Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuodenajoista  (Luettu 3881 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Serafina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« : 20.11.2016 08:24:45 »

Vaikuttavatko vuodenajat luonteeseen?  Kun esim. sanotaan Oinaan olevan kevään merkkinä pioneeri ja ilmentävän keväistä alkuvoimaa niin entä sitten, kun toisella puolen maapalloa Oinas aloittaakin syksyn... eikö sielläkin silti merkkien symboliikka ole sama kuin täälläkinpäin?

Tunnetteko resonoivanne syntymävuodenaikanne kanssa?  Olen itse syntynyt talvella ja pidän talvesta. Meni kauan, ennen kuin kehtasin sen edes tunnustaa. Suvussani lähes kaikki muut olivat syntyneet kesällä ja he vihasivat talvea ja talvella syntyneitä, jotka olivat (heidän mielestään) sisäänpäinkääntyneitä talven takia. No, ei se astrologiassa ihan noin mene, mutta olen huomannut muutenkin, että usein he, jotka pitävät talvesta ovat sitten niihin aikoihin syntyneetkin. Ei, en pidä kylmästä, mutta heti kun on lunta, tulee sellainen juhlava, arjen yläpuolelle kohoava olo.  laugh Vaikka ilmeisesti kyllä useimmat myös talvella syntyneetkin pitävät kesästä eniten. Itseäni joskus jopa ahdistaa se kesän pakahduttava kuumuus ja seisahtunut olotila.  Tongue

En tiedä, osasinko kirjoittaa tätä ihan ymmärrettävästi; voi olla, että tämä vaikuttaa ihan hölmöltä, mutta tällaisia olen miettinyt aikani kuluksi. Shocked
« Viimeksi muokattu: 21.11.2016 15:00:26 kirjoittanut lena-mimosa » tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 22.11.2016 06:42:38 »

Näin aikuisena ovat syksyt alkaneet minua painamaan aina vaan pahemmin maahan ja nukkumaan talviunia. Talvet ovat pitkälti pelkkää kärsimystä. Olen vaaka.
Sade väsyttää, ukkonen herkistää ja sähköistää. Myrsky herättelee mitä tulee säänvaihteluiin.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2 : 23.11.2016 15:11:59 »

Takavuosina ensilumi satoi usein syntymäpäivänäni tai hyvin pian sen jälkeen. Moneen vuoteen ei ole enää käynyt niin ja nyt tällaista ankeaa vesisadetta on saanut katsella ainakin marraskuun puoliväliin, paitsi tänä vuonna kun lumi satoi pyhäinpäivänä ja suli muutaman päivän päästä pois. :Smiley

Talvi-ihmiseksi tunnustaudun vaikka enää en omista suksiakaan. Kesästä olen jotenkuten oppinut nauttimaan silloin kun sitä pääsee viettämään esimerkiksi metsässä tai merenrannalla eikä tarvitse tukehtua toimistoon tai hikoilevien ihmismassojen hienhajuun.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #3 : 23.11.2016 15:41:10 »

Minäkin muistan syntymäpäiviä, joiden aikoihin on ollut ensimmäistä kertaa ohut kerros lunta maassa ja pieni pakkanen. Ne syntymäpäivät on ollu hienoja. Siinä tavallaan resonoi se loppusyksy, talven aloitus. Ei ehkä vielä ihan joulun odotus, mutta kuitenkin. Nyt taas enemmän näitä mustia sateisia päiviä ja niistä en tykkää yhtään.

Toukokuussa ihailen sitä kun alkaa vihertää ja luonto herää kunnolla. Heinäkuu on kiva, koska se on usein lomaa ja jopa Suomessa silloin on usein lämmintä ja toisaalta aurinko ei enää porota ihan yötä päivää. Mutta ehkä suosikkivuodenaikani on kuitenkin alkusyksy. Siinä on sitä jotain. En osaa sitä karttaani mitenkään liittää, mutta aurinko menee ainakin silloin IC:n tuntumassa, että se tuntuu jotenkin omalta ja kotoisalta.

Talvi on vaikea, varsinkin nykyisin kun tuntuu että se on joko -30 tai sitten +8 ja hirveä tuuli.  idiot2 Ole siinä sitten, että ottaako monot ja sukset esille vaiko eikö ottaa.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Serafina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #4 : 23.11.2016 16:33:22 »

Minustakin juuri siinä syksyn vaihtumisessa talveksi on jotain tosi hienoa, ensilumen päivä on aina kuin juhlapäivä. Mutta hiihtämistä ja luistelua inhoan. Talvessa parasta on se tunnelma ja kauniit postikorttimaisemat.  smitten
tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: