Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaudu vastenmielisistä elementeistä  (Luettu 15174 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Valo
Vieras
« : 05.05.2006 17:25:47 »

Tämän kanavoinnin ydin on aika puhutteleva kaikille meille "toisten" vuoksi murehtiville kun Luojamme on keksinyt tuoda toisten teoissa meidät egoinemme esiin :Smiley Kanavoija antoi luvan tekstin välittämiseen, auttakoon sen sisältö mahdollisimman monia! angel

Rakas lapseni. Kuinka monta kertaa päivässä kohtaat tilanteen, jossa mielessäsi kiroat veljesi tai siskosi? Kuinka monta kertaa syytät heitä niistä asioista joita koet joutuvasi tekemään? Kuinka monta kertaa päivässä siivoat toisten sotkuja, teet toisten töitä tai kohtaat ongelmia toisten tekemien tekojen takia? Haluaisitko vapautua tästä taakasta?

Ratkaisu ongelmaasi on hyvin yksinkertainen. Älä taistele vastaan. Jos veljesi jättää sotkunsa siivoamatta. Siivoa hänen sotkunsa. Älä sadattele mielessäsi, että nyt näytän miten asiat pitäisi tehdä, äläkä tee itsestäsi marttyyriä joka uhrautuu ja kantaa taakan toisten puolesta. Siivoa, mutta siivoa Rakkaudella. Löydä Rakkaus juuri siitä mitä teet. Tule siivoamisen mestariksi. Rakastu siivoamisen työhön. Rakkaus on kaikkialla. Rakkaus on myös kaikissa niissä asioissa joita luulet inhoavasi. Rakkaus on todellakin kaikkialla ja sinä voit löytää Rakkauden jos päätät niin. Kun teet sitä mitä rakastat, et ui enää vastavirtaan. Et enää kahlehdi itseäsi niihin ongelmiin pelkäämällä, että taasko minun täytyy tai en jaksa enää. Vapauta itsesi rakastamalla kaikkea sitä mitä teet. Kun siivoat siskosi sotkuja niin älä mieti siskoasi. Keskity vain siihen mitä teet. Kuinka voit tehdä sen paremmin. Kuinka voit tehdä sen taitavammin. Kuinka voit tehdä sen hitaammin ja nautinnollisemmin. Silloin tekemäsi työ alkaa laulaa ikuisuuden laulua kanssasi. Silloin maailmankaikkeus avautuu sinulle rakkautesi loistaessa ja säteillessä.

Ajattelet, että jos alan siivoamaan muiden sotkuja, niin joudun tekemään sitä koko lopun elämäni. Se ei ole totta. Olet nyt tilanteessa, jossa joudut tekemään sitä lopun elämäsi, ellet muuta toimintatapaasi. Tarkastele sitä miten olet toiminut tähän asti ja millaisia tuloksia olet saanut. Oletko päässyt irti näistä ongelmista vai ovatko ne ilmaantuneet jälleen eteesi uudessa muodossaan. Kaikki mitä haluat työntää pois tulee luoksesi, koska työnnät sitä itsellesi. Olet kaikki mitä on. Kaikki mitä ajatuksissasi annat muille, annat itsellesi. Sillä sinä olet kaikki. Tee se muille mitä haluat itsellesi. Anna pois se mitä haluat saada muilta, mutta tee kaikki tämä oikein. Tee se Rakkaudella. Tee se luottamuksella ja ilman epäluuloja. Sillä se mihin uskot, tulee luoksesi. Kohtaa uskomuksesi ja haasta itsesi kokeilemaan. Valitse jokin asia elämässäsi jonka haluat muuttaa. Aloita sellaisesta asiasta jonka voit suorittaa tekemällä, esimerkiksi siivoamalla. Ala siivota toisten sotkuja. Älä kerro siivonneesi heidän puolestaan tai koska he eivät siivonneet. Jos kerrot jotain, niin kerro, että siivosit koska halusit siivota. Älä ajattele heitä kun siivoat, vaan siivoa, älä ajattele. Keskity kätesi liikkeeseen ja uppoudu työhösi. Anna työsi opettaa sinua. Rakastumalla työhösi avaudut vastaanottamaan Rauhaa, Totuutta ja kaipaamasi vastaukset tuodaan luoksesi.

Haasta itsesi ja uskomuksesi. Kokeile. Mitä voit menettää?



Valo smitten smitten
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 05.05.2006 18:04:49 »

Hahaa Cheesy just tota oon harjoittanut viimeksi äsken rankkaa, pitkää ylämäkeä fillaroidessani; keskityin pelkästään siihen, kuinka kehoni liikkuu, miltä se tuntuu; aloin nauttimaan jokaisesta lihaksen jännityksestä ja nivelen liikkeestä, siitä miten veri kohisi kehossani...
Ja ennenkuin huomasinkaan, olin polkenut mäen huipulle, väsymättä, koko keho voiman tunnosta puhkuen, elävöityneenä 
smitten smitten smitten
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #2 : 05.05.2006 21:09:09 »

Ajatukseni vastenmielisistä tehtävistä.

Vaikka asun yksin, niin myös työpaikalla tämä ajatus toimii minusta vasin hyvin.

Se tehtävä, mikä se sitten onkaan, tulee tehdä viimeistään silloin kun sen vastustamiseen menee enemmän energiaa kuin sen suorittamiseen.

Esimerkki. Lattialla on likaa. Jos voit kävellä siitä ohi että se ei sinua häiritse voit antaa sen olla siinä. Kun likaa on niin paljon että, joka kerta kun kävelet ohi niin se ahdistaa sinua. Tällöin on aika siivota sotku. Jos se vaivaa sinua koko päivän olet antanut sotkun kasvaa liian suureksi.

Minulla tämä ajatus auttaa suorittamaan tylsät tehtävät. Siivoaminen, tiskaaminen jne...

Luehan myös alla oleva ajatus. "Valo":n ajatus on lähinnä sama kuin tässä.  smitten smitten
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #3 : 05.05.2006 21:55:15 »

Voi kiitos Valo !!!!

Tää oli just se juttu, mitä tarvitsin  angel

Olen tässä rypenyt itsesäälissäni monta päivää, löytämättä keinoa päästä siitä irti, mutta tässä se tuli. Ihanaa, että on tämä foorumi !!  Smiley
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #4 : 05.05.2006 22:18:17 »

Kiitollisin mielin luin Valon kanavoinnin minäkin  smitten smitten smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 05.05.2006 22:21:17 »

Kiitos! Voin mennä hyvillä mielillä nukkumaan kun tiedän, että huomenna aamulla SAAN pestä pyykkiä, siivota, imuroida ja tehdä yhden IHANAN vaikean koulutehtävän.... RAKASTAN!  smitten

Juu ja tuo ei ollut ironiaa vaikka siltä ehkä kuulostikin... Vai oliko?  Wink
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.2006 22:52:10 »

Onpa hassua, että juuri ennen foorumille saapumistani ajattelin siivoamista. Enkä kovinkaan positiivisessa asiayhteydessä, vaan ainoastaan sen terapeuttisen vaikutuksen takia...  Cry


Se tehtävä, mikä se sitten onkaan, tulee tehdä viimeistään silloin kun sen vastustamiseen menee enemmän energiaa kuin sen suorittamiseen.


Aivan mahdottoman hyvin sanottu! Minkä tahansa asian vastustaminen syö enemmän energiaa kuin mitä vastustuksen voittaminen tai edes pienen osasuorituksen aikaan saaminen antaa.  smitten
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #7 : 05.05.2006 23:16:06 »

Tämän kanavoinnin ydin on aika puhutteleva kaikille meille "toisten" vuoksi murehtiville kun Luojamme on keksinyt tuoda toisten teoissa meidät egoinemme esiin :Smiley Kanavoija antoi luvan tekstin välittämiseen, auttakoon sen sisältö mahdollisimman monia! angel

Kiitos "Valo"

Olipa tiskaaminen kivaa.

(http://austshane.tripod.com/fairy37.gif)


Haluan tehdä siitä taulun
keittiön seinälle.




 smitten  Elämänilo
« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 13:05:17 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Solarbion
Vieras
« Vastaus #8 : 06.05.2006 08:47:02 »

Kiitos, Valo!  smitten

Olin juuri eilen tekemässä suursiivousta kuntoutuksen piiriin kuuluvalle ystävälleni, joka on kieltäytynyt ottamasta vastaan kunnallista kodinhoitotukea.

Ja todellakin: ennen siivousurakkaani tulin kyllä pohtineeksi sitäkin,
tuleeko "manulle illallinen" jatkossakin minun kauttani...

Sen voin kuitenkin sanoa, että tunsin itseni työnsä ääressä laulavaksi "kääpiöksi, jonka sydämeen on muuttanut Lumikki".

Dala-dal-lala-laa...

 :Smiley
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #9 : 06.05.2006 12:34:08 »

Haluaisin jakaa teidän kanssa erittäin opettavaisen kokemuksen jonka kiitollisena sain vastaanottaa.

Nousuneitysenä rakastan siivoamista ja ajattelin, että haluan tehdä sitä työkseni, koska mistään en ole yhtä tyytyväinen kun puhtaasta ja järjestyksessä olevasta kodista.

Menin koulunpenkille siis.

Siinä levykehyksien, moppien ja vahanpoistoaineiden seassa tajusin mitä haluttiin siis opettaa.

Maailmankaikkeus on yllättävän luova täytyy myöntää  Grin

Oltiin kolmen naisen voimalla rappukäytäväsiivouksessa, aloitettiin työt, yksi levitti vahanpoistoaineet hankaus sienellä, toinen tuli lattiapesukoneen kanssa perässä, hurrutti pinnat vanhasta vahasta pois jotta uusi pinta tulisi puhtaaksi ja kolmas taas huuhteli lattian, nihkeällä menetelmällä (ei suuria määriä vesiä johon hukkua= tunteet).

Työ sujui varsin hyvin, ja jos rinnastaa tämän siihen pyhään 3, niin tuolloin näiden kolmen yhteistyö onkin ensiarvoisen tärkeää, tiimityöskentelyä parhaimmillaan, ei kyseenalaisteta toinen toistemme tekemisiä ja niin se homma sujuu ja puhdasta tulee  Smiley

Jos olisin kiukkuisena mennyt paikalle, kiukkuisena siivonnut, niin millaisen energian olisinkaan jättänyt taakseni muille jaettavaksi?

Siinä olisi asukkaat ihmetellyt kun pinnat on puhtaat mutta se ei olisi tuottanut iloa muutakuin silmille  Wink

Mitä ikinä teetkään, tee se rakkaudella ja muista pitää hauskaa  smitten

tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #10 : 06.05.2006 21:38:38 »

Hei Ystäväin

Suurella ilolla teen taloyhtiömme pihamaalla
mitä milloinkin omasta halustani.

(http://austshane.tripod.com/fairy59.gif)

On ilo silmälle,
kun piha on siisti ja
paikat järjestyksessä.


Kesän ajan hoidan kukkapenkkejä ymv.

Eilen olin useita tunteja
ulkona haravoimassa ja
tänäänkin olin kolmisen tuntia.


(http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/s025.gif)

Tuli samalla tehtyä itsensä maadoitusta,
koska olin kukkamullan
ja maan kanssa tekemisissä.

Puutarhatyö piristää mieltä



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #11 : 06.05.2006 21:42:56 »

Hih hii, tämä oli juuri minulle, siivoojalle.. coolsmiley

 smitten

T: Karoliina
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #12 : 07.05.2006 01:46:15 »

Cheesy
   Cheesy
     Cheesy

           OMPA HURSKASTA !!  Grin   Mitä tuosta opit ??

             KYLLÄ; hyväksi siivoojaksi.. !!   Huh

               Heitä kyllä tarvitaan!!    Lips Sealed

                 Mitä oppi kyseinen  objekti ??

                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Solarbion
Vieras
« Vastaus #13 : 07.05.2006 13:29:42 »

Vaan kuinka oppia hyväksi siivoojaksi,
ellei ole niitäkin, jotka kulkevat välinpitämättömästi eteenpäin
- heittäen tienposkeen roskiaan.

Silti väitänpä: ei ole mitään taivaan ja maan välissä,
mikä ei olisi omaa kylvöäni.

Tähän joku ehkä laukoo: "Ei ole minun asiani siivota muiden likoja."

Ei olekaan, koska se mitä siivoan, on omaa puhdistumistani.

Tähän joku toinen heittää: "Miten voit edes kuvitella olevasi koko maailman likaisuus?"

Kun muuta ei ole, se Ainut olen minä.

Tähän kaikki muut huudahtavat: "Ai, luuletkos olevasi se Ainokainen!"

Keitä muita jää, kun olemme ymmärtäneet "kehollisuuden" periaatteen - sen, että on monta tiivistymää mutta vain Yksi tiivistyjä - ja että karkeistumalla personoituu rajallinen kokemismaailma: olen jotakin vasten, joka on minun ohellani.

Kun on käynyt niin, että moni samastuu erillisyyteensä, riittää yhden tietäminen, niin kaikki voivat muistaa sen, mitä on olla yksi.

"Miksi?" - sopertavat monet.

Koska tämä yksi, joka tietää koko mahdollisen tietämisen laajuudelta,
kattaa totuuden kuulemisen (vrt. kateenkorva) - totuuden siitä,
että unohtaminen on merkitsemättä kadottamista
ja katoaminen on merkitsemättä hukkumista.

Sillä yhden läsnäollessa "kotona olemistaan" se pitää sisällään ja tunnistaa
varmuudella keinon kaikkein sekaisimmankin vyyhden selvittämiseen
- avaimena labyrintin arvoituksen ratkeamiseen sekä ulospääsynä tietämiseen.

Tietää tietävänsä = päästä perille tietämättömyytensä illuusiosta.

 coolsmiley
tallennettu
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #14 : 07.05.2006 13:53:48 »

Tämä kyllä kuulostaa ihanalta ja koska olen ison perheen äiti siivoan paljon muiden sotkuja milloin rakkaudella ja milloin itseni marttyyriksi tuntien MUTTA:
Mitä minun lapseni tai avoni oppii vastuunsa kantamisesta, jos vain hymisten teen kaikki heidän puolestaan? Vaikka itselleni tämä olisi eduksi niin onko se sitten sitä heidän kehittymisensä kannalta? Vai tulevatko he sitten taikaiskusta samanlaisksi, viimeistään kun muuttavat?  :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: