Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluton transiitit  (Luettu 301129 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #225 : 29.02.2012 18:00:20 »

Noniin, voin kertoa hieman paivityksia tahan Pluto transiittiin.

Eli Pluto meni MC:n yli tuossa, teki yhtymaa Neptunukselle, oppositiota Kuulle ja aktivoi T-ristini (4.huone, 10.huone ja 12.huone).

Ensimmainen Pluton kosketus MC:lle aiheutti muuton pois kotimaasta kohti Englantia ja opiskelemaan psykologiaa (pluton alaisuuteen kuuluva sekin). Tapasin ihmisia, jotka olivat uskomattoman manipuloivia ja valehtelivat minka paastaan kerkesivat ja ihmeelliset ihmissuhdedraamat valtasivat ihmissuhde-elamani. Koulun kanssa oli vaikeaa ja monta kertaa meinasin jattaa koko opiskelut kesken, koska petyin pahasti tapaan opettaa ja siihen, miten ihmisyytta katsottiin psykologian nakokulmasta. Samaan aikaan loysin itseni uudella henkisella tasolla ja aloin katkoa menneisyyteeni liittyvia emotionaalisia siteita ja mentaalisia representaatioita oikein kunnolla.

Kun Saturnus tuli 6.huoneeseen ja teki suurristin kartalle Pluton ja Uranuksen siivittamana, siirrannaismunuaiseni alkoi hylkimaan ja jouduin sairaalaan. Tama oli ihan kasittamattoman rankka kokemus, joka lopulta johti siihen, etta jouduin laittamaan opiskelut hyllylle vuodeksi. Nyt olen siis sairaslomalla. Hassuna huomiona, kun Jupiter tuli ASC:lleni niin en ainoastaan loytanyt uutta positiivisuuteen keskittyvaa filosofiaa, mutta paisuin steroidien takia kymmenen kiloa muutamassa paivassa.  2funny

Sairaslomalla ollessani aika on ollut todella rankkaa emotionaalisesti, mutta olen loytanyt itseni jalleen uudella tasolla ja kuoria on tullut kuorittua itsesta sellaisella tahdilla etta heikompia hirvittaa.  2funny Opiskelun jattamisen takia menetin taloudellisen turvani myos enka saa mitaan finanssista apua Suomen puolelta, koska asun ulkomailla, mutta en voi lahtea takaisin Suomeenkaan, koska hoitoni on taalla.  uglystupid2 Onneksi kuitenkin muuten asiat selvisivat.

Sitten kun tama ei olisi tarpeeksi, Saturnus sitten kulki pikkuhiljaa kohti DC:tani niin veljeni muutti Englantiin asuntoomme ja rupesi seurustelemaan kamppikseni kanssa, joka tuli niin sairaalloisen mustasukkaiseksi minun ja veljeni suhteesta, etta sai aikaiseksi sellaiset draamat, etta nyt veljeni ei puhu minulle ja emme voi olla tekemisissa, tama kamppis yritti tappaa itseaan (ja syytti siita minua, vaikka olin lahes koko ajan ollut sairaalassa letkuissa oman sairauteni takia enka tippaakaan kiinnostunut hanen asioistaan Cheesy) ja taman kaiken takia jouduin jattamaan kotini muutamassa paivassa ja muuttamaan kaikki tavarani itsekseni sairaana ollessani uuteen asuntoon. Onneksi uusi asunto loytyi helposti ja on ihana. Lisaksi tama paranoidi kamppis puhui minusta pahaa niin paljon toisellekin kamppiksellenikin, etta han paatti ettei enaa luota minuun.  idiot2 Siina meni sitten useampi ihmissuhde samalla. Lisaksi tama kamppis viela kertoili tarinoita vanhemmilleni, etta olin haukkunu vanhempiani ja sain selvitella sitten valejani vanhempiinikin ja setvia mita ihmeellisimpia valheita.  Shocked Mutta edelleen, Pluto oppositio IC ja Kuu ja Saturnus tarkkana DC:lla, Jupiter yhtymassa ASC!

Eli muunmuassa tammoista voi sattua kun tulee suurristit kartalle tarkaksi samaan aikaan. Cheesy Tasta ei muuta kuin ylospain.  Grin 2funny Mutta ei voi muuta sanoa kuin etta viimeiset pari kk on ollut vaikeinta aikaa elamassani mita on ehka koskaan ollut! Mutta tasta todellakin opittu ihan kasittamattomasti. Kaikki mennyt uusiksi: terveys, ihmissuhteet, ulkonako, opiskelut, suhde veljeen, koti, talous....Kuten sanoin tuossa jo aiemmin monelle, etta ei tunnu mikaan enaa missaan, koska oikeasti, ei ole enaa mitaan mista ottaa. Cheesy
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012 18:03:38 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #226 : 29.02.2012 21:41:26 »

Mulla äskettäin . pluto kvinkunssi  askendentti  : ero ja muutto.
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012 21:43:05 kirjoittanut kosmonautti » tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Lizzy
Vieras
« Vastaus #227 : 01.03.2012 15:38:33 »

No huh huh Ebenia, voimia!
tallennettu
Mainad
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 89


Profiili
« Vastaus #228 : 12.03.2012 15:14:38 »


Ennustava astrologia on ihan vierasta minulle, mutta eilen tutkailin transiittilistaani ja huomasin meneillään olevan  pluto yhtymä  aurinko transiitin, se alkoi helmikuun lopussa ja päättyy toukokuun lopussa, ja aurinkoni on ensimmäisessä huoneessa. Onko tämä transiitti muuten aika nopea plutotransiitiksi, kun ymmärrsin että ne voivat kestää useamman vuodenkin? Mitä se tarkoittaa?

Tapahtunut tähän mennessä: lopetin toimimattoman suhteen miesystäväni kanssa (itsepetostelin jonkin aikaa, että suhde kehittyisi,vaikka tiesin, ettei mies sitä halua). Tieto, että pääsen muuttamaan uuteen asuntoon (haave uudesta kämpästä on ollut jopari vuotta). Päätin lopettaa alkoholinkäytön (sosiaaliset kuviot menevät sen myötä aika lailla uusiksi, ja minäkuva muovautuu parempaan päin). Etäisyydenpito pariin läheiseen ihmiseen, tuntuu etten voi olla heidän kanssa tekemisissä ennen kuin vihdoinkin löydän oman ääneni (sen löytämistä harjoittelen mm. tällä foorumilla Smiley).

Tämä kaikki tosiaan vajaasa kuukaudessa, elämäni harvoin on näin nopeatempoista. Olen yleensä luonteeltani sellainen, että luovun toimimattomasta vasta sitten, kun on aivan pakko, mutta viime aikoina luopuminen ja muutosten tekeminen on ollut helpompaa ja dynaamisempaa.

Oikeastaan voisi kiteyttää, että identiteettini on muuttumassa, en määrittele enää itseäni samojen asioiden kautta kuin aiemmin. Samaan aikaan teen sinnikkäästi aivan omin päin sitä, mistä nautin eniten sillä ajatuksella, että jonain päivänä ansaitsen siitä leipäni ja nyt minulla on ylellisyys vain harjoitella ilman paineita.

Tämä Emelian kirjoitus avasi asiaa kovasti http://emelia.suntuubi.com/?cat=15&lang=fi&id=43

Juuri tuo, että samaan aikaan kun luovutaan ja muututaan myös rakennetaan uutta nousi todella tärkeäksi ajatukseksi. Mielenkiintoista on nähdä mitä vielä tapahtuu vai pysyykö paino jo tehtyjen muutosten loppuunsaattamisesssa ja uusien tapojen hallitsemisessa.


tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #229 : 13.03.2012 18:11:10 »

 pluto  aspect_squ  pluto , ikäkausitransiitti, mutta todellakin minulla henkilökohtainen.
Tuossa yhtenä päivänä aattelin että kuolen kun ahisti niin pahasti. Vihasin kaikkea ja kaikkia. Ja monta päivää vielä sen jälkeen.
Just silloin oli ensimmäinen tarkka neliö.
Seuraava kesäkuun alussa ja vimppa hurjasti hehkutettuna päivänä 21.12.2012.
Vuosi vain ja se on ohi, ja minä, uudestisyntyneenä liihottelen ties missä!
Hyvä tästä vielä tulee, kunhan vain jaksaa odottaa  Grin
tallennettu
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #230 : 13.03.2012 23:48:41 »


Ennustava astrologia on ihan vierasta minulle, mutta eilen tutkailin transiittilistaani ja huomasin meneillään olevan  pluto yhtymä  aurinko transiitin, se alkoi helmikuun lopussa ja päättyy toukokuun lopussa, ja aurinkoni on ensimmäisessä huoneessa. Onko tämä transiitti muuten aika nopea plutotransiitiksi, kun ymmärrsin että ne voivat kestää useamman vuodenkin? Mitä se tarkoittaa?

Tapahtunut tähän mennessä: lopetin toimimattoman suhteen miesystäväni kanssa (itsepetostelin jonkin aikaa, että suhde kehittyisi,vaikka tiesin, ettei mies sitä halua). Tieto, että pääsen muuttamaan uuteen asuntoon (haave uudesta kämpästä on ollut jopari vuotta). Päätin lopettaa alkoholinkäytön (sosiaaliset kuviot menevät sen myötä aika lailla uusiksi, ja minäkuva muovautuu parempaan päin). Etäisyydenpito pariin läheiseen ihmiseen, tuntuu etten voi olla heidän kanssa tekemisissä ennen kuin vihdoinkin löydän oman ääneni (sen löytämistä harjoittelen mm. tällä foorumilla Smiley).

Tämä kaikki tosiaan vajaasa kuukaudessa, elämäni harvoin on näin nopeatempoista. Olen yleensä luonteeltani sellainen, että luovun toimimattomasta vasta sitten, kun on aivan pakko, mutta viime aikoina luopuminen ja muutosten tekeminen on ollut helpompaa ja dynaamisempaa.

Oikeastaan voisi kiteyttää, että identiteettini on muuttumassa, en määrittele enää itseäni samojen asioiden kautta kuin aiemmin. Samaan aikaan teen sinnikkäästi aivan omin päin sitä, mistä nautin eniten sillä ajatuksella, että jonain päivänä ansaitsen siitä leipäni ja nyt minulla on ylellisyys vain harjoitella ilman paineita.

Tämä Emelian kirjoitus avasi asiaa kovasti http://emelia.suntuubi.com/?cat=15&lang=fi&id=43

Juuri tuo, että samaan aikaan kun luovutaan ja muututaan myös rakennetaan uutta nousi todella tärkeäksi ajatukseksi. Mielenkiintoista on nähdä mitä vielä tapahtuu vai pysyykö paino jo tehtyjen muutosten loppuunsaattamisesssa ja uusien tapojen hallitsemisessa.


Mainad, voin yhtyä ajatuksiisi luopumisesta ja uudelleen rakentamisesta. Minulla on takana jo monta   aurinko aspect_con pluto trasiittia, yksi on meneillään ja ainakin yksi vielä tulossa. Syntymäkartan perusteella olen jonkinmoinen "plutoonikko" kun on paljon Pluto -aspekteja, joten ehkä sikäli plutooniset teemat on tuttuja. Olen tähön ketjuun aiemmin kirjoittanut että paljon on mennyt elämässä uusiksi  ( aurinko 7.huoneessa) ja rankkojakin aikoja on ollut, mutta kyllä tällä hetkellä vire on erittäin positiivinen. Tähän pluton transiittiin tuntuu erityisesti liittyvän oman itsen jalostuminen ja sisäisten voimien löytyminen, joten kylläkai tämä pitää katsoa suureksi elämän lahjaksi luulen, vaikka ei se aina sillä hetkellä siltä tunnu  Shocked
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
mimikrija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


all throttles open


Profiili WWW
« Vastaus #231 : 31.03.2012 16:47:21 »


Ennustava astrologia on ihan vierasta minulle, mutta eilen tutkailin transiittilistaani ja huomasin meneillään olevan  pluto yhtymä  aurinko transiitin, se alkoi helmikuun lopussa ja päättyy toukokuun lopussa, ja aurinkoni on ensimmäisessä huoneessa. Onko tämä transiitti muuten aika nopea plutotransiitiksi, kun ymmärrsin että ne voivat kestää useamman vuodenkin? Mitä se tarkoittaa?

Oikeastaan voisi kiteyttää, että identiteettini on muuttumassa, en määrittele enää itseäni samojen asioiden kautta kuin aiemmin. Samaan aikaan teen sinnikkäästi aivan omin päin sitä, mistä nautin eniten sillä ajatuksella, että jonain päivänä ansaitsen siitä leipäni ja nyt minulla on ylellisyys vain harjoitella ilman paineita.

Tämä Emelian kirjoitus avasi asiaa kovasti http://emelia.suntuubi.com/?cat=15&lang=fi&id=43

Juuri tuo, että samaan aikaan kun luovutaan ja muututaan myös rakennetaan uutta nousi todella tärkeäksi ajatukseksi. Mielenkiintoista on nähdä mitä vielä tapahtuu vai pysyykö paino jo tehtyjen muutosten loppuunsaattamisesssa ja uusien tapojen hallitsemisessa.

Pluto-transiitithan kestää itsessään joitakin kuukausia, sitten saattaa esim. mennä hetki ja Pluto alkaa perääntyä ja transiitti alkaa toisen kerran. Ja kolmannen kerran transiitti tapahtuu taas, kun Pluto lakkaa perääntymästä ja alkaa taas kulkea eteenpäin. Nää kaikki transiitit tapahtuu tyypillisesti muutaman vuoden sisään.

Mulla oli  pluto aspect_opp aurinko (mun aurinko on myös 1. huoneessa  aspect_con askendentti, heh) 2007-2009 aikana ja jouduin itse kans identiteettiasioita käsittelemään. Klassiseen plutomaiseen tapaan mun identiteetti hajosi palasiksi (psykoosi, lapsuuden traumoja tuli esille yms. rankkoja juttuja) ja transiitin jälkeen lähdin aika lailla puhtaalta pöydältä identiteettiä rakentamaan. Kaikkea hienoa on kyllä tullu tajuttua siitä kuka mä oon, mitä mä haluan jne. Ehkä hienoin asia on se, että vaikka se Pluton transiitti oli todella painajaismainen niin sitä ennen mä en edes osannut kuvitella mitä on esim. se onnellisuus ja iloisuus mitä mä transiitin jälkeen aloin tuntea.  smitten

Sota on ohi, mut taistelu jatkuu.

Tällä hetkellä mulla on meneillään  pluto aspect_squ kuu mut aina välillä Pluto hellittää otettaan hetkeksi.. Nyt oon saanut lepäillä ehkä kolmisen viikkoa, 3.4. alkaa seuraava rutistus. Mä odotin tätä transiittia kauhulla, ajattelin että mun suhteet äitiin ja läheisimpään naisystävään saattais kariutua tai kokea jonkinnäköisiä konflikteja mut musta on tuntunu et ehkä enemmän tää transiitti liittyy mun parisuhteeseen ja siihen mitä mä ajattelen parisuhteista yleisesti ottaen ( kuu vaaka, 5. huoneessa). Ja haluanko mä olla edes romanttisessa parisuhteessa joskus, mitä mulla on annettavaa jollekin ja mitä mä luulen jollain olevan annettavaa mulle ja onko se ees sen arvosta. Tämmösiä ajatuksia.

Uranus on neliöinyt mun aurinkoa tässä pari vuotta ja se itsessään on ollu kasvattava kokemus. Mulla on  mars kalat ja ehkä sen vaikutuksesta mulla on paljon haaveita ja projekteja mielessä mut en saa aikaiseksi toteuttaa niitä. Nyt uranus-energia on alkanu potkia persiille et hommiin siitä mut silti mä vaan oon jotenkin "odottanu oikeaa hetkeä". Etenkin tää parisuhde, joka on jo vuoden ollu hajoamassa käsiin, mutta nyt kun Pluton vaikutuksen lähestyessä mä alan pikkuhiljaa tajuta et jotain tarttis nyt tehdä asialle ja mä oon todennäköisesti se, joka sille jotain tekee. Meidän suhteen alkuaikoina mä olin hirveen alistuvainen ja myötäilin mun miestä kaikessa, lähes marttyyrimaiseen tapaan mut sitten mun todellinen luonto alkoi pikkuhiljaa kuoriutua. Mun luonteelle on ollu tyypillistä aina et myötäilen, oon kohtelias ja huomaavainen ja näin, mut asiat on muuttunu TODELLA paljon  pluto aspect_opp aurinko sekä  uranus aspect_squ aurinko &  askendentti transiittien myötä. Oon edelleenkin sitä mieltä et täytyy olla kohtelias ja huomaavainen mut rajansa kaikella. Ei aina tarvi jättää omia tarpeita huomioimatta tms.

Hauskana nippelitietona mainitaan vielä, et Silent Hill -pelit alkoivat kiinnostaa mua akuutisti viimeisimmän Pluto-transiitin ollessaan huipussaan Cheesy Pakkohan sitä Plutoa on jotenkin tutkia ja mulle yllättävänä "terapiana" on olleet videopelit (en siis aikaisemmin oo näin paljon pelannut, ehkä se halu uppoutua niihin maailmoihin on myös tätä Pluton vaikutusta).

Meni ehkä ylianalysoimiseksi, mut menköön.

Voimia kaikille Pluton kanssa työskenteleville  smitten Pohjalta me sitten noustaan korkeammalle ku koskaan! Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #232 : 31.03.2012 18:49:20 »

Jännään suurella innolla jahka Pluto alkaa jälleen peruuttamaan, jotta sekstiili Auringolle tarkkenisi jälleen. On meinaan ollut tosi yleishyödyllinen transiitti, palaset sen kun loksahtelevat iloisesti paikoilleen jos äkkää hyvän tilaisuuden koittaneen. crazy2
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #233 : 31.03.2012 20:46:08 »

Mun luonteelle on ollu tyypillistä aina et myötäilen, oon kohtelias ja huomaavainen ja näin, mut asiat on muuttunu TODELLA paljon  pluto aspect_opp aurinko sekä  uranus aspect_squ aurinko &  askendentti transiittien myötä. Oon edelleenkin sitä mieltä et täytyy olla kohtelias ja huomaavainen mut rajansa kaikella. Ei aina tarvi jättää omia tarpeita huomioimatta tms.

Näinpä.

Ensin meni  pluto aspect_squ kuu, sen jälkeen pluto aspect_con aurinko ja sitten alkoi  uranus aspect_opp kuu ja  aspect_squ aurinko. Paljon kulisseja on tullut rytisemällä alas, mutta ilman näitä kokemuksia en olisi minä. Ja nyt on niin paljon helpompi hengittää. Kamalasti minäkin pelkäsin etukäteen ja prosessin aikanakin odotin, että jotain aivan kamalaa ja pahaa tapahtuu, mutta ei se niin mennytkään. Turhaa poistui, uutta tuli tilalle ja tuhkasta nousi uusi eheämpi minä.

Jonkun vuoden päästä alkaa  pluto aspect_con merkurius ja  pluto aspect_sex saturnus, täytyypä etsiä kokemuksia vastaavista transiiteista.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #234 : 07.08.2012 21:08:53 »

En mä jaksanutkaan lukea koko ketjua läpi, en edes puoleen väliin.  :Smiley

Mitäs mieltä te olette tämmösestä asiasta.  pluto on nyt sahannut mun ascendentillä jonkin aikaa.  Nythän  pluto peruuttelee, ja on tällä hetkellä alle asteen päässä mun nousuakselista, siinä 1. huoneen puolella.  Lasketaanko tämäkin ohitukseksi, vaikka ei ihan akselille asti ylläkään?  Tarkkaan ottaen jää 27:n kaariminuutin päähän, kunnes lähtee jälleen etenemään.  Tämän pitäisi nyt olla se vihoviimeinen ohitus, mikäli tämä lasketaan ohitukseksi.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #235 : 07.08.2012 21:21:38 »

Anne Massey sanoi aikoinaan yhellä luennolla, että kun transiitti on asteen yli tarkasta kontaktista, niin se näyttää mitä teki.
Olettaisin, että sinullakin on jo mielikuva ja tuntuma miten tuo  pluto on vaikka asenteita ja olemustasi kuin myös kanssakäymistäsi  aspect_opp DC muokannut?
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #236 : 07.08.2012 23:07:16 »

Juu, on, on, mutta jossain myös on sanottu, että se viimeinen ohitus on se vihoviimeinen pläjäys.  Että jos ei mitään oo siihen mennessä oppinut, niin viimeisessä ohituksessa viimeistään.  Ja tuntuu siltä, että jotain vielä vois olla tulossakin.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #237 : 07.08.2012 23:14:12 »

aha
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #238 : 07.11.2012 17:28:52 »

Talossa home- ym. vaurioita, joita sitten rempataan ja käsitellään oikeudessa, toisen vanhemman pahalaatuinen syöpä paljastui pari viikkoa sitten ja  pluto aspect_con kuu -transiitti aktivoituu vasta ensi viikolla virallisesti.
Mulla oikeasti on marraskuun lopussa tr pluto ja tr mars kimpassa mun Kuun päällä, joka on aika paha, koska mulla on syntymäkartassa Pluton ja Marsin tekemä neliö kuulle. Näin ollen voisi kuvitella, että jotain noiden aspektien teemoista nousee silloin esiin... buck2

Jättekiva.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #239 : 07.11.2012 19:04:41 »

Muuten... vaikka useimmiten transiittien kohdalla sanotaankin että niillä on 3-5 ohitusta, ei näiden hitaiden kohdalla kyllä voida sanoa että niiden vaikutus lakkaisi "viimeisen ohituksen" jälkeen - erityisesti Pluton kohdalla transiiteissa tuo vaikutus saattaa kestää vielä vuosia jälkeen päin, sen verran hidas se on peruutuksineen liikkeissään ...  uglystupid2
tallennettu

Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26
  Tulostusversio  
 
Siirry: