Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kuolema unessa  (Luettu 27387 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 18.05.2013 21:35:40 »

Oletteko koskaan itse kuolleet unessa? Onko tapa aina sama, vai vaihteleeko? Mitä se merkitsee, kun kuolee itse unessa? Miltä se teistä on tuntunut?

Itse opin "määräämään" uniani joskus murrosikäisenä. Eli pystyn vaikuttamaan unen tapahtumiin, ja muuttamaan epämieluisan unen mukavaksi. Viime vuosina olen kuitenkin jostain syystä "katsonut unet loppuun", myös ne unet, joissa itse kuolen. Olen kuollut mm. hirmumyrskyssä, ja minut on myös ammuttu kuoliaaksi. Tsunamiunessa olin jossain korkeassa sairaalarakennuksessa, ja kun tajusin kuoleman tulevan, päässäni soivat sanat "maa, vesi, ilma, tuli..". En tiedä miksi.
Unessa, jossa minut ammuttiin, asuin jo nykyisessä kodissani (silloin ei vielä oltu edes tonttia ostettu), ja minut ampui ulkomaalainen mies, kotini takapihalla kiven vieressä (se kivi on oikeasti siellä, vaikken silloin sitä vielä edes tiennyt). Silloin muistan kuoleman tuntuneen vain tyhjältä ja mustalta. Pystyin ajattelemaan, mutta en ollut mitään, enkä nähnyt mitään. Oli vain pelkät tunteet ja ajatukset, ja tyhjyys.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Tulilohikaarme
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #1 : 21.05.2013 06:27:38 »

Minä olen kuollut unessani vuosia sitten. Tuo uni oli hyvin lohdullinen ja vei kuolemanpelon elämästäni miltei kokonaan.
Unessa minua ammuttiin, mutta en tuntenut kipua. Vedin henkeä sisään ja ilma ei pysähtynytkään keuhkoihin vaan meni läpi koko kehoni. Samalla minä irtaannuin ruumiistani, kohosin katon rajaan ja katsoin ruumistani, tajusin että se on niin pahoin vammautunut, että minun on jätettävä se. En tuntenut mitään pahaa enkä kuullut tulitaistelun ääniä vaikka paikalla edelleen ammuskeltiin. Minut valtasi syvä rauha ja tavoitan sen rauhan vielä vuosienkin jälkeen jos kuolemanpelko meinaa nostaa päätään.
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #2 : 22.05.2013 09:34:19 »

Minä olen kuollut unessani vuosia sitten. Tuo uni oli hyvin lohdullinen ja vei kuolemanpelon elämästäni miltei kokonaan.
Unessa minua ammuttiin, mutta en tuntenut kipua. Vedin henkeä sisään ja ilma ei pysähtynytkään keuhkoihin vaan meni läpi koko kehoni. Samalla minä irtaannuin ruumiistani, kohosin katon rajaan ja katsoin ruumistani, tajusin että se on niin pahoin vammautunut, että minun on jätettävä se. En tuntenut mitään pahaa enkä kuullut tulitaistelun ääniä vaikka paikalla edelleen ammuskeltiin. Minut valtasi syvä rauha ja tavoitan sen rauhan vielä vuosienkin jälkeen jos kuolemanpelko meinaa nostaa päätään.

Kuulostaa hienolta!
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #3 : 22.05.2013 21:29:22 »

teidän kuolemaunet kuullostaa paljon hienommalta kuin omani.. mä kuolen unissani todella usein.. lähinnä tulen ammutuksi tai putoan jostain joskus käynyt sekä että.. Cheesy aina kun kuolen, herään unesta.. en ole kokenut näitä kuolemia ahdistavina, mutta lähinnä kaikki tapahtuma unia ennen yleensä ahdistaa.. sitä en sitten osaa sanoa mitä nuo kuolemat tarkoittavat.. ehkä joku viisaampi osaa vastata tähän.. Smiley
tallennettu

..just go with the flow..
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #4 : 23.05.2013 11:58:09 »

Oletteko koskaan itse kuolleet unessa? Onko tapa aina sama, vai vaihteleeko? Mitä se merkitsee, kun kuolee itse unessa? Miltä se teistä on tuntunut?

Itse opin "määräämään" uniani joskus murrosikäisenä. Eli pystyn vaikuttamaan unen tapahtumiin, ja muuttamaan epämieluisan unen mukavaksi. Viime vuosina olen kuitenkin jostain syystä "katsonut unet loppuun", myös ne unet, joissa itse kuolen. Olen kuollut mm. hirmumyrskyssä, ja minut on myös ammuttu kuoliaaksi. Tsunamiunessa olin jossain korkeassa sairaalarakennuksessa, ja kun tajusin kuoleman tulevan, päässäni soivat sanat "maa, vesi, ilma, tuli..". En tiedä miksi.
Unessa, jossa minut ammuttiin, asuin jo nykyisessä kodissani (silloin ei vielä oltu edes tonttia ostettu), ja minut ampui ulkomaalainen mies, kotini takapihalla kiven vieressä (se kivi on oikeasti siellä, vaikken silloin sitä vielä edes tiennyt). Silloin muistan kuoleman tuntuneen vain tyhjältä ja mustalta. Pystyin ajattelemaan, mutta en ollut mitään, enkä nähnyt mitään. Oli vain pelkät tunteet ja ajatukset, ja tyhjyys.

Unien kuolemat edustavat numerologisesti joko lukua 12 tai lukua 13.
12 = pieni kuolema, eli tyhjyys, mustuus - 13 luo uutta, vapauttaa vanhasta elämänvaiheesta uuteen. Uusi on jo odottamassa, kuten rautahammas irtoavan maitohampaan alla. Murrokset = kriisit kuuluvat elämään. On hyvä sallia ne, jotta itsekukin kohdallaan kasvaisi - edes yhden unessa kuoleman verran elämänsä aikana.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2013 14:32:58 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #5 : 24.05.2013 22:15:32 »

no mutta nyt oli jännä juttu.. johtuneeko tästä ketjusta, vai mikä, mutta viimeyön unessa kun kuolin.. kaatui raskasta tavaraa päälle ja jäin puristuksiin.. luulin, että herään niinkuin ennenkin, mutta ei.. "heräsin" siinä unessa vähän matkan päästä ruumiistani ja olin kuollut, mutta jäin "kummittelemaan" maanpinnalle..   Huh
tallennettu

..just go with the flow..
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #6 : 25.05.2013 14:33:52 »

no mutta nyt oli jännä juttu.. johtuneeko tästä ketjusta, vai mikä, mutta viimeyön unessa kun kuolin.. kaatui raskasta tavaraa päälle ja jäin puristuksiin.. luulin, että herään niinkuin ennenkin, mutta ei.. "heräsin" siinä unessa vähän matkan päästä ruumiistani ja olin kuollut, mutta jäin "kummittelemaan" maanpinnalle..   Huh

Taidat pohtia jotain muutettavaa käytöksessäsi, kun unessa jäät katselemaan itseäsi ulkopuolelta.
Hyvä merkki. Kasvua pukkaa.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #7 : 11.06.2013 18:51:39 »

Nyt on ihan pakko palata tähän aiheeseen.

Aloin tutkimaan omaa syntymäkarttaani (astrologia on minulle aivan uutta, joten aakkosista lähdin liikenteeseen), ja törmäsin näihin elementteihin (maa, vesi, ilma, tuli), joita tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin unessa hokeneeni, ja muistin jotain... Siinä unessa sain juuri kuoleman lähestyessä tiedon, että on viideskin elementti, ja oli tärkeää, että muistan sen. Herättyäni kyllä muistin, että niitä oli viisi, mutta en millään saanut päähäni, että mikä se viides oli. Nyt asia oli jo unohtunut, kunnes jostain kumman syystä tämän syntymäkarttani tutkimisen hetkellä sen yht'äkkiä muistin.
Pakko oli käydä googlettamassa, että onko niitä oikeasti viisi, ja löytyihän sieltä se viideskin. Tämä ei varmaan tule teille mitenkään uutena tietona, mutta minulle on iso juttu, että unessa saan tietää jostain sellaisesta, jonka olemassaolosta minulla ei ihan oikeasti ole ollut mitään käsitystä! Nyt minua vain mietityttää se, että miksi minun oli/on tärkeää tietää sen viidennen elementin olemassaolosta? Jokin merkitys sillä täytyy olla, kun niin selvästi nyt muistan, että se oli tärkeää painaa mieleen!
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #8 : 13.06.2013 12:41:55 »

Nyt on ihan pakko palata tähän aiheeseen.

Aloin tutkimaan omaa syntymäkarttaani (astrologia on minulle aivan uutta, joten aakkosista lähdin liikenteeseen), ja törmäsin näihin elementteihin (maa, vesi, ilma, tuli), joita tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin unessa hokeneeni, ja muistin jotain... Siinä unessa sain juuri kuoleman lähestyessä tiedon, että on viideskin elementti, ja oli tärkeää, että muistan sen. Herättyäni kyllä muistin, että niitä oli viisi, mutta en millään saanut päähäni, että mikä se viides oli. Nyt asia oli jo unohtunut, kunnes jostain kumman syystä tämän syntymäkarttani tutkimisen hetkellä sen yht'äkkiä muistin.
Pakko oli käydä googlettamassa, että onko niitä oikeasti viisi, ja löytyihän sieltä se viideskin. Tämä ei varmaan tule teille mitenkään uutena tietona, mutta minulle on iso juttu, että unessa saan tietää jostain sellaisesta, jonka olemassaolosta minulla ei ihan oikeasti ole ollut mitään käsitystä! Nyt minua vain mietityttää se, että miksi minun oli/on tärkeää tietää sen viidennen elementin olemassaolosta? Jokin merkitys sillä täytyy olla, kun niin selvästi nyt muistan, että se oli tärkeää painaa mieleen!

Nyt jäi epäselväksi, mikä tuo unessa ilmoitettu viides elementti on. Selventäisi kummasti unen tulkintaa, mikäli odotat, että tämä sinulle tulkitaan.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013 14:37:41 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #9 : 13.06.2013 12:47:39 »

no mutta nyt oli jännä juttu.. johtuneeko tästä ketjusta, vai mikä, mutta viimeyön unessa kun kuolin.. kaatui raskasta tavaraa päälle ja jäin puristuksiin.. luulin, että herään niinkuin ennenkin, mutta ei.. "heräsin" siinä unessa vähän matkan päästä ruumiistani ja olin kuollut, mutta jäin "kummittelemaan" maanpinnalle..   Huh

Pääset siis irti elämäsi paineista vasta, kun olet pakahtua paineitten alla. Havahdut huomioimaan omaa sidonnaisuuttasi asioihin, jotka eivät voimista minuuttasi - päinvastoin imevät sinut tyhjiin...
Tämä uni 'tappoi' sinusta sen vanhain tapojen tottumuskertymän, joka on estänyt sinua uudistumasta.

Usein ihmiset eivät tiedosta, että voimia menetetään myös, kun painolastia on liikaa. Vähän kuin lähtisi maailmanympärys-matkalle, mutta ottaisi kodin mukaan - kun siellä on kuitenkin niiiin turvallista ja onhan siellä kaikki mitä tarvitsen.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #10 : 13.06.2013 14:36:54 »



Nyt jäi epäselväksi, mikä tuo unessa ilmoitettu viides elementti on. Selventäisi kummasti unen tlkintaa, mikäli odotat, että tämä sinulle tulkitaan.

Mä muistan siitä unesta vaan sen, että se viides elementti oli sellainen, joka oli kaikkien muiden elementtien yläpuolella. Se oli niitä kaikkia muita vahvempi. Unessa kerrottiin myös se viidennen elementin nimi, mutta sitä en muista.
Googlettamalla löysin eri lähteistä tietoa, että eetteriä on pidetty joskus viidentenä elementtinä, ja joissakin piireissä henki on se viides elementti.
Mä jotenkin kuvittelin, että tällä sivustolla kaikki olisivat tietoisia viidennen elementin olemassaolosta, mutta ilmeisesti näin ei olekaan?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #11 : 18.06.2013 14:36:15 »



Nyt jäi epäselväksi, mikä tuo unessa ilmoitettu viides elementti on. Selventäisi kummasti unen tlkintaa, mikäli odotat, että tämä sinulle tulkitaan.

Mä muistan siitä unesta vaan sen, että se viides elementti oli sellainen, joka oli kaikkien muiden elementtien yläpuolella. Se oli niitä kaikkia muita vahvempi. Unessa kerrottiin myös se viidennen elementin nimi, mutta sitä en muista.
Googlettamalla löysin eri lähteistä tietoa, että eetteriä on pidetty joskus viidentenä elementtinä, ja joissakin piireissä henki on se viides elementti.
Mä jotenkin kuvittelin, että tällä sivustolla kaikki olisivat tietoisia viidennen elementin olemassaolosta, mutta ilmeisesti näin ei olekaan?

Painetaan vaan jalat saveen polvia myöten, eli eletään todellisuudessa. Ei kannata olettaa sitä eikä tätä. Tosielämä on antoisampaa, vaikka joskus kirveleekin.  Cheesy

Kiinnostava tuo 5.nnen elementin olemassolo. Uskon, että sinua tässä asiassa vielä valaistaan lisää ja sitten kerrot meille, jotka olemme vielä tietämättömiä. Useinhan ihminen uumoilee, kun tuntuu, ettei maailmankuva olekaan kovasti valmis ja kas, kohta jostain pukkaa uutta tietoa, kuten nyt sinun kauttasi.

Kiitos siitä! Jään kuulolle.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013 14:38:28 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #12 : 19.06.2013 10:21:34 »

Juu, ei pitäis vissiin olettaa niin paljon aina.

Mä informeeraan kyllä, jos mua tässä asiassa valaistaan vielä lisää.

Omaa tyhmyyttä, kun ei kirjoita asioita muistiin. Yhdet lottonumerotkin on menneet ohi sen takia, että olin ihan varma, että kyllä mä ne aamulla vielä muistan. Joo, muistin kolme...
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #13 : 20.06.2013 13:56:44 »

Juu, ei pitäis vissiin olettaa niin paljon aina.

Mä informeeraan kyllä, jos mua tässä asiassa valaistaan vielä lisää.

Omaa tyhmyyttä, kun ei kirjoita asioita muistiin. Yhdet lottonumerotkin on menneet ohi sen takia, että olin ihan varma, että kyllä mä ne aamulla vielä muistan. Joo, muistin kolme...


Virheistään oppii kukin kaikkein eniten, mikäli suostuu myöntämään ne itselleen.
Älä hyvä ihminen sure, sinähän viisastat meitä muitakin tällä asialla.

Hyvää Juhannusta! Nautitaan elämästä. Lakkaa suremasta. Suru imee voimia enemmän kuin ilo tuottaa. Vaikka suru itkettääkin ja näin ravitsee maaperää, pitkä suru syö liikaa myös itsearvostuksesta, eikä se ole hyväksi.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Corvus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #14 : 12.07.2013 01:55:32 »

Kiinalaisessa astrologiassa on viisi elementtiä ja ne on esillä muutenkin arjessa.

Lukekaa vaiks tää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Viisi_elementti%C3%A4

 coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: