Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuumerkit ja ihmissuhteet  (Luettu 92570 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Anthrax
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« : 25.07.2006 23:07:36 »

Eiköhän tämä tähän osioon kuulu. Miten vahvasti Kuumerkit mielestänne vaikuttavat ihmissuhteisiin ja kykyyn ylläpitää suhteita, ja mitkä muut tekijät kartalla liittyvät asiaan? Aurinko ilmeisesti, entä merkurius? Kuu on ilmeisesti vahvin tekijä, vai...? Meniskö suunnilleen nappiin jos yleistää kenestä tahansa Vesimies-Kuun oomaavasta että hänellä on laaja ystäväpiiri, suurin osa lähinnä tuttavatasolla. Mielipiteitä?
Itselläni on Kaksos-Kuu, ja johtunee ilmeisesti siitä etten halua/kykene ylläpitämään pitkiä ihmissuhteita (ja nyt puhun ystävistä Cheesy ). Olen aina kokenut vahvat tunnesiteet tiettyihin ihmisiin ahdistaviksi.  Toisaalta Kuu Neitsyessä -ystävälläni on vain muutama toveri, eikä hän päästä helpolla ketään muuta lähelleen (tosin Skorpionia ja Neitsyttä paljon noin muutenkin) Mietinkin usein kuinka ihmeessä se jaksaa niitä samoja juttuja ja naamoja vuodesta toiseen  uglystupid2  Grin

Vai näkyykö kuun vaikutus vasta siellä koti-elämän puolella, pidempään kun ollaan tunnettu? Sitä ennen pelataan aurinkomerkillä?

What do you guys think?   Huh
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 26.07.2006 11:03:44 »

Koska Kuu liittyy kotiin, äitiin, vaistoihin ja tunteisiin, niin uskoisin sillä olevan ihmissuhteissa VÄHINTÄÄN yhtä suuri merkitys kuin Aurinko -ja nousumerkillä. Tärkeys korostuu sitä mukaa, mitä syvemmiksi ihmissuhteet muodostuvat.

Kun ajattelen miessuhteitani taaksepäin, niin kuvittelisin elämäni miesten ihastuneen minussa nimenomaan Kuumerkkini ominaisuuksiin - vakauteen, rauhallisuuteen ja aistillisuuteen. Itse taas ihastun helposti miehiin, joilla Kuu on Kaksosissa (so. Aurinkomerkkini)ja vakaus näillä tyypeillä on monesti niin ja näin...

Ihmissuhdeastrologiassahan on ihan klassista, että toisen Aurinko on samassa tai oppositimerkissä kuin toisen Kuu.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 26.07.2006 11:14:22 »

Jos ajatellaan mitä kuu kartalla kuvaa, niin kyllähän se on vahvasti ihmissuhteisiin vaikuttava tekijä. Kuu on menneisyys, varhainen koti ja suhde äitiin & hoivaaviin henkilöihin, kuu kertoo turvallisuuden tarpeesta ja sitä kautta riippuvuudesta/riippumattomuudesta. Kuuhun pohjautuu paljon alitajuista tai vaistonvaraista käytöstämme, jonka juuret ovat siellä varhaisissa ihmiskontakteissa.

Lainaus käyttäjältä: Anthrax
Meniskö suunnilleen nappiin jos yleistää kenestä tahansa Vesimies-Kuun oomaavasta että hänellä on laaja ystäväpiiri, suurin osa lähinnä tuttavatasolla. Mielipiteitä?

No, ainakin tällä Vesimies-kuulla osuu nappiin. Wink Kaksos-kuisen kanssa muuten kuudetta vuotta asustelen (itselläni  kuu aspect_con merkurius), emmekä ole vielä häitäkään viettäneet, saati kihlajaisia. Wink Lapsena minulla ei myöskään ollut yhtä ns. bestistä, mutta monien lapsuudenystävien kanssa pidän yhteyttä vielä tänäkin päivänä.

Kuusta löytyy varmaankin myös vanhoja keskusteluketjuja, joita kannattaa kaivella jos on kiinnostunut. Mitenkäs itse Kaksos-kuuna, pursuileeko kirjahyllysi ja montako kännykkää/tietokonetta kotoasi löytyy..? Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #3 : 26.07.2006 11:44:09 »

Itselläni on Kaksos-Kuu, ja johtunee ilmeisesti siitä etten halua/kykene ylläpitämään pitkiä ihmissuhteita (ja nyt puhun ystävistä Cheesy ). Olen aina kokenut vahvat tunnesiteet tiettyihin ihmisiin ahdistaviksi. 

 Smiley Mulla on myös kaksoskuu, mutta ystävyyssuhteeni ovat kyllä pitkiä. Toisaalta tutustun helposti myös uusiin ihmisiin ja minun on helppo soljua porukasta toiseen. Parisuhteissa asia onkin sitten kokonaan toinen juttu  Grin
Kiinnostun helposti ihmisistä, mutta kiinnostus ei pysy yllä.  idiot2 Nyt olen toki vakiintunut ja tarpeen tullen hankin silmälaput!
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #4 : 26.07.2006 12:34:52 »

Melkein samat merkit kuin Mathildalla, paitsi että asc vaaka. Ja allekirjoitan ihan saman: Tutustun helposti uusiin ihmisiin ja viihdyn porukassa.
Sama pätee miessuhteisiin... Minut on siis kai helppo puhua pyörryksiin  :Smiley ja kyllähän noita ehdokkaita on riittänyt. Mutta harvemmin löytyy sellaista kipinää, että jaksaa jatkaa kauempaa. No, tasan kaksi vuotta sitten lopetin suhteen mieheen, johon tunsin kyllä suurta vetovoimaa, mutta suhteesta ei muutoin tullut yhtään mitään. Aurinko ja kuu ravussa: aikasta mustasukkainen ja suuttui ja mökötti yhtenään. Kuka sellaista jaksaa?! Ei ainakaan kuu kaksonen: viiden minuutin päästä jo unohtaa, mikä se riita edes oli! Grin

Eli ainakin oman kokemukseni perusteella kuu(kin) on aika ratkaisevassa asemassa ihmissuhteissa. Suhteiden syntymisessä, toimivuudessa ja pysyvyydessä.

tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 26.07.2006 12:37:37 »

Kuu on descillä oppositiossa Uranukseen, joten se ei aivan pelitä kuten Oinas-kuun pitäisi. Huonesijainnin merkitys on omalla kohdalla painavampi kuin merkkisijainti. Yritän kuulostella muiden tunteita, usein huomaan ihmisten avautuvan minulle aika helposti, enkä pyri olemaan kovinkaan hallitseva suhteessa.

Olen tosin melko kärsimätön, silloin tällöin pinna on lyhyt, mutta mitään raivokohtausta en juurikaan saa aikaiseksi. En ole myöskään kovin aloitteellinen tutustumaan ihmisiin.

Tuttavapiirin kuumerkit ovat yleensä joko neliössä tai kolmiossa joko kuuhuni tai aurinkooni nähden. Astrologia suosittelisi minulle kenties juuri  oinas -suhdetta kuu- desc-merkkien mukaan. Myös  vertex osuu Oinaaseen..
« Viimeksi muokattu: 26.07.2006 12:43:22 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #6 : 26.07.2006 16:08:58 »

Hups Cheesy
Mullahan sitten oppositiomerkkinä ( kuu) Kaksoset, Shocked Shocked joka nyt progillakin  on. (3 astetta ja risat) ( ihmissuhteet tapetilla 2,5 vuotta, progin mukaan)
Kuu kuvaa tosiaan sisintä, kuten kuun asema kartalla, myös huone, jossa se on

No, nyt ole huomannut, että tuttavuuteni, joita tässä on pyöriskellyt, on juuri kuu  vesimies :ssä (tai  aurinko, venusmerkuriusmars)
En itse koskaan kiinnittänyt asiaan tarkempaa huomiota, ennen kuin tein kartan. Selitys löytyy Venusveskaristani.
Mutta mulla ei paljonkaan kokemuksia kuukaksosista, joita näin ollen pitäisi olla.....
Selitys löytyy mennnestä tavastani ajatella erittäin raskassuotuisesti, Kaksosethan kaiketi juoksevat karkuun raskassoutuista mentaliteettia...? 
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #7 : 26.07.2006 16:35:24 »

Kuu Kaloissa ja 11.huoneessa. Minun on jokseenkin helppo tutustua ihmisiin, mutta sitten ystävystyminen vie todellakin pidemmän ajan ja monenlaisia karikoita ilmenee, jos olen jossain paikassa kauemmin kuin vuoden...  Cry

Kuitenkin sitten ne ihmiset, joiden kanssa olen kaveerannut kauan ovatkin erittäin läheisiä ja pysyneet elämässäni ihan lapsuudesta ja nuoruudesta asti.

Koen että tuo Kuuni merkki ja huonesijainti on aika hämmentävä yhdistelmä.
 Huh Nimenomaan ihmissuhteiden kannalta.
tallennettu
MillaMiuMau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #8 : 26.07.2006 16:47:19 »

Itselläni on  kuu kaksoset ja 1.huoneessa ja liputan kaiken sen mitä tuossa aikaisemmin jo kirjoitettiin kuu-kaksosista....lisäksi löytyy  kuu aspect_squ jupiter joka ehkä omalta osaltaa aiheuttaa levottomuutta parisuhteissa. Tai ainakin sellaista uusien tuttavuuksien etsimistä. Koko ajan silmä vilkuilee, että mitäs ympärillä tapahtuu ja näkyy. Kiinostun kyllä uusista ihmistä, mutta harvoin tuttavuus etenee ystävyydeksi saati sitten parisuhteeksi. Siinä taitaa tuo venus kaksosissa hämmentää... Sad  Hyvin moni olettaa aluksi, että olen todella välinpitämätön, pinnallinen tai jopa uskoton  Shocked Sitä ehkä vielä korostaa nousu-härkä omalla viileydellään ja tasaisuudellaan  :Smiley tiedä sitten, näin mie oon sen päätellyt vähäisillä astrologian tiedoillani  Tongue Tosiasiassa olen erittäin uskollinen kun ihminen on luottamuksen arvoinen.

Ystävyyssuhteet taasen ovat minulle henki ja elämä ja niistä pidän kyllä tiukasti kiinni, ja mielestäni ne eivät edes tarvitse suuria ponnisteluja vaan ystävyys syntyy luonnostaan kun on syntyäkseen Smiley

 smitten
tallennettu

Askendentti Härkä
Aurinko Rapu
Kuu Kaksoset
Merkurius Rapu
Venus Kaksoset
Mars Neitsyt
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #9 : 26.07.2006 19:17:11 »

mulla on kuu leijonassa 11.huoneessa. Tutustun helposti kaikenlaisiin ihmisiin ja minulla on muutamia  erittäin läheisiä ystäviä. Ystävyyssuhteeni ovat syvällisiä ja erikoisia. En pidä juonittelusta ja sellaisten ihmisten kanssa en todellakaan ole tekemisissä pitkään ja sen he kyllä huomaavat  Grin Viihdyn miesseurassa toooosi hyvin ja rakastan flirttailua!
Ihmissuhteissa tuen ja haluan auttaa, ehkäpä  askendentti neitsyt vaikuttaa asiaan -toisaalta todella typerät ongelmat eivät hetkauta ollenkaan, isllä onhan maailmassa oikeasti pahempia asioita ( aurinko veskari vaikuttaa taas tuohon seikkaan) . Omiin ongelmiin en yleensä pyydä apua..haluan hoitaa ne itse mutta jos keinot ovat tosi vähissä niin voin kääntyä luotettavan ystävän puoleen.
Vaikka olen tempperamenttinen ja inhoan valittamista ja kuulustelua, niin vihaan ystävien kanssa riitelyä. Riitoja syntyy eniten kotipuolella koska välillä kiehahdan turhaan ja hetken kuluttua ei potuta ollenkaan.
Olen huomannut  askendentti  neitsyt yhden asian; kun aloitan seurustelun, en pysty olemaan rennosti eli siis minulla on tietynlaisia estoja, mutta kunhan kumppani on kannustava ja rakastava, niin estot ovat hävinneet ja pystyn olemaan rennommin  Cool
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #10 : 26.07.2006 19:44:00 »

Itselläni on sideerinen Kuu Vesimiehessä 10.huoneessa. Olen erittäin itsenäinen. Muutan kuukauden sisällä kumppanini kanssa yhteen ja se herättää sydämen tykytystä. Miten miun itsenäisyyteni ja oman rauhani kanssa sitten käy?  Shocked Olemme seurustelleet kolme vuotta ja emme olisi vielä muuttaneet yhteen, mutta järkevyyden kannalta meidän on nyt "pakko" muuttaa yhteen. Koska muutamme Helsinkiin ja siellä on aikasen kovat vuokrat, joten se tulee halvemmaksi meille molemmille, jos muutamme yhteen. Kumppanini trooppinen Kuu on Jousimiehessä 6.huoneessa. Joten se on ihan ymmärrettävää, että emme ole vielä muuttaneet yhteen. Kummallakin Kuu leijailee itsenäisen ja oman rauhan hamuamisen merkissä. Ehkäpä miun Aurinko-Oinas ja Nousu-Kaksonen vaikuttavat myös tähän asiaan.

Kuu Vesimiehessä ilmenee myös siten, että pidän ihmissuhteissa ystävyyttä tärkeänä. Kumppanini on miun paras ystäväni. Tulen helposti toimeen kaikkien kanssa jos vain täytyy, mutta muuten olen aika nirso "tosi"ystävien valinnassa. Tykkään olla isoissa ryhmissä. Niissä voi liikkua vapaammin.
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #11 : 26.07.2006 20:24:00 »

Ompas täällä paljon kuu-kaksosia.  Smiley

Itselläni vaikeuttaa tuota tunne-elämän sujuvuutta (tai pitäisikö sanoa muitten pysymistä mukana siinä...) vielä seuraavat aspektit:

 kuu  aspect_squ  aurinko merkurius jupiter saturnus ja
 kuu  aspect_opp  neptunus

On siinä vilskettä  2funny uglystupid2
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 26.07.2006 20:53:29 »

mathilda
sullahan on sitten justiinsa aktivoitunut tuo  kuu aspect_opp neptunus,
koska se onpi tuolla taivahallakin justiinsa,
kuu on nyt 20 astetta leijonaa,eli nuo muutkin aspektit voivat olla sulla
"eloissaan"?
miltäs nyt tuntuu..?
tuosta jellonakuusta aQuarius kirjoitti osuvasti,että apua ei anella,onkohan se tuo leijonan ylpeys kun pyrkii olemaan niin pätevä ja itseriittoinen?
onkohan sellasta ihmistä helpompi sinänsä ymmärtää,jolla on kuu samassa elementissä,esim.leijonakuu sattuu hyvin yhteen jousimieskuun kanssa,
toisaalta fyysinen kemia vetää parhaiten kuu-aurinko merkit ristissä
tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #13 : 26.07.2006 21:08:32 »

 Smiley Kiitos kysymästä Nikki, loistava olo!

Olen juuri ihan elementissään.  2funny En oikeen tiedä miten tuon aktivoitumisen TULISI vaikuttaa, mutta parisuhderintamalla on ollut muutosta. Lyhyt suhde päättyi kesäkuun alussa ystävällisissä merkeissä ja muutaman vuoden tauolla ollut suhde "yhteen elämäni miehistä" alkoi kesäkuun lopulla. (en yleensä vietä suruaikaa välissä). Tämä välien jälleenlämpeneminen ei sitten kaikkia osapuolia -eikä varsinkaan osattomia- miellytä ja olen sitä joutunut vähän salailemaan, kaunistelemaan ja pientä kitkaakin on ollut.  :Smiley  Voiskos tällaset muutokset liittyä noihin kuun kulmiin?!
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #14 : 26.07.2006 21:42:13 »

Lainaus
tuosta jellonakuusta aQuarius kirjoitti osuvasti,että apua ei anella,onkohan se tuo leijonan ylpeys kun pyrkii olemaan niin pätevä ja itseriittoinen?
onkohan sellasta ihmistä helpompi sinänsä ymmärtää,jolla on kuu samassa elementissä,esim.leijonakuu sattuu hyvin yhteen jousimieskuun kanssa,toisaalta fyysinen kemia vetää parhaiten kuu-aurinko merkit ristissä

Näinhän se onkin, LUULEN että selviän yksin vaikka oikeasti tarvitsisin jonkun viisaamman apua. Toisaalta lueskelen täältä paljon hyviä neuvoja joiden avulla olen selviytynytkin joistakin ongelmista! smitten
Ja hassu sattuma; kahdella läheisellä ystävällä on kuu jousimiehessä, yhdellä on nousumerkki leijona ja muista en ole varma  Undecided
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: