Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auttaako tämä teitä ??  (Luettu 112632 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
lupu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« : 26.12.2013 16:54:36 »

Haluaisin esittää tämän mielipiteeni kaikille astroilijoille: ketä Oikeasti tämä kaikki auttaa...? siis olen harrastanut astrologiaa noin teini-ikäisestä alkaen, käynyt esim The Mayo Scool of ASTROLOGY, by Margaret E. Hone etc., huomannut, kuinka vähällä minua ns. johdetaan harhaan, ts. joudun herkkäuskoisuuteni kautta täysin hakoteille astrologien vuoksi. Uskohan siirtää myös vuoria ! Eniten harmittaa se, että populaarimyynti/tunnetuksitekeminen vie aika paljon nuoria mukanaan, otetaan kaikki mukisematta vastaan..., hei täältä puuttuu kritiikki , se huu haan ! suvaitaanko toisinajattelijoita ja kysyjiä, että miksi ja mitenniin...Huh

en tuomitse , en haluaisi ketään tuomita,en voikaan, olenhan vaan ihminen heikkouksinensa,  mutta kehoitan tutkimaan ns. henkiä - jos osaa, että mistä ne tulevat, kaikki ei ole tarkoitettu kaikille, jokaisella on oma sielunsa, oma tiensä, astrologiassa piilee omat vaaransa, ja mitkä ne ovat, tietääkö kukaan...?  ulkomaisissa astrosivustoissa leikitellään päivittäin kuin jossain sekatavarakaupassa, mua se oikeesti inhottaa, kun toiset kaipaa oikeasti sieltä jotain ohjetta, jotain apua, siellä sitten leikitään ns. auttavaa kättä plää plää pläätä jaellen ihan samalla tasolla kuin "ota tästä ja viskaa samantien pois". Okei, syy on omassa asenteessani, etsin parempaa, etsin tietäjää, etsin totuutta, no niin, hyvä on...,laskeudun alas ja pyydän anteeksi ja kiitän vielä, että sain sanoa tämän kaiken, olen oppilas.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #1 : 26.12.2013 17:08:01 »

Kritiikki ja kyseenalaistaminen  smitten
tallennettu
lupu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #2 : 28.12.2013 10:00:50 »

...eli onko tämänkin siis enemmän vain viihdettä, kertokaa, miten on auttanut... konkretiaa

jos jotain tapahtuu, se tapahtuu - eikö olisi helpompi vaan luottaa ja elää, kuin lukea kalenteria, todeta, että "ai niin, merkurius pysähtyy, no sit taas sitä..." tai että "ainiin, no meilhän on konjunktio, ilmankos..."

mitä HYÖTYÄ on tästä?

sitäpaitsi astrologi, jos on,  niin hänen analyysinsa ei ota kaikkia seikkoja huomioon, voi tulla virhe..., mitäs sitten? vai halutaanko, että kaikki opimme "lukemaan tähtiä"


tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #3 : 28.12.2013 12:56:21 »

Viihdettä, eli niinsanottu harrastus. Mun mielestä, silloin jos astrologia auttaa, niin eipä ole suurempia ongelmia ihmisellä. Voihan siitä saada jotain vinkkiä joskus, ehkä, vaikeissakin paikoissa, mutta jos lähtee siitä että tähdet tietää kaiken mitä sun pitäisi tehdä niin ollaan aika syvällä keskellä suota.
tallennettu
lupu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #4 : 28.12.2013 15:30:50 »

eli toisin sanoen: kevyttä hömppää

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #5 : 28.12.2013 15:30:59 »

Haluaisin esittää tämän mielipiteeni kaikille astroilijoille: ketä Oikeasti tämä kaikki auttaa...? siis olen harrastanut astrologiaa noin

Kuten on tullut todettua, olen viheliäinen pien-pörssi-sijoittaja (sijoitan pikeä pörssiin, ehhe hehhe...).

Muistaakseni vuodesta 2010 tai 2009 lopusta alkaen varoittelin toistuvasti Kuppalehen (Kauppalehden) keskustelussa
siitä, että  Oy Nokia Ab:n 1865 -kartalla (12.5.1865, Tampesterissa, Tammerkosken rannalla, kunnes
jokin aikaa myöhemmin siirtyi Nokialle) on lähestymässä Viides Saturnuksen Paluu. Siihen aikaan
kurssi oli 10:n euron huitteilla.

Mikäli olisin kirjaimellisesti noudattanut tuota Saturnuksen Paluun antamaa pörssivinkkiä, voisin
olla nyt jotakin 100 Keuroa "äveriäämpi'. Nimittäin, kesällä 2012, muutamaa kuukautta ennen Saturnuksen
Paluun viimeistä tarkkaa ohitusta, kurssi oli alhaisimmillaan vuosikausiiin. Alhaisin noteeraus
taisi olla 1,33 euroa. Yleisen käsityksen mukaan pörssi reagoi noin puoli vuotta "etuajassa".  Jos olisi odottanut Saturnuksen Paluun "vaikutuksen" lakkaamista ja pistänyt all-in lähellä alhaisinta kurssia vuosiin, olisi possa nyt yli nelinkertainen!

Siinä yksi konkreettinen esimerkki siitä, että jos tähtien ja planeettojen vinkkejä noudattaa, voi
siitä olla ainakin taloudellista hyötyä?

 :Smiley




« Viimeksi muokattu: 28.12.2013 15:35:01 kirjoittanut sideman » tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #6 : 28.12.2013 16:51:52 »

Mites osuuko nuo astrologiset pörssiennusteet miten hyvin kohdallensa? Luonnollinen kysymys mulla ainakin, että kerrotaanko vain osumista kuten yleensä uhkapelaajat tekevät. Toisaalta, kyse kai on pitkällä tähtäimellä siitä, saako tällä parannettua ennustuksia noin niinkuin "normaaliin" keinotteluun verrattuna, eikä yksittäisistä osumista tai vika-arvioista. Itselleni se on vieras maailma.

Väitetysti monet ihan ison luokan bisnestyypit käyttää astrologin palveluita. En sano että väite olisi totta tai valetta. Tunnetteko muuten asiaa, ihan silleen jos lähdetään faktapohjaisesti asiaa miettimään? Ei siis mitään huhupuheita.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #7 : 28.12.2013 21:45:09 »

Mites osuuko nuo astrologiset pörssiennusteet miten hyvin kohdallensa? Luonnollinen kysymys mulla ainakin, että kerrotaanko vain osumista kuten yleensä uhkapelaajat tekevät. Toisaalta, kyse kai on pitkällä tähtäimellä siitä, saako tällä parannettua ennustuksia noin niinkuin "normaaliin" keinotteluun verrattuna, eikä yksittäisistä osumista tai vika-arvioista. Itselleni se on vieras maailma.

Väitetysti monet ihan ison luokan bisnestyypit käyttää astrologin palveluita. En sano että väite olisi totta tai valetta. Tunnetteko muuten asiaa, ihan silleen jos lähdetään faktapohjaisesti asiaa miettimään? Ei siis mitään huhupuheita.

http://www.theidiotandthemoon.com/moontrading.html
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #8 : 28.12.2013 22:56:00 »

Kritiikki on aina hyvästä. Joskus se vain unohtuu tai jää, jos suuri osa porukasta vain ajattelee asioista samalla tavalla.

Mutta, että auttaako.. astrologia? Auttaahan se omalla tavallaan, on hauska harrastus ja herättää ajattelemaan asioita, ja ajattelemaan herättäminen on se paras anti. Oppii itsestään ja muista uusia asioita, kun on joku väline minkä kautta pohtia ja tarkastella. Samanlaisena tätä pidän kuin mitä tahansa psykologian teorioita tms., en ota niitäkään mitenkään vakavasti. Kaikki on vain teorioita, ajatuksia, ajatuksien herättäjiä. Tällasissa asioissa ei oikein koskaan voi sanoa mitään varmaa ja totuudenmukaista mistään, on aina vain sen hetkisiä yhteisön käsityksiä siitä mitä ihmisen psyyke esimerkiksi on ja millainen sen kuuluisi olla.

Mistä kukakin tykkää. Tosin hieman moraalisessa mielessä kyllä on muakin mietityttänyt miten niin monesti näitä new age -sun muita itsekehittymisoppeja käytetään sillä rajalla, että onko se herkässä tilassa olevien ihmisten hyväksikäyttämistä vai ei..?
tallennettu
lupu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #9 : 29.12.2013 10:43:40 »

juuripa niin; ihminen on herkkä, mikäli ei ota kaikkea "täältä sisään ja tuolta ulos"

miten me opetamme astrologiaa esim nuorille, lapsille, vai pitäisikö sittenkin varoittaa..?

herkkä ihminen näkee ja kokee, mutta astrologia pelaa kirjoitusten ja kaavojen varassa ilman kohtaamista

täälläkin on henkimaailman juttuja, mutta niitä on tutkittava tosi tarkkaan, että mistä ne kumpuavat.

Ja astrologiahan on tänän päivänä "oiva" ansaitsemiskeino sekin...
tallennettu
skipidoway
Vieras
« Vastaus #10 : 29.12.2013 12:38:31 »

Lupu hyvää pointtia smitten
 Itse olen mietinyt tismalleen samoja juttuja ja tullut siihen tulokseen,että olen koukussa näihin "ennustuksiin", olen muutaman kerran yrittänyt lopettaa kaiken astrologia hössötyksen ja sitten taas huomannut palaavani näiden asioiden pariin. Onko siis minun kohdallani kyse siitä että näihin ennustuksiin on tullut joku mielihyvä riippuvuus ja myös pelko tulevaisuudesta, ja sitten saa jonkinlaisen hallinnan elämäänsä mukamas kun tietää jo ennalta riskejä.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 29.12.2013 14:54:54 »


Ja astrologiahan on tänän päivänä "oiva" ansaitsemiskeino sekin...

Ei ole. Haluaisinpa nähdä astrologin, joka pystyy oikeasti elämään herroiksi pelkästään tulkintoja tekemällä.  Grin

Mitä sinä haet astrologiasta? Pitäisikö sen olla jokin ennustusautomaatti vai itsetuntemuksen väline? Itse en perehdyttäisi kovin nuoria koko asiaan, mutta moniahan astrologia kiinnostaa teini-iästä lähtien. Itse olen noudattanut kaiken uskomustiedon suhteen seuraavaa periaatetta: olen avoin, mutta kriittinen ja jos jokin teoria ei toimi käytännössä, hylkään sen. Jos New Age-maailmassa tuntuu menevän sekaisin, niin ehkä on syytä siirtää ainakin "huuhaa"-kirjallisuus syrjään ja etsiä syvempiä totuuksia ihan omilla aivoillaan ajattelemalla, elämää elämällä ja silmänsä auki pitämällä. Jos tätä kautta päädyt taas henkisten asioiden äärelle, niin sinulla on kokemuspohjalta paremmat mahdollisuudet erottaa jyvät akanoista.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
lupu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #12 : 29.12.2013 15:49:30 »

kyllä minä haen kaikesta sitä totuutta,

astrologiassa vaan "totuus" antaa niin monta erilaista tulkintaa, ei vähiten riippuen astrologista

eli liukkailla pinnoilla liikutaan tai syvissä vesissä, miten vaan -

henkisen tiedon kirjo on loppumaton myöskin,

mutta totuuskin löytyy, jos sitä rakastaa...(, se ei vaan useinmiten olekaan sitä, että ostappa tästä, pannaanko pakettiin)
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13 : 29.12.2013 19:49:16 »

Totuus semmoisissa kysymyksissä kuin "kuka minä olen" tai "mitä minun pitäisi elämässäni tehdä" on vähän sen laatuinen, ettei sitä voi suorana vastauksena löytää mistään itsensä ulkopuolelta. Jos kysymykseen lopulta edes onkaan yhtä oikeaa vastausta tai totuutta löydettävissäkään. Siksi nämä kaikki siihen liittyvät metodit ovat vain apuvälineitä ja tulkintoja, joiden tehtävänä on auttaa ymmärtämään jotakin ehkä enemmän itse. (Lueskelin tässä muuten kansalaisopiston esitettä, ja näitä brändättyjä metodeja on olemassa ties minkälaisia. Osa enemmän ja osa vähemmän huuhaa-leimaisia, kaikki periaatteessa samaa kuitenkin.)

Välillä on kyllä tullut mietittyä mitä ihmiset hakevat näistä, esimerkiksi nyt astrologiasta, ja miten tämä kaikki "markkinoidaan" tms. heille. Monesti näitä kun markkinoidaan selkeinä resepteinä, "kun ostat tämän paketin, saavutat tämän", vaikka oikeastaanhan etukäteen ei edes voi tietää mitä kukin henkilökohtaisesti saavuttaa, jos saavuttaa mitään. Olen tottunut ajattelemaan, että seuraukset ovat aina omalla vastuulla, jos etsii esimerkiksi ennustuksista vastauksia asioihin, mistä ei itse uskalla tehdä päätöksiä ottaen niistä vastuuta, sillä pitäisi olla päivänselvää ettei kukaan muu voi näitä päätöksiä omasta puolesta tehdä. Mutta toisaalta juuri tätä käytetään niin monta kertaa hyväksi, markkinoidaan ja luodaan kuvaa siitä, että ennustukset antavat tällaisia vastauksia mitä niin moni hakee! Samalla jollain moraalisella tasolla ennustaja ottaa tässä vastuuta asiakkaansa elämässään tekemistä päätöksistä, joten ihan kokonaan käsiään ei enää voikaan pestä..
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 29.12.2013 20:16:33 »

Haluaisin esittää tämän mielipiteeni kaikille astroilijoille: ketä Oikeasti tämä kaikki auttaa...? siis olen harrastanut astrologiaa noin teini-ikäisestä alkaen, käynyt esim The Mayo Scool of ASTROLOGY, by Margaret E. Hone etc., huomannut, kuinka vähällä minua ns. johdetaan harhaan, ts. joudun herkkäuskoisuuteni kautta täysin hakoteille astrologien vuoksi. Uskohan siirtää myös vuoria ! Eniten harmittaa se, että populaarimyynti/tunnetuksitekeminen vie aika paljon nuoria mukanaan, otetaan kaikki mukisematta vastaan..., hei täältä puuttuu kritiikki , se huu haan ! suvaitaanko toisinajattelijoita ja kysyjiä, että miksi ja mitenniin...Huh

en tuomitse , en haluaisi ketään tuomita,en voikaan, olenhan vaan ihminen heikkouksinensa,  mutta kehoitan tutkimaan ns. henkiä - jos osaa, että mistä ne tulevat, kaikki ei ole tarkoitettu kaikille, jokaisella on oma sielunsa, oma tiensä, astrologiassa piilee omat vaaransa, ja mitkä ne ovat, tietääkö kukaan...?  ulkomaisissa astrosivustoissa leikitellään päivittäin kuin jossain sekatavarakaupassa, mua se oikeesti inhottaa, kun toiset kaipaa oikeasti sieltä jotain ohjetta, jotain apua, siellä sitten leikitään ns. auttavaa kättä plää plää pläätä jaellen ihan samalla tasolla kuin "ota tästä ja viskaa samantien pois". Okei, syy on omassa asenteessani, etsin parempaa, etsin tietäjää, etsin totuutta, no niin, hyvä on...,laskeudun alas ja pyydän anteeksi ja kiitän vielä, että sain sanoa tämän kaiken, olen oppilas.


Mihin sen sitten pitäisi auttaa? No, itselläni astrologia on lähinnä itsetuntemuksen sekä ihmistuntemuksen väline. Ei mikään maaginen apuaine että mitkään tähtikuviot toisivat parannusta elämään. Tosin suurin osa ihmisistä ja varsinkin aluksi, kun astrologian ja New Ageen tutustuvat, tulevat hakemaan parannusta elämämäänsä (ja tätä hyväksi käyttäen myös monet huijarit toimivat). Jotain ulkopuolista haltiakummin tapaista asiaa, joka muuttaisi heidän elämänsä paremmaksi. Eikä se ole astrologian tai minkään muunkaan asian vika, ettei sitä osata soveltaa oikeen eikä se siten "toimi". Itsekin tutustuin astrologiaan teini-iässä ja tällä tiellä olen edeleen... Tottakai nykyään järki matkassa mutta mieli avoinna. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: