Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä tuntee mestarin, minkälainen on ns. valaistunut ihminen?  (Luettu 86862 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 22.08.2006 14:10:52 »

Koska teillä ei ole kokemusta siitä, vai onko joku tähän ketjuun vastannut valaistunut mestari?

Entäpä jos onkin...  :Smiley

Lainaus
Varmaan valaistunut voi olla ihan millainen vain, vaikka syödä suklaata ja pitää punaista pipoa.

Tottahan toki. Eikös tässä ole pointtina juuri ollut se, että voi olla monenlainen. Ei ole yhtä ja ainutta muottia.

Lainaus
Jos valaistuminen on kokemus, niin tuskin siitä voi tietää, jos ei sitä ole kokenut.

Mitä jos sanoisin, että olen kokenut? Onko se sinulle silloin vain egomaista "itsensä korottamista"?

Lainaus
Kai itsekin ymmärrät, että tämä keskustelu on sama asia kuin joukko ihmisiä, joista kukaan ei ole uinut, puhumassa siitä kuinka niiden ihmisten jotka ovat uineet tulisi olla tietynlaisia.

Minä olen uinut.  Grin

tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #16 : 22.08.2006 14:12:12 »

Ihanaa, että olet valaistunut mestari  Grin
Tuntuu mahtavalta, että olet opastamassa meitä  smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #17 : 22.08.2006 14:43:45 »

Onko mestari/valaistunut aina ns. "Vanha sielu"?

Hmm... käsittääkseni molemmat on käsitteellisyyksiä ja mielen ruokaa 'henkisistä'(Itsen) kokemuksista ja inhillisyyden ja 'jumaluuden' syvistä kokemuksellisista kerroksellisuuksista monella tasolla, mitkä eivät sanoina kerro mitään, tai kertovat jotain, mikä ei ole sanoissa kirjamina. Wink
Eli "mestari/valaistunut" ja "vahna sielu" ovat yhtä verrattavissa toisiinsa minun näkökulmastani kuin onko vauva aina syntyessään suomalainen tai vaikka Intialainen tai ylipäätään ihminen?  Cheesy

Lainaus
Onko mestari/valaistunut täysin irti fyysisyydestä ja siihen liittyvistä asioista kuten esim. ruoasta ja seksistä?

On ja ei ole. Tälläinen ns"valaistunut" ei erottele henkistä ja fyysistä toisistaan kuin ainoastaan ehkä puhuessaan, puhumalla fyysisestä/fyysisellä näkökyvyllä havaittavasta 'materialisoituneesta'(silmälle sopivasta energia tiheydestä) koostuneesta osasta/esineestä/asiasta/ilmiöstä sen nimellä, josta se tunnistetaan. Itseasiassa "valaistunut" on tuonut oman itsensä kautta 'hengen materiaan'. Seksuaalisuuskaan ei ole enää mielen jaoteltavissa, vaan ihmisyyteen liittyvää arkipäivää. Ihan miten itse sen haluaa kokea. Hyväksymistä, ihmisyyden hyväksymistä... Ei nousemalla materian yläpuolelle vaan laskeutumalla Itse siihen. Laskemalla Itsen kautta 'jumaluuden' siihen.

Lainaus
Onko mestarilla/valaistuneella enää jäljellä mitään ns. "negatiivisia" tunteita kuten vihaa, pelkoa yms.?

On ja ei ole. Silloinhan ei enää koeta mielen ja emootioiden kautta, vaan koetaan läsnäolon kautta tässä hetkessä. Ei viha ja pelko ole 'negatiivista'... vaan elämää... Ihmisen elämää. Ihmisen elämän 'pyhittämistä' hyväksymisen ja armollisuuden kautta.

Lainaus
Tunnistaako mestarin/valaistuneen kun sellaisen kohtaa?

Jokaisen Itse tunnistaa, mieli ei... mieli hakee pönkitystä, hyvitystä, mielen kautta kohoamista, 'hyviä tekoja', rangaistuksia, jaottelua, ym ym.
Mieli voi kieltää sen minkä 'sydän' tietää/kokee. Oli kyse sitten ulkoisita tekijöistä, teoista tai mistä, mielen arvioinnit, ei koskaan tavoita ja kosketa ja tunnista "valaistunutta".

Lainaus
Onko mestarilla/valaistuneella aina joitain ns. "yliluonnollisia" kykyjä?

Ehkä, jos joku arvioi kykyjä mielen kautta. Mikäänhän ei ole 'yliluonnollista' eikä mikään 'kyky' ole kenekään tavoittamattomissa, ei saavutettavissa mielen kautta, ei pyrkimällä, ei hakeutumalla tietyyn seuraan.....Suurin osa 'henkisistä herkkyystiloista', (joita jotkut pitää kykyinä) ovat ihmisen kokonaisuuden epätasapainotiloja. Liika 'henkisyyden' tavoittelu, voi saada mielen kautta uskoteltua, että jokin ihmisen kerroksellisuudessa tai inhimillisyydessä olisi jotain, minkä kuuluu ohittaa tai jättää vähemmälle huomiolle ja näin helposti ihminen 'herkistyy' aistimaan jotain tavallista enemmän, mikä ei ole oman kokemukseni mukaan missään tapauksessa 'kyky', ennemminkin epätasapainotila.

Lainaus
Tietääkö mestari/valaistunut itse olevansa sellainen?

Ei. Koska vain toinen mieli voi kokea jonkun toisen valaistuneeksi ja jonkun toisen taas ei.  Smiley
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #18 : 22.08.2006 14:48:03 »

Alkmene sai kauniisti puettua sanoiksi omia ajatuksiani tästä aiheesta.
Noin minäkin koen tuon asian.

Olen myös kokenut tämän asia näin-

"Ehkä, jos joku arvioi kykyjä mielen kautta. Mikäänhän ei ole 'yliluonnollista' eikä mikään 'kyky' ole kenekään tavoittamattomissa, ei saavutettavissa mielen kautta, ei pyrkimällä, ei hakeutumalla tietyyn seuraan.....Suurin osa 'henkisistä herkkyystiloista', (joita jotkut pitää kykyinä) ovat ihmisen kokonaisuuden epätasapainotiloja. Liika 'henkisyyden' tavoittelu, voi saada mielen kautta uskoteltua, että jokin ihmisen kerroksellisuudessa tai inhimillisyydessä olisi jotain, minkä kuuluu ohittaa tai jättää vähemmälle huomiolle ja näin helposti ihminen 'herkistyy' aistimaan jotain tavallista enemmän, mikä ei ole oman kokemukseni mukaan missään tapauksessa 'kyky', ennemminkin epätasapainotila."


tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #19 : 22.08.2006 15:23:22 »

" Seksuaalisuuskaan ei ole enää mielen jaoteltavissa, vaan ihmisyyteen liittyvää arkipäivää."
Fyysinen seksuaalisuus katoaa..(tarve)

" Ei nousemalla materian yläpuolelle vaan laskeutumalla Itse siihen. Laskemalla Itsen kautta 'jumaluuden' siihen."

Irrotaan materiasta kokonaan..

 Wink Irraallaan ollaan oltu jo aivan liian kauan ja annettu mielemme uskotella, että 'pyhyys' asuu korkealla erikseen ja sinne mielemme on noustava ja hyljättävä tämä maallinen elämämme... siellä se voi pöyhistellä 'henkisellä kehityksellään' irrallaan materiasta.
"Irrotaan materiasta kokonaan"
Aivan päinvastoin koen minä.
Tietysti, jos kokee minuuttaan mielen kautta, voi kokea, että meidän 'Itsen'(<-tässä tapauksessa siis todellisuudessa mielen, kuvitellun Itsen) on irrotauduttava materiasta... mielen on irrottauduttuva 'taivaiden tavoittelusta'... mielen on hyväksyttävä, että sen tehtävä on olla tässä materiaalisessakin(muka) maailmassa.
Mielen on nöyrryttävä Itsen edessä omaan osaansa, ja annettava 'hengen'laskeutua materiaan. Wink


Lainaus
" Ei viha ja pelko ole 'negatiivista'... vaan elämää... Ihmisen elämää. Ihmisen elämän 'pyhittämistä' hyväksymisen ja armollisuuden kautta."

Negatiiviisuus tai negaatiot ovat vain mielen tuote.

 idiot2  pelko ja viha on myös(ym)todellisuutta, negatiivisuuteen näidenkin jaottelu on todella mielen ja emootioiden tuote. Mites voisi vielä vääntää, että vaikuttaisi ymmärtävän vähintään yhtä paljon tai enemmän...  Grin  2funny

Lainaus
"Oli kyse sitten ulkoisita tekijöistä, teoista tai mistä, mielen arvioinnit, ei koskaan tavoita ja kosketa ja tunnista "valaistunutta"."

Mikään ei pysy salassa enää..

 Grin Eikai nyt ihan näin 'teatraalista' sentään...?  coolsmiley



 




 


tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #20 : 22.08.2006 15:27:34 »

Tuli mieleen, että Osho sanoi valaistumisen, tietoisuuden olevan paluu syvälle sisälle, fyysisyyteen jne...
Suurin osa ihmisistä on irrallaan omasta ruumiistaan ja meditaatio tai jooga, tai chi yms palauttaa ihmisen takaisin ruumiiseen.

Mä pidän Oshoa valaistuneena.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 22.08.2006 15:30:55 »


Mä pidän Oshoa valaistuneena.

Mitkä ovat ne asiat jotka saavat sinut pitämään häntä valaistuneena?

Tapa toimia? Tunteet joita hän ilmentää? Sanojen sisältö
vai sanat?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
IN
Vieras
« Vastaus #22 : 22.08.2006 15:33:35 »

Rakkauden enkeli...Mielenkiintoista pohdintaa!   smitten

On se vaan kumma, että jotkut oikein ehdoin tahdoin lukevat toisten tekstejä kuin piru raamattua ja sitten kommentoivat negatiivisesti asiaan kuin asiaan. Nimenomaan ihmetyttää, että mistä se kettuilun tarve kumpuaa...Omat aavistukseni mulla kyllä on  Wink

Rakkauden enkeli, hyvä kun et provosoidu  Smiley Mun mielestäni valaistunut ihminen ei provosoidu, mutta hänellä ei myöskään ole tarvetta provosoitua   2funny 
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #23 : 22.08.2006 15:38:28 »

 :Smiley

Kokemista olen asettamatta ehdoksi oman valaistuneisuutensa tietämiselle.

Valaistuminen on näet riippumatonta kokemuksista,
mutta koettavissa uudelleenkin ja toisinkin tavoin.

Valaistumassa ihminen on täysi - kaikkine vastakohtaisuuksineen eli
voimankäyttönsä vaihteluväleineen.

Siten valaistunut mestari minussa tunnettakoon tavallisuudestaan,
eikä jostakin yli-inhimillisyydestään.

On ollut aikoja, jolloin yli-inhimillisyys on liitetty valaistumisensa kokemiseen
- kuvitellen, että nousemalla muiden kuin oman negatiivisuutensa yläpuolelle
voitaisiin todella tietää.

Tietäminen valaistumisesta on ja säilyy,
mutta muutos ohjaa sitä kokemuksellisesti uuteen kuosiin.

Mestarin tuntee siitä, että hän on kykenevä olemaan jokainen toinen ihminen ja mikä hyvänsä elollinen.

Jollakin tasolla jokainen edustaa sitä.  smitten

Eikä tämä vaadi erillisyyttä - kokemuksia - jotta tietäisimme jo sen,
minkä voimme uudelleen palauttaa mieliimme
ja muistettuamme tietää tietävämme.

Yritys kokea tietämistään on mielen pähkäilyä.

Sen sijaan tietämisen entäminen on sen abstraktiona arvaamista,
mitä on valaistuminen koettuna.

Koettu valaistuminen on hetken näkökulma Iäiseen, so. todelliseen.

Tietäminen on johdonmukaista silloin, kun pitäytyy hetkessä.

Todellinen on se... aurinkosuoja minussa.

 angel



« Viimeksi muokattu: 22.08.2006 15:42:11 kirjoittanut Rauhan enkeli » tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #24 : 22.08.2006 15:55:06 »

Minä olen huomannut, että korkeasti kehittyneet sielut -olivatpa he mestareita tai ei..., eivät pidä kamalasti melua itsestään. He ovat jotenkin tyyniä tasapainoisia itsensä/henkisyytensä ja fyysisen ihmisyytensä kanssa. He tekevät pyyteettömiä rakkauden tekoja koko ajan tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa. He osaavat nauttia myös fyysisyydestään, koska tietävät sen olevan ainutlaatuista. He eivät tuomitse ja antavat ihmisten olla sellaisia kuin he ovat yrittämättä muuttaa heitä mutta aina tarpeen tullen ovat aina tarjoamassa auttavan kätensä, jos sitä osaa vaan pyytää.
Toki heidän elämäntapansa riippuu ihan siitä elämäntehtävästäkin, mikä heillä täällä on; joidenkin on vähän pidettävä melua itsestään herätelläkseen ihmisiä Wink.

Ja toki heillä on ollut ihan normaali kasvuvaihe heräämisineen ja oppivuosineen, eihän me muuten oltaisi ihmisiä... Cheesy

Ja sitten noista lahjoista. Kyllä heillä on kykyjä ja lahjoja vaikka millä mitalla; heistä ne ei vaan ole mitenkään erikoinen juttu... Ihan normaalia. Haastavampaa olisi elää ilman niitä kuin niiden kanssa.

Ja minulla on ilo ja kunnia tuntea tällaisia ihmisiä. smitten
 smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #25 : 22.08.2006 16:46:24 »

 smitten

   Jospa ne mestarit ovat tuolla takavasemmalla, ei eturivissä,

    eikä varsinkaan puhujan korokkeella julistamassa, mitä

      milloinkin, asiaa tai sitten ei, mutta eleet ovat

       suuremmoiset ja sanoma uskottavaa, niin kauan

         kun on vaikutuskentässä läsnä. 


                               coolsmiley
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #26 : 22.08.2006 18:00:40 »

..........

Mä pidän Oshoa valaistuneena.
Niin minäkin  smitten ja vaik'ei olisikaan, niin ainakin Hän on valaissut minun pimeyttäni TODELLA paljon  smitten smitten angel Kiss
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #27 : 22.08.2006 18:17:09 »

Hei Alkmene, HIENOSTI KIRJOITETTU!!! Tuosta paistaa läpi todellinen ymmärtäminen smitten smitten Taidat olla viisas   angel

Olen täysin samalla kannalla. Meikäläinen vain ei osaisi pukea sitä lauseiksi!
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #28 : 22.08.2006 18:19:11 »

Minäkin yhdyn Alkmenen ihailijakerhoon  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #29 : 22.08.2006 18:33:02 »

Todella vaikeeta. Mietin itseäni ja kohtaamiani ihmisiä.Minusta ei ole puhujan eikä kanavoijan korokkeelle. Työni on pienemmissä puitteissa. Kuitenkin arvostan suuresti ihmisiä, jotka sille paikalle "uhrautuvat", ihan totta se tie ei  ole kadehdittava. Jotenkin kysymys siitä, kuka on valaistunut, ja kuka ei, tuntuu jotenkin haetulta. Joskus kehitysvammainen henkilökin tuntuu valaistuneemmalta kuin me, niin sanotusti normaalit.(?) Me kahinoimme välillä turhanpäiväisesti. Jotenkin kuitenkin koen, että jokaisella meillä on paikkansa, valaistuminen, kuten me sitä kutsumme ei ole mikään kilpailu. Ei ajattomuudessa kilpailla. Jokainen on yhtä rakas tärkeä ja kantaa jumaluutta sisällään.  smitten knuppel2 idiot2 angel Cry Kiss Undecided Lips Sealed Embarrassed Tongue :Smiley Huh Cool Shocked Sad Angry Grin Cheesy Wink Smiley police tickedoff uglystupid2 2funny smiley6600 Nyt en oo varma tuliko kaikki? crazy2
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: