilmä          smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
Asterix
Vieras
« Vastaus #1038 : 06.04.2010 16:07:33 »

Äh, mä olen nähnyt todella ällöjä unia parina viime yönä. buck2

Yksi uni oli sellainen, että olin muuttanut asumaan vanhaan puiseen ulkohuussiin,
joka oli täynnä ihan sitä itseään isoine kukkuloineen ja nukuin niiden pönttöjen päällä
ja niihin reikiin ei ollut edes kansia ja maisemat oli.. hmm.. hemaisevat
ja haisevat. buck2

No sitten viimeyönä olin jo asumassa hiukan nykyaikaisemmassa vessassa,
mutta joku oli kakannut sen pöntön ihan täyteen, myös istuin osalle ja lattialle,
eikä ollut vetänyt pönttöä, eikä siivonnut sitä. buck2

No mutta rahaahan tuo kuulema tietää. Tongue

Tuli mieleen, että mie olen ottanut hoitooni laskut -mieheni tililtä-
ja saanut siihen valtuudet pankilta ja nyt olemme ostaneet hiukan luxumman talon,
heh, kukkuloilta, jonne olemme muuttamassa tod.näk. ensiviikon loppuna,
joten käytännöllisesti istun, makaan ja nukun rahojen päällä. Tongue
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #1039 : 06.04.2010 17:59:27 »

mitä shittiä sinä oikein elämässäsi kannat, kun ne uniinkin tulee? Ehkä putsaat vanhaa kuonaa itsestäsi tai ehkä uni kehottaa siihen.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1040 : 06.04.2010 18:03:04 »

mitä shittiä sinä oikein elämässäsi kannat, kun ne uniinkin tulee? Ehkä putsaat vanhaa kuonaa itsestäsi tai ehkä uni kehottaa siihen.

Ei nyt juuri ainakaan heti tule mieleen, mikä sellaista voisi olla.  Smiley
Aika onnellista ja tasapainoista elämää vietän.
Ymmärrän kyllä, että se kuullostaa hyvin eksoottiselle joillekin. Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #1041 : 07.04.2010 11:15:40 »

Tarkoittaako paska unessa rahaa? Olen minäkin muutamia kertoja nähnyt unta että pitäisi yleiseen vessaan mennä, kamala hätä ja availen koppeja. Kaikki ovat saastaisia. Yritän unessa epätoivoisesti löytää vähiten saastaista vessakoppia jotta pääsen pytylle Cheesy Sitten yritän olla koskematta siihen.. no skeidaan mitä on joka puolella.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1042 : 07.04.2010 11:38:10 »

Tarkoittaako paska unessa rahaa? Olen minäkin muutamia kertoja nähnyt unta että pitäisi yleiseen vessaan mennä, kamala hätä ja availen koppeja. Kaikki ovat saastaisia. Yritän unessa epätoivoisesti löytää vähiten saastaista vessakoppia jotta pääsen pytylle Cheesy Sitten yritän olla koskematta siihen.. no skeidaan mitä on joka puolella.

Shitti-unet meinaa raha~taloudellista voittoa~vaurautta.  Smiley
Kyllä näitä saisi nähdä vähän useamminkin.  :Smiley

Saiskohan noita kakka-unia mitenkään säästöön pahan päivän varalle? Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #1043 : 07.04.2010 11:59:15 »

No lisää paskaa vaan uniin sitten  Grin Yöks  Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1044 : 07.04.2010 12:13:43 »

No lisää paskaa vaan uniin sitten  Grin Yöks  Tongue

 Cheesy

Oikein paskaisia unia sinulle toivotellen.. Cheesy Grin 2funny
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #1045 : 07.04.2010 14:16:35 »


mua niin huvittaa tuo unitulkinta paska = raha  2funny


ei ihmekään, kun en koskaan nää paska-unia, ja ei ole tuota rahaakaan.


eli toivon itsellenikin muutaman sontaisen unen ja pian. Grin
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #1046 : 07.04.2010 15:20:14 »

Ei mutta ne unet on todella ällöttäviä  Grin Tosin ehkä ne kakkajutut unissaan kestää jos niistä rahaa irtoaa  Grin Muuten ovat inhottavia kyllä  buck2
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #1047 : 07.04.2010 15:26:28 »

Toimiiko se sitten toisinkin päin, eli jos olisi ummetusta ja näkee unta rahasta niin on helpotusta luvassa? Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1048 : 07.04.2010 15:29:41 »

 Grin 2funny

Olisi vähän niin kuin pankki, että säästää tai sitten muuten vain pihi. Grin 2funny
...mutta eikö se mene niin, että yhdessä välissä ei tule yhtään rahaa mistään,
vaikka kuinka pinnistää ja sitten yhtäkkiä tulee ja paljon? crazy2
tallennettu
Strelizia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #1049 : 21.04.2010 16:10:04 »

Hei oliko niin, että hammassärky ja hampaiden näkyminen unissa tarkoittaa kuolemaa?
tallennettu

It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live.
-Dumbledore-
Sivuja: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: