Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä tuntee mestarin, minkälainen on ns. valaistunut ihminen?  (Luettu 86861 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 22.08.2006 06:00:18 »

Kummallista... Tänään heräsin neljän aikoihin (taas tuo elämäni merkittävä numero 4  Shocked ) täysin pirteänä, mieleni täynnä ajatuksia ja niistä päälimmäisenä tämä kyseinen aiheeni, eli mestarius/valaistunut ihminen.  coolsmiley

Kun kello kuitenkin oli niin vähän, yritin saada uudestaan unen päästä kiinni. Eihän se kuitenkaan onnistunut kun olo oli/on niin kumman pirteä vain n.4 tunnin ( Shocked ja taas 4) yöunien jälkeen. En vain päässyt tästä aiheeni ajatuksesta, joten oli "pakko" tulla kirjoittamaan siitä tänne. Uskon, että tällä on jotain yhteyttä sen kanssa, että ennen nukkumaan menoani pyysin päästä nukkuessani käymään "kotona". Siis henkisessä kodissani, sieltä mistä olen lähtöisin.  :Smiley

No niin, mutta nyt sitten varsinaiseen aiheeseen... Eli toivon mielipiteitä ja kommentteja tänne siitä mistä tuntee mestarin/valaistuneen ihmisen ja minkälaiset ovat hänen ns. "tuntomerkit" vai onko niitä?

Itse olen sitä mieltä, että olemme kaikki pohjimmiltamme valaistuneita mestareita, tai kaikki ainakin matkalla sitä kohti. Se on ainakin vähintään jokaiselle mahdollista... Mestari, valaistunut tai paremminkin sanottuna valaistunut mestari ei ole kovin yksiselitteinen asia. Uskon että kaikki ovat, tuossakin asiassa tai "tilassa" hieman erilaisia. Se on mielestäni lopulta hyvin yksilöllistä ja persoonakohtaista. Aivan kuten kaikki ihmisetkin ovat erilaisia. Tosin mestariin/valaistuneeseen kyllä liittyy myös tietyt yhteneväiset piirteensäkin. Hänellä voi olla monenlaisia tehtäviä täällä maan päällä, mutta ennenkaikkea hän jakaa ja levittää rakkautta ja sen sanomaa jollakin tavalla ja tasolla. Tapoja toki voi olla moninaisia... Hän on jokatapauksessa yhtä rakkauden, tuon ikuisen ytimensä kanssa. Hän on rakkaus.  smitten

Esitän mielipiteitäni vielä mieleeni pulpahtaneiden kysymysten ja niihin vastaamisen muodossa:

Onko mestari/valaistunut aina ns. "Vanha sielu"?

Yleensä kyllä, mutta ei ole tässäkään sääntöä ilman poikkeusta. Esim. joltain toiselta planeetalta maanpäälle tullut sielu voi olla hyvinkin nuori, mutta silti olla jo mestari/valaistunut.

Onko mestari/valaistunut täysin irti fyysisyydestä ja siihen liittyvistä asioista kuten esim. ruoasta ja seksistä?

Harvemmin. Toki mm. seksistä ja ruoastakin on mahdollista pidättäytyä tiettyyn pisteeseen asti, jos se palvelee kokonaisuutta ja sitä tarkoitusta miksi valaistunut mestari täällä on. Kuitenkin tietyt fyysiset lait sitovat valaistunutta mestariakin, täällä maaplaneetalla ollessaan. Kaikesta ei hänkään siis täysin "pääse" irti, eikä tunne tarvettakaan. Oleellisinta on, että mestarilla/valaistuneella on täydellinen tasapaino henkisyyden ja fyysisyyden välillä. Tasapaino kaikessa ja kaiken välillä. Oleellista on myös se, ettei hän ole riippuvainen mistään, vaikka voi nautiskellakin joistain fyysisyyden tuomista iloista ja asioista...  Tongue

Onko mestarilla/valaistuneella enää jäljellä mitään ns. "negatiivisia" tunteita kuten vihaa, pelkoa yms.?


On ja ei. Tällä tarkoitan sitä, että hän voi edelleen vihastua johonkin tai jollekin ja hetkellisesti kokea pelkoakin jossain uhkaavassa tilanteessa. Oleellisinta tässä kuitenkin on se, että nuo "negatiiviset" tunteet eivät ole mitenkään pysyviä eivätkä kestä pitkään. Mestari/valaistunut ei ole kiinnittynyt niihin ja kokiessaan niitä, tunnistaa ne, mutta antaa niiden samantien ikäänkuin lipua pois. Hän siis osaa pysyä kaiken ajoittaisen tunnemyllerryksenkin keskellä/jälkeen omassa keskustassaan, taikka ytimessään, joka on täysin rauhallinen, tietoinen ja täynnä rakkautta. Hän ei koskaan tieten tahtoen loukkaa tai satuta ketään ja kaikkien negatiivisten tunteiden, ajatusten ja sitä kautta tekojen jälkeen hän lähettää aina anteeksipyynnön ja rakkautta negatiivisten tunteidensa "kohteelle". Näin ollen mitätöi/poistaa niiden vaikutukset "kohteeseen" ja myös omat karmalliset "kertymänsä".

Tunnistaako mestarin/valaistuneen kun sellaisen kohtaa?

Ei välttämättä. Usein voi kuitenkin aavistella ja joskus voi olla varmakin... :Smiley Hänestä yleensä huokuu jotain "ylimaallista". Hänestä huokuu viisaus, lempeys, tyyneys ja rakkaus. Hän on läsnä tässä ja nyt. Hän välittää, hän kuuntelee. Kuitenkin mestari/valaistunut voi olla minkänäköinen tahansa ja minkälaisessa yhteiskunnallisessa asemassa tahansa. Hän voi siis olla ulkoisesti vaikka jokin siltojen alla nukkuva "laitapuolen kulkija", bisnesmaailman nero, julkisuuden huipulla, pyhimysmäinen auttaja tai sitten ihan "tavallinen tallaaja".

Nämä kaikki ovat kuitenkin vain ulkoisia tekijöitä ja sisäisesti hän on mitä on: Valaistunut mestari. Ja missä tahansa asemassa onkin, ei ikinä käyttäydy röyhkeästi, muita hyväksi käyttäen tms. Vaan omaa korkean eettisyyden ja kunnioituksen kaikissa toimissaan. Ulkokuori voi kuitenkin hämätä.  Wink

Onko mestarilla/valaistuneella aina joitain ns. "yliluonnollisia" kykyjä?

Kyllä, mutta ne eivät välttämättä ole mitään järin mullistavia. Noita kykyjäkin on erilaisia ja eri tasoisia, tai sanoisiko vahvuisia. Joku saattaa osata parantaa, toinen näkee enneunia, joku aistii ihmisten ajatuksia, joku osaa liikkua kehonsa ulkopuolella yms. Mestarilla voi olla yksi tai useampia kykyjä tai kaikki mahdolliset kyvyt. Sen mukaan mikä palvelee kokonaisuutta, mikä on tarkoitettu.  angel

Tietääkö mestari/valaistunut itse olevansa sellainen?

Ei välttämättä. Vaikka hän tietääkin tietyllälailla kuka on, ja on sitä mitä on, mutta ei välttämättä koe ja tiedosta itseään juuri kyseisen "tittelin" omaavaksi. Ehkä siksi, koska sillä ei ole hänelle niin suurta merkitystä, koska hän tietää ja näkee kokonaisuuden. Hän tietää että lopulta olemme mestareita/valaistuneita kaikki. Olemme yhtä.  smitten angel Huom.! Vaikka toki voi jo tietää/tiedostaa nämä asiat olematta vielä valaistunut mestari.  Grin

PS. Te voitte jo kuitenkin olla tietämättännekin valaistuneita mestareita.  Wink  coolsmiley

« Viimeksi muokattu: 22.08.2006 06:06:29 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #1 : 22.08.2006 08:52:54 »

Timppa on kirjoittanut jutun jo aiheesta, itselläni melko samanlaisia ajatuksia kuten myös omassa tekstissäsi.  Smiley

http://www.netti.fi/~timote2/Valaistuminen.htm

PS. Anteeksi kun en jaksa spekuloida aiheesta enempää.
tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #2 : 22.08.2006 11:23:10 »


mistä tuntee mestarin/valaistuneen ihmisen ja minkälaiset ovat hänen ns. "tuntomerkit" vai onko niitä?[/b]

Onko mestari/valaistunut aina ns. "Vanha sielu"?

Onko mestari/valaistunut täysin irti fyysisyydestä ja siihen liittyvistä asioista kuten esim. ruoasta ja seksistä?

Onko mestarilla/valaistuneella enää jäljellä mitään ns. "negatiivisia" tunteita kuten vihaa, pelkoa yms.?


Tunnistaako mestarin/valaistuneen kun sellaisen kohtaa?

Onko mestarilla/valaistuneella aina joitain ns. "yliluonnollisia" kykyjä?

Tietääkö mestari/valaistunut itse olevansa sellainen?

kiitos Rakkauden enkelille mahtavista kysymyksistä!

Vastailen näihin ilman että olen lukenut vastauksiasi. Luen ne sitten kun olen itse vastannut.

Valaistuneen Mestarin tuntomerkkeihin kuuluu mielestäni se, että hän ei ota koskaan vaan antaa ainoastaan. Hän ansaitsee itse elantonsa, eikä yleensä ota lahjoituksia. Valaistunut Mestari ei käytä maagisia taitojaan koskaan näkyvästi.

Valaistunut Mestari voi olla vanha sielu tai sitten taivaasta laskeutunut.

Mestarilla voi olla puoliso riippuen historian ajanjaksosta. Idea kai on seksiin yms.liittyen, että Mestari ei ole kiinnittynyt näihin aistikokemuksiin.

Mestarilla voi olla voimakkaitakin negatiivisia tuntemuksia, mutta pitkässä juoksussa hän hallitsee niitä luonnollisella tavalla, eli näyttää vihansa, mutta ei jää päiväkausiksi/vuosiksi sen vangiksi.

Valaistunutta Mestaria voi olla vaikea tunnistaa, paitsi silloin kun Mestarilla on julkinen tehtävä, kuten esim. Jeesus.

Ymmärtääkseni monet Mestarit eivät alkuvaiheessa tiedä olevansa niin valaistuneita, mutta muiden ihmisten kommentit saavat hänet kiinnittämään huomiota tähän asiaan.
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #3 : 22.08.2006 11:26:15 »

Heh, olipa kiva lukea vastauksiasi Rakkauden enkeli. Kyllä olen aika paljon samaa mieltä kanssasi.
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 22.08.2006 12:00:17 »

Timppa on kirjoittanut jutun jo aiheesta, itselläni melko samanlaisia ajatuksia kuten myös omassa tekstissäsi.  Smiley

http://www.netti.fi/~timote2/Valaistuminen.htm

PS. Anteeksi kun en jaksa spekuloida aiheesta enempää.

No ihan kuule turhaan pyytelet anteeksi.  smitten Aivan loistava teksti oli Timo Teidellä aiheesta. Viisas mies ja pidän hänen kirjoituksistaan ja taiteestaan.  Cool Kiitos linkistä!  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 22.08.2006 12:02:22 »

Heh, olipa kiva lukea vastauksiasi Rakkauden enkeli. Kyllä olen aika paljon samaa mieltä kanssasi.

Kiitos samoin.  smitten Aika samoilla linjoilla.  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 22.08.2006 12:06:12 »

Ymmärtääkseni monet Mestarit eivät alkuvaiheessa tiedä olevansa niin valaistuneita, mutta muiden ihmisten kommentit saavat hänet kiinnittämään huomiota tähän asiaan.

Niinpä...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 22.08.2006 12:10:19 »


Onko mestari/valaistunut täysin irti fyysisyydestä ja siihen liittyvistä asioista kuten esim. ruoasta ja seksistä?
Mitä "pidemmälle" tai "lähemmäksi" pääsee ,sitä mukaa fyysiset tarpeet katoaa.


Onko mestarilla/valaistuneella enää jäljellä mitään ns. "negatiivisia" tunteita kuten vihaa, pelkoa yms.?
Ei mitään negatiivistä..

Onko mestarilla/valaistuneella aina joitain ns. "yliluonnollisia" kykyjä?

Kyllä ,mutta niitäkään ei tarvita..

Tietääkö mestari/valaistunut itse olevansa sellainen?
Tietää,mutta tietää että kaikki tulemme "Yhdeksi Mestariksi".


Nämä pätevät mielestäni sellaisenaan täydellisesti vasta sitten kun valaistunut mestari on jättänyt fyysisen kehonsa, poistunut maaplaneetalta.

Lainaus
Tunnistaako mestarin/valaistuneen kun sellaisen kohtaa?
Ei ulkoisesti..mutta eihän tarkoitus ole etsiä sitä mestaria ,vaan tulla myös itse sellaiseksi.

Totta.  angel
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #8 : 22.08.2006 12:20:34 »


PS. Te voitte jo kuitenkin olla tietämättännekin valaistuneita mestareita.  Wink  coolsmiley


Mahtavaa pohdintaa Rak.enkuli ja muutkin  Smiley

Olen vaan eri mieltä muutamista kysymyksistä. Minä ymmärrän mestarin olevan niin korkealla tietoisuudentasolla (vrt. kristustietoisuus) että sitä ei voi olla itse "tietämättä".

Mestarit usein opettavat suuri joukkoja. Mestarit (Dalai lama, Äiti Amma, Äiti Teresa saatika sitten Jeesus tai Buddha)painoivat sellaiset jalanjäljet maanpäälle, että useamman ihmisjalat uppoavat toistaiseksi vielä noihin jälkiin.

Ne jäljet ovat kuitenkin tavoiteltavia, tavoiteltavissa sekä ennen kaikkea
saavutettavissa.

Tämä edellyttää ihmisenä olemisen, näiden polariteeteiksi kutsuttujen voimien (hyvä - paha) tasapainottamista ja lopulta sen tiedostamista, että ihminen voi elää pelkässä Rakkaudessa. Rakkaudellisessa suhteessa toisiin ihmisiin, luontoon sekä eläimiin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita nöyristelyä, ei kumartamista eikä muitakaan epäpuhtaita tuntemisen muotoja. (vrt. kun Jeesus ajoi pois rahanlainaajat) Rakkautta on myös rakkaus itseä kohtaan, mikä on kaiken olemisen alku.

Ihmisellä on valta itseensä, valta valita toimintatapansa sekä ennen kaikkea ajatuksensa, jotka johtavat tekemisen tasolle. Ajatukset ovat luovia. Siihen perustuu pelko/rakkaus manifestaatiot. Jos ajatukset (hyvä-paha) pääsevät mielestä ruumiin tasolle, ihmiset voivat vielä pysäyttää ne riippuen siitä, onko kyseessä rakentava vaiko tuhoava ajatus.





« Viimeksi muokattu: 22.08.2006 12:22:12 kirjoittanut Intimaria » tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #9 : 22.08.2006 13:07:09 »


Mä en usko, että kukaan muu kuin valaistunut voi sanoa millainen on valaistunut, ei teillä ole kokemusta siitä, joten te ette sitä tiedä.
Tuollainen spekulointi ja odotusten luominen on egon aluetta.
Valaistuminen on mun mielestä menemistä pois päin egosta, joten egolla luotu käsitys valaistuneesta on... hiukan hölmöä  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 22.08.2006 13:17:12 »


Mä en usko, että kukaan muu kuin valaistunut voi sanoa millainen on valaistunut, ei teillä ole kokemusta siitä, joten te ette sitä tiedä.
Tuollainen spekulointi ja odotusten luominen on egon aluetta.
Valaistuminen on mun mielestä menemistä pois päin egosta, joten egolla luotu käsitys valaistuneesta on... hiukan hölmöä  Wink

 Huh Mistäs sinä sen voit tietää? Ja mistä tiedät, ettei joku tähän osallistuneista ole valaistunut? Eikös tuo oma mielipiteesikin ole spekulointia?  Wink Onko sinun mielipiteesi sitten egosta "vapaa"?  :Smiley

Asioista saat olla toki eri mieltä,  smitten mutta toisten syytteleminen ja vähättely... Mistä se kumpuaa?  :Smiley
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #11 : 22.08.2006 13:18:44 »



Asioista saat olla toki eri mieltä,  smitten mutta toisten syytteleminen ja vähättely... Mistä se kumpuaa?  :Smiley

En ole syytellyt ketään, enkä vähätellyt, ikävää jos näet oman kuvasi sellaisena, me olemme kaikki vain peilejä.

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 22.08.2006 13:35:59 »

Olen vaan eri mieltä muutamista kysymyksistä.

Ehket olekaan niin eri mieltä kuin luulet. Sillä tuota "tarinaani" olisin voinut jatkaa vielä vaikka kuinka ja selitellä ummet ja lammet, mutta halusin teidät mukaan keskusteluun luomaan sitä mestarin "kuvaa". Eli...

Lainaus
Minä ymmärrän mestarin olevan niin korkealla tietoisuudentasolla (vrt. kristustietoisuus) että sitä ei voi olla itse "tietämättä".

Niin olen muuten samaa mieltä, mutta... Ihan "alussa", jos niin on tarkoitettu (esim. lapsuuden ajan tai pidempäänkin) mestari voi elää ikäänkuin pimennossa, tavallaan kieltäen mestaruutensa. Ei siis "näe" sitä itsessään. On kuitenkin tosiaan (niinkuin kuvasit) mahdotonta pidemmän päälle elää tuollaisessa "pimennossa". Viimeistään silloin kun on aika ns. "alkaa hommiin", silloin ihan toden teolla ja täydellä varmuudella muistaa ja tietää mestari oman mestariutensa. Äsh... Niin vaikea selittää...  idiot2 No mutta, kyllähän Jeesuskin hetkittäin epäili itseään ja tunsi riittämättömyyttä...

Lainaus
Mestarit usein opettavat suuri joukkoja. Mestarit (Dalai lama, Äiti Amma, Äiti Teresa saatika sitten Jeesus tai Buddha)painoivat sellaiset jalanjäljet maanpäälle, että useamman ihmisjalat uppoavat toistaiseksi vielä noihin jälkiin.

Usein ja yleensä, mutta eivät välttämättä aina. Silloinkin toiset aloittavat nuorempana ja toiset vanhempana...

Lainaus
Ne jäljet ovat kuitenkin tavoiteltavia, tavoiteltavissa sekä ennen kaikkea
saavutettavissa.

Yes indeed!  Smiley

Lainaus
Tämä edellyttää ihmisenä olemisen, näiden polariteeteiksi kutsuttujen voimien (hyvä - paha) tasapainottamista ja lopulta sen tiedostamista, että ihminen voi elää pelkässä Rakkaudessa. Rakkaudellisessa suhteessa toisiin ihmisiin, luontoon sekä eläimiin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita nöyristelyä, ei kumartamista eikä muitakaan epäpuhtaita tuntemisen muotoja. (vrt. kun Jeesus ajoi pois rahanlainaajat) Rakkautta on myös rakkaus itseä kohtaan, mikä on kaiken olemisen alku.

Amen.  smitten

Lainaus
Ihmisellä on valta itseensä, valta valita toimintatapansa sekä ennen kaikkea ajatuksensa, jotka johtavat tekemisen tasolle.

Amen.  angel

Olimmeko siis lopulta kuitenkaan niin eri mieltä?  Wink


tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 22.08.2006 13:40:29 »



Asioista saat olla toki eri mieltä,  smitten mutta toisten syytteleminen ja vähättely... Mistä se kumpuaa?  :Smiley

En ole syytellyt ketään, enkä vähätellyt, ikävää jos näet oman kuvasi sellaisena, me olemme kaikki vain peilejä.



Tottahan toki, peilejä peilejä.  coolsmiley Pistin lähinnä vain merkille sanankäyttösi hölmöä ja ette te voi tietää tyylin... Haluaisin sinulta kuitenkin edelleen tietää mistä tiedät ettemme muka tiedä?   
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #14 : 22.08.2006 14:02:22 »



Tottahan toki, peilejä peilejä.  coolsmiley Pistin lähinnä vain merkille sanankäyttösi hölmöä ja ette te voi tietää tyylin... Haluaisin sinulta kuitenkin edelleen tietää mistä tiedät ettemme muka tiedä?   

Koska teillä ei ole kokemusta siitä, vai onko joku tähän ketjuun vastannut valaistunut mestari?

Tuo on vallankäyttöä toisiin (ego), että ajatellan toisen olevan sellainen sun tällainen.
Varmaan valaistunut voi olla ihan millainen vain, vaikka syödä suklaata ja pitää punaista pipoa.
Jos valaistuminen on kokemus, niin tuskin siitä voi tietää, jos ei sitä ole kokenut.
Kai itsekin ymmärrät, että tämä keskustelu on sama asia kuin joukko ihmisiä, joista kukaan ei ole uinut, puhumassa siitä kuinka niiden ihmisten jotka ovat uineet tulisi olla tietynlaisia.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: