Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tunnen olevani erillään muista  (Luettu 3279 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
triinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« : 25.03.2018 02:13:42 »

Minua on vaivannut asia pitkään.
Nimittäin tunnen, että olen maailmasta jotenkin erillään. En tunne minkäännäköistä yhteenkuuluvuutta kenenkään kanssa. Olen ihan yksin.
Ihan kuin minä en pysty mitenkään vaikuttamaan muihin, eikä mikään tunnu vaikuttavan minuun. Kuin minun ja maailman välissä olisi paksu seinä, mikä estää energian vuorovaikutuksen. Minulla kestää kauan kun asiat menee perille, ja minulla menee kauan saadakseen  kerrottua asioistani muille. Jos haluan tunte yhteenkuuluvuutta, joudun käyttämään hirveästi energiaa ymmärtääkseen mitä joku toinen ajattelee, mietti ja tarkoittaa, mutta kukaan ei tunnu välittävän minusta niin paljon, että haluaisi ymmmärrää minua. Tämä turhauttaa. Onko ihan psykologinen juttu?
Olen hyvä taiteissa ja ehkä jotenkin erikoinen. Mutta uskon kuitenkin, että kaikilla on jonkinnäköinen oma lauma. Olenko väärässä?
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #1 : 27.03.2018 12:09:36 »

Jos olen oikein ymmärtänyt, yoga-suutrain mukaan haluttomuus "laumautumiseen"
on puhtauden (shauca /shautsha/; eka viidestä niyamasta) merkki:

shaucaat svaanga-jugupsaa, parair asaMsargaH*...

Käännös kirjasta Idän viisautta:

Puhtaudesta (shauca) seuraa omien jäsenten vastenmielisyys ja kanssakäymisen
lakkaaminen muiden kanssa**.

Yogan päämäärä on kaivalya:

   kaivalya   n. (fr. %{ke4vala}) , isolation Va1m. ; absolute unity Veda7ntas. BhP. ; perfect isolation , abstraction , detachment from all other connections , detachment of the soul from matter or further transmigrations , beatitude MBh

 coolsmiley

(PS. Joku psykiatri tai muu alan asiantuntija voisi kenties luokitella sinut
Aspergerin syndroomasta "kärsijäksi"??)

* sanaa asaMsargaH ei näköjään löydy CDSL:stä, mutta mitä ilmeisimmin se on saMsargan
vastakohta:
saMsarga   mfn. commingling , combining (intr.) Ka1tyS3r. ; m. (ifc. f. %{A}) mixture or union together , commixture , blending , conjunction , connection , contact , association , society , sexual union , intercourse with (gen. instr. with and without %{saha} loc. , or comp.) S3rS. Pra1t. MBh. &c. [1120,1] ; confusion , Ma1nGrHariv. ; indulging in , partaking of (comy.) R. Das3. BhP. ; sensual attachment Mn. vi


** Tuon perusteella voisi olettaa, että yli 90 prosenttia jengistä ei halua olla missään tekemisissä yoga-filosofian kaa, vaikka fyysistä joogaa voisivatkin harrastaa. Olemmehan näet laumaeläimiä...  Grin
« Viimeksi muokattu: 27.03.2018 12:31:05 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.2018 13:28:11 »

toinen ajattelee, mietti ja tarkoittaa, mutta kukaan ei tunnu välittävän minusta niin paljon, että haluaisi ymmmärrää minua. Tämä turhauttaa. Onko ihan psykologinen juttu?

Tuli sellainen mieleen, että laumaeläimet kenties hyljeksivät yksilöitä, jotka poikkeavat
keskiverrosta turhan paljon, koska heidän geeninsä saattavat muodostaa uhan lauman menestyksekkäälle tulevaisuudelle?

 Huh
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2019 08:45:16 »

Sylvi-Sanni Mannisen Outolintu, Erilainen ja Vaeltajan Käsikirja, lukaisepa ne ensin läpi, jospa auttaisivat ymmärtämään mistä on kyse smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: