Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyys ja hörhöily/new age  (Luettu 16235 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #15 : 17.04.2018 20:41:19 »

Monasti tapaa myös New age ihmisiä, jotka ovat todella sisällä kaikessa siinä, mikä siihen "genreen" kuuluu, höpöttävät rakkaudesta, mutta oikeastaan heillä ei ole kunnollista käsitystä siitä, mikä on henkinen polku...samanlaisia tyyppejä tapaa myös kristinuskon parissa. Minusta siinä on hurahdettu silloin johonkin asian vierestä. Ja tosiaan myös heitä, joita ei kiinnosta mitkään uskonnot tai tarot tai yksisarviset, mutta he ovat silti hyvin "puhtaita" ja rakkaudellisia kohdata.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #16 : 17.04.2018 20:44:00 »

Monasti tapaa myös New age ihmisiä, jotka ovat todella sisällä kaikessa siinä, mikä siihen "genreen" kuuluu, höpöttävät rakkaudesta, mutta oikeastaan heillä ei ole kunnollista käsitystä siitä, mikä on henkinen polku...samanlaisia tyyppejä tapaa myös kristinuskon parissa. Minusta siinä on hurahdettu silloin johonkin asian vierestä. Ja tosiaan myös heitä, joita ei kiinnosta mitkään uskonnot tai tarot tai yksisarviset, mutta he ovat silti hyvin "puhtaita" ja rakkaudellisia kohdata.

Kyllä. Näin olen itse myös havainnut. Tämän takia jäin pohtimaan.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #17 : 17.04.2018 21:00:38 »

Mulle on moni noista "jutuista" ollu semmonen, et oon uteliaisuuttani koittanu, todennu, et ai tää toimii, ja sit menettäny mielenkiintoni siihen Cheesy
Tarot on semmonen, että käytän aina silloin tällöin. Mutta ei sitäkään tarvitsisi mihinkään välttämättä.
Niin ja astrologia tietysti...en kyllä tiedä lasketaanko astrologiaa näihin edes? Hulluna siihenkin voi hurahtaa, ei sekään tervettä ole.
tallennettu
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #18 : 17.04.2018 21:03:08 »

Etenkin kristityissä olen havainnut paljon porukkaa, jotka "tunnustautuvat uskovaisiksi"
Tästä porukasta kaikki ei edes yritä elää senmukaisesti, ja nekin jotka yrittää, niin yrittää puolivalolla
Lainaus
No otetaan täältä Raamatusta sellasia kohtia elämään, jotka miellyttää meitä, välillä voidaan tehdä tietoisesti syntiäkin, Jeesus pelastaa!

Ja sitten on tää porukka, jotka vääntävät jostain tylsistä aiheista, kuten kolminaisuusopista.
1700-vuotta
Ja Jatkaa sitä vieläkin!


Lainaus
Hei, kaikki, etsitään yhdessä toisistamme ja uskoistamme asioista, joista voidaan sitten olla riitaisasti eri mieltä, aiheutetaan eripuraa, ei kunnioiteta toistemme näkemyksiä ja niinkauan on hyvä, kun pysytään tässä tylsässä passiivisessa energiassa, eikä liikuta mihinkään, eikä tutkita mitä Raamatussa puhutaan näistä ajoista

Undecided
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #19 : 17.04.2018 21:07:11 »

Mulle on moni noista "jutuista" ollu semmonen, et oon uteliaisuuttani koittanu, todennu, et ai tää toimii, ja sit menettäny mielenkiintoni siihen Cheesy
Tarot on semmonen, että käytän aina silloin tällöin. Mutta ei sitäkään tarvitsisi mihinkään välttämättä.
Niin ja astrologia tietysti...en kyllä tiedä lasketaanko astrologiaa näihin edes? Hulluna siihenkin voi hurahtaa, ei sekään tervettä ole.

Minäkin olen kokeillut kaikenlaista. Olin tuossa jonkin aikaa selvännäkijänä ja annoin energiahoitoja ja oli kaikki tilpehöörit ynm.

Mut lopetin ne hommat kun tajusin että en halua tätä, ei ollut mun juttu.

Nyttemin riittää ihan rakkaus ja vieläkin energiat virtaa käsiiin mutta en juuri kiinnitä siihen huomiota.

Mulla tuli tarotteihin sellainen tunne että niihin ei saa koskea, en tiedä mikä siinä mättäsi  Huh

Selvännäköisyyden kanssa ajattelin että en halua johdattaa ketään harhaan vaikka sain hyvää palautetta täsmällisyydestä.

Nyttemmin yritän elää todeksi kaikki se, mihin uskon ja on lähdellä sydäntäni. Eiköhän se riitä  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #20 : 17.04.2018 21:18:11 »

Lainaus
Nyttemmin yritän elää todeksi kaikki se, mihin uskon ja on lähdellä sydäntäni. Eiköhän se riitä  smitten

Vapaus!
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #21 : 17.04.2018 21:29:11 »

No just toi...ei ne oo mun juttu. Kerran oon parantannu päänsäryn ystävältä, ja joskus rakkausenergisoinu etanan  smitten...ja kaikkea tuommosta, mut en oo kokenu ikinä suurempaa tarvetta ruveta kanavaksi, vaikka se kyky on.
Mun juttu on mun elämä ja rakkaus ja valo. Simppeliä.

Jännä tuo, että tuli taroteista tuommonen olo. Osaatko sanoa mitään mikä siinä ois syynä?
tallennettu
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #22 : 17.04.2018 21:57:17 »

 Cheesy
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 130


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #23 : 17.04.2018 22:37:37 »

Sanoisin minäkin, että ihmisestä itsestään löytyy kaikki tarpeellinen - muu on sitten ekstraa, jota voi halutessaan tutkia ja hyödyntää oman kiinnostuksen mukaan.
Taroteista kun puhuitte, niin minullakin tuli heti ensi kertaa ne nähdessäni tunne, etten pidä niistä. Jokin niissä oli/on vastenmielistä. Jollain tavalla niiden energia (?) tuntuu epäpuhtaalta ja jopa negatiiviselta, en osaa sitä sen kummemmin selittää. Olen kyllä muunlaisia kortteja silloin tällöin käyttänyt, yleensä The Wisdom of Avalon -kortteja.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #24 : 17.04.2018 22:54:42 »

Ihana kuva tulivesi  smitten

Mulla oli tarottien kanssa aluksi se, että en osannut "kuunnella" oikein, ja siihen pääsi sitten väliin kaikkia muita energioita säheltämään...en pitkään aikaan käyttänyt ollenkaan, mutta sitten opin kuuntelemaan omaa itseäni, ja se tuntui ja tuntuu oikealta.
tallennettu
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #25 : 17.04.2018 23:18:01 »

Sanoisin minäkin, että ihmisestä itsestään löytyy kaikki tarpeellinen - muu on sitten ekstraa, jota voi halutessaan tutkia ja hyödyntää oman kiinnostuksen mukaan.
Taroteista kun puhuitte, niin minullakin tuli heti ensi kertaa ne nähdessäni tunne, etten pidä niistä. Jokin niissä oli/on vastenmielistä. Jollain tavalla niiden energia (?) tuntuu epäpuhtaalta ja jopa negatiiviselta, en osaa sitä sen kummemmin selittää. Olen kyllä muunlaisia kortteja silloin tällöin käyttänyt, yleensä The Wisdom of Avalon -kortteja.

Moi. Yksi selitys voi olla miksi taroteista on tullut huono olo, että tää jätkä on ollut luomassa niitä https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley
Vaikuttanut hyvin pelottavalta tyypiltä Sad
Toki en tiedä tarottejen historiasta enempää, kuin että tolla on ollut joskus näppinsä pelissä...
tallennettu
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #26 : 17.04.2018 23:20:06 »

Tulivesi: Mä en kyllä koe mitään halua tai tarvetta muuttaa sitä asiaa, että kerron omia kokemuksiani ja tuon omia mielipiteitäni esille,  koen sen monessa kohtaa myöskin erittäin tärkeänä asiana.
Ja mun näkökulma on ihan yhtä merkityksellinen kun kenen tahansa muunkin.
Tää oli MUN MIELESTÄ hieno teksti. Tuli hyvä mieli  smitten
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 130


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #27 : 18.04.2018 07:26:19 »

Sanoisin minäkin, että ihmisestä itsestään löytyy kaikki tarpeellinen - muu on sitten ekstraa, jota voi halutessaan tutkia ja hyödyntää oman kiinnostuksen mukaan.
Taroteista kun puhuitte, niin minullakin tuli heti ensi kertaa ne nähdessäni tunne, etten pidä niistä. Jokin niissä oli/on vastenmielistä. Jollain tavalla niiden energia (?) tuntuu epäpuhtaalta ja jopa negatiiviselta, en osaa sitä sen kummemmin selittää. Olen kyllä muunlaisia kortteja silloin tällöin käyttänyt, yleensä The Wisdom of Avalon -kortteja.

Moi. Yksi selitys voi olla miksi taroteista on tullut huono olo, että tää jätkä on ollut luomassa niitä https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley
Vaikuttanut hyvin pelottavalta tyypiltä Sad
Toki en tiedä tarottejen historiasta enempää, kuin että tolla on ollut joskus näppinsä pelissä...

Ahaa, mielenkiintoista! Enpä tiennytkään.
tallennettu
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #28 : 18.04.2018 09:18:29 »

Sanoisin minäkin, että ihmisestä itsestään löytyy kaikki tarpeellinen - muu on sitten ekstraa, jota voi halutessaan tutkia ja hyödyntää oman kiinnostuksen mukaan.
Taroteista kun puhuitte, niin minullakin tuli heti ensi kertaa ne nähdessäni tunne, etten pidä niistä. Jokin niissä oli/on vastenmielistä. Jollain tavalla niiden energia (?) tuntuu epäpuhtaalta ja jopa negatiiviselta, en osaa sitä sen kummemmin selittää. Olen kyllä muunlaisia kortteja silloin tällöin käyttänyt, yleensä The Wisdom of Avalon -kortteja.

Moi. Yksi selitys voi olla miksi taroteista on tullut huono olo, että tää jätkä on ollut luomassa niitä https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley
Vaikuttanut hyvin pelottavalta tyypiltä Sad
Toki en tiedä tarottejen historiasta enempää, kuin että tolla on ollut joskus näppinsä pelissä...

Ahaa, mielenkiintoista! Enpä tiennytkään.

Muut villitykset vähän jääneet, keskityn mielummin tämän hetken kokemiseen. Tarot kortteja tosin käytän alitajunnan tulkkina, lähinnä ymmärrystä tuomaan mitä sisälläni on meneillään.

Empä ollut kuullutkaan Aleister Crowleysta. Täytyypä lukaista vaikka "Kahdeksan luentoa joogasta" kirja, jos vaikka saisi uutta näkökulmaa... Smiley
tallennettu

Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #29 : 20.01.2019 08:42:26 »

No sanotaan, että kaikki ovat ikäänkuin " apuvälineitä" näissä puuhissa, kristallit, enkelit yms voiman keskittämis/ keräämispisteet.
Kukin sitten käyttää sitä, minkä sopivimmaksi kokee itselleen, mutta näidenkin tyrkyttäminen muille on virhe.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: