Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuosituhannen löytö!!!  (Luettu 107099 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 30.11.2008 09:27:13 »

kiitti mielenkiintosesta linkistä MUTTA miten tää siis toimii...eli mua mietityttää noi asteroidiNIMET, joku sano että on nuha ja NESSUS onkin kuulemma esillä, siis voiko näitä asteroideja "käyttää" siten mitä ne tarkottaa suomeksi?? Mulle ei olisi tullut mieleenkään että nessus on sama kuin nuha, okei ne räkäliinat kuitenkin mutta onko tässä vain mielikuvitus rajana? Esim jos olisi gootti-sanana, siellä listalla ei semmosta löydy, mutta on gotho/gotha/gothlandia yms...voinko siis katsoa minne noi menee ja päätellä jotakin? katsoin tietty omaa nimeäni, joka menee 9.huoneeseen ja on löysässä konjuktiossa venukseen ja oppositiossa tohon nessukseen...heh....rakastunut itteeni? jatkuva nuha? Wink
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 30.11.2008 09:47:01 »

Tuo Nessus on varmaankin ollut vitsi, mutta periaatteessa noin se menee.. eli mitä mikäkin sana intuitiivisesti kullekin merkitsee, se on sen sisältö ja merkitys... mutta selkeyden vuoksi esim. kreikkalaisten ja roomalaisten jumalten nimisten asteroidien ajatellaan toimivan noiden jumalten luonteiden mukaan... Eli kyllä, olet gootti -sanan kanssa aivan oikeilla jäljillä.
tallennettu

suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #32 : 30.11.2008 10:34:44 »

ok, ei muuta kuin tutkailemaan...kiitti Emelia  smitten
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
olga0123
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #33 : 28.05.2012 09:50:12 »

Ihanaa! kiitos ihana Lunea linkeistä Smiley pitääkin tutustua niihin tarkemmin. Täältä löytyi myös paljon muitakin mielenkiintoisia linkkejä Smiley Olen aivan innoissani! Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: