Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 419362 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #75 : 02.05.2007 19:34:52 »

Tarkentaakseni vielä, tein kartan astro.comissa mutta perehtymättömänä en siitä mitään ymmärtänyt. Aika mielenkiintoisen näköinen, mutta en tiedä onko sillä vaikutusta asiaan..
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Freyja
Vieras
« Vastaus #76 : 02.05.2007 21:52:36 »

Minul on proge  kuu 5. huoneessa jousimiehessä, ja  askendentti ja  saturnus leijonassa. iiks.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #77 : 03.05.2007 10:16:44 »

Tarkentaakseni vielä, tein kartan astro.comissa mutta perehtymättömänä en siitä mitään ymmärtänyt. Aika mielenkiintoisen näköinen, mutta en tiedä onko sillä vaikutusta asiaan..

Aloitahan vaikka siitä, että katso missä merkissä se progressiivisen karttasi kuu on nyt. Se viihtyy yhdessä merkissä keskimäärin 2,5 vuotta, joten voit miettiä, onko tänä aikana elämässäsi ollut tuon merkin mukaisia ihmisiä, tapahtumia, tunnelmia jne. Sitten voit vaikka katsoa, mihin huoneeseen syntymäkartallasi tuo prog. kuu osuu. Voi myös katsoa, milloin prog. kuu on viimeksi vaihtanut merkkiä ja miettiä, onko se näkynyt elämässä jotenkin.

Omaan kysymykseeni tuosta uudesta kuusta viitaten, huomasin että IN ja Emelia olivatkin jo aiemmin tässä ketjussa sivunneet aihetta. Jos kuitenkin jollain on jotain kerrottavaa joko proge-kartan uudestakuusta tai prog./radix -uudestakuusta, niin mielenkiinnolla lueskelisin. Sellainen lisähuomio, että tuo prog. aurinko-kuu-yhtymä osuu syksyllä minulla tarkalleen radix-Chironin päälle, joten asia alkoi entistä enemmän kiinnostaa. Huh

Muoks: kirjovihre.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 17:28:08 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #78 : 03.05.2007 16:01:21 »

Ajatus,

tarkistin omia progressioitani vuosien takaa. Minulla on ollut tarkka proge-Kuun yhtymä radix-Auringolle syksyllä 1997. Muistan tämä ajan oikein mukavana ja vauhdikkaana, reissussa etenkin tuli oltua yhtenään. Töissä sujui hyvin ja parisuhdekin oli ihan mallillaan toistaiseksi. Progressiokartalla Kuu oli tuolloin huoneessa 11.

Sen sijaan proge-Auringon ja proge-Kuun yhtymä Ravussa huoneessa 12 joulukuussa 1999 oli melko karu kokemus. Rakkaudessa tuli turpaan niin että lasahti. Kyllä tekikin kipeää, auts.  buck2 Tämä kuitenkin johti täydelliseen hengelliseen muodonmuutokseen, josta olen useampaan otteeseen ainakin entisillä foorumeilla kertonut.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #79 : 03.05.2007 17:37:40 »

Sen sijaan proge-Auringon ja proge-Kuun yhtymä Ravussa huoneessa 12 joulukuussa 1999 oli melko karu kokemus. Rakkaudessa tuli turpaan niin että lasahti.

Auts. Undecided Saas nähdä, mitä tuleman pitää. Tosin merkki on onneksi eri, Rapu ehkä yhdistyy enemmän tunnepuoleen ja suhteisiin kuin Oinas. Silti tuo yhtymä radix-Chironiin on ihan mielenkiintoinen. Oliko tuo prog. uusikuu itselläsi aspektissa mihinkään merkittävään planeettaan radixilla?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #80 : 03.05.2007 17:56:18 »

Kiitos Ajatukselle, sait laiskiaisen liikkeelle ja ymmärtämäänkin jotain (toivottavasti)!  laugh Täytynee kesän aikana varmaan napata Sepon kirja hyllystä kauniiseen käteen ja vihdoin tutkiskella kartan tekemistä ym. Äiti sen joskus ostanut. Smiley

Mutta, asiaan.

Kun synnyin oli Kuu 26 astetta Vaa'assa huoneessa 10.

Tällä hetkellä on Neitsyessä ja 8. huoneessa. On ollut siellä viime elokuusta asti ja on siellä syyskuuhun 2008.
Huone vaihtuu seuraavan kerran vasta 2010 Vaa'an merkissä.

Historiikkia: Edellinen vakava parisuhteeni (kihloissa ja kaikkea) aloitti kun Kuu oli Härässä 4. huoneessa. 2002 meni tammi-kesäkuun väliksi poikki, kun Kuu ja Aurinko (proge) oli Kaksosissa 7. huoneessa. Kesäkuussa tuolloin Kuu siirtyi Rapuun ja palasimme yhteen. Lopullinen ero kuitenkin tapahtui 2003 syksyllä, edelleen Ravussa. ??

Huhtikuussa 2005 on vaihtunut Leijonassa 8. huoneeseen. Leijonaan Kuu vaihtui kesä-heinäkuun taitteessa 2004.

Ainakin tuon Leijona-ajan voin tunnistaa itsessäni. Olen ollut mm. puheenjohtana ainejärjestössämme ja leijonamaisesti nauttinut elämästäni. Vuosi sitten se elämä sai riittää ja vetäydyin pois valokeiloista  Cheesy

Mutta niin, Neitsyt ja 8. huone?
Onko tässä jokin elämäni siivous käynnissä??!


*muoks oli yks väärä vuosi Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 17:58:55 kirjoittanut monikakson » tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #81 : 03.05.2007 18:36:45 »

Oliko tuo prog. uusikuu itselläsi aspektissa mihinkään merkittävään planeettaan radixilla?

Proge- aurinko aspect_con kuu tekivät aika tarkkaa neliötä radix- mars:lle. Muitakin löysempiä aspekteja tietysti löytyy, mutta olen käsittänyt niin, että progressioissa orbit kuuluisi pitää aika tiukkoina. Oliko tästä puhetta siellä miitissä?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
IN
Vieras
« Vastaus #82 : 03.05.2007 19:18:20 »

Omaan kysymykseeni tuosta uudesta kuusta viitaten, huomasin että IN ja Emelia olivatkin jo aiemmin tässä ketjussa sivunneet aihetta.

Ha haa...Olenkin tässä salakavalasti oppinut jotain  Wink

Ajatus...Mulla nimenomaan on ohittanut proge-kuu radix- askendentti viime elokuussa. Samaisessa elokuussa vaihtoi myös merkkiä  vaaka skorpioni:iin Shocked Uusi uljas minä syntyi 2funny

Tähän voi liittyä myös se, että proge- aurinko teki samat temput syyskuun puolella - vaihtoi merkkiä ja huonetta (nataalikartalla ne ovat synkassa, joten niin myös tuolloin). Tulikohan nyt tarpeeksi epäselvästi... :Smiley

Perustavanlaatuisia asioita muuttui. Aloin näkemään asiat selkeämmin kuin koskaan, ja vaikka ajat ovat olleet kovempia kuin koskaan, olen myös minä löytänyt itsestäni sellaista voimaa, jota en tiennyt aikaisemmin olevan olemassakaan. Ihan kuin olisin löytämässä todellisimman, sisimmän ja aidoimman itseni...  Shocked Varma tunne siitä, että on oikealla tiellä.

Sanottakoon vielä, että jos on ollut ihmisiä/ihmissuhteita/piirteitä ihmissuhteissa jotka eivät oikein kestä päivänvaloa (vrt. huone 12.), niin nyt ne ovat kyllä joutuneet näyttämään todellisen luontonsa (huone 1.). Verhojen takaa estradille 2funny

« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 20:19:32 kirjoittanut IN » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #83 : 04.05.2007 08:26:07 »

Haa, kivaa että olen saanut innostusta tartutettua! Grin

Mutta niin, Neitsyt ja 8. huone?
Onko tässä jokin elämäni siivous käynnissä??!

No siltähän tuo kuulostaisi. Smiley Tässäkin muuten varmaan pätee sama kuin transiiteissa, että jos proge-kuun merkki on hyvin eri kuin oma radixin kuumerkki, voi aika tuntua hankalalta ja takkuiselta. Ja vastaavasti samantyyppinen oma kuumerkki auttaa ymmärtämään kyseistä aikaa paremmin?

Sanottakoon vielä, että jos on ollut ihmisiä/ihmissuhteita/piirteitä ihmissuhteissa jotka eivät oikein kestä päivänvaloa (vrt. huone 12.), niin nyt ne ovat kyllä joutuneet näyttämään todellisen luontonsa (huone 1.). Verhojen takaa estradille 2funny

Ahaa! Kuulostaa osuvalta. Minullahan se proge-kuu ei ihan heti kohta askendentille tuppaa, toisin kuin Ebenialla, mutta mielenkiintoista kuulla kokemuksia! Oma askendenttini on vasta Kauriin loppupuolella, joten vuosia menee vielä.

Lilli, orbeista oli kyllä jotain puhetta, progressioissahan ne ovat käsittääkseni aika tiukkoja. Olikohan niin, että vain 1 aste ja "valoille" (aurinko ja kuu) 1,5 astetta. Näin muistaakseni ainakin Celeste Teal ohjeistaa kirjassaan (Identifying Planetary Triggers).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #84 : 04.05.2007 09:21:14 »

Jeps, mulla radix  kuu  vaaka  :Smiley

Ei tainnu ihan se helppo juttu olla?
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
helinä
Vieras
« Vastaus #85 : 05.05.2007 10:19:43 »

Mä en meinaa pysyä kärryillä, kumpi huone olisi tärkeämi Progre kuulle,
Progressiokartan huone vai Radix kartan huone?


Kaksonen kaiketi lupaa nyt sitä matkustusta, opiskelua tai julkaisuja - tai Oikeudenkäynti menoja
 (sekavaa höpöttelyä Astrosta  Wink )?

Itse EN ole pitäny progre  kuu  kaksoset miellyttävänä, vaikka radix  kuu  vesimies (molemmat ilmamerkkejä).

Tosin kuu kulkee vielä huone 8 progre ja huone radix 9....

Ehkä muutokset aurinko radix  rapu ihmiselle liikaa...(progre  aurinko  leijona )

Mulle tosin pian  kaksoset huone 9 ja huone 9  Grin

Mutta sitten  rapu huone 9 progre ja huone 10 radix ?
Että on sekavaa...  Tongue
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #86 : 05.05.2007 10:31:38 »

Lähdin selvittelemään vaikeuksia siitä toisesta suunnasta eli poikaystäväni  jousimies karttaa tutkailin.

Hänellä proge  kuu kaksoset 1.huone
ja radix  kuu kalat 12. huone

Hassua kun mietin, että missä sen kuu vois olla nyt, ja tuli mieleen tuo radix kalat Cheesy
Mutta tuota progea en ymmärrä.. Vai onko se sitten vetänyt mua  kaksoset puoleensa tuon takia? Ehkä sitten ymmärtäisin, jos oon sen takia tuossa radixissa nyt hänen elämässä, että se vaatii jollain tasolla voittamaan itsensä?

Mielipiteitä?
Meillä ei siis mene nyt hyvin.
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Freyja
Vieras
« Vastaus #87 : 05.05.2007 11:41:14 »

Luepa Astron etusivulta Hanna Pakariselle tehty tulkinta:

Lainaus
Tämänkertaisen elämän johtoajatusta ja suuntaa kuvaava Noususolmu on Hannan kartalla niin ikään Leijonan merkissä mutta hieman muuhun karttaan nähden ristiriitaisesti 12. huoneessa, johon liitetään mm. alitajunta, itsensä voittaminen, uhrautuminen ja hiljaisuuteen vetäytyminen. Hannan pitäisikin jatkossakin uskaltaa leijonamaisesti olla oma itsensä ja oppia aidosti rakastamaan itseään ajoittain lähes yltiöpäisyyteen menevän, edellisistä elämistä kumpuavan epäitsekkyyden sijasta. Hannan tulisi oppia kuuntelemaan aidosti itseään ja sisimpänsä viestejä. Erilaiset meditaatiotekniikat, itsetutkiskelu, omien voimavarojen löytäminen olisikin Hannalle erittäin tärkeää. Oma rauhallinen paikka ja omat rakkaat jutut pitäisikin voida aina sisällyttää Hannan päiväohjelmaan, oli kalenteri miten täynnä tahansa. Muutoin vaarana saattaa vaania jopa loppuunpalaminen Hannan ollessa jo luontaisesti altis antamaan itsestään muille enemmän kuin oikeastaan jaksaisikaan. Eipä silti, hyvin tuntuu Hanna sisintään kuuntelevan, sen todistaa mm. seuraava Iltalehden haastattelussa ollut Hannan kommentti: – Tavallaan mie olen käynyt kolmenkympin kriisin etuajassa. Olen pohtinut, kuka oikeastaan olen, ja tajunnut, että olemiseen kuuluu itsenäisyys. Viihdyn hyvin yksin, ja sehän on tärkeää, sillä loppujen lopuksihan olemme kaikki yksin.

tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #88 : 05.05.2007 19:04:59 »

ei kyl päässy puusta pidemmälle   Sad pitää varmaan siirtyä tuonne ihmissuhdepuolelle tätä tutkimaan, jos jaksaa  Undecided
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #89 : 28.05.2007 12:31:48 »

huomasinpa hämmästyksekseni että proge askendentti on vaihtunut
 jousimies:stä kauriiseen juuri äidin kuoleman aikaan toukokuulla 2001,proge  mars on neliöinyt natal  aurinko:a,
 uranus on peruuttanut takaisin natalin lukemiin tuoden 8 huoneen
yllättävän kuoleman,
 chiron aspect_con jupiter kalat joka oli alkanut jo erovuonna
1998 jatkui samana,
ja tuon kuun perässä oli kummat merkinnät tuolla taulukossa,
mitä tarkoittanee: kuu 12 ast.45`/yr,64`/mon
kuu ollut jousimiehessä kartalla 20 astetta kuitenkin??
elikkä
askendentin vaihtuminen,
työn ja vastuun korostuminen "ikuisen interreilaajan" jälkeen,
sen tajuaminen,että olenkin sukuni vanhin nainen tässä äiti-tytär-ketjussa,ei ole keltä kysyä neuvoa,nyt on minun vastuullani viedä perinteitä eteenpäin,
tietty yksinäisyys (halukin siihen)ja jonkinasteinen erakoituminen nähtävissä,
asioita katselee kauempaa ja pitemmällä aikavälillä,
vähällä toimeentuleminen,
jousimiehen ulospäinsuuntautuminen kääntynyt enämpi sisäisiin asioihin,
vanhasta isästä huolehtiminen ( saturnus),
kumppaniksi haluaisi aikuisen,vastuullisen ihmisen,
joka pitäisi vähän huolta minustakin..
jännästi tuo
äidin kuolema näkyi edellisessä kuunpaluussakin,
 chiron aspect_con askendentti ja sama asteluku kuin proge askendentti.llakin
ja
tuosta sinun progevenuksesta tuli mieleen näitten symbolien yhdistäminen,
henget asettuvat päällekkäin ja kaipaavat kohti maata,
elikkä luovuus voisi konkretisoitua materialistisella tasolla,
hengen ideoista voisi tulla totta,
ehkä arvojen asettamista kohdalleen ja juuriensa löytämistä?
 aurinko puhaltaa jumalattareen hengen,
elollisen kauneuden tajuaminen
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: