Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lohkoketjuteknologia?  (Luettu 11445 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« : 15.01.2020 18:28:47 »

Hei!

Lukeeko tätä aluetta kukaan, joka ymmärtää otsikon aiheesta jotain? Voi laittaa yksityisviestiäkin :-)
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 17.01.2020 16:41:26 »

No näähän liittyy tohon astrokalenteriin, jossa kunkin merkin vuoden tapahtumia mietitään.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #2 : 17.01.2020 22:12:27 »

Kyllä vain. Toivoisin löytäväni ihmisen, joka kuuluu keskitaivaan rakentajiin, ja jonka kanssa voisin vaihtaa ajatuksia lohkoketjuista. Lukijoita tälläkin alueella on, mutta jostain syystä harva haluaa mitään kommentoida...
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3 : 19.01.2020 08:44:26 »

No ennekuin on mistä keskustella, pitää tapahtua jotain asiaan liittyvää ja vielä on ollut hiljaisempaa kuin huopatossutehtaalla.
Malttia, nyt tapahtuu pinnan alla ja sitten ihmetellään, kun se näkyy päälle.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Seppo
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 82


Profiili
« Vastaus #4 : 22.01.2020 11:32:20 »

Kyselet siis lohkoketjuteknologiasta eli kansankielellä kryptovaluutasta. Itse olen nähnyt siitä vain huijausversioita asiaan tarkemmin tutustustuessani. Bittejä ei voi syödä sen paremmin kuin painettua rahaa. Minulle tuo teknologia on avautunut keinona tehdä rahaa tyhjästä. En usko sellaiseen ja siksi en ole innostunut heittäytymään mukaan tähän villitykseen.
tallennettu
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #5 : 22.01.2020 12:19:53 »

Bitcoin on hyödyntänyt lohkoketjuteknologia kyllä. Mutta itse en ole kiinnostunut mistään rahaan liittyvästä tässä yhteydessä, päinvastoin. Haluaisin ymmärtää itse teknologiaa paremmin, koska uskon että ns. älysopimukset voisivat turvata ihmisten toimeentulon myös siinä tapauksessa, että eliitti alkaa kiristää säännöstelemällä vaikkapa veden, sähkön, ruoan tms. saamista... Ymmärrän, että julkinen mielikuva, joka lohkoketjuteknologiasta annetaan, on sama kuin kryptovaluutta. Minulle se on jotain ihan muuta.
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #6 : 17.01.2021 10:35:45 »

Kyselet siis lohkoketjuteknologiasta eli kansankielellä kryptovaluutasta. Itse olen nähnyt siitä vain huijausversioita asiaan tarkemmin tutustustuessani. Bittejä ei voi syödä sen paremmin kuin painettua rahaa. Minulle tuo teknologia on avautunut keinona tehdä rahaa tyhjästä. En usko sellaiseen ja siksi en ole innostunut heittäytymään mukaan tähän villitykseen.

Vuoden myöhässä  Smiley Lohkoketju on teknologia jonka avulla erilaisia asioita voidaan varmentaa tallentamalla varmennetiedot ketjussa oleviin lohkoihin. Käytännössä teknologia tekee ns. kolmannet osapuolet asioiden varmentajana tarpeettomiksi (esim. keskuspankit, pörssit, ylikansalliset instituutiot, tms...)

Kryptovaluutta on vain yksi sovellus lohkoketjuteknologian päällä, sen lisäksi on erilaisia sopimuspalveluita ja jopa tietoturvallisia äänestysalustoja, joilla demokratiaa olisi mahdollista parantaa. (äniä ei voida väärentää).

Ja mitä kryptovaluuttaan tulee, se eroaa täysin nykyisestä FIAT- valuutasta (Huom. Valuutta ei ole sama asia kuin raha, kytkös kultaan puuttuu. esim. Euro, Dollari). Kryptovaluutta ei oikeastaan ole valuutta vaan raha, koska sitä ei voida luoda tyhjästä. Kryptovaluutan = bittirahan luonti vaatii paljon laskentatehoa = energiaa, joten se ei ole pelkkien numeroiden hakkaamista bittiavaruuteen, kuten keskuspankit tekevät.

Bittirahassa on sekin hyvä puoli, että kukaan ei voi sulkea tiliäsi ja viedä rahojasi ilman purkuavaimia. Keskuspankkien hallitsemassa järjestämässä tilien sulkeminen on helppoa, tästä on esimerkkejä esim. Kiinassa, jossa toisin ajattelijoiden tilejä on suljettu.

Bittirahassa on myös negatiivisia puolia. Esimerkiksi valtiot voivat lainsäädännöllä kieltää sen vaihdannan välineenä ja sen arvo heittelee rajusti epävarmuuden vaihdellessa.

Jos perehtyminen rahajärjestelmän tulevaisuuteen kiinnostaa, kannattaa seurata Helsingin Yliopiston dosentti Tuomas Malisen videoita YouTubesta.
 
tallennettu

Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #7 : 17.01.2021 11:07:29 »

Koskaan ei ole liian myöhäistä
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: