Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko tämä selvänäköä (vai harhanäkyä...)?  (Luettu 22127 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 13.02.2015 12:46:24 »

Katson kuitenkin vapaan tahtoni piiriin kuuluvan oikeuden jatkossakin esittää halutessani oman
näkemykseni mm. sanan karma merkityksistä eri yhteyksissä.

Kuten jo sanoin, on hyvä jos ketjuissa joissa karmasta puhutaan tulee esiin kaikki mahdolliset (ehkä on vielä muitakin käsityksiä kuin meidän kahden...) karmakäsitykset lukijoita varten.

Missään vaiheessa en myöskään ole ollut ketään kieltämässä kirjoittamasta yhtään mitään mistään aiheesta. Rajan vedän siihen, että juuri minua yritetään taivutella muuttamaan omaan hengellisyyteeni käyttämääni terminologiaa joksikin muuksi.

Eli jospa sinäkin vaan sitten pitäydyt samassa kuin minä eli vain sen näkemyksen jakamisessa, ilman sitä tuputusta, kiitos.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #31 : 13.02.2015 13:36:15 »

Katson kuitenkin vapaan tahtoni piiriin kuuluvan oikeuden jatkossakin esittää halutessani oman
näkemykseni mm. sanan karma merkityksistä eri yhteyksissä.

Eli jospa sinäkin vaan sitten pitäydyt samassa kuin minä eli vain sen näkemyksen jakamisessa, ilman sitä tuputusta, kiitos.

Sen verran vielä jatkan, että en katso "oikaisun" esittämistä tuputtamiseksi. En siis yritä sinua saada muuttamaan
näkemystäsi ja karman määritelmääsi,  vaan mielestäni informoin lukijoita sanan karma alkuperäisestä merkityksestä. Käsittääkseni
jopa esim. elektronien liike on karmaa eli äkshöniä, hermoston toiminta on karmaa, eli toimintaa, jne, jne! (duh)
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 13.02.2015 13:42:25 »

Sen verran vielä jatkan, että en katso "oikaisun" esittämistä tuputtamiseksi. En siis yritä sinua saada muuttamaan
näkemystäsi ja karman määritelmääsi,  vaan mielestäni informoin lukijoita sanan karma alkuperäisestä merkityksestä. Käsittääkseni
jopa esim. elektronien liike on karmaa eli äkshöniä, hermoston toiminta on karmaa, eli toimintaa, jne, jne! (duh)

Sana 'oikaisu' tuossa yllä paljastaa todelliset motivaatiosi, vaikka mitä muuta väittäisit.  Grin

Yleensä kielenkäytössä oikaista tarkoittaa suht samaa kuin 'korjata virhe.'  Wink

Jos me molemmat kerromme omat karmakäsityksemme jossain ketjussa, niin ei sinun tarvitse siinä ketjussa enää sitten ryhtyä ehdottelemaan minulle uusia sanoja omaan hengelliseen katsantooni, tai edes jatka asiasta keskustelua.

Jos vain tarjoilisit sen oman määritelmäsi ilman asennetta että olet jotain 'oikaisemassa' tai ilman järkiheittoja vakaumuksen vapauteeni puuttumista yrittäviä muiden sanojen tuputuksia, niin silloin asia olisikin ihan ok. Tilanne ei kuitenkaan ole tuo, sinähän koet 'oikaisevasi' mikä yleensä edellyttää että on joku VIRHE jota oikaista ja lisäksi tuputa minulle sopimattomia korvikkeita sanalle johon olen itse aivan tyytyväinen.

Minä en oikaise, sillä en koe että muissa karmakäsityksissä kuin minun olisi mitään 'virhettä' mitä oikaista. Ne vain ovat erilaisia. Sen vuoksi minulle riittää kertoa omani, enkä sinultakaan kaipaisi muuta kuin että kerrot omasi, ilman että tarvitsee ryhtyä asiasta enempää vääntämään.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2015 13:44:27 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #33 : 13.02.2015 18:50:02 »

Ja Sideman voisi hyväksyä, että Eklektikko haluaa muuttaa näitä vanhoja käsityksiä?

Mistä olet saanut päähäsi että minä haluan muuttaa mitään käsityksiä?  Shocked uglystupid2

Ikinä en ole kirjoittanut haluavani muuttaa mitään enkä ketään: Minun hengellisyyteni ainoa sääntö on 'näpit irti toisten vapaasta tahdosta.'

Se että tuon tiedonjakomielessä esiin uudempia käsityksiä ei tarkoita että haluan muuttaa kenenkään käsityksiä asiasta, eikä tältä foorumilta löydy ainuttakaan viestiä jossa väittäisin haluavani!

Sidemanin ei tarvitse mitään muuta kuin HYVÄKSYÄ se että hänellä ja minulla (ja niillä buddhalaisilla myös) on kaikilla omat karmakäsityksemme ja sillä siisti.  Se on se mikä tässä vaikuttaa yksinomaan olevan se juuttu.



Jälleen kerran: Minun karmakäsitykseni ei ole niin hindulainen kuin buddhalainenkaan ja olen tässäkin ketjussa kertonut miten asian käsitän, joten epäselvyyttä siitä että karmakäsitykseni ei ole hindulainen ei pitäisi olla. Varsinkaan sinulla, joka muistat aina tuoda esiin hindulaista karmakäsitystä kun minä kerron omastani täysin siitä huolimatta että olemme sen keskustelun käyneet jo monta monituista kertaa. Olet siis tämän mitä minä nyt kirjoitan  lukenut jo muista ketjuista aiemmin vaikka kuinka monta kertaa, se vain ei tunnu sinuun mitenkään vaikuttavan.

Sanon siis taas kerran tämän saman minkä aina:
1) Hinduilla ei ole yksinoikeutta sanaan karma
2) ja jos sinua nyppii se että kukaan käyttää sanaa muussa kuin hindulaisen käsityksen mukaan, sinun tulee ensin ruveta nillittämään buddhalaisille, joiden karmakäsitys eroaa hindulaisesta ja jotka kuitenkin ovat käyttäneet sanaa karma eri merkityksessä kuin hindut paljon kauemmin kuin minä olen puhunut omasta (modernimmasta) käsityksestäni.

Sinua ajatellen yleensä kirjoitan auki sen mitä minä karmalla tarkoitan, mutta et ota tätä lainkaan huomioon. Mutta ei se mitään. Minä voin maailman tappiin asti kirjoittaa aina nämä samat asiat, kun sinä olet kirjoittanut ne samat asiat...  Grin

Asioiden jankkaaminen tuntuu siltä, että kirjoittaja haluaa väkisin muuttaa mielipidettä. Ja punaisella korostamassani kohdassa jopa sanot, että voit maailman tappiin saakka kirjoittaa asiasta. Mielestäsi SIDEMANIN tulee HYVÄKSYÄ erilaiset karmakäsitykset. Sinun ei?

Yleisesti puhuen. Oman mielipiteen ehdoton jankkaaminen ei juurikaan eroa uskovaisten käännytystyöstä. Asiaa hoetaan, kunnes uhri taipuu samalle linjalle. Moni ymmärtää hätistää käännyttäjät luotaan. Siltikin innokkaammat uskovaiset tuputtavat omia käsityksiään mm uutisten kommentoinneissa.

Minun karmakäsitykseni on hindulais-buddhalais-Ekletikkolaista. Kun kuulen eriävän mielipiteen, harkitsen voisiko se olla totta. Jos se tuntuu paremmalta, hyväksyn sen. Jos en innostu teoriasta, saatan kertoa omani. Jos vastapuoli ei koe sitä omakseen, ANNAN ASIAN OLLA.
Miksi pilaisin hyvän keskustelun ryttäämällä väkisin läpi omaa uskomustani?

Loppujen lopuksi KAIKKI spekulaatiot karmasta ovat uskon varassa. Kenelläkään ei ole konkreettisia todisteita. Toiset pohjaavat vanhoihin kirjoituksiin, toiset uudempiin kanavointeihin. Molemmissa lienee totuudensiemen, mutta ehdottomaksi totuudeksi niistä ei ole. Uskosta kinaaminen on aina turhaa - eikä kovinkaan henkistä.
tallennettu
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #34 : 13.02.2015 21:55:35 »

Tänä aamuna koin sellaista, mitä en ole koskaan aiemmin kokenut. Heräsin puhelimen herätysääneen, ja painoin sen sammuksiin. Sen jälkeen ummistin vielä hetkeksi silmäni (en nukkunut), ja näin yht' äkkiä mielessäni kuvan, aivan kuin elävästä tilanteesta joka tapahtui juuri sillä hetkellä ja kuin itse olisin ollut paikalla. Ainoa outous siinä oli se, että näin kuvan ikään kuin putken/tunnelin läpi, eli en nähnyt kaikkea. Näin ruokapöydän jossa oli valkoisia lappuja (pelikortin kokoisia, mutta siis täysin valkoisia), ja kahdet kädet. Kaksi ihmistä istui siinä pöydän äärellä ja söivät jotakin (kahvitauolta vaikutti). En nähnyt kasvoja, vain ne kädet ja pöydän ja kahvi-/teekupit.
Kuva oli täysin tarkka (ei siis unenomainen), mutta sitä oli vaikea pitää yllä. Yhden kerran sain sen palautettua, kun se alkoi kadota, mutta toisella kerralla en enää onnistunut tarkentamaan näkymää.
Olin koko ajan ihan hereillä. Kuva vain tuntui ilmestyvän jostain tyhjästä silmien ollessa kiinni, ja siis se tuli välittömästi, kun olin herätyksen sammuttanut, ja silmäni kiinni laitoin.

Mitään merkitystähän tuollaisella epämääräisellä "näyllä" ei varmastikaan ole, mutta mielenkiinnolla kuulisin, että minkälaista se selvänäkö oikein on. Onko se enemmän tunnetta ja mielikuvia, vai voiko se olla valokuvamaisen/videokuvamaisen tarkkaa näkemistä?

Alkuperäiseen aiheeseen palaten Smiley Ei mitään tietoa onko selvän-näköä, muistikuvia esim. menneistä elämistä, valveunia tai astraaliprojektioita.

Hieman saman tyyppisiä kokemuksia on kyllä ollut. Välillä selkeä "3d video” jostain paikasta / ihmisistä ja joskus näyttää kuin kuva palaisi puhki filmin takaa sinisellä liekillä…
tallennettu

Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #35 : 14.02.2015 13:40:15 »

Totta, alkuperäiseen palaten  Smiley

Oli kyseessä mikä tahansa ilmiö, sitä voi harjoitella. Se kannattaa olla mahdollisimman rennosti ja vähän leikitelläkin asialla. Sillä ei oleloppujen lopuksi väliä, mikä tuo ilmiö on nimeltään. Se kertoo kuitenkin ihmismielen merkillisestä kyvystä nähdä muutenkin kuin silmillä.

Voisit sopia jonkun ystävän kanssa, että koittaisit kurkata hänen arkeaan. Sitten, jos näet jotain, voit tarkastaa asian  Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 16.02.2015 11:08:06 »

Asioiden jankkaaminen tuntuu siltä, että kirjoittaja haluaa väkisin muuttaa mielipidettä. Ja punaisella korostamassani kohdassa jopa sanot, että voit maailman tappiin saakka kirjoittaa asiasta. Mielestäsi SIDEMANIN tulee HYVÄKSYÄ erilaiset karmakäsitykset. Sinun ei?

Olen tässäkin ketjussa sanonut ihan selvällä suomenkielellä hyväksyväni kaikki mahdolliset karmakäsitykset, niin hindulaisen, buddhalaisen kuin kaikki muutkin. Eli etpä ole kovinkaan ajatuksella tekstejäni lukenut.

Se mitä en hyväksy, on se että Sideman tuputtaa minulle muuta terminologiaa kuin sitä jota olen omalla vapaalla tahdollani valinnut käyttää, koska  käytän sanaa 'karma' eri merkityksessä kuin hindut, ja jostain syystä se häiritsee häntä. Minä puolustan vain omaa hengellistä vakaumustani ja suon kaikille muille heidän omansa myös, olivatpa millaisia tahansa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #37 : 16.02.2015 12:20:42 »

Täytyy myöntää, Ekletikko, luen tekstisi usein ihan vilkaisemalla. En juurikaan syvenny niihin.
Liian paatoksellisia, ehdottomia ja julistavia minun makuuni. Pidän enemmän keskusteluista, joissa molempia kuullaan ja kunnioitetaan.
Silleen sivistyneesti. Myös hymiöillä on merkitystä keskustelun tasoon. Vastasit minulle taas tässäkin ketjussa lisäämällä lauseen loppuun hymiöt.  Shocked uglystupid2
Tuosta ei todellakaan saa kuvaa, että kirjoittaja kunnioittaa toisen näkemystä.

Alkuperäiseen aiheeseen edelleen.
Selvänäköä voi harjoitella. Moni varmaan myös tietää, että kulmakarvojen välissä olevaa sakraa, "kolmatta silmää" aktivoimalla voi saada selvätietoisuutta avautumaan. Mutta niitä näkyjä ei  pidä uskoa sokeasti. Eikä missään nimessä kannata pelätä. Pelko estää selvännäköä avautumasta. Ihminen tavallaan haluaa ja ei halua nähdä samanaikaisesti.
Mahdollisimman rento ole vaan.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 16.02.2015 12:27:58 »

. Vastasit minulle taas tässäkin ketjussa lisäämällä lauseen loppuun hymiöt.  Shocked uglystupid2

NIin vastasinkin ja tilanne oli tämä:

Sinä kirjoitit:
Lainaus
Ja Sideman voisi hyväksyä, että Eklektikko haluaa muuttaa näitä vanhoja käsityksiä?

Ja minä vastasin:
Lainaus
Mistä olet saanut päähäsi että minä haluan muuttaa mitään käsityksiä?   Shocked uglystupid2

Tulen vastaisuudessakin käyttämään vastaavanlaisia hymiöitä aina kun joku väittää minun tehneen/sanoneen jotain mitä en ole tehnyt/sanonut. Siinäkään vaiheessa et ollut vaivautunut lukemaan mitä olin kirjoittanut, eli kovinkaan kunnioittavaa ei sekään ole.

(Mikä on toisaalta minulle sivuseikka; en ole täällä sen kummemmin kunnioitusta etsimässä, kunhan kommentoin koska sinä otit ko. käsitteen puheeksi. Se mitä minä puhun VAKAUMUKSEN kunnioituksesta on hitusen eri asia, koska se liittyy siihen että Suomessa on USKONNONVAPAUS.))
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: