Sivuja: 1 ... 239 240 [241] 242 243 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106010 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ordre.Public
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 72


Profiili
« Vastaus #3600 : 27.07.2015 23:02:28 »

Pakko on tänne laittaa pari yötä sitten näkemäni uni ku oli niin outo ja kummallinen  buck2 ;

Olin nykyisen poikaystäväni ja parin itselleni tuntemattoman tytön kanssa, jollain retkellä. Meitä oli siis kolme tyttöä ja yksi poika ryhmässämme. Muistan, että olimme sellaisella huvipurren (pieni) kokoisella veneellä jossain trooppisilla merillä seikkailemassa ja välillä muistan katselleeni meren pintaa laivan kannelta, mutta välillä muistan katselleeni meren pintaa taivaasta päin. Meri oli hyvin kirkasta ja näin siellä mustekalan lonkerot, jonka jälkeen kuvajainen vaihtui takas laivankannelle. Seuraavassa hetkessä muista olleeni ryhmäni kanssa jossain koulun tapaisessa paikassa täällä tropiikissa. Siellä sitten huomioni kiinnittyi outoihin koppakuoriaisiin ikkunalla ja heitin niihin muistaakseni kiven ja sen osuessa niihin ne alkoivat liikkua ja lisääntyä. Sanoin poikaystävälleni, että meidän varmaa täytyy lähteä täältä ja osoitin koppakuoriaisia, jotka vaan lisääntyivät. Menimme toiseen huoneeseen, jossa oli myös näitä koppakuoriaisia ja yksi porukkamme tytöistä otti yhden näistä sormelleen ja ihastui niihin silmittömästi. Emme saaneet häntä huoneesta pois vaan hän jäi sinne yksin, kun me muut poistuimme sieltä. Sen jälkeen luoksemme tuli joku talon henkilökunnasta ja minä kysyin, että mitä noi ötökät ovat. Hän vastasi, että ovat jotain täin tapaisia ja viihtyvät ilmavissa paikoissa myös ihmisen sisällä. Silloin sanoin poikaystävälleni, ettemme voi ottaa kaveriamme enää mukaan tämän vuoksi. Hän nyökkäsi. Silloin ystävämme tuli vielä kurkistamaan huoneesta, johon oli jäänyt, mutta palas heti takaisin. Sitten huomasin lattialla kaksi samaa koppakuoriaista makaavan selällään ja tässä vaiheessa uneeni ilmestyi koirani, joka kulki yhden koppakuoriaisen ohi, mutta osui siihen vähän. Tämän osuman johdosta se ko. koppakuoriainen poksahti ja sieltä rupes leijumaan jonkinlaisia pieniä eliöitä, jotka kävivät koirani kimppuun. Yritin auttaa koiraani siten että juoksutin sitä ovista sisään ja ulos ja yritin saada eliöt jäämään oven toiselle puolelle. Onnistuin, mutta sitten eliöt hyökkäsivät minun kimppuuni ja aloin huitoa. Sitten heräsin.

Jos joku pystyy tätä tulkitsee niin saa vapaasti tulkita. Alko kiinnostamaan niin paljon, että mitä tämä mahtaa merkitä vai olenko vaa tulos hulluks  Cheesy uglystupid2

-SSMoonSS-

Pari näkemystä uneesi liittyen:

1) Mustekala + kannella olevat tytöt = olet mustasukkainen miehestäsi
2) koppakuoriainen voisi edustaa jotain häiritsevää ajatusta, jonka mieluiten torjuisit. Liittynee 1) kohdan teemaan, mietin vain edustaako tämä pelkojasi vai jotain reaalielämän tilannetta.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3601 : 28.07.2015 10:48:43 »

DeVante!

Rekalla tuotiin sinulle kykyä selviytyä yksin.

Jostain muistan toismaalaisen sananlaskun:
 'Kiireellä kulkee kauemmas harhaan. On paras kulkea jalan, mikäli on epävarma.'

Väriterapiassa valkoisiin pukeutunut tarkoittaa
 itseään ja voimiaan suojaavaa, yksin selviytyvää persoonaa.

Aiemmatkin unesi ovat toistaneet tätä teemaa. Nyt ota härkää sarvista! Kuuntele muittenkin mielipiteitä, mutta toimi sisimpäsi kehoituksen mukaan.
 Wink
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3602 : 28.07.2015 10:50:32 »

Hei. Näin viime yönä unta että olin raskaana. Sitten lapsi jo ilmeisesti alkoi tehdä tuloaan ja synnyttäminen käynnistyi. Siihen sitten heräsin. En muista että olisin nähnyt vastaavaa unta koskaan aiemmin. angel

Nyt on aika aloittaa jotain aivan uutta. Koska synnytys alkoi noin pian unessa, on tämän asian aika käsillä 'ihan just nyt'.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3603 : 28.07.2015 10:54:35 »

Näin unessani punaisen ferrarin tmv urheiluauton, se oli parkkeerattu kadun viereen ja kadulla oli sikin sokin koffpäkistä pahvinpalasia. Muistan ihmetelleeni unessa sitä roskaamista ja olin aikeissa kerätä ne roskat, mutta en sitten kerännyt niitä kun ne eivät olleet minun eikä se urheiluautokaan.

Osaako kukaan sanoa mistä voisi kertoa?  :Smiley


Kaljasta siis jäljellä vain pakkauksen palasia. Urheiluauto ja punainen väriltään...
Minulle tämä uni kertoo, että hulluttelun aika on loppu. Nyt on aika puskea hartiavoimin ja päämäärätietoisesti jotain sellaista, jota kauan olet suunnitellut / toivonut, mutta uskallus ja voima ovat puuttuneet.

Lycka till!  smitten

Jos uni on realistinen: Onko jossain lähistolläsi tapahtunut juuri noilla tunnistetiedoilla paha onnettomuus?
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3604 : 28.07.2015 17:55:49 »

Kiitos oikein paljon t.touhula!!

Tässä maakunnassa kun olin autolla liikkeellä, niin näin pari kertaa valkoisen rekan liikkeellä. Näkeminen säpsähdytti, aiheutti yhtäkkiä oudon tunteen. Nyt ymmärrän paremmin minkä takia.

Olen nyt viime aikoina ollut kyllä niin totaalisen eksyksissä joka ikisen asian kanssa, että näköjään tuotiin rekkakuormallinen apua, vähempi ei nyt riittäisikään  Undecided

Nyt kyllä tuntuu paremmalta kun ratkaisit tuon unen sisältämän sanoman.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3605 : 31.07.2015 14:03:58 »

DeVante!

Jatkan vielä tuosta uniesi pääteemasta:
Se kulkee unissasi, kunnes pystyt olemaan se joksi synnyit eli Sinä Itse. Älä siis huolestu, jos se vielä toistuu - että koetellaan, vaikka tuntuu että olet oivaltanut.
Vasta täytäntöönpano = 'ole oma itsesi', sillä juuri itseksesihän sinä synnyit -eikö totta,
vaihtaa uniesi sisältöä.

Itse koen, että jokaisen on syytäkin noudattaa sisäistä kehoitustaan eri asioissa. Jokainen meistä syntyy juuri hänelle räätälöidyn sosiaalisen tilauksen täyttämään. Luonne ja kyvyt ovat siis seurausta siitä, mitä varten tänne tulemme, jotta voimme täyttää tehtävämme.
Moni ei suostu olemaan se persoona, vaan kuvittelee toisten miellyttämisen olevan jokaisen elämän päätarkoitus. Ehei!

Esimerkkinä tässä käytän arkista asiaa:
Mikäli sinun on jano, mutta kaadat mehun toisen lasiin ja hän sen juo; onko Sinun janosi sillä sammutettu?

Täytä siis tehtäväsi ja ole oma itsesi. Kun olet huolehtinut itsestäsi, jaksat auttaa toisia - jos ja kun joku SInun apuasi tarvitsee.

 smitten Kaikkea hyvää Sinulle!  Wink
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3606 : 02.08.2015 22:19:56 »

Suuret kiitokset t.touhula!!

Oli pikkuisen ennettäkin unessa kun auto luisui, ystäväni oli kolarissa ja olisin ollut mukana jos asiat ei olisi mennyt toisin. Ystäväni on kunnossa, onneksi. Auto ei ole mutta ei se mitään.

Jotenkin nykypäivän maailma ei tahdo tarjota tuota rehellisyyttä ja vilpittömyyttä, aina pitää työelämässä olla kumartelemassa isompia. Se ei sovi minulle, stressaa hirvittävästi. Se siirtyy uniin sitten. Kyttääminen ja syrjiminen on jättänyt jäljet.

Itse olen hypännyt aivan liian varhain (tai jouduin!) ottamaan vastuuta kuin aikuiset jo lapsesta alkaen, oppirahoja maksetaan nyt. Kaikenlaista muutakin sattunut.

Toivon todellakin että jonain päivänä olen taas todella onnellinen ja sekavuuden vyyhti on purettu. Pienet merkit jo näkyvissä mutta aikaa menee vielä. Mutta olen jo matkalla ja sieltä, tien päästä löytyy Minä Itse.
 
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3607 : 07.08.2015 11:15:31 »

Yh.. näin unta, että ihossani oli uimareissun jäljiltä jokin ötökkä ja kun puristin sen ulos, se oli kuin jokin iso kuoriainen, ainakin 5cm pitkä  Shocked
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3608 : 07.08.2015 14:37:06 »

Yh.. näin unta, että ihossani oli uimareissun jäljiltä jokin ötökkä ja kun puristin sen ulos, se oli kuin jokin iso kuoriainen, ainakin 5cm pitkä  Shocked

Alitajuntasi nostaa esille sinua haittaavan, elinvoimaasi syövän asian. Olet elämäsi aikana tottunut tuohon rajoitteeseen niin, että vasta tämä uni tuo sen haitatkin mieleeis. Anna alitajuntasi ohjata, mikä tämä poistettava haitta on. Se voi olla joku lapsuudessa sinulle usein hoettu käyttätymistapa tai sinua aiemmin palvellut toimintamalli. Nyt sen aika on ohi ja alitajunnassa 'uidessasi' sen oivallat ja muutat toimintojasi.

'Lycka till' jälleen!   Smiley

Uups! Unohtui tuo 5cm tulkita.  Tunteen ja järjen tasapaino asian taustalla... hmmm... velvoittavatko toiset sinua tekemään puolestaan asioita, ilman minkäänlaista korvausta? Jos näin - lopeta/ torppaa hyvä ihminen semmoinen hyväksikäytöön mahdollisuus.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015 14:39:21 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Heart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #3609 : 08.08.2015 22:05:44 »

Hei. Näin viime yönä unta että olin raskaana. Sitten lapsi jo ilmeisesti alkoi tehdä tuloaan ja synnyttäminen käynnistyi. Siihen sitten heräsin. En muista että olisin nähnyt vastaavaa unta koskaan aiemmin. angel

Nyt on aika aloittaa jotain aivan uutta. Koska synnytys alkoi noin pian unessa, on tämän asian aika käsillä 'ihan just nyt'.

Hei, kiitos kommentoinnista  smitten Minäkin ajattelin, että jotain tällaista tuo uni varmaan tarkoitti, jotakin uutta asiaa, suuntaa elämään. Tänään juuri mietin, että jotakin uutta harrastusta tai muuta olisi nyt keksittävä ihan nyt tähän syksyyn. Yhteen juttuun menen mukaan ensi viikolla, katsotaan sitten, onko se minun juttuni  Smiley Toisaalta olen huomannut muuten vain uudenlaista ajattelua itsessäni  Smiley t. Heart
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3610 : 09.08.2015 10:02:53 »

Kiitos t.touhula  smitten

Liekö tämä sitten taas jatkumoa tuolle... Olin jossain bileissä tai emännöin niitä kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Väki alkoi hyytyä ja nukuimme siskonpedeillä, minun jossain vaiheessa miettiessä, että onkohan autoni (jonka ajattelin aivan erilaiseksi, kuin todellisuudessa on) sakkopaikalla ja lähtiessä sitä selvittämään, kuulin rapussa jonkun puhuvan, että "ihastukseni" oli käynyt rapussa ja tulisi myöhemmin uudelleen. Lähdin etsimään auton avaimia ja jotenkin sitten päädyin sinne rappuun oikeaan aikaan ja mies vei minut johonkin kahvilaan/baariin, hänen "tyttiksensä" häilyessä harmaana taustalla ja minun lapsuudenystäväni moralisoidessa ilmeillään minua (tai miestä, joka ei täyttänyt hänen kriteereitään). Pääsimme johonkin pöytään kahden kesken istumaan ja hän ojensi minulle pahvista taitellun ruskean sammakon, jossa luki kiitos pyyteettömästä rakkaudestasi. Tuijotin häntä ja sammakkoa vuoronperään, hän selitti ummet ja lammet tunteistaan minua kohtaan, minun katsoessa häntä haltioituneena. Lopulta lähdimme ulos, (tosin ovet olivat todella raskaat, hyvä kun auki sain) johon tupsahti eräs miespuolinen "tuttuni" ja kun mies pyöritti minua onnellisena, tämä tuttuni veti minut johonkin "itsepuolustus-solmuun" ja ikäänkuin kilveksi miestä vastaan. Nauroin ja pyysin häntä päästämään minut vapaaksi, sekä suksimaan kuuseen, että saisimme olla rauhassa, mutta en tiedä kuinka kävi, koska heräsin  buck2
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015 10:53:58 kirjoittanut Kyllikki6 » tallennettu
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #3611 : 09.08.2015 11:04:52 »

Mulle on ruvettu antamaan unessa sanoja, jotka muistan selkeästi aamulla. Tein eilen ns. aarrekartan unelmistani. Liittynevätköhän seuraavat mieleeni johdetut sanat siihen...

Härkä ja metsä. Mitä lie tarkoittavat?
tallennettu
Ordre.Public
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 72


Profiili
« Vastaus #3612 : 09.08.2015 22:33:33 »

Kiitos t.touhula  smitten

Liekö tämä sitten taas jatkumoa tuolle... Olin jossain bileissä tai emännöin niitä kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Väki alkoi hyytyä ja nukuimme siskonpedeillä, minun jossain vaiheessa miettiessä, että onkohan autoni (jonka ajattelin aivan erilaiseksi, kuin todellisuudessa on) sakkopaikalla ja lähtiessä sitä selvittämään, kuulin rapussa jonkun puhuvan, että "ihastukseni" oli käynyt rapussa ja tulisi myöhemmin uudelleen. Lähdin etsimään auton avaimia ja jotenkin sitten päädyin sinne rappuun oikeaan aikaan ja mies vei minut johonkin kahvilaan/baariin, hänen "tyttiksensä" häilyessä harmaana taustalla ja minun lapsuudenystäväni moralisoidessa ilmeillään minua (tai miestä, joka ei täyttänyt hänen kriteereitään). Pääsimme johonkin pöytään kahden kesken istumaan ja hän ojensi minulle pahvista taitellun ruskean sammakon, jossa luki kiitos pyyteettömästä rakkaudestasi. Tuijotin häntä ja sammakkoa vuoronperään, hän selitti ummet ja lammet tunteistaan minua kohtaan, minun katsoessa häntä haltioituneena. Lopulta lähdimme ulos, (tosin ovet olivat todella raskaat, hyvä kun auki sain) johon tupsahti eräs miespuolinen "tuttuni" ja kun mies pyöritti minua onnellisena, tämä tuttuni veti minut johonkin "itsepuolustus-solmuun" ja ikäänkuin kilveksi miestä vastaan. Nauroin ja pyysin häntä päästämään minut vapaaksi, sekä suksimaan kuuseen, että saisimme olla rauhassa, mutta en tiedä kuinka kävi, koska heräsin  buck2

Vaikuttaa hysteerikon (no pun intended) toiveunelta.

Tässäkin unessa mietityttää, mitkä ovat yhteydet reaalielämään, koska jotkut kuvaukset ovat tulkittavissa varsin seksuaalisiksi. Yhtä kaikki, autopaikan sakollisuus viittaa tässä siihen, että unennäkijä on ainakin yleisempien yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan "luvattomalla asialla". Auton erinäköisyys voi merkitä, että unennäkijä näkee itse oman toimintansa aivan eri valossa kuin miltä se ulkopuolelle näyttää. Tämä tyttiksen mukanaolo liittääkin unen tähän hysteerikkojen uniperinteeseen, jossa hysteerikko tutkii naisena olemisen saloja (kiinnostuneet voivat kaivaa esille Freudin tapaustutkimuksen Dorasta). Unen nimenomainen fantasmaattinen elementti on kahvilla käynti ihastuksen kanssa, jossa käsitellään "puhtaan rakkauden" tematiikkaa. Ruskea sammakkokin on tästä viite. Lopun tuttu mies vie sitten unen turvallisille vesille, koska hän erottaa ihastuksen ja unennäkijän toisistaan. Toteutumaton rakkaus on kaikista turvallisin. Samalla toteutuu myös hysteerikon fantasia saavuttamattomasta halusta. Hysteerikkohan ei halua fantasiansa täyttymistä, vaan hän haluaa ylläpitää haluaan. Niinpä uni marssittaa esiin tutun miehen, jonka ansiosta halu päästä yhteen rakastetun kanssa voi jatkua.
tallennettu
Maiju
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #3613 : 12.08.2015 03:42:04 »

Hei Smiley

  Ensin taustatietoa:

 Olin Unkarissa viikon festivaaleilla ja nukuin teltassa, metsän keskellä. Tapahtumassa oli erittäin voimakas hengellinen lataus ja opin paljon uutta ko. aiheesta mm. erilaisilla luennoilla. En ole kovinkaan viimeisen parin vuoden aikana nähnyt unia, tai ainakaan muistanut niitä aamulla herätessäni. Festivaaleilla näin kuitenkin joka yö unta ja tunnen että jokaisella on erityinen merkitys elämässäni, elän muutoksen aikaa ja olen vähän hukassa. Yleensä olen pystynyt selvittämään uneni itse kirjoista ja nettiä apua käyttäen, mutta nyt pyytäisin teidän apuanne.

Pahoittelen että uni vähän pätkii, en päässyt kirjoittamaan sitä heti ylös joten osa kohdista on jossain aivojen sopukoissa.. Yritän kuitenkin kirjoittaa mahdollisimman yksityiskohtaisesti Smiley

 Istuin aluksi jonkunlaisessa kuppilassa, jonka ikkunasta näki suoraan kauniille joelle jonka ympärillä oli vain puita ja muuta vihreää kasvistoa. Joki muistutti paljon pappani rakentaman mökin viereistä jokea, jossa lapsena ja nyt vähän isompanakin vietän paljon aikaa kun vain Suomessa olen(olen asunut 2 vuotta Barcelonassa ja nyt kuun loputtua muuttamassa Lissaboniin). Tuo mökki on ainoa paikka jossa tuntuu kodille ja on erittäin tärkeä paikka minulle. Kuitenkaan unessa paikka ei ollut mökkimme lähelläkään.
 Kuppilan sisustus oli vanhasta kauniista puusta ja katselin ulos ihastellen baarimikolle näkymää.
 Näimme yhtäkkiä keskellä jokea komean ja ison hirven jota ihastelimme hetken. Kuin puskista monta karhua tuli hirven lähelle ja minusta tuntui että ne yrittivät hyökätä hirven kimppuun. En ole aivan varma, mutta hirvi oli uhattuna. Karhut eivät kuitenkaan olleet agressiivisia mitenkään?
 Yritin kysyä tapahtuuko näin usein baarimikolta, saamatta vastausta. Seuraava muistikuva unessa on, kun muutamia(neljä, viisi?) tietäjää, tai jonkunlaista henkiolentoa, jotka loistivat valoa ja heillä oli kaavut ja huput päässä seisoivat kivillä(kiviä ei ollut aluksi). He olivat tulleet suojelemaan hirveä. Olin erittäin hämilläni tapahtumasta ja kaikki oli yhtäkkiä ohi.
 Menin ulos katsomaan ja näin kivisen kapean kadun jossa oli vanha kello. En muista mitä kello näytti. Tulin takaisin sisälle ja baarimikko kantoi eteeni _ison_ annoksen paistettua lohta ja perunoita, ilman että olin edes sitä tilannut, mutta muistan toivoneeni juuri ruokaa.

 Pahoittelen taas ehkä vähän sekavaa ulosantia, mutta toivottavasti edes joihinkin symboleihin saisin vastauksen. Sen verran olen ymmärtänyt, että karhu, hirvi ja lohi on voima-elämiä unissa. Aika Suomi-aihenen uni kaikenkaikkiaan!

Kiitos etukäteen avustanne Smiley Olisi mielenkiintoista kuulla erilaisia tulkintoja, sen verran voimakas ja vahva uni oli minulle. Kysykää ihmeessä myös jos haluatte selvennystä johonkin!
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3614 : 13.08.2015 12:56:05 »

Suurkiitos Ordre.Public tuosta viiltävän teräväsanaisesta tulkinnasta, osui ja uppposi  knuppel2

Viimeyön unista muistan vain pätkiä sieltä täältä, tässä jonkinlainen tiivistelmä;

Heilastelin serkkuni kanssa (tai jonkun samanoloisen) ja mietin hänen vanhempiensa talon ostamista, käyden katsomassa sitä. Se oli kuitenkin täysin erilainen, kuin oikeasti; kaikki seinät sisälläkin olivat tummaa tiiltä ja vaikka tila oli korkea, sinne ei tullut valoa, ennemminkin vain varjoja. Seuraavaksi sähläsin puhelimellani jotain (pahin painajaiseni) ja sitten olinkin synnyttämässä, vaikken synnyttänyt, vaan tyttövauva annettiin vain puettuna syliini (eikä se ollut vastasyntynyt, vaan ehkä muutaman kuukauden ikäinen) ja kutsuin sitä Love.ksi. Menin kotipaikkaani, jossa tehtiin vinttihuoneessa remonttia ja näytin enoilleni vauvaa, heidän naureskellessa nimelle Love tuli lovesta-tyylisesti, mutta hyväksyen tulokkaan kuitenkin lempeästi. Harmaa kissanpentu mylläsi vintin puruissa ja otin sen takkini isoon taskuun ja vauvan syliini, kun lähdin alakertaan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 239 240 [241] 242 243 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: