Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kuolema unessa  (Luettu 27389 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #15 : 12.07.2013 12:25:41 »

Muistan kuinka siinä mun unessa näillä eri elementeillä oli tietynlainen suhde toisiinsa. Eli joku tarvitsi toista ollakseen olemassa, ja toisella taas oli voima tuhota toinen. Unessa siis elementit olivat: maa, ilma, vesi ja tuli + sitten se jokin, joka kaikki tarvitsivat ja joka oli riittävän voimakas tuhoamaan kaikki muut. Tuon Corvuksen laittaman linkin kävin katsomassa, ja sieltä löytyi jotain "tuttua". Elementit ovat eri nimisiä, mutta juuri tämä sama idea näytti olevan.

Metalli ravitsee vettä, maa rajoittaa sitä, se rajoittaa tulta ja ravitsee puuta.

Vesi ravitsee puuta, metalli rajoittaa sitä, se rajoittaa maata ja ravitsee tulta.

Puu ravitsee tulta, vesi rajoittaa sitä, se rajoittaa metallia ja ravitsee maata.

Tuli ravitsee maata, puu rajoittaa sitä, se rajoittaa vettä ja ravitsee metallia.

Maa ravitsee metallia, tuli rajoittaa sitä, se rajoittaa puuta ja ravitsee vettä.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #16 : 18.07.2013 14:15:56 »

Muistan kuinka siinä mun unessa näillä eri elementeillä oli tietynlainen suhde toisiinsa. Eli joku tarvitsi toista ollakseen olemassa, ja toisella taas oli voima tuhota toinen. Unessa siis elementit olivat: maa, ilma, vesi ja tuli + sitten se jokin, joka kaikki tarvitsivat ja joka oli riittävän voimakas tuhoamaan kaikki muut. Tuon Corvuksen laittaman linkin kävin katsomassa, ja sieltä löytyi jotain "tuttua". Elementit ovat eri nimisiä, mutta juuri tämä sama idea näytti olevan.

Metalli ravitsee vettä, maa rajoittaa sitä, se rajoittaa tulta ja ravitsee puuta.

Vesi ravitsee puuta, metalli rajoittaa sitä, se rajoittaa maata ja ravitsee tulta.

Puu ravitsee tulta, vesi rajoittaa sitä, se rajoittaa metallia ja ravitsee maata.

Tuli ravitsee maata, puu rajoittaa sitä, se rajoittaa vettä ja ravitsee metallia.

Maa ravitsee metallia, tuli rajoittaa sitä, se rajoittaa puuta ja ravitsee vettä.


Nämähän ovat suoraa lainausta Kiinalaisen Astrologian opuksista.

Kyseinen astrologia parustuu viidelle elementille, jotka tuossa yllä kerrotaan.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #17 : 19.07.2013 21:46:51 »

Muistan kuinka siinä mun unessa näillä eri elementeillä oli tietynlainen suhde toisiinsa. Eli joku tarvitsi toista ollakseen olemassa, ja toisella taas oli voima tuhota toinen. Unessa siis elementit olivat: maa, ilma, vesi ja tuli + sitten se jokin, joka kaikki tarvitsivat ja joka oli riittävän voimakas tuhoamaan kaikki muut. Tuon Corvuksen laittaman linkin kävin katsomassa, ja sieltä löytyi jotain "tuttua". Elementit ovat eri nimisiä, mutta juuri tämä sama idea näytti olevan.

Metalli ravitsee vettä, maa rajoittaa sitä, se rajoittaa tulta ja ravitsee puuta.

Vesi ravitsee puuta, metalli rajoittaa sitä, se rajoittaa maata ja ravitsee tulta.

Puu ravitsee tulta, vesi rajoittaa sitä, se rajoittaa metallia ja ravitsee maata.

Tuli ravitsee maata, puu rajoittaa sitä, se rajoittaa vettä ja ravitsee metallia.

Maa ravitsee metallia, tuli rajoittaa sitä, se rajoittaa puuta ja ravitsee vettä.


Nämähän ovat suoraa lainausta Kiinalaisen Astrologian opuksista.

Kyseinen astrologia parustuu viidelle elementille, jotka tuossa yllä kerrotaan.

Juu, näin on. Suoraan sieltä Corvuksen laittamasta linkistä kopioin.
Mä olen yrittänyt pähkäillä, että miten tämän saman ajatuksen saa toteutettua näillä meidän elementeillä, mutta en pääse puusta pitkään. Siinä unessani se kuitenkin tuntui loogiselta.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #18 : 22.07.2013 13:57:40 »

Länsimainen astrologia perustuu hiukan toisenlaisille arvopohjille ja perinteille, kuin kiinalainen. Itse olen miettinyt usein, että länsimaisen ongelma on se, että tähtitaivas kuvioineen on tasapäistetty, kuin meidän koululaitos.
(Tähtimerkkien prosentuaalinen alue taivaalla ei ole tasan 12.lle jaollinen, eikä kaikki oppilaat kouluissa ole samanlaista maaperää opetukselle.)
Muunmuassa Käärmeenkantaja on länsimaisessa astrologiassa jätetty kokonaan pois tulkinnoista ja sitä/ sen merkitystä / vaikutuksia kokonaisuuksiin  kyllä tahtoisin pohtia. Myöskin tuo 13.sta erikokoisen tähdistön supistaminen 12.een samansuuruiseen ja siitä johdettuna, että samansuuruiset olisivat yhtä vahvoja painoarvoltaan ei istu ajatteluuni.
Kiinalaisessa a.ssa on moninkertainen 12. luvun potenssiin nostettu merkitysten vaikutus, eli eri sävyisyyttä saadaan siten lisättyä ja vastaamaan paremmin ihmisten erilaisuutta sekä reagointitavat paremmin varioitua esille.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013 19:04:22 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
AnnaAleksandra
Vieras
« Vastaus #19 : 27.08.2013 17:40:05 »

Kun kuolet unessa se tarkoittaa  sisäisiä muutoksia, uudistumista, itsensä löytymistä ja positiivista kehitystä joka on tapahtumassa elämässäsi. Kuolemasi unessa voi viitata siihen että sinusta on tulossa henkisempi ja valaistuneenpi. Suuret muutokset ovat tulossa luoksesi, ei välttämättä sellaiset jotka näkyvät yleisesti elämässäsi vaan henkiset muutokset.Kuoleminen unessa ei tarkoita fyysistä kuolemaa (ellei kyseessä ole ennenuni mikä on harvinaista) mutta se voi tarkoittaa jonkin asian kuolemista/päättymistä. Se voi myös kertoa jostain tärkeästä valinnasta jonka tekemistä epäröit. Olet aloittamassa uuden seikkailun elämässäsi.

Mutta unet jossa kuolet voivat ilmaista negatiiviselta puoleltaan myös epäterveellisiä ihmissuhteita ja elämäntapoja. Voit tuntea olosi tukahdetuksi jonkin ihmisen takia valve-elämässäsi. Tai sitten mietit alitajunnassasi jotakin läheistä henkilöäsi joka on sairas tai kuolemaisillaa. Yrität epätoivoisesti paeta valve-elämäsi tapahtumia.


Kuten voi huomata, unennäkijän kuolemiselle on  paljon merkityksiä, riippuen muista unen tapahtumista ja ympäristöistä  Smiley
tallennettu
Lorenilver
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #20 : 06.09.2013 19:38:36 »

Minä liikun unessa  joko  hevosen tai kauniin haltiamasen naisen muodossa tai  näkemättä fyysiseti itseäni  eli henkenä, katselen asioita ja käyn paikossa  ja näen uusia  ihmisiä jotka myöhemmin tapaan yms.

Näin kuolemanraja unta taas  eräänä p. tänä keväänä korkeassa  kuumeeessa.
Teema  on ylleensä  aina  samanlainen. Näen paikan joka kylpee valossa mutta mua ei päästetä  sinne. Viimeksi kiipesin  haltiamuodossani kallioiten päälle (Vähän  selliselle tasaiselle reunalleko  kuin australiassa  on se  iso punainen tasainen kallio.) jonka keskellä oli laakso joka näkyy  sellaisena louhinmontun reunan tyypisenä yllätyksenä paikassa jossa sitä  ei muuten kuuluisi olla, joka kylpi kirkaan vaaleansinisessä valossa (lue äärettoman puhdas valo) niin ette  sinne ei voi  nähdä mutta se valo kutsuu lohdulisesti kohti.

Pääsin tasanteelle ja yllätys yllätys henkiopaani zadgiel  (mustanvioletti yksisarvinen ) ja  joku random lohikäärme  esti mua etenemästä ihan sillä  niiden mahtavalla energialla mitä  niistä huokuu. Ja jäin siinä unsessa  siihen tasanteelle odottamaan lupaa ystäviltä.
(valo efeti on seurannu  siitä hetkestä lähtien  ko  nuorempana pyörryn sähkölangan päälle ko,  hoidin elukoita maalla ja mursin samalla jalkani ja silloin minua enmmäisen kerran  halutti mennä  valoa kohden)
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #21 : 11.12.2013 20:59:33 »

Kerran olen kuollut unessani. Siitä on jo aikaa ja vähän nyt harmittaa, etten muista siitä tarinasta oikein mitään. Olisikohan siinä ollut joku tulivuorenpurkaus tai vastaava. Jouduin Terminaattori-elokuva tyyliin sitten jossain vaiheessa hohtavan oranssin magman sisään. Ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin antautua. Koitin kuitenkin säilyttää tietoisuuden. Magma ei polttanut tai satuttanut minua. Lopuksi en nähnyt mitään, mutta ei ollut muuta kuin hohtavan oranssi väri. Jotenkin se tuntui myös kihelmöivältä. Sen jälkeen heräsin. Kyllä tuo kokemus on vieläkin vahvana mielessä ja on varmasti auttanut minua kehittymään.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #22 : 13.12.2013 02:22:59 »

Minä oon kuollut unessa siihen, että iso tornado imi mut sisään ja syöksi mut ilmaan korkealle muun lentävän rojun seassa ja silmissä vaan sumeni lopulta. harvoin muistan edes uniani, mutta tuon on jäänyt iäksi mieleen...
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #23 : 13.12.2013 15:38:44 »

Oma kuolema tarkoittaa suurta muutosta elämäntyylissäsi. Onko transitoivana Saturnus Saturnuksella tms terve rajoite?
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #24 : 13.06.2014 06:50:11 »

Mää kuolin toissayönä. En muista tarkalleen, mutta hyvin tarkkaan vaihe vaiheelta se mentiin läåi ja kerrottiin miksi mikäkin vaihe on ollut, mikä kuolemaani on johtanut ja miksi on kuoltava...tärkeä..se oli hyvin tärkeää ja raskastakin, mutta ennekaikkea juuri...vanha kuoli ja haudattiin, nyt alkaa uusi...ja het eilen se uusi alkoi ihan konkreettisestikin hahmottua...hyvin selkeänä...on se jo OLLUT pitkään, mutta nyt se tuli ikään kuin verhon takaa käsin koksketeltavaksi Smiley Muutenkin olen ollut muutosprosessissa tässä monella tasolla, että sopii hyvin kaikkeen tämä kuoleminen nyt Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #25 : 18.06.2014 18:58:10 »

Mää kuolin toissayönä. En muista tarkalleen, mutta hyvin tarkkaan vaihe vaiheelta se mentiin läåi ja kerrottiin miksi mikäkin vaihe on ollut, mikä kuolemaani on johtanut ja miksi on kuoltava...tärkeä..se oli hyvin tärkeää ja raskastakin, mutta ennekaikkea juuri...vanha kuoli ja haudattiin, nyt alkaa uusi...ja het eilen se uusi alkoi ihan konkreettisestikin hahmottua...hyvin selkeänä...on se jo OLLUT pitkään, mutta nyt se tuli ikään kuin verhon takaa käsin koksketeltavaksi Smiley Muutenkin olen ollut muutosprosessissa tässä monella tasolla, että sopii hyvin kaikkeen tämä kuoleminen nyt Smiley


Onnea vaaaan kovin ja punainen tupa sekä perunamaa päälle!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: