Sivuja: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 708595 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #915 : 07.01.2013 00:33:44 »

Auringon Paluu -kartta on tietyn hetken transiittikartta, joten yleensä hitaiden taivaankappaleiden transiitit kestävät useamman vuoden ja se mihin taivaankappaleet oman Paluun Huoneissa osuvat kertoo siitä millä elämänalueilla vuoden aikana tapahtuu.. aina kannattaa ottaa myös taustalle syntymäkartta ja sen Huoneet, jotka kertovat henkilökohtaisista piirteistä ja ihmisistä myös.

Harvemmin suhteille tehdään Auringon Paluita, kun sunteessa on kuitenkin aina kaksi osapuolta suhteessa ulkomaailmaan ja AP -kartta on ulkoisten tekijöiden kartta. Mutta periaatteessa voisi ajatella että se kumman kartta muistuttaa suhteen AP:ta, olisi suhteessa se veturi, joka vie asioita ja toimintaa eteenpäin.. tai jonka toimintaa ja tekemisiä suhde siis seuraa ja myötäilee.

Ei Uranusta tarvitse pelätä Auringon Paluulla... tosin sen mukanaan tuomat muutokset ovat muihin muutoksen tekijöihin ( mm. Saturnus, Pluto) verrattuna nopeita, kun sen liike on epäsäännöllisempää. Kannattaa ottaa Uranuksen tuomat muutokset vastaan joustavasti sillä elämänalueella ja siinä Huoneessa josta se löytyy.
tallennettu

JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #916 : 07.01.2013 12:31:14 »

Hei Kaikki!

tuossa edellä oli maininta siitä, että stellium voi pilata vuoden täysin. Tässäpä esimerkki Wink

pari vuotta sitten minulla tosiaan oli stellium ap-kartan ysihuoneessa, syntymäkartan 5-6 huoneiden kieppeillä.  mars merkurius venus jupiter ja pian sen synttärin jälkeen elämäni tosiaan romahti. Tää on nyt elämää suurempaa juttu eikä sitä kannata lähteä sitä enempää analysoimaan.  Olin käynyt muutama kk. ennen synttäreissä livenä ap-kartan tulkinnassa ja astrologi oli tosiaan varoittanut, ettei menisi överiks. Vähän epävarma hän oli mitä kuvio voisi loppujen lopuksi meinata.

Voisi ehkä sanoa, että ihmissuhderintamalla meni överiks ja minä olin yllätyksekseni hävijäjä. Tai voittaja joka ei vielä 1,5 vuoden jälkeen pysty sitä ymmärtämään. Kaikki tapahtui todella äkkiä, oikeastaan reilussa kuukaudessa kaikki mitä oli minulle merkinnyt jotain oli ohi. SUuremmat voimat jylläsivät ja pahuus otti ainakin yhden erävoiton ja minä olin vaan pelinappula. Sen jälkeen mikään ei ole tuntunut miltään, eivätkä mitkään transiitit tai ap-kartat ole muuttanut mitään, ei ole paluuta entiseen mutta eipä ole mitään uuttakaan tullut vastaan.  Kaikki on ollut tasapaksua ja te ehkä luulette että liiottelen tai en näe. Noh, kyllä minä töissä opin uutta mutta sattuneista syistä (johin en tässä mene) töissä eteneminen ei kiinnosta pätkääkään. Joten varsin dramaattinen tapahtuma, musta aukko, selittämätön virrankatkos se stellium ap-kartan ysihuoneessa. Liittyi siis ennen kaikkea ihmissuhteisiin, ei pelkästään siihen significant ohteriin vain ulottui paljon laajemmalle. aurinko oli kymppihuoneessa yksin ja sille ei toisaan ollut hirveästi kontaktia.

nyt olisi tiedossa  aurinko yhtymä  mars ja  merkurius yhtymä  venus vähän löyhemmin.  Aurinko ja mars ap-kartan nelosessa nousu jouskari.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013 12:50:55 kirjoittanut JPpaukku » tallennettu
tulevaisuus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #917 : 27.02.2013 13:37:23 »

Hei auringonpaluuspesialistit.

Minulla on Suomessa muutaman vuoden asunut ulkomaalainen ystävä. Pitääkö hänen laskea auringonpaluukartta Suomen mukaan vai ulkomaisen syntymäpaikansa mukaan? Kiitos tuhannesti jos joku tietää vastauksen...
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #918 : 27.02.2013 14:42:37 »

Auringon Paluu lasketaan syntymäkartan (ajan ja paikan mukaan) yleensä sille paikalle, jossa asutaan / ollaan pidemmän aikaa tai vakituisesti, tai paikalle jossa ollaan Paluun aikaan, sillä ihminen ei voi olla kahdessa paikassa saman aikaisesti.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #919 : 27.02.2013 14:51:35 »

Katsotko Emelia täällä vielä auringon paluu -karttoja?  Smiley
Katselin tässä tulevaa vuoden 2014 paluutani ja se näyttää aika mielenkiintoiselta.. Wink
Mitäs tästä sanot?  Cheesy

Hei!!

Minulla on valitettavasti hyvin rajallisesti aikaa tarkastella täällä karttoja tällä hetkellä, keskusteluita seuraan kyllä ja kommentoin aina välillä. Teen tulkintoja tilauksesta ja juuri nyt valmistelen sunnuntain 3.3.2013 Tampereen luentoa aiheesta Jupiterin Paluut.. lisätietoja kotisivuillani (www.emelianauringonpaluut.fi ) ja Tampereen Astrologisen Seuran sivuilla (http://www.sunpoint.fi/~tamastro/ajankohtaista.html).

Tervetuloa kuuntelemaan!! Wink

Luento tullaan tallentamaan ja sitä voi tilata Tampereen Astrologiselta Seuralta.

P.S. Karttasi vaikuttaa kyllä siltä, että vuodesta on tulossa käänteentekevä ja merkityksellinen.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013 14:53:16 kirjoittanut Emelia » tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #920 : 02.03.2013 09:58:16 »

Minä tässä pähkin uutta aapeetani.
Nouseva kaksonen,  merkurius 11. huone  kalat 4 orbi Marssiin. MC  vesimies
Painotus on horsiontin yläpuolella,  merkit  kalat ja  vesimies huoneet 11. ja 12.  aurinko 11. vesimies,  kuu  oinas 12 huone.

Alapuolella ovat vain onnepiste 5.huoneessa  leijona ja 6.huoneessa on   vertex  saturnus  kuunsolmu ja Pholus, joka yhtyy Deeceelle.

 pluto on 8.huoneessa...edellisessä se oli 1.huoneessa, ja oman itsen suhteen tuli kaivettua syviä, transformaavia vesiä, mutta nytkö sitten on synnyttävä uudelleen sen pohjalta, mitä se tuolla 1. huoneessa pisti minut kaivelemaan?

Ihan käsikopelotulkintan itselle tulee mieleen ulsopäinsuuntautuneisuus, yhteisöllisyys, paljon ihmisiä ja kommunikointia, yhteyksiä, ja kuitenkin paljon pyörii siellä 12 huoneessa piilossa muilta?
Jaa-a.

Ja niin.  kuu on mielenkiintoinen. Merkki  oinas kuten nataalillakin...nataalilla 1 aste, tässä 29. Ja täsmälleen antivertexillä 12.huoneessa.
Mitä  kaksoset vuosi on teille tuonut?
Ja en tiedä onko merkitystä sillä, että olen nataalilla nouseva jousimies...joudunko jotenkin toimimaan tavoin, joka ei ole itselleni luontainen?
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013 10:31:17 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #921 : 02.03.2013 11:03:59 »

Kaksos-vuosi on sosiaalisuuden ja uteliaisuuden aikaa.. paljon asioita aloitetaan, mutta mihin lopulta päädytään ja kenen kanssa selviää vasta periodin lopulla, sillä asiat, tilanteet ja projektit muuttavat muotoaan ja voivat jakaantua useampiin erilaisiin juttuhin... 12. Huone puolestaan kertoo että toiminta on taustalla, siitä ei huudella ennen kuin vasta myöhemmin kun asiat ovat valmiita - joko AP -periodin päätteeksi tai kun taivaankappale siirtyy 12. Huoneesta 1. Huoneeseen.

Ja miten niin Kaksonen ei olisi sinulle luontainen toimintatapa, jos se on omalla kartallasi.. ? Se että radix - Deskendentti Nousee, merkinnee että sosiaaliset suhteet, kumppanuudet ja liitot, sekä toisten kanssa toiminta ja mahdollisesti konfliktit ja niiden ratkaisut, sekä mahdollisesti toisten tarpeiden eteen toiminta ovat keskeisiä ja huomion kohteina.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #922 : 02.03.2013 11:23:32 »

 smitten
Kiitän, Emelia.

Ei kuulosta ollenkaan pahalta, yhtäkkiseltään, ellei sitten tuo vihamiehet osasto painotu kovin paljoa  :Smiley

Mahdoin ajatella jotenkin niin, että se missä luonnostaan toimin  kaksoset maisesti...otan toiset ihmiset vastaan, onkin nyt päinvastoin, ja päälaellaan, ja joudun ilmentämään sitä eri paikassa. Hmm.
Onhan minulla syntymäkartalla Kuu huoneessa 3, että ei se aivan vieras ole ei.
Nuo toisten tarpeet, ja niiden eteen toimiminen tuli minulle mieleen muutamasta muustakin kartan kohdasta. Noh, vesimies ja kalat painotus ainakin, ehkä Saturnus kuutosessa sopii siihen myös? Ah, niin ja painotus DCn puolelle karttaa ihan yleisesti ottaen. Sekin.

Jupiter ja kuu asteroidilauman kera ovat tuolla 12. huoneessa...jotain tunteiden läikkymistä varmaankin. Täytyypä seurata, koska tuo Jupiter siirtyy ap-kartan ykköshuoneeseen..se voi olla hyvinkin merkittävää, koska silloin se tulee myös radix noususolmulleni pikapikaa. En kyllä tiedä, mahtaako se keritä tuolta ollenkaan...täytyy katsoa.


tallennettu
T
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #923 : 03.04.2013 16:33:51 »

On kyllä ihan pakko kysyä tästä asiasta.
Elikkä mun äidillä on tulossa sellainen AP-kartta, että hänen  askendentti on oppositiossa hänen nataali  askendentti ja jostain luin, että se on varmaan yksi epäonnisimmista aspekteista, koska silloin saattaa kuolla tai joutua vakavaan onnettomuuteen tai sairastua vakavasti jne.
Onko se totta? Näyttää muutenkin olevan aika lailla erikoinen vuosi sillai negatiivisessa mielessä  Cry
Minua huolestuttaa asiaa, toivottavasti joku viitsii valaista tilannetta!

ps. Jotkut sanovat, että  askendentti ykkös- tai 12.huoneessa on kanssa sellainen, mitä tulisi välttää.
Jotkut väittävät, että  askendentti putoessa nelos- tai kasihuoneeseen, on sama vaikutus, voi kuolla sinä vuonna.

Mulla taitaa olla tälläinen kuoleman pelko korostunut tänä vuonna mutta pahinta on ajatella, että äidille kävisi huonosti.

edit

Haluaisin myös mielellään kuulla teidän kokemuksianne siitä, että miten teillä oli vuosina, kun mars on ollut joko 6, 12 tai ekassa huoneessa ja millaista on ollut jos teillä on ollut stelliumi 6.huoneessa.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013 17:56:51 kirjoittanut ringa » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #924 : 03.04.2013 19:13:03 »

No voi höpönpöppööö!!  crazy2

Ensinnä kenenkään omalta kartalta ei pysty näkemään hänen kuolemaansa. Onnettomuusalttiuden voi, sairaudenkin voinee jne. mutta omalta kartalta kuolemaa ei.

Ensinnä AP - askendentti  aspect_opp radix  askendentti EI  OLE epäonninen!! Se merkitsee vain että IhmissuhdeAkseli on kääntynyt väärinpäin ja toisten ihmisten, läheisten, kumppanin jne. tarpeet ovat tärkeämmät kuin omat. Usein esim. puoliso saattaa muuttaa kumppanin mukana minne tahansa luopuen omista tarpeistaan vain jotta toinen saa toteutettua omiaan. Tilanne on siis sellainen että tilapäisesti omista tavoitteista ja pyrkimyksistä saatetaan luopua toisen vuoksi, eihän se aina merkitse epäonnea todellakaan.

 askendentti radixin 1. Huoneessa merkitsee kaikenlaisen henkilökohtaisen ja persoonallisen kehittämisen kiinnostusta ja esim. halua kiinnittää huomiota omiin persoonallisiin asioihin, ulkonäköön, fyysiseen kehoon - usein kiinnostutaan urheilemaan ja kuntoillen muokkaamaan omaa ulkonäköä.

 askendentti radixin 12. Huoneessa on useilla ihmisillä tänäkin vuonna - olen jo tehnyt monta tulkintaa - usein ihmiset huomaavat intuitionsa kasvavan, hurahtavat uskoon, alkavat tekemään vapaaehtoistyötä jne. - jos aiemmin on tullut kohdeltua kehoa kaltoin, se saattaa ilmoittaa siitä nyt.

 askendentti 8. Huoneessa liittyy usein esim. astrlogian opiskeluun, elämän mysteerit kiinnostavat ja ehkä myös kuolemankin, myös tässä intuitio kasvaa ja saatetaan kokea yliluonnollisiakin - onnettomuusalttius on olemassa, joten kannattaa olla varovainen. Joskus tässä sijainnissa on mahdollista että saadaan perintöä.

 askendentti 4. Huoneessa usein muutetaan tai tehdään muutoksia kotona, remonttia jne. , usein ostetaan kiinteää omaisuutta jota halutaan ehkä jättää perinnöksi tai juurtua tiettyyn paikkaan.

tallennettu

T
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #925 : 03.04.2013 20:51:22 »

Kiitän kovasti vastauksestasi Askendentteista!!
Tuli parempi olo >.<

Itellä on ollut kerran  askendentti 12.huoneessa,  mars 1.huoneessa ja  uranus 12.huoneessa. Silloin alkoi mulla murrosikä, oli ekaa vuotta lukiossa. No, kyllä se näkyikin  2funny
Tunsin jotenkin, että mulla ei ollut tarpeeksi vapautta ja halusin kapinoida (sanoin haluavani lopettaa lukion käyntiä mutta isovanhemmat eivät sallinneet, jos niin voi sanoa), toisaalta omasta mielestäni tuo  mars 1.huoneessa antoi mulle draivia, jolla mä jaksoin yrittää ja mennä eteenpäin (vaikka oli vastoinkäymisiä, niin halu yrittää ja mennä eteenpäin oli suurempi, joten sitä jatkoi yrittämistä).
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #926 : 04.05.2013 10:28:29 »

Auringonpaluupäivälleni 25.5. osuu kuunpimennys 4 astetta  kaksoset.
Natal AC 6 astetta myös  kaksoset. Nyt AP-kartan AC  28 astetta  rapu ja osuus natal-kartan 4. huoneeseen eli kotiasiat ilmeisesti korostuvat? AP-kartan  kuu ja -vertex osuu  aspect_con natal DC. AP-kartan 11.-huone pullollaan planeettoja.

Mielenkiinnolla odotan...  Smiley

Viime vuoden AP-karttani akselit täsmälleen samat merkkeineen päivineen kuin erään ystäväni syntymäkartta ja todellakin olemme tulleet läheisimmiksi vuoden aikana!
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 10:31:01 kirjoittanut kosmonautti » tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #927 : 31.05.2013 15:43:47 »

hei!

Onko sillä merkitystä, että ap-kartan MC on tasan tarkkaan syntymäkartan   skorpioni askendentti? Mulla on jotenkin kumman olonen AP tänä vuonna.

Nousujouskari syntymäkartan kakkoshuoneessa ja  jupiter siis lähellä ap-kartan desc, syntymäkartan kasi.  AP  aurinko väljästi  aspect_opp mars  aspect_squ kuu ei kuulkaas varmaan tiedä hyvää tää systeemi?!? Shocked

 merkurius venus seikkailevat ap-kartalla ihan yksikseen, ap-kartan viitosessa, kolmiossa syntymäkartan marsiin. Ja onhan ap-kartalla jupiter sextiili kuu, sehän ei voi paha olla.

Aurinko ja mars siis ap:n nelosessa, mutta mulla on kotirintamalla ollut jo sekasortoa useamman vuoden, kiitos uranuksen joka vaeltelee syntymäkartan nelosessa. Voisko ap tarkoittaa, että kotiasiat paranevat tänä vuonna?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #928 : 31.05.2013 18:31:14 »

Jos syntymäkartan  askendentti on Ap:n  keskitaivas se viitannee siihen että henkilökohtaiset ja omat jutut ovat tämän vuoden ajan tavoitteita ja pyrkimyksiä.. eli henkilökohtaisten asioiden ja tavoitteiden toteuttamista... Todennäköisesti myös kasvat ihmisenä ja kukoistat.

 aurinko ja mars Huoneessa keskittävät huomion ko. Huoneen asioihin ja synnyttävät toimintaa.. joten jos on viime ajat ollut kaaosta, on ehkä nyt aika tarttua toimeen ja tehdä asialle jotain.. Wink
tallennettu

JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #929 : 04.06.2013 13:11:35 »

kiitos Emelia  Smiley Omien juttujen toteuttaminen on kyllä ollut agendalla jo vuosia, eipä siinä mitään. Tää koti ja työ-juttu on sellainen mikä liittyy omien juttujen toteuttamiseen, eikä vaan millään ratkasua löydy (asuinpaikalla ei töitä, Helsingissä liian kalliit as.) joten tarttumisen sijasta olen ihan oikeesti miettinyt periksi antamista...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: