Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Merkki nielaistuna huoneen sisään  (Luettu 12680 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« : 24.10.2014 11:50:38 »

En ainakaan pikaisella haulla löytänyt tästä aiheesta keskustelua, mutta jos sellainen jo on, niin laittakaa linkkiä ja tämä pois  Smiley.

Olen tässä nyt hetken aikaa tehnyt selvitystä merkeistä, jotka huone on nielaissut sisäänsä. Ihan kauheasti en ole tietoa löytänyt, mutta käsittääkseni merkki vaikuttaa "piilossa" ja ihmisellä saattaa mahdollisesti olla ongelmia näillä alueilla. Jossain sitten taas sanottiin, että ei ole niin merkityksellistä, jos on merkki siepattuna huoneen sisään ja toisaalla sanotaan päinvastaista, että juuri siihen merkkiin ja siinä sijaitseviin planeettoihin pitäisi kiinnittä huomiota, koska ovat merkityksellisiä. Olen siis hieman hukassa tämän asian kanssa, ristiriitaista on tieto  idiot2.

Olisikohan täällä muita, keiden kartalla on huoneen sisään nielaistu merkki (tai merkit, kuten äitini kartalla)? Tai jos olisi niinkin hyvä onni matkassa, että löytyisi joku toinen tai useampi, jotka olisivat myös tätä asiaa tutkineet? Tai ihan vaan asiasta kiinnostuneita!

Itselläni 2. huone alkaa  jousimies ja päättyy  vesimieskauris on siellä sisällä ja  kauris on  uranus  kuunsolmu  neptunus ja  juno. Muutenkin tuo 2. huone on mulla eniten täynnä planeetoita ja että ne on vielä siellä  kauris, joka on nielaistuna sisään. Tottakai sitten 8. huone nielaisee  rapu sisäänsä ja siellä mulla on  kuu. Äidilläni sitten taas 1. huone nielaisee peräti kaksi merkkiä (  kalat ja  oinas ) sisäänsä ja 7. huone pitää sisällään neitsyt ja  vaaka!!! Mitä lie sekin sitten tarkoittaa...

Tästä olisi kiva saada keskustelu aikaan, täällä ihan varmasti on muitakin, joiden huoneet ovat merkkejä nielaisseet  Cheesy. Ja nyt syttyi lamppu pään ylle leijumaan, koska tajusin, että äiti on  kauris, joka on siis toinen minun sisämerkeistä ja äitini äiti sitten taas on  vaaka, joka on yksi äitini sisämerkki. Hmmm... Löytävätkö muut tälläisiä yhteyksiä omista nielaistuista merkeistä?
tallennettu

plutonic power
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #1 : 24.10.2014 13:16:04 »

Jep, kyse voi olla ihan hyvin sattumasta (vaikka en sattumaan uskokaan haha)! Varmasti tuo omalla kohdalla jotain siis merkkaa, mutta ei välttämättä yleismaailmallisesti.

Ja kyllä, tämä kiinnostaa kovin! Ehkä vielä entistä enemmän sen vuoksi, että kauheasti en ole tietoa löytänyt näistä nielaistuista merkeistä ja tiedonjano on suuri. Tosin tässä juuri nettiä selaillessa löysin oikean aarteen: http://www.ncgr-turkey.com/interception.htm  Cheesy! Tuolta löytyy hyvin selityksiä näille nielaistuille merkeille ja planeetoille, mikäli nielaistussa merkissä on planeettoja. Tuon sivun tiedot tukevat myös hyvin tuota mitä aiemmin kirjoitin, eli ongelmia näillä nielaistujen merkkien (ja huonesijainnin, planeettojen) alueilla. Lapsuudessa on puuttunut peili, joten kehitys näillä alueilla on jäänyt heikonlaiseksi. Itsestäni ainakin tunnistan jo nyt paljon juuri näitä ongelmakohtia, mutta niiden tiedostaminen onneksi tarkoittaa muutoksen alkua  Smiley.

Niin ja kuten tuollakin sanotaan, niin transiitit ovat merkittäviä, kun osuvat nielaistuille alueille! Silloin on käsittääkseni mahdollista alkaa purkamaan ongelmavyyhtiä ja nähdä kyseiset ongelmat. Samoin proggressiiviset kartat liittyvät tähän jotenkin, mutta niistä en tiedä mitään, joten en niistä mitään aio kirjoittaakaan, etten puhu ihan omiani  angel
tallennettu

plutonic power
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 24.10.2014 16:00:13 »

Olen astrologian suhteen aika lailla vain kuluttaja, mutta tämä aihe saattaisi kiinnostaa sikäli että jos oikein ymmärsin tämän niin minultakin löytyy tuommoisia kartalta. Mutta koska olen tosiaan astrologian syvimmästä olemuksesta melko pihalla, niin tarkistan ymmärsinkö oikein tämän 'nielaisun':

Tarkoittaako tämä siis sitä että kartalla joku merkki (ja tietysti siellä olevat planeetat myös) jää kokonaan jonkin tietyn huoneen sisään?
Mikäli näin, niin sitten täytynee lukaista tuota linkitettyä sivua.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #3 : 24.10.2014 19:17:04 »

Juu kyllä juuri sitä tarkoittaa! Eli huoneen kärki ja loppu ovat eri merkeissä niin, että siellä sisällä on yksi merkki ilman, että se on minkään huoneen kärkenä. Jolloin tottakai vastapuolella on sama homma.

Minulla siis 2. huoneen kärki on  jousimies ja 3. huoneen kärki on  vesimies. Siellä se  kauris sitten on nielaistuna 2. huoneen sisään. Sitten taas 8. huoneen kärki on  kaksoset ja 9. huoneen kärki on  leijona, jolloin  rapu on 8. huoneen sisällä "irrallisena".

Suosittelen lukemaan, oli hyvin mielenkiintoista tietoa täynnä tuo linkki. Hienoa, että muutkin innostuivat tämänkaltaista vähemmän tunnettua asiaa tutkimaan  Cheesy!
tallennettu

plutonic power
Downtempo
Vieras
« Vastaus #4 : 24.10.2014 19:42:28 »

komeromerkki  Wink

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=62321.0
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #5 : 24.10.2014 22:50:29 »

Mielenkiintoinen aihe. Muistelin myös, että sitä on täällä jo käsitelty joskus. Itselläni näyttäisi  skorpioni olevan "nielaistuna" 4.huoneen sisään. Aurinkoni on skorpionissa yhtymässä plutoon ja samaisessa huoneessa.
tallennettu
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #6 : 24.10.2014 23:39:32 »

Ahaa tästä olikin jo keskustelua! Eipä tullut mieleen etsiä sanalla komeromerkki haha! Kirjoittelen nyt kuitenkin tähän, kun jotain keskustelun tynkää (ehkä) aluillaan  :Smiley.

Tuolla Downtempon linkittämässä ketjussa oli puhetta komeron avaimesta, joka on siis tämän nielaistun merkin hallitsijaplaneetta. Omalla kohdallani siis avaimina toimisivat saturnus sekä kuu, joista molemmat sijaitsevat vielä niissä huoneissa mitkä ovat hallitsijansa nielaisseet. Mutta miten avain toimii? Mikä on avaimen tehtävä? Miten se ilmenee ja miten sen saa ilmentymään? Ja miten nielaistu planeetta voi toimia myös avaimena, kun se on osa "ongelmaa" se asia mikä pitäisi jotenkin purkaa ja mitä pitäisi kehittää? Minulla kun siis tuo  kuu on nielaistu, sillä se on rapu, joka on toinen nielaistuista merkeistäni. Jos joku asiaan enemmän perehtynyt osaisi valaista tätä avain asiaa, olisin hyvin kiitollinen  angel.

Nyt alkaa väsymys jo mieltä liiaksi painamaan, joten taitaa olla aika käydä nukkumaan ja palaan kyllä tähän asiaan vielä paremmalla ajalla ja enemmän tutkimustyötä tehneenä. Alkoi nimittäin kiinnostamaan tuo gheden mainitsema  aurinko  aspect_con  pluto, eli siis miten aspektit vaikuttavat asioihin. Mutta oi-voi, ei kauhean helpolla päästä tuo nielaistu  aurinko kantajaansa, mitä äkkiä lukaisin...
tallennettu

plutonic power
isla-vera
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49



Profiili
« Vastaus #7 : 25.10.2014 18:25:33 »

Kiitos Evea, täytyy käydä katsomassa kirjoitukset  smitten.

tallennettu

plutonic power
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #8 : 10.10.2022 09:17:13 »

Up.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 894



Profiili
« Vastaus #9 : 10.10.2022 18:37:25 »

Mahtavaa Kuuhilda, että löysit näitä vanhoja keskusteluita tästä aiheesta.

Täällä on käyty läpi sitä mitä se komeromerkki tarkoittaa ja mietin sitä avainta. Kun olen ymmärtänyt, että avain on se komerossa olevan merkin hallitsija. Mutta kuten tuolla jollain olikin niin se hallitsija oli samassa komerossa. Että miten se sitten voi olla avain.

Löysin sellaisen tulkinnan, että komeron avain löytyy siitä huoneen kärjen merkissä olevasta planeetasta, jossa se komeromerkki on. No mietin, että mitäs sitten, jos siinä ei olekaan yhtään planeettoja. Tutkailin omalta kartaltani niin mulla on  jousimies stelliumin lisäksi komerossa myös  pluto saturnus vaaka jos lähdetään Vaa'an hallitsijan mukaan niin  venus on siellä samassa  jousimies komerossa. Mutta jos katsotaankin tuon huoneen kärjen merkin mukaan, no minulla sen  saturnus pluto vaaka huoneen kärki on  neitsyt siinä ei ole planeettoja, mutta vastapäätä onkin  kuu kalat koska se sama komero on sitten myös kartan toisella puolella  oinas niin onko  kuu kalat sitten näiden molempien komeroiden avain? Ton  jousimies stelliumin avain on  jupiter skorpioni ja se on sekä  jousimies hallitsema että sen huoneen kärjen merkissä oleva planeetta eli todella tärkeä avain. Lisäksi  kuu ja  jupiter on vielä mun kartalla keskenään kolmiossa. Aika mielenkiintoista. Mutta jotenkin näin näitä ilmeisesti voi purkaa.

Mietin kun nikki tuolla aiemmin kommentoi, että ei usko komeroihin. Totta, vaikka tasahuonejärjestelmässä niitä ei edes tule. Mutta mun mielestä tää on, sattuneesta syystä, aika mielenkiintoinen kulma tutkia karttaa. Vähän sama kun perääntyvä planeetta on aina vähän erilainen ku sellainen suoraan kulkeva planeetta niin ehkä komerossa oleva planeetta on myös jotenkin tukahdutettu tai sitä energiaa ei ole niin helppo ilmaista.

Jännä muuten osuuko kenelläkään kuunsolmu komeroon? Siitä olisi mielenkiintoista kuulla. Tällaisen linkin löysin, jossa pohditaan eri planeettojen merkitystä kun ne on komeromerkissä (englanniksi).

https://www.llewellyn.com/journal/article/2680

« Viimeksi muokattu: 10.10.2022 18:40:31 kirjoittanut meryem » tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #10 : 10.10.2022 19:28:14 »

transiititkin saattaa avata nuo komeromerkin salat.
Tai synastriat jotka aktivoivat niitä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #11 : 11.10.2022 02:34:57 »

Mää olin ilmeisesti käsittäny alkujaan väärin tuon komeron.
Että jos vaikka  askendentti on  jousimies ja huone vaihtuu kesken  kauris iiksi, ja 2.huoneen kärki on  kauris, niin tuo  kauris EI silloin ole komerossa.

Sen siis täytyy olla kokonaan siellä välissä.

No,  vesimies ja  leijona jää komeroon.
Ja sellaiset taivaankappaleet kuin  ceres  merkurius  juno ja  aurinko  vesimies

 vertex jää komeroon  leijona
... leijona ei ainakaan viihdy komerossa, luulis.

Mahdetaanko asteroideja tai  vertex akselia pitää merkittävinä kun ovat komerossa?

Miten mulle tulee mieleen  kuu näistä lukiessa.
 Kuu hohtaa auringon valoa, intuitio, sisältä ulos...hyvin feminiinistä.
Merkit jotka eivät ole komerossa, toimisivat luonnostaan enemmän, kuten  aurinko, loistavat ulospäin ilman syntyjä syviä ja hämyisiä kujia?

 Mun avaimet...no jee,  leijona avaimet on sillä Arskalla, joka on  vesimies komerossa.
 kauris on huoneen kärjellä, niin kaikki avaimet on pölliny sitten 10 huoneen retro  saturnus

Umpisolmu   uglystupid2

Mitenkäs niitä avaimia sitten tulis käyttää?

Ja kiitti Meryem linkistä!








« Viimeksi muokattu: 11.10.2022 02:54:43 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #12 : 11.10.2022 03:01:18 »

Mää olin ilmeisesti käsittäny alkujaan väärin tuon komeron.
Että jos vaikka  askendentti on  jousimies ja huone vaihtuu kesken  kauris iiksi, ja 2.huoneen kärki on  kauris, niin tuo  kauris EI silloin ole komerossa.

Sen siis täytyy olla kokonaan siellä välissä.

No,  vesimies ja  leijona jää komeroon.
Ja sellaiset taivaankappaleet kuin  ceres  merkurius  juno ja  aurinko  vesimies

 vertex jää komeroon  leijona
... leijona ei ainakaan viihdy komerossa, luulis.

Mahdetaanko asteroideja tai  vertex akselia pitää merkittävinä kun ovat komerossa?

Miten mulle tulee mieleen  kuu näistä lukiessa.
 Kuu hohtaa auringon valoa, intuitio, sisältä ulos...hyvin feminiinistä.
Merkit jotka eivät ole komerossa, toimisivat luonnostaan enemmän, kuten  aurinko, loistavat ulospäin ilman syntyjä syviä ja hämyisiä kujia?

Mää en nyt kyllä saa selvää, etsitäänkö niitä avaimia ko. huoneen kärjen hallitsijasta, vai komerossa olevan merkin tai planeetan hallitsijasta?

Jää 2 vaihtoehtoa vissiin..joko nousulla keikkuva  uranus tai 10 huoneen r  saturnus...tai molemmat.


 


Ja kiitti Meryem linkistä!









« Viimeksi muokattu: 11.10.2022 03:06:56 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 894



Profiili
« Vastaus #13 : 11.10.2022 16:38:26 »

"Mää en nyt kyllä saa selvää, etsitäänkö niitä avaimia ko. huoneen kärjen hallitsijasta, vai komerossa olevan merkin tai planeetan hallitsijasta?"

Minusta niitä avaimia voi etsiä joko komerossa olevan merkin hallitsijaplaneetasta tai jos ei sillä niitä ole tai se on ne hukannut niin komeron sisältävän huoneen kärjen merkissä olevasta planeetasta tai kuten tuossa minun tapauksessa silläkään ei ollu avaimia niin etin sitte vastakkaisen huoneen kärjen merkistä. Joskus se avaimien löytäminen on mutkikasta, mutta oikeastaan tässä pitää muistaa vaan merkit ja niiden hallitsijaplaneetat ja sitten tutkailla huoneiden kärjet  Smiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #14 : 12.10.2022 08:04:50 »

MÄ muistelinkin että oon aiemminkin pohtinut tätä aihetta, piti käydä kaivamassa mun muistiinpanot koneen syövereistä.
"Intercepted signs VS Dublicated signs"

"If a sign is intercepted, the opposite sign must be intercepted as well"
-If two signs are intercepted, two other signs must do double duty and each has to appear on two house cusps (Dublicated signs)
-These signs take on increased importance because they cover extra territory, and affect more areas of your life
- intercepted signs show places where we have difficulties.

Esim mulla on   rapukauris komerossa sit tuplana mulla on  kalat ja  neitsyt 6. ja 7. huone ja 1. ja 12. huone.
Ne joutuu tekee tupla työn. ja on luontaista toimia niiden mukaisesti. Entiiä voisko sit katsoa aspekteja noiden tuplamerkkien planeettojen ja komeroplaneettojen välillä? tai tuplahuoneiden hallitsija planeetan aspekteja. mulla kyllä ei oo yhtäkään planeettaa noissa tupla huoneissa... Mut transiitit aukas mulle tuon ravun ja kauris akselin, ku  saturnus ja  pluto jylläs niiden yli. Sillon kyllä pääsin käsiksi niihin energioihin.
Ravun hallitsija  kuu on  harka ssä. jonka aiemmin luulin olevan komerossa mut ei ollutkaan. se on ollu mulle kantava voima. Joka tekee aspektia 4. huoneen komeroplaneetalle  uranus :lle

"Duplicated signs show the departments where we are stronger and things come more easily. In fact, duplicated signs show us some of the ways we can get around the difficulties caused by our intercepted signs."

Dublicated signs: https://bobmarksastrologer.com/duplicated-signs/


"You can also look to the ruling planets of your intercepted signs. The house and sign positions of these planets, as well as the aspects they form, can show another way to solve the problems caused by your intercepted signs. Sometimes though, one of these planets is also placed in an intercepted sign. That's like having your keys locked inside your car. It usually means that this planet cannot be used to overcome the interception"


https://bobmarksastrologer.com/intercepted-signs/



tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: