Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olen näkymätön?  (Luettu 5103 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
triinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« : 08.02.2017 16:10:27 »

Hei!
En ole varma kuuluuko asia edes tähän foorumiin mutta koitan kuitenkin.
Olen koko aikuisiän kamppailun tämän asian kanssa.
Minusta jotenkin tuntuu, että ympärilläni on valtava suojakupla mikä ei päästä mitään sisään. Ei elämän huonoja asioita, eikä hyviäkään. Ihan kuin elämä menisi minulta ohi. En saa mitään tunnetta/nautintoa mistään. Kaikki tuntuu etäisenä. Tämä on pakottanut minut todella itsenäiseksi, mutta nyt alan olemaan loppu. Olen yrittänyt niin niin paljon, olla avoin, puhelias, aktiivinen, kiltti, sosiaalinen, mutta silti tulos on aina sama. Kaikki etääntyy minusta. Voiko minussa olla jonkinlainen paha hylkivä energia? En omasta mielestä ole mitenkään paha ihminen.
Mitä tämä tarkoittaa? Miten jatkaisin?

Kiitos avusta! Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.02.2017 16:21:05 »

Viestissäsi on selvästi kaksi aivan erillistä asiaa: tunteiden puutteen kokemus ja sitten se että ihmiset etääntyvät sinusta. Nämä saattavat toki liittyä toisiinsa kokemuksellisesti, mutta todennäköisesti ovat kaksi erillistä asiaa, vaikka kumpuaisivatkin sitten esim. samasta/samoista kokemuksista lapsuudessa.

Tunteiden osalta. Voisiko olla kyse aleksitymiasta? Ehkä tunteita on, mutta et vain tunnista niitä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksitymia

Toisaalta: Tunteiden latistuminen on myös yksi masennuksen oireista.

Kenessäkään ei ole mitään "pahaa energiaa." On vain erilaisia tapoja käyttäytyä toisten ihmisten seurassa.

Mutta sitten on semmoinen juttu, että lapsuudessa koetut ja käsittelemättä jääneet kokemukset siitä että ei ole tullut  huomioiduksi tai on tullut hylätyksi, voivat aiheuttaa sen että aikuisena sitten alitajuisesti hakeutuu juurikin samanlaisten huomioimatta jättävien tai hylkäävien ihmisten seuraan, ikään kuin siis toistaa lapsuudenkokemustaan. Tämä sitten jatkuu kunnes ihminen ottaa ongelman käsittelyyn ja käy joko itsetyöskentelynä tai terapeutin avustuksella läpi asian ja siihen liittyvät piilotetut tunnekokemukset.

Tämä on aivan samanlainen juttu, kuin se että ihminen joka on jättänyt vaikkapa kiusaamiskokemukset kouluajalta käsittelemättä, kohtaa kiusaamista sitten myöhemminkin esim. opiskelujen yhteydessä tai työelämässä. Vasta sen lapsuudessa koetun käsitteleminen ja saaminen pois systeemistä saa aikaan sen, ettei ihminen enää alitajuisesti "kutsu" luokseen samoja kokemuksia.

Voisiko kohdallasi olla kyse tuollaisesta, eli oliko lapsuudessasi ehkä tuontapaisia asioita?

Ennen kaikkea: Tämä vaikuttaa aivan maalliselta ongelmalta, jos siihen etsii jotain rajatiedollista ratkaisua, voi olla että se maallinen puoli ei tule koskaan käsiteltyä.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017 16:26:08 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2 : 08.02.2017 18:24:28 »

Melkein jokaisella on jonkinlainen kova suojakuori ulkomaailmaa vastaan, mutta toisaalta kun ihmisille on opetettu että pitää olla aina iloinen, positiivinen TIIMIPELAAJA  laugh niin lopputulos on joko hyvin tai huonosti esitettyä sellaista. Esimerkiksi minä olen mielestäni ollut suurimman osan elämääni liiankin avoin ulkomaailmalle, mistä on tietenkin seurannut ikävyyksiä, ja lopputulos on etten luota oikein keneenkään ja pidän kaikkiin etäisyyttä vaikka toisaalta väittäisin olevani edelleen mukava tyyppi lähes kaikille (siis luonnossa, en välttämättä netissä.)

Sitten on se seikka että ihmiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan. Ei heillä tällöin ole välttämättä aidosti kivaa keskenään, paljon näkyy sellaista kollektiivista kurjuuden maksimointia - katsokaa esimerkiksi vaikka melkein mitä tahansa ryyppy- tai huumeporukkaa. :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #3 : 08.02.2017 18:31:28 »


Kenessäkään ei ole mitään "pahaa energiaa." On vain erilaisia tapoja käyttäytyä toisten ihmisten seurassa.


Tuota noin, et ole taatusti eläissäsi tavannut ainuttakaan laitapuolen kulkijaa, valkokaulusrikollista tai edes perinteistä psykopaattia?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 09.02.2017 10:56:22 »


Kenessäkään ei ole mitään "pahaa energiaa." On vain erilaisia tapoja käyttäytyä toisten ihmisten seurassa.


Tuota noin, et ole taatusti eläissäsi tavannut ainuttakaan laitapuolen kulkijaa, valkokaulusrikollista tai edes perinteistä psykopaattia?

Olen. Tuttavapiiriini on aikojen saatossa kuulunut kaikkia noita paitsi psykopatteja, vähän yleisempiä sosiopaattejakin olen elämässäni kohdannut pari. Ihmiset toimivat joko rakkaudellisesti tai sitten pelon tuottamista tunteista käsin ja sen joku saattaa heistä aistia, jos heillä ei ole suojat päällä.

Mutta yleensä nämä aistitut asiat joille ihmiset antavat kaikenlaisia hassuja nimiä kuten "paha energia" ovat itse asiassa alitajuista ruumiinkielen tulkintaa jonka tulokset alitajunta esittelee sitten meille intuititiivisina tuntemuksina. Tiedostamaton osa mieltämme osaa lukea ja tulkita mm. silmälle tietoisesti liian nopeita mikroilmeitä ja niitä tuhansia pikkuruisia ruumiinkielen signaaleja joita tuotamme ihan joka hetki. Datamäärä vain on liian suuri jotta tietoinen mieli osaisi käsitellä asiaa, joten tiedostamaton osa mieltä tekee homman ja lopputulos tarjoillaan meille siis intuition kaltaisena tuntemuksena.

Ja siihen voikin yleensä luottaa erinomaisen hyvin. Mutta käsite "paha energia" ei kuulu siihen kuvioon ollenkaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
triinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #5 : 09.02.2017 11:46:21 »

Hei!
Aleksitymiaa olen itsekin miettinyt. Mitenköhän saisin kosketuksen taas omiin tunteisiin? On aika kurjaa olla koko ajan "neutraali" Undecided .
Sitä en vaan ymmärrä, miksi ihminen alitajuisesti hakeutuisi sellaisten ihmisten luo, jotka luovat saman tilanteen kuin lapsuudessa?
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 19.02.2017 11:07:27 »

Siksi, koska se on ainoa maailma jonka tunnet. Et tiedä muusta etkä pidä itseäsi valmiina siihen, mistä et tiedäkään.
Kuulostaa hullulta, mutta näin on.

Tarvitset riittävän lempeän ja aidon oppaan joka vie sinut tarpeeksi vähän kerrallaan uuteen Valoon smitten
Semmoisia oppaita toivon tiellesi nyt smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: