Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lonkkakuluma  (Luettu 15303 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« : 11.07.2006 22:58:34 »

Eräällä sukulaisellani on lonkkakuluma. Iäkkäämpi. Voiko tätä auttaa joku kiinalainen kiropraktikko tai kukaan? On tuskallinen eikä halua käyttää särkylääkkeitä.

Toinen ongelma henkilöllä on ylipaino. Jane Fondaa 6v nuorempi, mutta aika eri painoissa. Millähän saisi henkistä kanttia että paino putoaisi, oikeasti. Itse olen hoikka enkä ole ajatellut syödä suruun tms. Avioliitto k.o. henkilöllä ei kovin rakastava ja ravulle voi olla vaikea, koska ei ole voinut erotakaan. Siis pystynyt. Selluliitti pakkaantunut outoon paikkaan niskassa, eikä lääkäri osannut mitään sanoa.

Rakas ihminen minulle, mutta henkisesti varovainen/arka. Voi olla että jää seuraavaan elämään tietyt tunneasiat, vaikka on muuten hyvin rakastava.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2006 23:01:24 kirjoittanut -+Venus Divine+- » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #1 : 18.07.2006 19:52:27 »

Eräällä sukulaisellani on lonkkakuluma. Iäkkäämpi. Voiko tätä auttaa joku kiinalainen kiropraktikko tai kukaan? On tuskallinen eikä halua käyttää särkylääkkeitä.

Toinen ongelma henkilöllä on ylipaino. Jane Fondaa 6v nuorempi, mutta aika eri painoissa. Millähän saisi henkistä kanttia että paino putoaisi, oikeasti. Itse olen hoikka enkä ole ajatellut syödä suruun tms. Avioliitto k.o. henkilöllä ei kovin rakastava ja ravulle voi olla vaikea, koska ei ole voinut erotakaan. Siis pystynyt. Selluliitti pakkaantunut outoon paikkaan niskassa, eikä lääkäri osannut mitään sanoa.

Rakas ihminen minulle, mutta henkisesti varovainen/arka. Voi olla että jää seuraavaan elämään tietyt tunneasiat, vaikka on muuten hyvin rakastava.

Ikävä kyllä kuluma on etenevä sairaus. Kivut vaan pahenee ja pahenee kun nivelpinnan rusto on kokonaan pois. Isälläni oli molemmissa lonkissa. Kivun lievitystapojahan on monia. AKupunktio, vyöhykehieronta jne.

Paraskeino on kuiteskin se painon pudotus.... Ja liikkuminen on tietty hankalaa kun on kipuja. Ikävä oravan pyörä. Leikkaus ei ilm. tule kysymykseen kun on jo niin iäkäs? Leikkaus auttoi isälläni heti. Eikä tarvinnut tekoniveltä vaan nivelkuoppa "sementoitiin". Nyt on paljon ilosempi ja vetreempi.... *Tosin se ruokahau on palannut myös  buck2
Mut minkäs teet. Ei voi jatkuvasti vanhalle saarnata varsinkin kun näkee niin harvoin.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #2 : 19.07.2006 22:26:24 »

Kyllä varmaan leikkauskin tulisi kuuloon, mutta yrittää akupunktiota ensin. Olisi pitänyt pitää paino kurissa aiemmin. Tiedän että tämän henkilön ystävä, joka joogaa, on ikäisekseen paljon paremmassa kunnossa ja hoikka. Eli tuo toinen - en haluaisi mitenkään ilkeästi viitata, mutta JOS olisi ollut terve ruokavalio+henkiset harjoitukset (pitää itseään valaistuneena ja minä en saa henkisistä asioista puhua, kaikella on syynsä). En tiedä, sekin on raakaa mutta minusta jos olisi ollut rakastava suhde, ei olisi kumpikaan syöneet sisäiseen suruunsa. Pullea pari.

Toivon että akupunktio toimii, sitten henkilön yritettävä kaikkensa laihtua, sitten leikkaus. Muuta en keksi, lääketiedettä en ymmärrä kuten muuten suhteiden psykologiaa.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.2006 12:01:51 »

Järkevät on suunnitelmat. Toivottavasti akupunktiosta on apua. Liikkuminen kun muutenkin piristää  mieltä. Kokeilkaa vielä aromaterapiaa samalla. näin ehkä se mielikin virkistyy....
Ai juu. sano ystävällesi että kannattaa esim uida tai pyöräillä aluksi ettei kipeät lonkat entisestään tulehdu ja ärsyynny. Tsemppiä!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #4 : 21.07.2006 16:08:20 »

Vesijumppaa kandee jatkaa niin liikerajat säilyy. Vedessä kun pitäis olla kivuttomampi liikkua. Liikunta saa nesteet kiertämään nivelessä, mikä taas kuljettaa ravinteita siellä ja siten parantaa. Ainakin polvessa on näin selvästi. Kulumaa se ei tosin paranna, mutta jos ei liiku tulee muitakin vaivoja siihen niveleen sekä tietty muutenkin kropan yleiskunto laskee.

Leikkaus on upea. On ihmisiä jotka tekonivelen jälkeen eivät ole koskaan enää lonkkavaivoja valitelleet. Vaikkei tässä koko tekoniveltä ehkä edes tarvita. Tarkoitan, että olkaa onnellisia noin upean leikkauksen olemassa olosta. Lapsille ei tekoniveliä laiteta kun he kasvaa ja nivelen pitää olla just oikein kokoinen ettei poksahada paikaltaan. Mun tyttärellä seurataan mahdollista kuoliota lonkan yläpäässä. Jos se alkaa parasta että alkais vasta täyskasvuisena ja vois tekonivelellä kohta korvata. Muut keinot kun on vieläkin työläämpiä eikä välttämättä edes toimi. Muutama vuosi rullatuolissa ja sen jälkeen on osteoporoosi ja lihasheikkous sitä luokkaa ettei tekoniveletkään enää auta. Mutta nyt siis tyttöäni vaan seurataan, hän kävelee kivuttomasti ja juoksuakin saa harjoittaa pikkuhiljaa omissa oloissa.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2006 16:20:35 kirjoittanut saai » tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.2006 18:02:10 »

Kerron kyllä eteenpäin kaikki vikit. angel
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.07.2006 21:48:28 »

Kulumaan ei auta kuin leikkaus tai sementointi. Ja niiden jälkeen painon pudotus ja oikeanlainen kuntoutus ja liikunta. Meillä suomessa onneksi ollaan tänä päivänä iäkkäiden lonkan korjauksissa maailman huipulla. Läiheisilleni iäkkäille ihmisille on tehty lonkan uusimisia ja sementointia hyvin tuloksin. Kovaa käsittelyä esim. kiropraktiaa ei misään nimessä voi antaa sairaaseen ja hauraaseen nivel alueeseen.
Paras olisi kevyt sivelevä hieronta kireille lihaksille ja venyttely sekä lonkan vahvistus oikeanlaisella liikunnalla.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #7 : 30.07.2006 09:15:37 »

No niin. Onneksi on hyvin koulutetut lääkärit. Painon kanssa voi tulla ongelma, itse en tiedä miten vanhemmat ihmiset pääsisivät painosta, kun ateriointi on elämänsä suuria huveja ja tärkeyksiä..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Amaris
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #8 : 02.08.2006 17:26:46 »

Moikka,
Itselläni on pahasti kuluneet polvet, artriitti vaivaa ja lääkäri tuumasi pari vuotta sitten että ei ole ennen nähnyt minun ikäisellä (32) näin pahoja polvia, on niinkuin yli 70 kymppisellä. Lääkärin ainoat vaihtoehdot olivat laihdutus, liikunta ja kipulääkkeet ja sen jälkeen leikkaus.

Minä tuumasin että  crazy2

Ja lähdin metsästämään itselleni holistista parannusta ja vihdoin sen löysin, noin vuosi tuli kokeiltua jos jonkinlaista mutta vihdoin löytyi niin hyvä apu että olen 98% kivuton, ja ilman särkylääkkeitä. Sitä ennen kuljin portaita pahoina päivinä suoraa kurkkua huutaen.

ENsimmäinen apu on aromaterapia ja olen kehittänyt ihan oman sekoituksen joka TOIMII
perusöljyä 30ml (itse käytän pohjana manteli öljyä mutta muutkin käy, esim oliivi öljy)
5 tippaa kamomilla öljyä
5 tippaa mustapippuri öljyä
5 tippaa rosmariini öljyä
5 tippaa meirami öljyä

SItä hieroen kipeille alueelle aamuin illoin.

Toinen apu on ollut luonnon kasvi Cats Claw eli kissankynsi, suomessa sitä myydään ainakin nimellä Maxi Life luontaistuotekaupoissa, mutta jos sitä merkkiä ei näy niin kysy myyjältä kissankynttä. Se on puu Perun sademetsästä jonka kuorta käytetään parantamiseen. Se muuten auttaa myös reumaan ja vähentää syöpä solujen kasvua, eli melkoinen ihmeaine.

Tässäpä minun suositukset!!!
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 03.08.2006 21:25:41 »

Oho!

Olipa pientä kiistaa juuri e.m. henkilön kanssa. Huomaan että tietty määrä läheisiä ihmisiä on, joiden kanssa aina ajautuu jonkinlaiseen viha-rakkaus, välittämis-ei välittämissuhteeseen, melkein unissa tuntee nämä tyypit. No, vaikka ajattelen että kaikki ehkä ansaitsevat vaivansa ja "oppivat" niistä jotain, kertoilen varmaan tätäkin jos vielä valittaa oloaan. Ehkäpä (?) muuten juuri kolotukset ja riidat miehensä kanssa saavat hänen mielialansa niin herkästi ailahtelemaan ja niin edelleen.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Amaris
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #10 : 04.08.2006 10:42:36 »

Se on ikävää mutta totta että kivun kanssa eläminen on vaikeaa ja se saa itse kunkin kiukkuiseksi ja ailahtelevaiseksi.Miehelläni on ollut viimeiset 4 kuukautta selkävamma ja on vähän niinkuin asuisi paholaisen itsensä kanssa  buck2
Ja kun on vielä semmonen joka ei mihinkään minun ehdottamiin hoitoihin suostu, syö vaan kipu pillereitä.
Mutta se on hänen oma valinta eli tehköön niinkuin parhaaksi näkee. Apua voi tarjota, mutta jos sitä ei haluta, turha sitä on väkisellä tuputtaa.
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #11 : 11.08.2006 16:31:48 »

Edgar Cayce suositteli pähkinäoljyjä kipeille nivelille. Hierottuna, ja sitten castor öljyä hauteena. Jostain syystä haudemenetelmällä parhaita tuloksia. Meneeköhän ne parantavat öljyt paremmin sisään kuumana höyrynä. (Ei käsitä.)
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #12 : 15.08.2006 07:58:56 »

Kaikki ohjeenne on kerrottu. Henkilö ei tiedä miten päästä paino- ongelmasta, no sanoin että Painonvartijat. Minulla ei ole paino-ongelmaa joten en ole perehtynyt siihen asiaan.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
kosmos
Vieras
« Vastaus #13 : 16.08.2006 00:24:35 »

Heippa!

Suosittelen lukemaan Maria Trebenin kirjan "Luonnon omat lääkkeet".
Siinä on tehokkaita neuvoja siitä, miten yrttihoidoilla parannetaan vaikeitakin sairauksia ja vammoja.   
Esim. tyttärelläni tulehtui polvinivel ja hän joi kirjan neuvojen mukaan peltokorteteetä ja laittoi kipeään paikkaan Ruotsintippa-kääreen yöksi. Aamulla polvi oli parantunut. Sama nivel oli tulehtunut joskus aikaisemminkin ja silloin hän kävi terveyskeskuksessa. Lääkäri ei antanut muuta hoitoa kuin kävelysauvat ja paraneminen kesti monta viikkoa. Sauvoilla lonksuttelu aiheutti vain selkä ja niskasärkyjä.

Ruotsintipatovat parantaneet monelta lähipiirissä esim. jännetuppitulehduksen lyhyessä ajassa.

Kirja kannattasi lukea itse, sillä siinä on niin paljon hyviä neuvoja enkä ole mistään muualta löytänyt vastaavaa tietoa.

Esim: "Eräästä luostarista kirjoittaa muuan sairaanhoitaja - Keväällä kerroin lantiokivuistani ja unettomista öistäni ja pyysin neuvoja. Noudatin sittemmin neuvoanne ja join päivittäin tuoreista nokkosista tehtyä teetä, johon oli lisätty ruokalusikallinen ruotsintippoja. Nyt, puoli vuotta myöhemmin voin ilolla ilmoittaa lantion kipujen kadonneen eikä leikkausta enää tarvita. Työskentelen nyt vanhusten osastolla ja toisinaan autan heitä näillä samoilla yrteillä."

Kirjassa on myös monta muuta esimerkkiä kuolemaan "tuomittujen" syöpäsairaiden sekä muiden kroonisten kipujen kanssa kamppailevien parantumisesta.

Toinen kirja, jonka suosittelen lukemaan, on Fitonics-elämäsi kuntoon, kirjoittanut Marilyn Diamond, tri Donald Burton Schnell.

Voin kiteyttää kirjan sisällön lauseeseen "ihminen on sitä mitä hän syö".

Itselläni ei ole ollut ylipaino-ongelmia, mutta elämällä kirjassa annettujen ohjeiden mukaan, voi päästä eroon myös ylipainosta.

Sen sijaan selän nikaminen kulumista minulla on kokemusta, ja sen jälkeen, kun ryhdyin tekemään tiibetiläisiä riittejä, olen tullut toimeen kulumien kanssa.

Eli kolmas kirja, jonka suosittelen lukemaan on Viisi tiibetiläistä riittiä - nuoruuden lähde, Peter Kelder. Riitit ovat nimensä veroisia, niillä on nuorentava vaikutus ja sen lisäksi ne palauttavat kadotetun elämänvoiman.


 

 

tallennettu
oppipoika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #14 : 31.08.2006 10:02:46 »

Lonkkakulumahan aiheutuu lonkkanivelen asentovirheestä. Kun se korjataan, ei kuluma enää lisäänny ja yleensä kivutkin katoaa... kokemusta on.

Eihän ne nivelet kulu itsekseen. Joku syy siihen aina on.
tallennettu

Niin moni lääkäri tutki ja etsi syytä kipuihini. 20 vuotta siihen meni ja sitten se löytyi. Ja samanlainen vika näkyy olevan todella monella. Huokaus...
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: