Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko tämä selvänäköä (vai harhanäkyä...)?  (Luettu 22123 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 02.02.2015 12:18:40 »

Tänä aamuna koin sellaista, mitä en ole koskaan aiemmin kokenut. Heräsin puhelimen herätysääneen, ja painoin sen sammuksiin. Sen jälkeen ummistin vielä hetkeksi silmäni (en nukkunut), ja näin yht' äkkiä mielessäni kuvan, aivan kuin elävästä tilanteesta joka tapahtui juuri sillä hetkellä ja kuin itse olisin ollut paikalla. Ainoa outous siinä oli se, että näin kuvan ikään kuin putken/tunnelin läpi, eli en nähnyt kaikkea. Näin ruokapöydän jossa oli valkoisia lappuja (pelikortin kokoisia, mutta siis täysin valkoisia), ja kahdet kädet. Kaksi ihmistä istui siinä pöydän äärellä ja söivät jotakin (kahvitauolta vaikutti). En nähnyt kasvoja, vain ne kädet ja pöydän ja kahvi-/teekupit.
Kuva oli täysin tarkka (ei siis unenomainen), mutta sitä oli vaikea pitää yllä. Yhden kerran sain sen palautettua, kun se alkoi kadota, mutta toisella kerralla en enää onnistunut tarkentamaan näkymää.
Olin koko ajan ihan hereillä. Kuva vain tuntui ilmestyvän jostain tyhjästä silmien ollessa kiinni, ja siis se tuli välittömästi, kun olin herätyksen sammuttanut, ja silmäni kiinni laitoin.

Mitään merkitystähän tuollaisella epämääräisellä "näyllä" ei varmastikaan ole, mutta mielenkiinnolla kuulisin, että minkälaista se selvänäkö oikein on. Onko se enemmän tunnetta ja mielikuvia, vai voiko se olla valokuvamaisen/videokuvamaisen tarkkaa näkemistä?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 374



Profiili
« Vastaus #1 : 04.02.2015 00:35:34 »

Selväaistimista ja selvänäköä on monenlaista! Täsmälliset "videot" eivät ole ollenkaan harvinaisia. Omasta kokemuksestani sanoisin että tuollainen "video" johon yhdistyy vahva tunne-elämys ja kokemuksen yllättävyys (eli et olisi voinut luoda sitä pelkästään oman mielikuvituksesti avulla) tekevät näystä lähes varman selvänäkökokemuksen. Eräs toinen selvänäkijäystäväni kokee ja näkee asiat samalla tavalla. MUTTA jokainen kokee ja näkee täysin omalla tavallaan!

Jos ja kun tuo näkemäsi tapahtuma joskus tapahtuu sinulle tai saat tietää sellaisen tapahtuneen, se se vasta hämmentävää onkin!  Wink

Pitää myös muistaa että nuo "videot" toteutuvat harvoin täsmällisen identtisinä kokemuksina oikeassa elämässä. Ne ovat enemmänkin todennäköisiä potentiaaleja jotka toteutuvat samoilla piirteillä mutta aivojen on vaikea luoda visuaalista kokemusta paikasta, ihmisestä tai tilanteesta jota et ole aiemmin koskaan kohdannut. Toteutuessaan nuo tapahtumat ovat usein ehkä 90-95% samankaltaisia, mutta siis todellakin samoja tapahtumia!

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 04.02.2015 11:23:06 »

Tulevien tapahtumien näkeminen ennakolta on sinänsä aika kummallinen kyky. Ovatko ne tapahtumat jo nyt olemassa, jollakin tavalla, jossakin muodossa, jossakin tilassa, koska ihminen niitä kykenee havaitsemaan?

Ennakolta nähtäessä ei nähdä mitään mikä olisi vielä olemassa, vaan näkijät näkevät yleensä vahvimman potentiaalin eli todennäköisyyden. Todennäköisin tapahtuma, eli vahvin potentiaali johonkin asiaan liittyen, on se mitä nähdään.

Joskus ne potentiaalit sitten toteutuvat, mutta toisinaan eivät koska mikä tahansa potentiaali voi muuttua kun joku asiassa mukana oleva tekee jotakin omasta vapaasta tahdostaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #3 : 04.02.2015 11:36:13 »


Joskus vaan näkee eteenpäin jonkun asian. Kerran näin välähdyksenä, että tyttärelle tapahtuu joku onnettomuus seuraavan päivän treeneissä. Yritin puhua häntä ympäri, ettei hän menisi sinne ollenkaan. Hän halusi mennä ja loukkasi itsensä niin, että oikea käsi oli paketissa monta viikkoa. En ollut kertonut hänelle, mistä syystä halusin estää hänen menonsa. Sanoin vaan, että minulla on huono tunne. Jälkikäteen kerroin, mitä olin nähnyt.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 04.02.2015 13:09:02 »

Jos nähty potentiaali eli todennäköisyys on todella vahva, se sitten aikanaan toteutuu.

Mutta samaan aikaan kun tuo vahvin potentiaali on olemassa, on saman asian suhteen olemassa myös heikompia - siis epätodennäköisempiä - potentiaaleja. Näkijä näkee sen vahvimman eli todennäköisimmän potentiaalin, mutta siitä huolimatta ne heikommatkin potentiaalit asian suhteen ovat olemassa ja teoreettisesti niitä on todella paljon - jokaikinen erilainen vaihtoehto asialle jota katsotaan.

Useimmiten se on se vahvin potentiaali, eli todennäköisin niistä, joka toteutuu. Mutta koska kaikilla asiassa mukana olevilla ihmisillä on vapaa tahto, voi jonkun heistä odottamaton toiminta muuttaa potentiaaleja niin että se aiemmin nähty vahvin ei olekaan enää vahvin, vaan jokin muu potentiaali niistä kaikista olemassaolevista on se mikä toteutuu.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #5 : 04.02.2015 15:07:35 »

Tulevien tapahtumien näkeminen ennakolta on sinänsä aika kummallinen kyky. Ovatko ne tapahtumat jo nyt olemassa, jollakin tavalla, jossakin muodossa, jossakin tilassa, koska ihminen niitä kykenee havaitsemaan?

FWIW, kuten useasti aiemmin on tullut mainituksi taholtani, yoga-suutran mukaan kaukaisen menneisyyden ja tulevaisuuden tietäminen
mahdollistuu kohdistamalla meditaatiotekniikka nimeltä saMyama [lausu: sañjama] kolmeen (traya) transformaatioon (pariNaama
eli tuplalärvi, heko heko...):

pariNaama-traya-saMyamaad atiitaanaagata-jñaanam (ati-ita = [kaukainen] mennyt [aika]; an-aagata = [vielä] tulematon)

En ole varma, mitä nuo kolme transformaatiota itse asiassa ovat. Muistaakseni Taimni käsittää niiden tarkoittavan
seuraavia transformaatiota, jotka mainitaan ylläolevaa suutraa aiemmin:

1. nirodha-pariNaama

2. samaadhi-pariNaama

3. ekaagrataa-pariNaama (yksihuippuisuus*-tranformaatio).

MMY ei kuitenkaan halunnut sisällyttää tuota suutraa Transsendenttisen Meditaation(R) Sidhi-ohjelmaan(R),
koska hänen mukaansa tulevaisuuden tietäminen saattaa olla paha jarru henkiselle kehitykselle, jos
vaikka itselleen näkee edessä olevan rankkoja negatiivisen karman kypsymiskokemuksia...?

*eka(yksi)-agra(huippu)_taa(-isuus)

« Viimeksi muokattu: 04.02.2015 15:16:37 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.02.2015 15:24:47 »

MMY ei kuitenkaan halunnut sisällyttää tuota suutraa Transsendenttisen Meditaation(R) Sidhi-ohjelmaan(R),
koska hänen mukaansa tulevaisuuden tietäminen saattaa olla paha jarru henkiselle kehitykselle, jos
vaikka itselleen näkee edessä olevan rankkoja negatiivisen karman kypsymiskokemuksia...?

No mutta vain sen vahvimman potentiaalin voi nähdä, ei suinkaan mitään lukkoon lyötyä. Ja kun asiassa mukana olevien vapaa tahto muuttaa potentiaaleja, niin jos nähty potentiaali ei miellytä, voikin ruveta pohtimaan miten toimia sen muuttamiseksi.  Grin

Vaikkapa sanoutua kokonaan irti karmastaan.

MInä olen nähnyt ennusunia aikamoisen kasan, kerran näin varoituksen eräälle kaverilleni eräästä asiasta ja uni oli niin voimakas että soitin hänelle heti herättyäni. Muutaman päivän kuluttua kaveri kiittikin varoituksesta, joka oli säästänyt hänet isohkolta ikävältä tapahtumalta. Ja hän oli säästynyt siltä, koska oli muuttanut omaa toimintaansa - se kas kun tekee sen että vahvin potentiaali muuttuikin vähemmän vahvaksi, eikä siis käynyt toteen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #7 : 08.02.2015 08:54:20 »

Kiitos. Kyseessä saattoi siis olla jonkinlainen näky. Mä kyllä koin sen enemmän niin, että se tapahtui juuri sillä hetkellä jossain. Ihan kuin olisin päässyt kurkistamaan jonkun työpaikan kahvihuoneeseen. Jotenkin olen ajatellut, että tulevaisuusnäyt ovat jonkin utuisen pilven kehystämiä  Grin
Mielenkiinnolla jään odottamaan jatkoa. Voihan tosin olla, että tämä oli vain jokin kertaluonteinen aivosähkötoiminnan häiriö...
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #8 : 08.02.2015 19:27:10 »

MMY ei kuitenkaan halunnut sisällyttää tuota suutraa Transsendenttisen Meditaation(R) Sidhi-ohjelmaan(R),
koska hänen mukaansa tulevaisuuden tietäminen saattaa olla paha jarru henkiselle kehitykselle, jos
vaikka itselleen näkee edessä olevan rankkoja negatiivisen karman kypsymiskokemuksia...?

No mutta vain sen vahvimman potentiaalin voi nähdä, ei suinkaan mitään lukkoon lyötyä. Ja kun asiassa mukana olevien vapaa tahto muuttaa potentiaaleja, niin jos nähty potentiaali ei miellytä, voikin ruveta pohtimaan miten toimia sen muuttamiseksi.  Grin

Vaikkapa sanoutua kokonaan irti karmastaan.


Höh! MMY käyttää termiä karma sen hindulaisessa merkityksessä. Olemme muistaakseni puineet sen moneen kertaan,
että sinun käyttämänäsi se tarkoittaa melko lailla eri asiaa kuin hindulaisuuden main stream - terminä.

 Smiley

Jos nyt joku ei osaa tai viitsi sanoutua irti karmastaan, miten hän voi olla varma,
ettei edelläkuvaamasi kaltainen "pelastuminen" vain siirrä ikävää kokemusta tulevaisuuteen?

 Huh    :Smiley
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #9 : 08.02.2015 20:49:53 »

Kiitos. Kyseessä saattoi siis olla jonkinlainen näky. Mä kyllä koin sen enemmän niin, että se tapahtui juuri sillä hetkellä jossain. Ihan kuin olisin päässyt kurkistamaan jonkun työpaikan kahvihuoneeseen. Jotenkin olen ajatellut, että tulevaisuusnäyt ovat jonkin utuisen pilven kehystämiä  Grin
Mielenkiinnolla jään odottamaan jatkoa. Voihan tosin olla, että tämä oli vain jokin kertaluonteinen aivosähkötoiminnan häiriö...

Juu, tuo on täysin mahdollista. Ns astraalimatkailua, jossa poikkesit kahvihuoneeseen.  Smiley

Näen välillä tulevaa. Sekä omaa että toisten.
Kerran näin lähisukulaisen perheeseen vakavan onnettomuuden. Siinä oli myös kolme hautavihkoa. Yksinkertaisesti rukoilin heidän puolestaan. Onnettomuus tapahtui seuraavana päivänä. Onneksi kuolemantapauksilta vältyttiin.

Itselleni näin vuosia sitten tapahtuman, joka tuntui sillä hetkellä täysin mahdottomalta. Näin myös hyvin selvästi voimakkaan tunnereaktion, jonka tulisin kokemaan. Mietin jopa, voisiko se tapahtua jossain toisessa rinnakkaistodellisuudessa, koska asiaan liittyvä ihminen ei yksinkertaisesti voisi toimia niin. Reilun kymmenen vuoden kuluttua hän toimi juuri niin. Ainoa ero oli minun reaktiossani. Olin kait käynnyt jotain juttuja läpi, enkä enää kokenut voimakasta tunnereaktiota.

Olen myös saanut unien kautta, tai selvänäkönä, ennakkotiedon jonkun kuolemasta. Minusta se on ollut aina hyvin lohdullista. Lähtö on siis ollut jo suunniteltu ja tiedossa, eikä mikään vahinko.

En viitsi käyttää aikaani spekuloimiseen, mikä potentiaali on milloinkin kyseessä. Tämä on vain mielenkiintoinen lisä elämää.
Kuvaamasi astraalimatkailu on myös hauskaa. Sitä voi tehdä ajassa menneeseen ja tulevaan. Tai todellakin vain piipahtaa kahvilla.



tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 09.02.2015 09:48:00 »

Jos nyt joku ei osaa tai viitsi sanoutua irti karmastaan, miten hän voi olla varma,
ettei edelläkuvaamasi kaltainen "pelastuminen" vain siirrä ikävää kokemusta tulevaisuuteen?

Ihan maalaisjärjellä:
Vältän mieluummin vaikkapa turpiinvedon tänään vaikka se saattaisikin ensi kuussa tulla uudelleen eteen, kuin otan sen tänään siltä varalta että ellen ota se tulisi ensi kuussa eteen.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 09.02.2015 10:51:02 »

Jos nyt joku ei osaa tai viitsi sanoutua irti karmastaan, miten hän voi olla varma,
ettei edelläkuvaamasi kaltainen "pelastuminen" vain siirrä ikävää kokemusta tulevaisuuteen?

Ja vielä toinen vaihtoehtoinen vastaus, koska minun maailmankatsomuksessani kaikki mitä tapahtuu ei suinkaan edes ole karmallista:
Jos kyseessä ei ole tilanne jossa toinen ihminen maksaa potut pottuina, eli karmallinen sellainen, vaan esim. sielunsopimus tai itselle tilattu oppimiskokemus, sen välttäminen koska se on nähty ennalta ei välttämättä siirrä mitään tulevaisuuteen.

Sielunsopimuksia tehdään yleensä enemmän kuin niitä toteutetaan, eli osa niistä on joka tapauksessa ikään kuin 'varalla' eikä toteudu. Oppimiskokemus voi puolestaan tulla jo sillä että asia nähdään ennalta ja vältetään, jolloin sitä ei sellaisenaan itse tapahtumana enää tarvita.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #12 : 11.02.2015 18:03:47 »

Jos nyt joku ei osaa tai viitsi sanoutua irti karmastaan, miten hän voi olla varma,
ettei edelläkuvaamasi kaltainen "pelastuminen" vain siirrä ikävää kokemusta tulevaisuuteen?

Ja vielä toinen vaihtoehtoinen vastaus, koska minun maailmankatsomuksessani kaikki mitä tapahtuu ei suinkaan edes ole karmallista:

Ainakin jos Bhagavad-giitaa on ohjenuorana, tuo haiskahtaa hieman jopa oksymoronilta (karmaton toiminta), sillä
hindulaisen karma-opin mukaan ilmeisesti esim. jopa sydämen lyönnit ovat karmaa eli toimintaa, joskin yleensä
niin neutraalia (ei positiivista eikä negatiivista) kuin olla voi...

 :Smiley

karman   n. action, deed, work, esp. holy work, sacrifice, rite; result, effect; organ of sense; the direct object (g.); fate, destiny.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 12.02.2015 12:54:56 »

Ainakin jos Bhagavad-giitaa on ohjenuorana, tuo haiskahtaa hieman jopa oksymoronilta (karmaton toiminta), sillä
hindulaisen karma-opin mukaan

Jälleen kerran: Minun karmakäsitykseni ei ole niin hindulainen kuin buddhalainenkaan ja olen tässäkin ketjussa kertonut miten asian käsitän, joten epäselvyyttä siitä että karmakäsitykseni ei ole hindulainen ei pitäisi olla. Varsinkaan sinulla, joka muistat aina tuoda esiin hindulaista karmakäsitystä kun minä kerron omastani täysin siitä huolimatta että olemme sen keskustelun käyneet jo monta monituista kertaa. Olet siis tämän mitä minä nyt kirjoitan  lukenut jo muista ketjuista aiemmin vaikka kuinka monta kertaa, se vain ei tunnu sinuun mitenkään vaikuttavan.

Sanon siis taas kerran tämän saman minkä aina:
1) Hinduilla ei ole yksinoikeutta sanaan karma
2) ja jos sinua nyppii se että kukaan käyttää sanaa muussa kuin hindulaisen käsityksen mukaan, sinun tulee ensin ruveta nillittämään buddhalaisille, joiden karmakäsitys eroaa hindulaisesta ja jotka kuitenkin ovat käyttäneet sanaa karma eri merkityksessä kuin hindut paljon kauemmin kuin minä olen puhunut omasta (modernimmasta) käsityksestäni.

Sinua ajatellen yleensä kirjoitan auki sen mitä minä karmalla tarkoitan, mutta et ota tätä lainkaan huomioon. Mutta ei se mitään. Minä voin maailman tappiin asti kirjoittaa aina nämä samat asiat, kun sinä olet kirjoittanut ne samat asiat...  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #14 : 12.02.2015 13:03:03 »

Ainakin jos Bhagavad-giitaa on ohjenuorana, tuo haiskahtaa hieman jopa oksymoronilta (karmaton toiminta), sillä
hindulaisen karma-opin mukaan

Sanon siis taas kerran tämän saman minkä aina:
1) Hinduilla ei ole yksinoikeutta sanaan karma

No ei tietenkään ole, mutta olisin kiinnostunut tietämään, miten kääntäisit
suomeksi tai englanniksi sanan karma siinä merkityksessä kuin itse sitä käytät?
Sinun käyttämänäsi se tuntuu viittaavan johonkin "ihmissuhdehöttöön..."

 :Smiley

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: