Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 424292 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #45 : 19.03.2006 20:31:19 »

Lainaus käyttäjältä: mongolia
Progekuu konjunktio Saturnus:
--snip---
Sinulla on ylimääräisiä velvollisuuksia ja vain vähän aikaa levätä, ja alakuloisuuden lisäksi saatat sairastaa tai olla vain rättiväsynyt ja uupunut.

Ahhaha ahhaha  Shocked! Katsoinpas progekarttaa taaksepäin, tuo yhtymä löytyi juuri sellaisesta elämänvaiheesta, kun luulin kuolevani uupumukseen hoitaessani pitkäaikaissairasta lastani, joka ei nukkunut yhtään kokonaista yötä ennen kaksivuotispäiväänsä... Makes sense... Onneksi moniallergisuus on jo lievenemään päin Smiley

Astrologia TODELLAKIN näyttäisi selittävän asioita!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #46 : 16.04.2006 20:51:01 »

En malta odottaa kun progekuu siirtyy loppukesällä Vaakaan 11.huoneessa ja aspektoimaan sieltä nataalikarttani Venus-Uranus-yhtymää 2.huoneessa Jouskarissa. En tosin tiedä mitä se meinaa, mutta sittenpä nähdään. :Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #47 : 23.06.2006 17:55:15 »

Onpa informatiivinen ketju.

Kävin vähän kurkkaamassa omia Kuun progressioitani ja tulin siihen tulokseen, että huoneiden kärjet taitavat olla melko herkkiä pisteitä tässä suhteessa.

Proge-Kuu siirtyi alkuvuodesta progressiokartan IC:lle, joten perhe-ja kotiasioiden pitäisi olla tapetilla. Kun Kuu oli muutaman minuutin tarkkuudella IC:llä, isäni sairastui, itse muutin ulkomailta Suomeen ja sitten vielä roudasin miesystävän asunnolta kamani omaan kämppään, johon suunnittelen kotitoimistoa.

V. 2003-2004 vaiheessa proge-Kuu kiikkui kolmoshuoneen kärjellä. Kun yhtymä oli tarkka, sain painatusluvan väitöskirjalleni, jota olin työstänyt koko syksyn.

Mielenkiintoista. Pitääpä vähän tsekkailla lisää näitä. Tällä hetkellä proge-Kuu on Vaa´assa samoin kuin AP-kartan AC. AP-kartan hallitsija, Venus on taas seiskahuoneessa. Jotenkin tuota parisuhdepuolta pukkaa...

Sen vielä tsekkasin, miltä progressiot näyttivät, kun muutin Ranskaan toista vuotta sitten. Kun tarjous tuli vastaan, Kuu oli tarkoin yhtymässä radix-Uranukseen Neitsyessä.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2006 18:17:29 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #48 : 25.06.2006 16:49:13 »

Evea,

itselläni proge-Kuu oli huoneessa 7 joskus 80-luvun loppupuolella. Tarkka yhtymä DC:hen on ollut päällä joskus vuodenvaihteessa -86-87, mutta tähän hätään en muista mitään spesifiä tapahtumaa ylitysajankohdalle.

Mutta kun Kuu oli edennyt vähän pidemmälle seiskahuoneeseen, tarkalleen ottaen 8 astetta Vesimieheen (DC oli tuolloin 2 astetta Vesimiestä), niin tapasin ensirakkauteni ja rakkaus syttyi todella nopeasti. Samaan aikaan tein myös päätöksen tulevaisuudensuunnitelmistani. Huomionarvoista kai on, että Pluto-Uranus olivat tuolloin vaihtamassa proge-huonetta nelosesta kolmoseen kiikkuen tasan tarkkaan IC:llä.

Ensirakkauden Aurinkomerkki oli muuten Vesimies, Aurinko 8:ssa asteessa ko merkkiä.  :Smiley
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
enkeli
Vieras
« Vastaus #49 : 26.06.2006 19:29:49 »

Hei
Osaiskos joku kertoa minulle, mikä on minun tämänhetken painopiste, kun progressio kuuni on tällä hetkellä 22 astetta skorpparissa ja samassa merkissä on Jupiter 22 ja Neptunus 4.
Aurinko 18 ast. leijonassa, Venus 16 mars 14 ja pluto 3 neitsyessä.

En nyt tiedä osasinko katsoa oikein. Mutta jonkun neuvon mukaan kävin siellä Astro.com sivuilla.
tallennettu
enkeli
Vieras
« Vastaus #50 : 26.06.2006 19:56:01 »

Hei
vielä lisäkysymys katsotaanko ne muiden planeettojen transsiitit sitten syntymäkartan mukaan. Ainoastaan kuun sijainti prog.kartalta.... Cheesy
Pittää varmaan mennä kurssille, et pääsis ite jotenkin kiinni edes perusjuttuihin.
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #51 : 04.07.2006 18:22:21 »

Hei
vielä lisäkysymys katsotaanko ne muiden planeettojen transsiitit sitten syntymäkartan mukaan. Ainoastaan kuun sijainti prog.kartalta.... Cheesy

Joku vinkki mitä oon kuullut on, että jos näkee saman "kuvion tai aiheen" useampaan kertaan kartalla se alkaa olla "tosi".
Esim.
Eli jos esim. progressio kuu on huone 5.
Auringonpaluu kartan kuu on huoneessa 5.
Ja esim. radix kartalla pluton transiitti kuun ja kheironin päällä, taas huoneessa 5... (tämä äitini kartassa - tiedä sitten mitä meinaa Huh)

Kaikki kuitenkin viittaavat ajallisesti samaan teemaan!
Toivottavasti en sekottanut vaan lisää - Tää on sekavan ihana harrastus tää astro. Jatka vaan tutkiskelua Wink

tallennettu
enkeli
Vieras
« Vastaus #52 : 11.07.2006 00:23:40 »

Helinälle kiitti vinkistä. Käynpä taas katsomassa sieltä astro comista noita karttojani. Undecided

Vaikka luultavasti menen taas sekaisin idiot2 Kun täytyy moneen kertaan koota ajatuksensa, että edes itse muistaa Cheesy mitä oli katsomassa.

Aina kuiteskin jotain uuttakin jää päähän  Wink
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #53 : 10.08.2006 13:23:02 »

No niin, kaivanpa tämänkin ketjun taas esille. Smiley

Olen nyt jonkin verran tutkaillut progressioita omalla kohdallani nuoruudesta aikuisikään ja huomannut, että ne ovat useimmiten todella kuvaavia ja tietyt tapahtumat on helppo palauttaa mieleen vain katselemalla mitä progressiokartalla silloin olikaan meneillään. Esimerkiksi kuu todellakin kuvaa aika tarkasti mitkä teemat suhteissa toisiin ovat vallinneet. Omalla kohdallani se vihjaa pari kertaa jopa seurustelukumppanin aurinkomerkistä! Ensimmäisen poikaystäväni aur-Neitsyen kanssa seurustellessa myös progressiivinen kuuni oli Neitsyen merkissä. Suhde loppui, kun prog. kuu oli jo siirtynyt Vaakaan.

Härkä-mies taas osui tielleni syksyllä 1993, jolloin progekartallani oli Venus tarkalleen Härkä-askendentilla. Wink Seuraavana vuonna 1994 kuu siirtyi Vaa’asta Skorpioniin ja ylioppilaskirjoitusteni aikaan kevättalvella oli kartalla myös tarkka kuu-Uranus-yhtymä 1. asteessa Skorpionia. Samoin prog. aurinko oli tarkasti oppositiossa Plutoon. Mitäpä muuta tästä seurasi kuin suhde Skorpioni-miehen kanssa, jonka olin tuntenut jo aikaisemmin mutta mitään romanttista välillämme ei aiemmin ollut ollut (kuu-Uranus pisti pakan uusiksi).

Aloittaessani opiskelun syksyllä 2005 oli kuu edelleen Skorpionissa mutta nyt tarkalleen deskendentillä. Heti ensimmäisenä opiskelupäivänä tapasin kaksi naispuolista ihmistä (kuu), joista tuli hyviä ystäviäni. Toinen on aurinkomerkiltään Skorpioni, toinen Kalat, jolla on aurinko oppositiossa Plutoon. Valmistuttuani ja aloittaessani nykyisessä työpaikassani kuu oli Jousimiehessä, jossa sijaitsee myös työpaikkani perustamishetken aurinko. Samaan aikaan osui askendentin merkin vaihtuminen Härästä Kaksosiin, mikä kuvaa aika merkittävää muutosta elämässäni. Ehkä myös sitä, että uusi pomoni oli aur-Kaksonen, niin myös kollegani jonka kanssa alkuvuodet tiiviisti työskentelin. Hänen siirryttyään tekemään muita töitä sain uuden kollegan, joka myös on aurinkomerkiltään Kaksonen – ja prog. askendenttini onkin edelleen, vielä nytkin Kaksosissa.

Pitkä suhde Skorpparin kanssa alkoi voida huonosti jo pari vuotta ennen kuin päättyi. Tuona aikana prog. kuuni oli Kauriissa, joka ei tunnetusti romantiikalla juhli. Tein juttuja yksin ja viihdyin yksin. Erotessamme oli progekartallani Saturnus asteen päässä IC:stä ja kuu juuri vaihtamassa merkkiä Kauriista vapaudenkaipuiseen Vesimieheen. Samaan aikaan olin tutustunut nykyiseen mieheeni netissä ja Vesimies-kuun aikana muutimme myös yhteen. Itse asiassa tuona Uranuksen hallitsemana Vesimies-kuun aikana muutin kokonaista kolme kertaa. Nykyinen mieheni on myös Skorpioni, mutta hänen aurinkonsa on 5. huoneessa ja askendenttikin Leijona.  Prog. kuuni oli siis tarkalleen hänen DC:llään, kun seurustelumme alkoi ja prog. AC:ni Kaksosissa on täytynyt olla jotakuinkin yhtymässä hänen Kaksos-kuuhunsa (11. huoneessa), kun aikanaan "tutustuimme" erään netin keskustelufoorumin kautta. Samoin hänen prog. kuunsa Ravussa on ylittänyt oman deskendenttini aikana, jolloin tutustuimme.

Hiljattain prog. kuuni on siirtynyt Kaloista Oinaan merkkiin, mikä lienee ollut yhtenä kannustimena opiskelun aloittamiselle. Onko muita, joilla prog. kuu on Oinaassa? Mitä teemoja elämäänne kuuluu nykyään?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #54 : 10.08.2006 14:09:07 »

Moi Ajatus,

Minulla on tarkoituksena joskus tulevaisuudessa perehtyä näihin progejuttuihin, mutta vaikken nyt osaakaan sanoa mitään viisaampaa, halusin vain sanoa, että minullakin on tuo proge-Kuu nyt Oinaassa. Enemmän olen kiinnittänyt Pallaskissan ansiosta huomiota siihen, että se on myös viidennessä huoneessa nyt kun olen raskaana...

Mutta olen kyllä ollut viime aikoina melko aloittellinen kaikenlaisten uusien projektien ja suunnitelmien kanssa. Elämälläni tuntuu olevan hyvä suunta. Kyllähän tuo Oinas voisi tuoda tuollaista energiaa? Myös proge-Aurinkoni on piakkoin siirtymässä Oinaaseen.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« Vastaus #55 : 10.08.2006 18:26:43 »

muistuttaisiko joku minua miten ne progressiot katsotaan kartalla ?  Huh
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #56 : 10.08.2006 20:03:29 »

Sunflower, Astro.comissa saat tehtyä progressoidun kartan aivan yhtä yksinkertaisesti kuin teet syntymäkarttasikin. Samasta perusvalikosta voi valita "progressed chat", sitten syötät vain sen päivämäärän ja vuoden, jolta sen haluat. Vaihtoehtoina saat myös karttoja, joissa progressoitu kartta on yhdistetty syntymäkarttaan tai syntymäkarttaan + transiitteihin.

tallennettu

sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« Vastaus #57 : 11.08.2006 05:44:46 »

huomasin että progressio kuuni on siirtynyt syntymäkartan neljänteen huoneeseen ...voisiko tämä merkitä sitä että en mielelläni nykyään poistu kotoa?  Huh katsotaanko niitä progressioita syntymäkartassa?
« Viimeksi muokattu: 11.08.2006 05:47:38 kirjoittanut sunflower » tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #58 : 11.08.2006 08:57:23 »

Olen huomannut progressiokartan toimivan erityisesti hyvin syvällä alitajuisella ja henkisellä tasolla, ja kuvaavan suurempia muutoksia kuin esim. transiittien. Proge-kuun olen huomannut hyvin tarkasti, ainakin omalla kohdallani, kuvaavan suhdetta äitiin. Tällä hetkellä prog.kuu on kauriissa 4.huoneessa, tosin osuu syntymäkarttani 5.huoneeseen. Mitä sanoisitte tästä? Entä mitä vesimiehessä on odotettavissa?
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #59 : 11.08.2006 20:12:07 »

Tuosta Proge Kuun vaikutuksesta äitisuhteeseen aloitin aiheen taisi olla vanhalla foorumilla. Muistaakseni monella oli proge Kuu Skorpparin aikaan ollut ongelmia äitinsä kanssa. Joskin mainittakoon, että suhteeni äitiin oli tuolloin myös sitten hyvin intensiivinen jollain tavalla.

proge kuu Jouskari sai minut konkreettisesti itsenäistymään. Roolimme muuttuivat sillä tavalla, että minusta tuli se innokas ja itsenäinen opiskelija, josta äiti ja isä olivat erittäin ylpeitä.  Smiley

proge kuu kauris taas sitten toi jälleen niitä vanhoja ongelmia esille, mutta siinä missä proge Kuu Skorpioni aiheutti riehumista, huutoa ja dramaattisen riidan niin proge kuu kauris yritti selvitellä asioita edes hitusen kypsemmin ja rakentavammin. Osittain jopa onnistuenkin siinä.

proge kuu kauris oli muuten aika ankeeta aikaa. poissa oli jousimiehen into nähdä maailmaa, nopeat elämänmuutokset ja hauskat tilanteet. Sitä yhtä arkea ja tavan puurtamista. Ei matkoja eikä suuria filosofisia keskusteluja...
Sekös Aurinko Jousimiestä masentaa.  Cry

No mutta jos nyt jotain henkistä ja suurempaa oivallusta pitäisi tuosta proge kauris kuu ajasta sanoa niin opin sinä aikana mitä syvällisessä mielessä tarkoittaa olla vastuussa itsestään ja teoistaan ja valinnoistaan. Vaikea oppitunti, mutta tuikitarpeellinen ja tärkeä... saturnusmaisen varmasti...

Tällä hetkellä proge kuu menee jo Vesimiehessä. Vasta tosin 9 asteessa, että en ihan vielä kyllä menisi tämän merkin luonteen hitusenkaan tuntien sanomaan yhtään mitään...  :Smiley Mutta kovasti olen nyt kiinnostunut kokemaan ja kokeilemaan kaikkea uutta. Haluaa taas kokeilla rajojaan, mutta nyt henkisellä tasolla. kun proge kuu jousimies oli sitä hyvin konkreettista itsenäistymistä.

Mitä äitisuhteeseen tulee niin itse asiassa tajusin nyt kun aloin miettimään, että tällä hetkellä suhteemme on aika viileä ja etäinen. Kuten muuten tämä etäisyys ja viileys leimaa aika lailla muitakin ihmissuhteitani tällä hetkellä.
 Huh
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: