Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yksi kala lisää uiskentelee joukkoonne...  (Luettu 9997 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Idaserafiina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #15 : 12.11.2005 13:30:01 »

Starseed:
Ilmankos olenkin usein hämmästelyn kohteena epätavallisen radikaaleine ajatuksineni, joissa minusta ei ole mitään erityisen kummallista eikä mainittavaa angel. Minusta nimittäin juuri mikään ei ole erityisen kummallista, eikä juuri kukaan ole erityisen erikoinen,  on vain erilaisia tapoja tehdä ja toteuttaa asioita ja on vain erilaisia ihmisiä, kaikki saman arvoisia. Erikoisia ovat minusta vain poikkeuksellisen ihanat ja rakastavat/rakastettavat ihmiset, koska haluaisin olla itse myös sellainen.

Minä:
Kuulostipas niiiiiin tutulta, Starseed, tuo mitä tuossa viimeksi sanoit  smitten. Minä olen myöskin sellainen, jota on äärimmäisen hankalaa (ellei mahdotonta?) shokeerata - laitan vain kaiken sen piikkiin, että erilaisuutta löytyy ja, että meidän pitäisi ihmiskuntana oppia paremmin ymmärtämään erilaisuutta ja pyrkiä lähentymään toisiamme - tiedän, että se pieni idealisti minussa taas nostaa päätään  Wink - mutta ajatuksena se on suorastaan kutkuttava. Mitä kaikkea me voitaisiin saada ihmiskuntana aikaiseksi, jos pystyisimme vapauttamaan kaiken sen energian hyvää tekeviin tarkoituksiin, jonka nyt käytämme erimielisyyksiin ja erilaisuutemme puimiseen - miksi emme keskittyisi yhtäläisyyksiin sen sijasta  angel?

Minulla on yksi (lapsuuden) vesimiesystävä, jonka kanssa teemme aina kaikenlaista sponttaania ja kivaa - päätämme lähteä vaikka ajamaan tunnin varoitusajalla 300 km päähän kokonaan toiseen kaupunkiin, mennä siellä viihteelle ja majoittua hotellissa  Smiley. Tämä kaikki tosin nuorena, ennen lapsia ja avioliittoa  Wink - nyt on ollut tyytyminen sponttaaniin seikkailuun ainoastaan mielen tasolla  Undecided. Myöskin äitini on vesimies - ja täytyy sanoa, etten minäkään tule toimeen (aurinko) vesimiesten kanssa irl, ehkä juuri sen viileän irrallisuuden vuoksi. Me (aurinko) kalat kuitenkin toivomme, että pääsisimme toista lähelle nopeasti ja olemme tottuneet lukemaan toisten mielen liikkeitä  Wink, tyypillisten vesimiesten kanssa se ei onnistu - heistä ei saa mitään otetta.

Saman ihmisen sisällä yhdistelmä kalat-vesimies kuitenkin tuntuu toimivan (oma subjektiivinen mielipiteeni  Wink) - molempien tuomat ominaisuudet tasapainottavat hienosti toisiaan  :Smiley.

Ihanaa löytää näin samalla tavoin ajattelevia ihmisiä  smitten!
tallennettu

Aurinko, Merkurius ja Venus kaloissa
Kuu vesimiehen kohdalla
Nousussa neitsyt
Starseed
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #16 : 12.11.2005 21:56:31 »

Mitä kaikkea me voitaisiin saada ihmiskuntana aikaiseksi, jos pystyisimme vapauttamaan kaiken sen energian hyvää tekeviin tarkoituksiin, jonka nyt käytämme erimielisyyksiin ja erilaisuutemme puimiseen - miksi emme keskittyisi yhtäläisyyksiin sen sijasta  angel?

Niin juuri! Jospa täällä elämänkoulussa olisivatkin kaikki luokkakaverit samassa penkkirivissä istumassa, niin ykskaks pistäisimme koko planeetan uuteen uskoon ja täyttäisimme sen rakkaudella ja valolla  smitten. Mutta joku meni suunnittelemaan tämän jutun niin, että kaikki ovat sikin sokin ympäri tätä liian isoa koulua, ja aika menee niiden samoinajattelevien etsimisessä, joiden avulla jotain voisi oikeasti saada aikaan, aloittaen vaikkapa omasta mielenrauhastaan tickedoff  Vaan ehkä asioiden pitääkin mennä juuri niin, ehkäpä asioita ei osaisi arvostaa tarpeeksi, jos ne saisi liian helpolla ja kaikki valmiina eteen annettaisi. Kun monen turhautumisen ja epätoivon hetken jälkeen löytää jotain arvokasta, osaa ehkä vasta antaa jotain aitoa itsestään muillekin.

Lainaus
Minulla on yksi (lapsuuden) vesimiesystävä, jonka kanssa teemme aina kaikenlaista sponttaania ja kivaa - päätämme lähteä vaikka ajamaan tunnin varoitusajalla 300 km päähän kokonaan toiseen kaupunkiin, mennä siellä viihteelle ja majoittua hotellissa  Smiley.


Joo, tuollainen on just kivaa! Äkkilähtö vertauskuvallisesti maailman ääriin, vaikkapa vain päiväksi pois arjesta, saa sielulle siivet selkään...

Lainaus
Me (aurinko) kalat kuitenkin toivomme, että pääsisimme toista lähelle nopeasti ja olemme tottuneet lukemaan toisten mielen liikkeitä  Wink, tyypillisten vesimiesten kanssa se ei onnistu - heistä ei saa mitään otetta.


Sanoinkin etten tunne ketään vesimiestä, mutta tuo mielenliikkeiden lukeminen, ihan nauratat minua...nimittäin olen kohta kaksikymmentä vuotta joutunut tulkitsemaan mieheni ajatuksia ( hän on oinas), jos ne on päivänvaloon ollut tarvis saattaa. Tulkitsen siis hänen ajatuksensa ääneen, jos haluan hänestä joskus jotain selkoa saada. Hän sitten hyväksyy minun tulkintani ja korkeintaan antaa joitain tarkennuksia  Embarrassed. Toisaalla täällä palstalla kerroinkin, että nyt tämä pitkä tulkintasessioni näyttää päättyvän , koska kaipaan itseitseään ilmaisevaa ja omasta puolestaan puhuvaa ihmistä, eli tiemme siis ovat eroamassa.

Lainaus
Saman ihmisen sisällä yhdistelmä kalat-vesimies kuitenkin tuntuu toimivan (oma subjektiivinen mielipiteeni  Wink) - molempien tuomat ominaisuudet tasapainottavat hienosti toisiaan  :Smiley.

Hmmm....ilmeisesti juuri noin  smitten.

Lainaus
Ihanaa löytää näin samalla tavoin ajattelevia ihmisiä  smitten!

Jep, juuri niin. Kiva tutustua sinuun  smitten.
tallennettu

aur kalat~asc vaaka~kuu vesimies
~valkoinen itsevallitseva peili~
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: