Sivuja: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2099443 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #870 : 23.05.2009 10:52:56 »

Onko kukaan teistä nähnyt unta sellaista jossa on joku tuntematon henkilö, ja unessa sen henkilön etu- ja sukunimi tulee esiin mutta kun on heräämisen aika, et muista enää tuntemattoman nimeä. Minulla on ollut tänkaltaisia unia aina toistuvasti. Eli jokin asia on (vielä) salaperäistäeikä se paljastu helposti.

Oisko näin?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #871 : 25.05.2009 15:12:40 »


Suuri karhu seisoi takajaloillaan ja otti jonkun naisen "syleilyynsä" ei tehny mitään. Siinä naisen vierellä oli mies joka katsoi. Minä seurasin tilannetta jostain....ja siis olin vissiin itse karhun halissa?Huh Voimaako vai jotain muuta?
Hiukka levoton ja pelokas olin.
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #872 : 26.05.2009 02:55:17 »

Hei, kerronpa minäkin uneni tänne, kun sama teema toistui kahteen kertaan eri unissa  :Smiley :

Ensimmäisessä unessa olin kaverini luona yötä ja aamulla petasimme hänen sänkyään tosi huolellisesti koska vieraita oli tulossa.

Heräsin ja nukahdin uudestaan ja toisessa unessa olin syntymäkodissani missä vanhempani asuvat vieläkin.

Minun piti sielläkin aamulla petata sänky omassa vanhassa huoneessani ja tosi huolellisesti vielä, koska vieraita oli tulossa.

Onko kellään ajatuksia mitä voisi tarkoittaa?

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #873 : 27.05.2009 09:05:14 »

Villihevonen ajamassa takaa kamelia autiomaassa. Shocked
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #874 : 27.05.2009 21:01:57 »

Onko kukaan teistä nähnyt unta sellaista jossa on joku tuntematon henkilö, ja unessa sen henkilön etu- ja sukunimi tulee esiin mutta kun on heräämisen aika, et muista enää tuntemattoman nimeä. Minulla on ollut tänkaltaisia unia aina toistuvasti. Eli jokin asia on (vielä) salaperäistäeikä se paljastu helposti.

Oisko näin?

Olen nähnyt, jopa niin, että se nimi on kirjoitettu johonkin
ja joskus vieläpä päivämäärällä ja hitsit, kun ei muista. tickedoff

No, tämä numero-nimi-muistamattomuus mielessäni kaivertaen,
näin viime viikolla unta, että olin kuolemansyy-tutkimuksessa,
-siis minua tutkittiin.
Makasin sellaisella metallisella pedillä ja minuun tehtii kaikenlaisia kokeita.

Päätin sitten mielenkiinnosta irtautua kehostani ja lähteä
katselemaan ympärilleni.
Kuljeskelin pitkin sitä patologian laitosta ihmetellen
erilaisia kuolleita. Jotkin ruumiit olivat vielä "elossa",
eli henki ei ollut ymmärtänyt irtautua kehosta,
mutta olivat silti toki auttamattomasti kuolleita,
eli masiina oli kaput.

Nallekarhumainen ystävällinen valkotakkinen mies opasti minua siellä.
Tulimme sitten viimein valkoisen oven luo,
jonka luona seisoi kaksi mauttomiin iltaleninkeihin pukeutunutta naista, toinen  noin nelikymppinen, toinen teini-ikäinen,
joiden kasvoista näkyi,
että alko on maistunut hyvin jo useita vuosia,
kuin myös väkivaltainen elämäntyyli.

Valkotakkinen mies ei ollutkaan heille kovin ystävällinen,
vaan kyseli, että mitäs te täällä oikein teette.
Vanhemmalla naisista oli avaimet siihen valkoiseen oveen
ja hän kääntyi ovelle ne kädessään ja piirsi oveen 6.9.
(tässä vaiheessa unta tietoisuuteeni tuli,
että minun on vaikea muistaa unien nimiä
ja numeroita ja ponnistelin muistiani muistamaan).


Sitten nainen yritti avata ovea, mutta hänen avaimensa eivät sopineet.
Hänellä oli väärät avaimet.

Kiinnostukseni mennä tuosta ovesta oli kova,
mutta tiesin, että sillä valkotakkisella miehellä on kaikki paikan avaimet ja pääsisin siitä joka tapauksessa,
joten olin hiljaa, ettei ne kaksi naista saa sitä tietoonsa.
tallennettu
Kati
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #875 : 29.05.2009 13:43:13 »

olempa itsekin parin viimekuukauden aikana nähnyt satu-unia  ja kaksin kappalein.

Eka oli tällainen. Olin huonessa, jossa vietettiin pojan syntymäpäiviä. Poika oli saanut todella paljon ja isoja lahjapaketteja. Yhdellä seinällä oli iso kirjahylly ihan kattoon saakka ja se oli kokonaan täyttynyt niistä lahjapaketeista. Ajattelin, että ei noin pieni poika tarvi noin paljon lahjoja ja jatkoin matkaa.

Saavuin korkealle verkkoaidalle. Aidan takana oli husky rotuinen koirani (ei ole koskaan ollut sen rotuista). Tuo koira oli minulle TODELLA TÄRKEÄ. Selvisi että kuningas on halunnut minut puolisokseen ja kun ei ole hyvällä saanut niin oli ottanut tuon koiran haltuunsa. Lupauduin kuninkaalle puolisoksi ,koska en voinut elää ilman tuota koiraa. Kuningas lupasi minulle ,että jos olen 7 vuotta naimisissa saan puolivaltakuntaa ja vapauden.

Seitsemän vuotta läheni loppuaan ja istuin aidan vieressä miettimässä. Halusin vain koirani mukaani. en mitään muuta. Samalla tiesin että aidan toisella puolella minua odottaa todellinen rakkaani.



Eka uni oli tällainen:
Olin mennyt kihloihin miehen kanssa. Minun piti mennä yksin tutustumaan tuleviin sukulaisiini ja silloin selvisi että uusi kotini tulisi olemaan linna ja että olin kihloissa prinssin kanssa.

Hää valmisteluja tehtiin kovaa vauhtia. Pukeutumishuoneessa minun päälleni autettiin hääpuku tarkastusta varten. Minun ei tarvinut tehdä mitään. Joka puolella minut otettiin vastaan lämpimästi kun minulle esiteltiin linnaa ja sen väkeä.

Sitten olimme menossa jonkinlaiseen huvituskieputtimeen. olimme juuri istuneet paikoillemme ja kiinnittäneet turvavyöt,kun turvallisuuspäällikkö tuli ilmoittamaan,että laite suljetaan siihen tulleen vian vuoksi. Kiersimme laitteen alakautta pois ja jouduimme kahlaamaan sohjossa.( sohjoa on esiintynyt muissakin unissa.)

Seuraavaksi olinkin ollut ratsastamassa. Kun palasin linnaan huomasin että olin saanut keskenmenon. Lääkärit kertoivat, että minua oli väkisten pidetty ratsastusretken määränpäässä jotta vauva ei selviäisi matkasta takaisin.

Tuo eka uni vaivaa kovastikin. Tulee tunne että sopimus on täytetty pitää jatkaa matkaa.

tallennettu
Tao
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #876 : 30.05.2009 06:46:15 »

Näin kolme pitkää unta tänä yönä, mutta kuvailen ainoastaan viimeisen, sillä tunnen sen olevan merkityksellisempi kuin kaksi edellistä.

Olin äitini luona lapsuudenkodissani, jossa siskoni oli näyttämässä mielestäni hienoja itse ottamiaan valokuvia. Äitini oli kattanut pöydän ja kokannut juhla-aterian. Ateria sisälsi myös uuden työpaikkani valmistamia susheja.

Seuraavaksi makasin sängyllä vanhassa huoneessani, kun huomasin, että naapurissamme on isot juhlat meneillään. Minulla oli sängystäni näkymä heidän parvekkeelleen, jossa näin paljon miehiä juttelemassa kiivaasti. Huomion keskipisteenä oli vanha ystäväni, joka oli kertomassa jotakin hauskaa tarinaa. Ihmiset naureskelivat ja olivat erittäin hyväntuulisia, suuri osa oli selvästi psykedeelisten huumeiden vaikutuksien alaisina. Yht´äkkiä kookas mies istui vierassängyssäni aivan kuin huoneeni ja parvekkeen välissä ei todellisuudessa olisi ollut mitään väliä, ilmaa tai tilaa. Ihmettelin tätä suuresti unessanikin.
Mies kysyi jos saisi luvan nukkua siinä tämän yön. Vastasin kohteliaasti, ettei se valitettavasti käy päinsä. Hän ei pahastunut.
Yhtäkkiä ihmisiä alkoi tulvimaan parvekkeelta sisään ja huomasin monen olevan huumaantuneita. Kysyin kahdelta mieheltä ruotsiksi (sillä he olivat ruotsinkielisiä) jos he tietävät mistä nämä vieraat ihmiset ovat tulleet ja miksi he kaikki näyttävät olevan jonkin huumausaineen vaikutuksen alaisena.
He vastasivat "ehkä" maanisesti hymyillen. Ihmisiä tulvi koko ajan sisään ja he halusivat käydä vessassa tai jääkaapilla. Jotkut seisoivat jostain syystä ilman kenkiä tai alasti hellan päällä, yksi levyistä oli kuuma. Totesin, että he pelaavat jonkinsortin "twister" -peliä hyvin esoteerisilla säännöillä. Hellalla seisovat olivat kaikki ulkomaalaisia. Syy tähän ravaamiseen oli, että naapureillani oli ilmeisesti jonkinlainen toimintahäiriö vessassaan.
Miltei kaikki keittiössä olevat vaikuttivat hyvin sympaattisilta ihmisiltä. Olisin voinut istua iltaa jokaisen kanssa.
Veljeni ei ollut tyytyväinen, ja hän yritti viestittää sitä hienotunteisesti. Minuakin ärsytti, että he keltään kysymättä käyttivät vessaamme ja jääkaappiamme. Vanhempani taas näyttivät melko tyytyväisiltä ja juttelivat vilkkaasti kuokkavieraiden kanssa.
Pari afrikkalaista miestä tuli sisään liikkuen kuin ammattilaisvarkaat. Minua ärsytti heidän liikkeensä ja salamyhkäisyytensä ja minun teki mieli pysäyttää heidät, eniten minua kuitenkin ärsytti se, että äitini tuli niin hyvin heidän kanssaan toimeen, ja se, että heillä oli jokin hyvä vitsi kesken, jota en täysin ymmärtänyt ja tunsin itseni kuivaksi, pohjoismaiseksi barbaariksi.
Huoneeseeni mentyäni huomasin siellä olevan kolme tyttöä jotka vaikuttivat mielenkiintoisilta ja rupesin flirttailemaan heidän kanssaan. Uusi tyttö astui huoneeseeni, ja huomasin hänen olevan vanha tuttuni, joka on aina herättänyt kiinnostusta minussa. Hänellä oli herkullisia leipiä ja täytettyjä voisarvia mukanaan joita hän jakoi kaikille. Leivät olivat tietenkin meidän jääkaapistamme, mutta sillä ei enää ollut mitään väliä.
tallennettu
Lonelylight
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #877 : 30.05.2009 09:23:11 »

Näin sellaista unta, että olin entisessä kotikaupungissani (missä olen aika usein unessa), ja siellä sellaisella aukiolla. Yht'äkkiä alkoi vesi nousta, ja ihmiset muuttuivat patsaiksi. Erityisesti kiinnitin huomioni erääseen mieheen, joka kohotti rantapalloa, ja sitten se muuttui kiviseksi Atlas-patsaaksi. Yritin väen seasta löytää serkkuni (jonka kanssa emme ole tekemisissä, välit poikki), minun oli määrä hänet pelastaa. Olin nähnyt muka etiäisen jonka mukaan hän kuolisi vedenpaisumuksessa. Kohta ajoin linja-autoa, mutta en osannut hallita sitä ja törmäsin muihin autoihin, ja siitä seurasi ilmalento, ja ajatus vain että nyt me kuollaan, ja minä tapoin meidät kaikki.
Sitten se uni jatkui samassa kaupungissa, mutta nyt me olimme jossain kerrostalossa. Puitteet olivat "nykyaikaiset", mutta aikakausi oli toisen maailmansodan aika. Siinä oli jälleen serkkuni, ja pieni tyttäreni, mieheni oli kadonnut jo aiemmin. Yritin suojata serkkuani, ja menimme sänkyjen alle piiloon, ja nostelimme patjoja suojaksi. Serkkuni tosin ei uskonut, että vaaraa on, eikä muutkaan talossa olijat. Sitten tuli ilmahyökkäys, ja taloa pommitettiin. Säleitä lensi joka paikkaan, mutta siltikään muut eivät uskoneet että taloamme pommitettiin. Lähdin näyttämään reikiä seinissä, ja ihmiset alkoivat uskoa. Menimme asunnosta toiseen, väliseinät olivat romahtaneet. Huonekalut olivat kuitenkin ehjiä, ja kaikki oli valkoista. Sitten lähdin takaisin päin, sillä olin jättänyt tyttäreni sängyn alle piiloon. Mutta joka paikka olikin ihan sokkeloista, ja menin jatkuvasti eksyksiin. Minulle iski pakokauhu, etten ikinä löydä lastani, ja sitten heräsin omaan itkuuni.
Sekavasti selitetty, mutta sekava oli unikin. Olisi mielenkiintoista saada tulkintaa tuohon.. Smiley
tallennettu

-Lonelylight-
epona
Vieras
« Vastaus #878 : 30.05.2009 11:17:28 »

Vedin unessä viimeyönä kokaiinia. Ajattelin, "tiedän, etten saisi, mutta tämän kerran"....ja niin annoin mennä. Pitkästä aikaa näin tällaisen "päihdeunen"...
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #879 : 30.05.2009 13:43:33 »

Viimeyönä vaihdoin ihoani,tai siis otin vanhan pois kun se piti vaihtaa, enkä millään meinannut löytää sopivaa, vaikka kaappi oli niitä pullollaan  idiot2. Kaikki oli liian suuria tai pieniä tai muuten vaan ei istuvia, värejäkin löytyi paljon.
Päätin kuitenkin mennä sitten nukkumaan ilman ihoa ja mietin että olipa hyvä et sattu sängyssä olemaan punaset lakanat, niin ei se veri jotenkin sitten näy 2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Asterix
Vieras
« Vastaus #880 : 30.05.2009 16:08:09 »

Viimeyönä vaihdoin ihoani,tai siis otin vanhan pois kun se piti vaihtaa, enkä millään meinannut löytää sopivaa, vaikka kaappi oli niitä pullollaan  idiot2. Kaikki oli liian suuria tai pieniä tai muuten vaan ei istuvia, värejäkin löytyi paljon.
Päätin kuitenkin mennä sitten nukkumaan ilman ihoa ja mietin että olipa hyvä et sattu sängyssä olemaan punaset lakanat, niin ei se veri jotenkin sitten näy 2funny

 Grin

Olisiko sinulla tarve uusiutua, heittää vanha (kuori) pois,
mutta et tiedä vielä, että mihin suuntaan (minkälaisen kuoren)
ja pelkäät, että ihmiset näkee joitan heikkoja kohtia sinusta,
kun kuoret ovat poissa? Smiley
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #881 : 30.05.2009 17:18:19 »

Jotain tämänsuuntaista.. Tongue smitten

On surullista, miten joku piirre tekee toisesta inhimillisen ja aidon, mut sama piirre omalla kohdalla onkin heikkous  Huh
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Asterix
Vieras
« Vastaus #882 : 30.05.2009 17:48:11 »

Jotain tämänsuuntaista.. Tongue smitten

On surullista, miten joku piirre tekee toisesta inhimillisen ja aidon, mut sama piirre omalla kohdalla onkin heikkous  Huh

No ei se tee eroa sinun kohdallasi,
turhaan ujostelet. Wink

Minusta inhimillisyys tekee ihmisestä juuri vahvan.

Jos ihminen uskottelee koko ajan,
ettei hänessä ole mitään vikaa, ei koskaan tee mitään väärin,
eikä hänestä löydy epäkohtia,
niin voi alkaa vain laskemaan aikaa,
koska joku tahallaan/vahingossa tyrkkää
ja koko lasipallo sirpaleina lattialla.

Parempi olla kumipallo tuossa tilanteessa. Wink
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #883 : 30.05.2009 21:49:26 »

Olet ihan oikeassa..
Muille erotilanteissa on helppo sanoa, että tunteet täytyy tuntea ja saa soittaa/tulla käymään jos tarvii juttukaveria jne..No, onneksi sentään tiedostan oman vääristyneen ajattelutavan  knuppel2 police
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #884 : 14.06.2009 12:13:25 »

Työuni vaihteeksi...

Olin kylvyssä meidän tehtaan aulassa. Porukkaa alkoi liikkumaan siinä enemmän ja yritin painua alemmas ammeen pohjalle katseilta piiloon.
Mies tuli siihen viereen, antoi lehden ja sanoi että katso viimeiselle sivulle, siellä on viesti joltain. Hän ei tehnyt tätä mielellään.
Kahden viimeisen sivun välissä oli lista meidän osaston työntekijöistä. Kaikki oli pisteytetty ja sen mukaan uudelleen jaettu eri vuoroihin.

Semmosta fiilistä on ilmassa että syksyllä meillä tulee (taas) uudelleenjärjestelyjä. Muutaman nimen muistan listasta, katsotaan pitääkö paikansa. Tai sitten se oli alitajuista toiveajattelua ja toisaalta pelkoa.
Muuten tuo alastomana töissä-uni on vakiokamaa, toistuu varsin usein.

Yhä edelleen lisää avoimuutta peliin tai sitten kaikki näkevät todellisen minän, ilman suojaverhoja...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: