Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuka tietää pitkäaikaisesta kuumeilusta?  (Luettu 22272 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiinatar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« : 20.05.2006 21:50:07 »

Apua, rakkaat astrolaiset! Embarrassed

Olen sairastanut helmikuun alusta pientä mutta kiusallista lämpöilyä. Lämpö ei nouse 38 asteeseen mutta heiluu siinä 37,5 hujakoilla. joskus enemmän, joskus vähemmän. Verikokeet on otettu: ei näy kohonneita tulehdusarvoja. On otettu sydänseerumitesti: ei mitään erikoista ilmennyt. Virtsakoe niinikään ei antanut osviittaa sinne eikä tänne. Rauhastulehduksesta ei myöskään lääkärin mukaan ole kysymys.

Nyt nimittäin rupeaa pikkusen riepomaan tämä tilanne, kun ei tiedä, onko oikeasti kipeä vai ei, mitä tulisi tehdä vai pitäisikö vain maata vihanneksena kotona. buck2 Normaaliruumiinlämpöni on 36,4, joten lämpöä on noin asteen verran.

Ns. oireita ei oikeastaan ole. Mitä nyt ajatukset ovat toisinaan aivan puurona ja silmiä kirveltää, niin kuin aina kuumeessa. Olen välillä yrittänyt olla aivan muina miehinä, niin kuin ei kuumetta olisikaan, mutta kuitenkin mittari näyttää aina päälle 37. Pitäisikö tässä lisätutkimuksia miettiessä käydä näyttämässä itseään psykiatrille?

Niin että jos jollakin olisi jonkinlaista hajua asiasta niin otan mielelläni kaiken tiedon - ja arvailunkin - vastaan!

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 21.05.2006 17:20:52 »

Hikoiletko paljon öisin ja oletko laihtunut...? Mutta jos tosiaan ei ole muita oireita, eikä labrat näytä että leukosyytit tai CRP ois koholla, niin ei oo luultavasti ainakaan mistään kroonisesta taudista kyse... Don't worry.

Itsellänikin oli pitkään lievää lämpöilyä ja se loppui kun lopetin e-pillereiden popsimisen. Voi siis olla kyse jostakin allergiasta tai yleensäkin siitä, että elimistössä on jotain ainetta "mistä ei tykkää"...

Juurikin jo mainittu stressi on todennäköisin syy lämpöilyyn, ajaa itsensä niin piippuun et kroppa yrittää saada ihmisen pysähtymään ja lepäämään.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.05.2006 18:00:18 »

Hei!

Voisiko olla puhdistumisoireita? Ihan esimerkkinä: Elävään ravintoon siirtyessä voi tulla jopa kuumetta ja ripulia, kun myrkyt rupeavat poistumaan elimistöstä - saati sitten väsymystä, ihottumaa ja palelua...

Ehkä olet ryhtynyt tekemään jotain mikä puhdistaa elimistöäsi, ruokavaliomuutos tai muunlainen elämäntavan muutos?

t. Eklektikko
joka aina näkee sen hopeareunuksen synkimmässäkin pilvessä... Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 26.05.2006 18:07:34 »

Olen sairastanut helmikuun alusta pientä mutta kiusallista lämpöilyä.
Ns. oireita ei oikeastaan ole. Mitä nyt ajatukset ovat toisinaan aivan puurona ja silmiä kirveltää, niin kuin aina kuumeessa.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Smiley


Hei "Tiinatar"
(http://)

Mitä tapahtui ennenkuin aloit kuumeilemaan.
- tähän löytyy joku laukaiseva tekijä
  - rokotus, hammaslääkärissä käynti (amalgaamipaikan käsittelyä),
lääkitys, homeopaattinen lääkitys, matka, tmv.
ero, suru, väkivalta, stressi,
asunnon vaihdos - home, työpaikan vaihdos - home, ...., "Hiivasyndrooma"


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 26.05.2006 18:14:08 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #4 : 26.05.2006 22:53:32 »

joka aina näkee sen hopeareunuksen synkimmässäkin pilvessä... Smiley

 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #5 : 26.05.2006 22:55:40 »

Apua, rakkaat astrolaiset! Embarrassed

Olen sairastanut helmikuun alusta pientä mutta kiusallista lämpöilyä. Lämpö ei nouse 38 asteeseen mutta heiluu siinä 37,5 hujakoilla. joskus enemmän, joskus vähemmän. Verikokeet on otettu: ei näy kohonneita tulehdusarvoja. On otettu sydänseerumitesti: ei mitään erikoista ilmennyt. Virtsakoe niinikään ei antanut osviittaa sinne eikä tänne. Rauhastulehduksesta ei myöskään lääkärin mukaan ole kysymys.

Nyt nimittäin rupeaa pikkusen riepomaan tämä tilanne, kun ei tiedä, onko oikeasti kipeä vai ei, mitä tulisi tehdä vai pitäisikö vain maata vihanneksena kotona. buck2 Normaaliruumiinlämpöni on 36,4, joten lämpöä on noin asteen verran.

Ns. oireita ei oikeastaan ole. Mitä nyt ajatukset ovat toisinaan aivan puurona ja silmiä kirveltää, niin kuin aina kuumeessa. Olen välillä yrittänyt olla aivan muina miehinä, niin kuin ei kuumetta olisikaan, mutta kuitenkin mittari näyttää aina päälle 37. Pitäisikö tässä lisätutkimuksia miettiessä käydä näyttämässä itseään psykiatrille?

Niin että jos jollakin olisi jonkinlaista hajua asiasta niin otan mielelläni kaiken tiedon - ja arvailunkin - vastaan!

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Smiley

Onko hampaissa amalgaamia.

 Sad Sad Sad


Minulla oli amalgaamipaikkojen aikana normaalilämpö 36,8
Amalgamin poiston jälkeen, normaalilämpö laski ½vuodessa 35.8,saan, ja on siinä normaalisti pysynyt.
Joskus on vielä alempanakin.  Smiley Smiley Smiley 
« Viimeksi muokattu: 26.05.2006 23:06:54 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #6 : 27.05.2006 18:58:22 »

Moro! Mitäänhän minä en tiedä pitkäaikaisen kuumeilun syistä, mutta sen tiedän että itselläni on ollut vastaavaa lämpöilyä jo 20 vuotta. Olen edelleen elossa ja terve, joten en enää jaksa etsiä lämpöilylle syytä. Aikoinaan kävin itsekin jos minkälaisissa testeissä, eikä niissä mitään löytynyt. Selvittele vaan rauhassa oma kohtasi, mutta älä menetä yöuniasi lämpöilyn takia. Taitaa olla yleisempää kuin olen itsekään uskonut.
 crazy2
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 03.06.2006 08:39:29 »

Minulla oli aivan samanlaisia oireita edellisessä työpaikassa. Siis ei vain töissä, vaan sinä aikana kun tein stressaavaa työtä. Kävin myös lääkärissä eikä mitään vikaa tai tulehdusta löytynyt. Kyllä sitä ihmeteltiin monta kertaa, kun muuten olen niin "perusterve" mutta jatkuvaa lämpöä...

Näin jälkeenpäin, jo työpaikkaa vaihtaneena, uskon oireiden liittyneen siihen työpaikkaan ja sen aiheuttamaan stressiin. Jo pomon naaman näkeminen sai sapen kiehumaan.  tickedoff

Mutta eipä ole nyt aikoihin kuumeilua esiintynyt...

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Northernstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Kaikella on aikansa ja paikkansa...


Profiili
« Vastaus #8 : 04.06.2006 22:46:57 »

Eräs kuumeilun syy saattaa olla allergia tai astma. Ainakin meittin pojalle sanottiin kun on lämpöillyt tässä muutaman kuukauden että, Astmasta se johtuu ja astma lääkitys päälle  Undecided
Ja samaa sanoi myös että, jos on allergiaa niin se saattaa nostaa lämpöjä  Embarrassed
tallennettu

Aurinko Kalat
Nousu Rapu
Kuu Oinas
Merkurius Kalat
Venus Kauris
Mars Härkä
-Sininen mangeettinen myrsy-
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #9 : 15.10.2006 09:54:14 »

Nostan tämän aiheen. Itse luulin jo päässeeni eroon tuosta kuumeilusta, vaan nyt se taas palasi. Pitäisikö kysäistä lääkäriltä noista amalgaamipaikoista?

Kuumeilu muuten alkoi aika pian sen jälkeen, kun työssä tuli tämä älytön "tappotahti" eli voipi olla henkistäkin... Elimistö laittaa kuumeen päälle jotta saisi levätä.  Huh
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
MetalLady
Vieras
« Vastaus #10 : 15.10.2006 10:46:31 »

Saattaapi muutes ollakin, eli stressin aiheuttamaa kuumeilua.
Aika usein käy myös niin, että ihminen reagoi vasta, kun ei ole
enään stressiä, eli jälkimeininkiä. Minulla oli aina lauantaisin kova
päänsärky, kun olin viikolla tehnyt ylitöitä.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #11 : 15.10.2006 11:17:26 »

Kuumeilu muuten alkoi aika pian sen jälkeen, kun työssä tuli tämä älytön "tappotahti" eli voipi olla henkistäkin... Elimistö laittaa kuumeen päälle jotta saisi levätä.  Huh
Hei "Kauriseneriaa"

Syksy on tullut ja homeitiöt kasvavat
- millaisessa asuinympäristössä asut
- onko työpaikallasi / kotona kosteusvaurioita

Ensimmäisenä sinun kohdallasi
ei tule tuo amalgaami-asia mieleeni,
ellet ole juuri hiljattain käynyt
hammaslääkärin vastaanotolla
tai työskentele hammaslääkärin
vastaanoton läheisyydessä
- samassa talossa / samoissa tiloissa jne.


Itse otattaisin amalgaamini pois joka tapauksessa

Klikkaa tästä --> POTILASKERTOMUKSIA


 smitten    Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12 : 15.10.2006 11:46:18 »

Allerginen raktio tuli minunkin mieleen... Mm. homeet ovat nyt rajusti lisääntyneet ihan syksyn johdosta  Wink
Jos asut/työskentelet paikassa, jossa on paljon vanhaa (-70-80-luvun) lastulevyä, on paikan ilma täys formalhyd nimistä myrkkyä  Angry
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #13 : 15.10.2006 13:05:51 »

Nuo kaikki yhdstettynä voi pitää paikkansa,
sillä stressi imee kaikenlaisia sairauksia
ja tauteja mukaansa.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #14 : 15.10.2006 13:12:46 »

Kiitos vastauksista! Ja Elämänilolle kiitos mielenkiintoisesta linkistä! Sieltähän löytyi enemmänkin asiaa. Teksisi mieli tulostaa ja syventyä mutta sivuja tulisi hurjasti, joten käyn välillä kurkkaamassa koneelta.

Tässä meidän talossa tuskin on hometta. Tämä on 90-luvulla rakennettu.
Ei kosteusvaurioita.  

Ei myöskään työpaikalla pitäisi olla mitään. Tilat ovat siistit ja varsin uudet. Puiset parketit tosin on. Henkinen paine töissä on kova: pitää tehdä tarkkaa työtä nopealla tahdilla, ei saa tulla virheitä...
Stressi.

Mieheni tuossa kommentoi että kuumeilu johtuu siitä, etten halua mennä töihin. Aika ihmeellinen kommentti häneltä, hän kun aina uskoo vain "oikeisiin" tauteihin eikä tuollaisiin psykologisiin.

Mutta kuumeilun lisäksi minulla on vilunväristyksiä, näkö on huonontunut ja teen kirjoitusvirheitä. Minulla on aina ollut hyvä näkö, mutta muutama vuosi sitten kävin näöntarkastuksessa ja sain lukulasit.  Tänä vuonna kävin taas ja sain uudet, paljon vahvemmat lukulasit. En kuitenkaan käytä muuten laseja, vain lukiessani ja koneella. Ja SILTI sattuu kirjoituvirheitä!!  Angry

Ja epämääräistä väsymystä on toisinaan. Ja unettomuutta. Ja ehkä olen viime aikoina hermostunut tavallista useammin. Muuten olen vielä suht'koht normaalien kirjoissa...

Mutta kertokaa vaan jos tulee mieleen jotain. Noista amalgaameista otan kyllä selvää.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: