Sivuja: 1 ... 237 238 [239] 240 241 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2105942 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3570 : 15.06.2015 14:03:56 »

Ehkä olennainen asia pohdittavaksi onkin siis se, miksi se himojen hillitseminen tuottaa enemmän tyydytystä kuin niiden tyydyttäminen. Siihen tuo unikin voisi viitata, kun tunsit tyydytystä siitä ettei härkä päässyt sisään.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Miljua.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #3571 : 15.06.2015 14:38:02 »

Ehkä olennainen asia pohdittavaksi onkin siis se, miksi se himojen hillitseminen tuottaa enemmän tyydytystä kuin niiden tyydyttäminen. Siihen tuo unikin voisi viitata, kun tunsit tyydytystä siitä ettei härkä päässyt sisään.



Tai muistan unesta hieman siis sitä, että tunsin tyydytystä siitä, että olin niin vahva, ettei edes härkä voinut minua kukistaa. Se oli ikäänkuin tällainen itsetodistus varmaankin sille, että minä pystyn. Oma itseluottamus on ollut koetuksella viimeajat.

Mitä enemmän himojansa tyydyttää sitä voimakkaimmiksi ne kasvavat ja sitä enemmän vaatii ollaakseen tyytyväinen joten paras on minimalismi. Tässä suhteessa kallistun enemmän Buddhalaisuuteen kuin Freudilaisuuteen.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3572 : 15.06.2015 14:52:09 »

Mitä enemmän himojansa tyydyttää sitä voimakkaimmiksi ne kasvavat ja sitä enemmän vaatii ollaakseen tyytyväinen joten paras on minimalismi. Tässä suhteessa kallistun enemmän Buddhalaisuuteen kuin Freudilaisuuteen.

Aijaa, eivät minulla. Nälkä ei kasva syödessä, jano juodessa, eikä myöskään seksinhalu rakastellessa. Luonnollisten tarpeiden tyydyttäminen ei yleensä tasapainoisella ihmisellä mene överiksi, vaikka toki kaiken maailman askeetit koettavat toista uskotella.

Se on sitten eri juttu, jos vie huomiota pois jostain ongelmasta/epätasapainosta ruuan/juoman/seksin avulla, silloin toki voi mennä överiksi ihan minkä kanssa vaan, vaikka sitten tetriksen pelaamisen.

Itse en kallistu kumpaankaan: Buddhalaisuuden osalta uskon että on tullut ns. dharman päättymisen aika, Buddha itse ennusti että tulee aika jolloin dharma tuottaa enemmän kärsimystä kuin poistaa ja että sitten tulee uudet opit uusilta opettajilta. Freudilaisuus puolestaan oli oman aikansa kuva, eikä enää sovellettavissa nykyaikaan: Esimerkiksi nyt se paljonpuhuttu peniskateus - naisilla ei tuolloin ollut juuri lainkaan ihmisoikeuksia, eli kyseessä oli pikemminkin 'ihmisoikeuskateus' jos miehiltä nyt jotain kadehdittiin.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Miljua.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #3573 : 15.06.2015 17:50:45 »

Mitä enemmän himojansa tyydyttää sitä voimakkaimmiksi ne kasvavat ja sitä enemmän vaatii ollaakseen tyytyväinen joten paras on minimalismi. Tässä suhteessa kallistun enemmän Buddhalaisuuteen kuin Freudilaisuuteen.

Aijaa, eivät minulla. Nälkä ei kasva syödessä, jano juodessa, eikä myöskään seksinhalu rakastellessa. Luonnollisten tarpeiden tyydyttäminen ei yleensä tasapainoisella ihmisellä mene överiksi, vaikka toki kaiken maailman askeetit koettavat toista uskotella.

Se on sitten eri juttu, jos vie huomiota pois jostain ongelmasta/epätasapainosta ruuan/juoman/seksin avulla, silloin toki voi mennä överiksi ihan minkä kanssa vaan, vaikka sitten tetriksen pelaamisen.

Itse en kallistu kumpaankaan: Buddhalaisuuden osalta uskon että on tullut ns. dharman päättymisen aika, Buddha itse ennusti että tulee aika jolloin dharma tuottaa enemmän kärsimystä kuin poistaa ja että sitten tulee uudet opit uusilta opettajilta. Freudilaisuus puolestaan oli oman aikansa kuva, eikä enää sovellettavissa nykyaikaan: Esimerkiksi nyt se paljonpuhuttu peniskateus - naisilla ei tuolloin ollut juuri lainkaan ihmisoikeuksia, eli kyseessä oli pikemminkin 'ihmisoikeuskateus' jos miehiltä nyt jotain kadehdittiin.  Grin

Jaahas en tiedä tuosta. No ajattelen tässä vain lähinnä itseäni ja omaa elämääni, että mitenkäs mä ratkaisisin tän pulman.

Mutta kyllä kait se niin menee että överiys on psyyken ongelmien merkki? No en tiedä. Kerro minulle kuka on tasapainoinen? Siis mikä on tasapainoisuuden määritelmä? Onko se sitä, että ihminen tuntee tarpeensa ja täyttää ne, eikä pode tyhjänpäiväisiä analyyseja tai pohdintoja?

Ja tuo tasapainokin voi olla sellanen asia mikä on saavutettavissa. Siis sitten kun olen sinut itseni kanssa niin minulla loppuu tarve vetää kaikkea överiksi?

Härkä-pohdinnoista en ole päässyt jyvälle. Kartallani Venus taisi olla härässä, mutta muuten en ole kauheasti perehtynyt tähän astrologiaan, tai tarpeeksi.

Sellainen kysymys kuitenkin, että mitä jos omat nousu-ja aurinkomerkki ovat päinvastaiset ja ristiriidassa, niin miten tällainen ongelma ratkotaan? Siis miten löytää tasapaino, jos toinen on vaikka syvällinen ja toinen pinnallinen? Välillä minusta tuntuu, että persoonassani on kaksi täysin päinvastaista puolta, siis toinen ei välitä mistään mitään ja toinen ottaa kaiken liiankin vakavasti.

Freud ja seksuaalisuuden ylikorostaminen ei nappaa.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3574 : 22.06.2015 16:23:46 »

Minä en ole koskaan nähnyt tosi merkityksellisiä unia, so ennustavia unia, kohtaamisia oppaiden, mestareiden, enkeleiden, jumalien tms kanssa, selkounia, jonkun pulman tai tilanteen ratkaisevia tai ratkaisussa opastavia unia, ja niin edespäin. Tilanne panee miettimään että minunlaiseni ihmiset olemme jollain lailla puutteellisia, siis meiltä uupuu jotakin sanottuihin merkittäviin uniin ulottumiseksi; tai ehkä me olemme ihmisinä perin juurin alkutaipaleella vasta.

jokainen on yhteydessä henkioppaisiinsa alitajuntansa kautta, tapoja on monia ja useimmat täysin tiedostamattomia esim intuitio on se asia jolloin meitä ohjataan.
Kun olen nähnyt enneunen ts herää aamuyöstä, niissä on kyse siitä kun olen edellisenä päivänä pyytänyt apua henkioppaalta / arkkienkeliltä eli minulle on näytetty mitä tapahtuu vähän kuten unet joissa käsitellään omia ongelmakohtia vaikka niitähän harvoin siitä heti itse ymmärtää ellei ole unimaailmaan perehtynyt..
Ei kyse ole kovinkaan moninaisesta asiasta ja asiaan yleensä herkistyy kun käy äärirajoilla tai henkiset asiat alkavat kiinnostaa ja niihin uppoudutaan liiaksi tms.

Se ettei ole kontaktissa enneuniin tms asioihin ei tee kenestäkään "huonompaa" saati, että noi asiat tekisi jostakusta paremman... ei todellakaan mutta me eletään ajassa jossa tietoisuus kohoaa joten nämä asiat väistämättä nyt vaan nousee esiin.

Ei kaikkien ole edes tarkoitus perehtyä samoihin asioihin, eikös Smiley
tallennettu
1taina2
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #3575 : 23.06.2015 06:56:51 »

Näen toistuvasti unta talosta, jonka omistan. En tiedä tarkkaan, missä se on, mutta tiedän omistavani sen, ja se ei ole käytössä. Viime unessa sanoin tosi päättäväisesti miehelle, että meidän täytyy muuttaa sinne. Hän kysyi, olenko varma, että minulla on sellainen ja omistanko sen kokonaan. Sanoin, että kyllä omistan sen kokonaan yksin, ja äitinikin tietää sen. Hyvin selkeä uni. Lähellä merta, maaseudulla, sen olen jo nähnyt.

Toteutat ilmeisesti toisten vaatimuksia, koska talo (=sinä itse) on tyhjä. Meri vahvistaa oman minän ja alitajuntasi kuuntelun tarvetta. Mies unessa tarkoittaa, että sinun on otettava ohjat omiin käsiisi elämässäsi, jotta voit olla todellinen sinä. Maaseutu kuvaa oman rauhan tarvetta.
Unesi symbolit vahvistavat tuota kirjoittamani ensimmäisen lauseen sanomaa.


>>>>> HAKEUDU ITSEESI !<<<<<<<<<   smitten

Kiitos tulkinnastasi, juurikin tuo toisten vaatimusten ja odotusten kaaos on ollut päällä pitemmän aikaa, ja sen kanssa teenkin töitä. Liittyy myös mieheen smitten
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3576 : 23.06.2015 21:46:17 »

tuossa on vain se, että jokainen on yhteydessä henkioppaisiinsa.. siis sinäkin vaikka et sitä tiedostaisikaan  Cheesy
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3577 : 23.06.2015 22:34:05 »

Josko tähän saisi avausta...

Olin jossain kylillä ja tekemässä lähempää tuttavuutta erään miehen kanssa, jota en fyysisesti tiedä tuntevani, mutta jonka olemassa olosta tiedän. Se meni nopeasti fyysiseksi ja tuota pikaa hän makasi jossain oven suussa reporankana. Minä nostin kytkintä, pukeuduin ja livahdin tieheni, kun tuon miehen veli, jonka paremmin tunnen, yhytti minut ja vei omiin "käyttötarkoituksiin", joita veli virottuaan häiritsi. Eniten jäi kuitenkin häiritsemään se, että suutelin molempia alaspäin, vaikka ovat minua pidempiä todellisuudessa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3578 : 24.06.2015 13:46:18 »

Minä ajattelen oppaita sillä tavoin kuin Kryon-kanavoinnit ne esittävät: Opas-soppamme (monia energioita samassa läjässä, myös omaa sielunenergiaamme, eli olemme kaikki myös omia oppaitamme!) on ennen kaikkea koko ajan mukanamme, koska sen tehtävä on RAKASTAA meitä ja olla tukenamme. Toki opassoppa voi auttaa esim. synkronismien järjestelyssä, mutta kyse ei ole mistään hierarkisesta opettaja-oppilas -suhteesta, vaan opassoppamme on perheenjäseniämme!

Sana 'opas' hämää, koska se viittaa sekä opettamiseen että opastamiseen ja myös hierarkiaan jossa oppaat olisivat jotenkin meitä ylempänä. Verhon toisella puolella ei edes ole hierarkiaa, se on fyysisen tason ominaisuus.

Apua ja opastusta opassoppa tarjoilee vasta sitten kun itse annamme luvan asiaan ja  osaamme hiljentyä niin että maailman huuto ei peitä hengen kuiskausta. Opassopan tärkein tehtävä on kuitenkin olla rakastavana tukena. Ja koska tuo opasenergia asuu dna:ssamme, kaikilla on se ja se on aina mukana. Tapa jolla havainnoimme sen muuttuu oman kehityksemme myötä ja siksi tuntuu että oppaat 'vaihtuvat.' Kaikilla on opassoppa, kyse on vain siitä havainnoiko sitä vai ei.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2015 13:54:31 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #3579 : 24.06.2015 14:26:04 »


Omalla kohdallani on kyllä todisteita ajasta, jolloin en tiennyt oppaista ja auttajista ja en ajatellut enkeleitä. Jälkikäteen tajuan, että minua on autettu varsin paljon, isoissa asioissa, vaikka olen vain pähkäillyt mielessäni, miten kannattaisi toimia.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3580 : 25.06.2015 00:00:14 »

Henki ohjaa unissakin kun se on meissä itsessä, se alitajunta joka moittii ja sättii itseä kun on tehnyt virheitä niin sehän muistuttaa aina kun ei niin haluiaisi edes Smiley niin enneunen kaltaiset kuin tavalliset unetkin kuuluvat samaan nippuun kun ne on alitajunnan tuotosta kun ei me mitään nähdä unessa ilman alitajuntaa.. tuo mun pyssyuneni kuvaa tapahtumaa mikä oikeasti tapahtui edellisenä päivänä ja siellä haastattelussa henki todella näytti mulle kuka on kuka Smiley

Mä en näe unia mutta olen oppinut tulkitsemaan niitä kun näen omaa henkeäni kuvaavia tapahtumia niin alkanut sen myötä tulkita unia kun ne kiinnostaa ja kyl mä lasken enneunen kaltaiset, siis nuo omasta elämästä kertovat tapahtumat jotka näkee ennen tai jälkeen puolihereillä aamuyöstä samoin tulkittavaksi kuin unet. Jotenkin mut nytkin sotkettiin tätä unisoppaa vääntämään vaikka en ole varmaan 2v täällä ollut ennen tätä mutta joo tämä tästä  knuppel2
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3581 : 25.06.2015 12:57:49 »

Josko tähän saisi avausta...

Olin jossain kylillä ja tekemässä lähempää tuttavuutta erään miehen kanssa, jota en fyysisesti tiedä tuntevani, mutta jonka olemassa olosta tiedän. Se meni nopeasti fyysiseksi ja tuota pikaa hän makasi jossain oven suussa reporankana. Minä nostin kytkintä, pukeuduin ja livahdin tieheni, kun tuon miehen veli, jonka paremmin tunnen, yhytti minut ja vei omiin "käyttötarkoituksiin", joita veli virottuaan häiritsi. Eniten jäi kuitenkin häiritsemään se, että suutelin molempia alaspäin, vaikka ovat minua pidempiä todellisuudessa.

Sen verran olen katsellut uniesi kehitystä, että tästä ei voi kuin iloita! Uskallat imeä itseesi toimeenpanevaa voimaa silloin kun se on tarjolla.
Tämä uni kertoo varsin osuvasti minäsi kehityksestä. Vihdoin olet siten vahva, että unessakin katsot toisia alaspäin.
Unet ovat täynnään symboleita.
Tässä kerrotaan, kuinka et ole enää altakatsoja, vaan määräät itse elämästäsi ja tekemisistäsi. Bravo!!!

 smitten Cheesy  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015 12:59:23 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3582 : 26.06.2015 00:24:06 »

Josko tähän saisi avausta...

Olin jossain kylillä ja tekemässä lähempää tuttavuutta erään miehen kanssa, jota en fyysisesti tiedä tuntevani, mutta jonka olemassa olosta tiedän. Se meni nopeasti fyysiseksi ja tuota pikaa hän makasi jossain oven suussa reporankana. Minä nostin kytkintä, pukeuduin ja livahdin tieheni, kun tuon miehen veli, jonka paremmin tunnen, yhytti minut ja vei omiin "käyttötarkoituksiin", joita veli virottuaan häiritsi. Eniten jäi kuitenkin häiritsemään se, että suutelin molempia alaspäin, vaikka ovat minua pidempiä todellisuudessa.

Sen verran olen katsellut uniesi kehitystä, että tästä ei voi kuin iloita! Uskallat imeä itseesi toimeenpanevaa voimaa silloin kun se on tarjolla.
Tämä uni kertoo varsin osuvasti minäsi kehityksestä. Vihdoin olet siten vahva, että unessakin katsot toisia alaspäin.
Unet ovat täynnään symboleita.
Tässä kerrotaan, kuinka et ole enää altakatsoja, vaan määräät itse elämästäsi ja tekemisistäsi. Bravo!!!

 smitten Cheesy  :Smiley

Kiitos t.touhula  smitten
Tuli juhannuksena "pyyntö" pitää viikon ajan unipäiväkirjaa ja tuon unen jälkeen en ole muistanut unistani mitään, vaikka tiedän niitä nähneeni. No, ehkä asia tuli selväksi näillä unilla  angel

Tai sitten ei, vannomatta paras Wink

Olin aloittanut opiskelun jossain ja hommannut tilavan asunnon, johon olin ottanut kämppikseksi jonkun tytön. Hän kuitenkin pisti heti tilaisuuden tullen ranttaliksi ja sain häätää hänet pikaisesti. Hän jäi pakkaamaan kamojaan, minä lähdin jonkun miehen luo ja epäilin, että tyttö pistää paikat remonttiin, ellen mene vahtimaan. Kun pääsin perille, tyttö tuli hymyillen roskapussin kanssa vastaan ja otin sen häneltä pahaa aavistaen. Pussista lehahti heti keltainen lintu siivilleen ja hetken mylläämisen jälkeen myös punainen ja olin aivan raivona tytölle, lähdin puhelin kädessä soittamaan, mutten tiennyt olisinko soittanut poliisille vai mihin. Mies tuli rauhoittelemaan ja tyttö ilmeisesti katosi, linnut lentelivät ympärilläni ja samassa muuttuivat pieneksi pojaksi, aivan vauvaksi, jota kohtaan tunsin valtavaa rakkautta ja aloin heti hoitaa ja huolehtia. Opiskelut jäi Cheesy
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015 13:12:45 kirjoittanut Kyllikki6 » tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #3583 : 26.06.2015 23:15:30 »


Unien sisällöissä mulla ei ainakaan ole mitään itsen (tai kenenkään) moittimista ja sättimistä. Sellaista voi olla, ettei jonkun asian tekeminen onnistu.




« Viimeksi muokattu: 26.06.2015 23:18:03 kirjoittanut Suomityttö » tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3584 : 28.06.2015 17:01:52 »

Henki ohjaa unissakin kun se on meissä itsessä, se alitajunta joka moittii ja sättii itseä ...

Se alitajunta joka moittii ja sättii ei ole henki tai sielu meissä. MInusta sellainen toiminnallisuus on luultavimmin mielen automatiikan kommenttia ihmisen tekemisiin ja saa luonteensa kunkin ihmisen mielen sisällöistä, eli ihmisen käsityksistä siitä mikä on oikein ja hyvää ja mikä puolestaan on moitittavaa ja alle hänen oman minimivaatimustasonsa.

Luulen myös että sättimisen ja moittimisen osuus kaikista unisisällöistä vaihtelee hyvin paljon ihmisten kesken...

alitajunta on ihmeellinen, sitä oppii paljon niistä asioista vanhetessaan.. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 237 238 [239] 240 241 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: