Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: HMMM ??  (Luettu 15327 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Anitaaah
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 269



Profiili
« Vastaus #15 : 11.04.2014 14:18:02 »


Jaha,, ja täällä ilmoittautuu yksi orbeja digikameralla kuviinsa saava ...

Tiede ei toki pysty kaikkea selittämään ja selvittämään.

tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 11.04.2014 14:21:27 »

Ei kaikkea tietenkään, mutta nämä valokuvien valopallot on selitetty kyllä aivan tyhjentävästi. Siinä lainaamassani otteessa aiemmassa viestissä kerrottiin paitsi se miten vältellä näitä heijastumia (=valokuvaajat tekevät näin ja tästä syystä on keksitty se vastavalosuoa), myös miten saada niitä aikaiseksi valokuviinsa, jos välttämättä niitä haluaa.  Wink Ja huomaa että moderneissa pokkarikameroissa homma toteutuu yrittämättäkin:

"Ja jos niitä välttämättä haluaa, niin sen kun noudattaa ohjeita käännettynä. Vastavalosuoja pois, halpa zoomilinssi nokalle (nämä kohdat toteutuvat liki kaikissa nykypokkareissa itsestään) ja kuvaamaan vastavaloon auringonpaisteessa. Kannattaa lähteä siitä, että rajaa Auringon juuri kuvan ulkopuolella ja sitten hienosäätää flare mieleisekseen."
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Anitaaah
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 269



Profiili
« Vastaus #17 : 11.04.2014 21:10:16 »

Mitä mieltä te olette näistä kuvista, jossa on kuvattu ns. energia/enkelipalloja sun muuta  coolsmiley ? Näkeekö tällaisia palloja ihan oikeasti ilman,että mikään valo aiheuttaisi moista? Pimeässäkin?  :Smiley Jos joku teistä näkee ja kuvaa näitä niin valottaisiko minulle tätä asiaa ?   Wink


Aloitukseesi seuraavaa ::

Enkelipalloset ovat minulle totta, kuvissa esiintyvät halutessaan, joskus myös kutsuttuna, samoin usvat joita
myöskään en paljaalla silmällä näe, kuten en toistaiseksi pallosiakaan. Sisätiloissa, ulkona, päivänvalossa, pimeässä ..
Yleensä kuvaan monta ruutua samoilla jalansijoillani seisten, samasta kohteesta. Joskus pallonen on yhdessä kuvassa,
joskus useammassa .. heijastuksista ei siis ole kyse.

Ensimmäinen palloseni, sininen, tuli kuvaan päivällä luonnossa, aurinko selkäni takana, ei vasten valoa kuvattuna.
Samassa kuvassa näkyy muutakin erikoista. Uusin silmin olen oppinut ympärilleni katsomaan, eritoten luontoa.
Pallosia voisi verrata vaikkapa pranakiteiden havaitsemiseen, tai kanssaihmisen auran näkemiseen .. kummastakin
on kokemusta.

Asiaa sen suuremmin revittelemättä, sen tiedän mitä olen itse havainnut ja kokenut.
Tarvetta todisteluun ei ole. Erilaisuutta, mielipiteissäkin suvaiten, eteenpäin ...

 Smiley skorpioni

Ystäväni näkee pallosia myös paljain silmin, ilman sen kummempia linssejä kuin omat silmänsä, samoin usvia.
Olen nähnyt näitä valokuvin todennettuina. Toinen ystäväni tuntee tarkoin kameran optiikan, on sitä minulle
selostanut. Sallii minulle enkelipalloseni .. kuten minä sallin hänen optiikkajuttunsa, ottaa hyviä valokuvia.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2014 21:14:01 kirjoittanut Anitaaah » tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 12.04.2014 10:33:21 »

Puuttumatta siihen mitä ne valopallot ovat; Voimme ajatella että se tiede lehden artikkeli kertoo vain miten on mahdollista ottaa valokuvia joissa esiintyy samankaltaisia pallosia kuin aidoissakin pallosvalokuvissa, olettaen että sellaisia on.

Se tiede lehden ei artikkeli, vaan valokuvaharrastajan kirjoitus keskustelupalstalla, kertoo mitä ne ovat miksi niitä tulee valokuviin, miten niitä voi välttää ja miten niitä saa aikaiseksi.

Sinä kun nyt tuossa yllä lanseerasit sellaisen ajatuksen, että on näitä kameran/vastavalon ominaisuuksista johtuvia valopalloja ja myös jotain 'aitoja' pallokuvia, niin sinulla on nyt sitten todistustaakka siinä, että miten nämä kaksi erottaa toisistaan.  Grin

MInä ihmettelen tätä sen vuoksi, että ihan henkilökohtainen kontakti omiin oppaisiin (joita jotkut kutsuvat sitten esim. enkeleiksi) on saatavissa hiljentymällä, tämä fyysinen maailma kas kun huutaa, mutta henki kuiskaa...  Viaton hupihan tämä enkelipallo-juttu toki on  ja voi tuottaa toki myös iloa monille ihmisille, mutta entäs jos sen avulla ryhdytään vaikka huijaamaan ihmisiä? Esim. markkinoimalla kursseja ja kirjoja enkelipalloista...   knuppel2 police
« Viimeksi muokattu: 12.04.2014 10:55:16 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 12.04.2014 10:47:04 »

Jos palloset syntyvät kameran linssistössä, niin ne ovat valokuvassa aina kaikkien muiden kohteiden edessä. Jos taas pallonen on jonkun muun osittain peittämä eli jonkun takana, niin se ei voi olla linsssiheijastus.

Kiitos, tämä vastasikin edellisen viestini kysymykseen, miten ne erottaa toisistaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #20 : 12.04.2014 10:58:34 »

Voihan se tosiaan olla niinkin, että nämä ihmiset ovat ulkoistaneet sisäisen enkelikontaktinsa? Ihminen luo kuitenkin omaa todellisuuttansa koko ajan ja fysiikan lait ja käsitykset muuttuvat aika ajoin. Ehkä se tiede löytää sitä mukaa uutta, kun tarpeeksi moni on kurkistanut pinnan ja sen hetkisen "tiedon" alle. Antaa kaikkien kukkien kukkia, ei minua haittaisi jos tuolla alkaisi jotain enkelipalleroita lentelemään enemmänkin. Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 12.04.2014 11:14:17 »

Digikamerat ovat toisaalta tuoneet ihan uutta rajatiedollisestikin: Jos nyt unohdetaan ne enkelipallot tällä erää, niin ilmeisesti energeettisten ilmiöiden on  huomattavan helppoa vaikuttaa digitaaliseen tallennusmuotoon, toisin kuin vanhanaikaiseen filmiin joka reagoi valoon kemiallisesti:

Digikameroiden yleistyttyä on nimittäin ruvennut kuvista välillä löytymään kaikenlaisia keijuja, luonnonhenkiä yms.  Minusta on yksi yöllä otettu kuva, jossa kasvoillani on ihan selvä maoritatuointi, lieneekö jokin 'läpi tullut' heijastuma aiemmasta inkarnaatiosta. En siis ollenkaan torppaa sitä, että muita kuin konkreettisen  maailman asioita voi hyvin tallentua nimenomaan digikameran kuviin.

Digitaaliset laitteeet ovat muutenkin  mystisiä, eräs tietotekniikka-alalla toimiva kaverini, joka on kovan luokan ateisti ja skeptikko muuten, myöntää että joskus tietokoneelle vaan pitää jutella kauniisti, niin häiriö voi poistua... Niihiin nolliin ja ykkösiin on ilmeisesti energeettisten/rajatiedollisten ilmiöiden huomattavan helppoa vaikuttaa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #22 : 12.04.2014 11:39:03 »

Monet digikamerat on herkkiä infrapunavalolle ... silmä sitä ei näe, mutta kamera näkee ... kokeilkaa tätä vaikka tv-kaukosäätimellä ja kännykkäkameralla.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« Vastaus #23 : 12.04.2014 15:18:25 »


Digitaaliset laitteeet ovat muutenkin  mystisiä, eräs tietotekniikka-alalla toimiva kaverini, joka on kovan luokan ateisti ja skeptikko muuten, myöntää että joskus tietokoneelle vaan pitää jutella kauniisti, niin häiriö voi poistua... Niihiin nolliin ja ykkösiin on ilmeisesti energeettisten/rajatiedollisten ilmiöiden huomattavan helppoa vaikuttaa.

Teknisesti ne ykköset ja nollat lienevät lähinnä transistoreja esto- tahi päästötilassa. Eli onko ykkönen sitten tavallisesti
3 - 5 voltin virtasykäys(?) transistorin läpi, tai jotain? Vai muuttanevatko mikropiirien muut komponentit (vastukset,
diodit, kondensaattorit yms.) noiden nimellisvirtojen parametrejä, ehhe hehhe!?

 :Smiley
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #24 : 24.04.2014 17:13:16 »

Digitaaliset laitteeet ovat muutenkin  mystisiä, eräs tietotekniikka-alalla toimiva kaverini, joka on kovan luokan ateisti ja skeptikko muuten, myöntää että joskus tietokoneelle vaan pitää jutella kauniisti, niin häiriö voi poistua... Niihiin nolliin ja ykkösiin on ilmeisesti energeettisten/rajatiedollisten ilmiöiden huomattavan helppoa vaikuttaa.

Mun oppaat on ottaneet tavakseen käyttää tätä konetta ihan vakituisesti viestintään ja vinkkauksiin, yksinkertaisimmillaan iTunes käynnistyy itsekseen ja rupeaa soittamaan viestin sisältävää biisiä (minä ja pääoppaani olemme muutenkin vahvimmin tekemisissä musiikin myötä). Ja nettiyhteydelle jutteleminen auttaa muuten sekin Grin
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: