Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaudu vastenmielisistä elementeistä  (Luettu 15172 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #15 : 07.05.2006 14:18:01 »

"MUTTA:
Mitä minun lapseni tai avoni oppii vastuunsa kantamisesta, jos vain hymisten teen kaikki heidän puolestaan? Vaikka itselleni tämä olisi eduksi niin onko se sitten sitä heidän kehittymisensä kannalta? Vai tulevatko he sitten taikaiskusta samanlaisksi, viimeistään kun muuttavat?  :Smiley

Oppiiko ne paremmin, jos et hymistele ?
Onko teillä kotona rennompi tunnelma, jos et hymistele ?
Onko sulla itselläsi oikeesti paremmin silloin, jos et hymistele?

Ehkä nää neuvot kannattas ottaa juuri siltä kannalta, et sun on hommas hoidettava, joko hymistelemättä tai ilman, sinä valitset. Ja jos haluat helpottaa omaa oloasi, niin valitset sen neuvon mukaan, et sen, mitä sun perhees oppii tai ei.
 Huh
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #16 : 07.05.2006 14:42:25 »

Ahas, joskus kuitenkin kuullut puhuttavan ns: "karhunpalveluksesta", tärkeintähän olisi kasvattaa lapsistaan omatoimisia ja äidistään riippumattomia?

En siis väitä ettei olisi etua minulle, mutta jos rakkaudella myös lapsiaan kasvattaa, pitäis myös vaatia osallistumaan kodin töihin. Vähäistäpä kun on muutoinkin.. knuppel2
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #17 : 07.05.2006 14:50:26 »

Tää  menee ny vähän saivartelun puolelle, mut voishan ajatella niinkin, et opetat omalla esimerkilläs.

Siis, teet työt joko naama norsun veellä, tai teet ne hyvin ja ihan normaalilla meinigillä.

Jospa siitä tarttus siihen jälkikasvuun sellanen oppi, että ne työt mitkä pitää tehdä, ne tehdään, sen suuremmitta seremonioitta.  Wink

Syntyy puhdasta ja siistiä jälkeä ja kaikilla on hyvä mieli ?!
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #18 : 07.05.2006 15:01:16 »

Cheesy smitten  niinpä, niinpä..
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #19 : 07.05.2006 16:05:16 »

Tämä kyllä kuulostaa ihanalta ja koska olen ison perheen äiti siivoan paljon muiden sotkuja milloin rakkaudella ja milloin itseni marttyyriksi tuntien MUTTA:
Mitä minun lapseni tai avoni oppii vastuunsa kantamisesta, jos vain hymisten teen kaikki heidän puolestaan? Vaikka itselleni tämä olisi eduksi niin onko se sitten sitä heidän kehittymisensä kannalta? Vai tulevatko he sitten taikaiskusta samanlaisksi, viimeistään kun muuttavat?  :Smiley

Lopeta siivoaminen ja katso kuinka kauan sinä jaksat ja milloin perhe havahtuu tähän sotkuun Wink

Niin minä tein, kaikista yrityksistä huolimatta, istahdin ja sanoin EI, että nyt on tultava muutos, tavalla tai toisella.

Mutta, ajattelin että käytän jotain aivan muuta keinoa tällä kertaa.

Liitin käteni yhteen ja laitoin maailmakaikkeudelle pyynnön, että toivoisin, puhtaasta sydämmestäni, että jokainen meistä perheejäsenistä saisi vastaanottaa sitä mitä kaikkein eniten nyt tarvitsemme ja joka palvelee kokonaisuutta, joka tuottaa onnea sydämmiimme ja saisimme mahdollisuuden irtaantua tästä oravanpyörästä.

Päätin poistua siitä itsekkäästä asetelmasta, minä haluan, pitäisi tehdä niinkuin minä tahdon, minä toivon että heistä tulisi, he tekisivät , minä minä minä ....

Ajattelin myös, etten voi sitoa muita ja heidän polkuja minun tahtooni, muokata niitä omaksi halukseni, se olisi ja oli perin itsekästä.

Huomasin myös, että parisuhteessa toinen toisten kunnioittaminen, yhdessä luominen on avain rauhaan, sanan varsinaisessa merkistyksessä.

Me emme voi vastaanottaa enemmän huomioita/apua esim kumppaniltamme, kuin sen mitä itse kykenemme antamaan, eli rehellinen itsetutkiskelu ja luovaa ajattelua, kaikkien parhaaksi, niin ettei yksi tee ja muut laiskottelee.

Pidä perhepalaveri, pyydä kaikkia esittämään toiveensa miten perheenne kannalta olisi hyvä kukin toimia ja tehdä, vuorotellen.

Kasvatuksessa on intuitio/luovuus hyvä keino, voi myös pitää mielessä lastenkin kanssa, että kasvata heidät niinkuin haluaisit itse tulla kasvatetuksi, miten itse toivoisit oppivasi.

Siivoaminen on totta tosiaankin kemiaa  smitten




« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 16:07:27 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 07.05.2006 23:50:06 »

Tätä aihetta hieman sivuten kerron perjantaisesta kauppareissustani lasteni kanssa...

Olin ruokakaupassa lasteni kanssa ja juuri menossa kassalle, kun eräs nainen kiilata rykäsi eteemme kassajonoon. Hän selvästikin teki tuon "vahingossa" ja rupesi hieman epävarmana katsomaan minuun päin. Sitten hän hieman empien alkoi hivuttautua "oikealle" paikalleen taaksemme. Olisin voinut tyytyväisenä ja ns. "oikeutettuna" antaa hänen tehdä näin, mennä jonossa taaksemme. Päätin kuitenkin toisin ja sanoin hänelle: "Mene sinä vain ensin.", johon hän sitten: "ai kiitos". Olimme nyt lasteni kanssa jonon viimeisimpinä.

Tekoa en tehnyt mitenkään marttyyrimeiningillä tai uhrilampaana, vaan ihan vain rakkaudellisesti siksi koska se tuntui hyvältä ja oikealta. Meillä ei edes ollut mihinkään kiire, etteikö hän olisi voinut mennä meitä ennen.

Nyt kuitenkin vasta pääsen varsinaiseen asiaan... Sillä kappas, kuinka kävikään? Juuri kun päästin tuon naisen "kiilaamaan" edellemme, jättäen meidät viimeiseksi jonossa tuli viereiseen kassapaikkaan myyjä avaamaan kassakoneen sanoen: "Täällä olis vapaa kassa". Kukaan muu ei sinne pyrkinyt ja niin minä pääsin neiteineni nopeammin kassalle ja kaupasta pois, kuin olisin päässyt jos olisin tehnyt toisenlaisen valinnan.  :Smiley Tämän kaltaisia elämän arkisia, pieniä valintoja on elämä pullollaan. Eli kannattaa tosiaan tehdä kaikki rakkaudesta, rakastaen, rakkaudellisesti. Se nimmittäin kannattaa.  Wink smitten
« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 23:51:45 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #21 : 08.05.2006 11:29:14 »

Hopeatähti  Wink Kyllä se siivous jää minultakin toisinaan vähän vähemmälle, täytyy vain laskea tasoa.. mutta tuo perhepalaveri ja toiveet korkeempiin sfääreihin kuulosti kyllä hyvältä..

Juu tai sitten siis teen itsekin rakkaudella tai en ollenkaan, heh  Wink
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #22 : 09.05.2006 07:57:11 »

Hopeatähti  Wink Kyllä se siivous jää minultakin toisinaan vähän vähemmälle, täytyy vain laskea tasoa.. mutta tuo perhepalaveri ja toiveet korkeempiin sfääreihin kuulosti kyllä hyvältä..

Juu tai sitten siis teen itsekin rakkaudella tai en ollenkaan, heh  Wink

 Smiley

Työ on manifestoitunutta Rakkautta, joten mitä olisikaan kauniimpaa kun jakaa sen muille ja antaa muille mahdollisuuden oppia "siivoamisen" iloa YHDESSÄ.

ME KAIKKI YHDESSÄ  smitten

Jolloin voimme nauttia yhdessä työn lopputuloksesta, jolloin emme sulje ketään pois, vaan otamme toisiamme kädestä kiinni, mukaan, opetamme ja opimme  smitten

Kanssaluomista  angel
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #23 : 09.05.2006 10:03:23 »

Rakkautta on myös se, ettei edes jätä toisille mitään siivottavaa ainakaan omilta jäljiltänsä vaan jokainen voisi huolehtia omista teoistaan siten kuin tuolla ensimmäisellä varsinaisella tekstillä kerrotaankin. Eli siivoamaan Rakkaudella oman egonsa jätöksiä, sillä Jumaluutemme eivät koskaan vaatisi tekemään toisten puolesta mitään sellaista, jota emme rakasta aidosti. smitten
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #24 : 09.05.2006 20:54:30 »

..ja kun tekee edes tyynesti vaikka ei vielä pystyisikään aivan rakkaudelliseen tuntemukseen niin ego-parka joka olisi halunnut muita sättiä jää soittelemaan lehdelle smiley6600 (lue:ego soittaa muille egoille: näittekös kuinka mut sivuutettiin!?). Siinäkin mielessä, että kun omia jälkiämme siivoamme niin siinäkin löytyy aina syy muista kanssaeläjistä miksi itseltä jokin jäi tekemättä  Cheesy Ja jos ette usko niin selitän vieläkin sekavammin  knuppel2 knuppel2  Grin

Valopää Cool
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #25 : 09.05.2006 21:14:54 »

Voi, jos olisin appelsiini,
olisin iloinen ja pyöreä,
oransseista oranssein.

Voi, jos olisin vesimeloni,
olisin lempeä ja mehukas,
raikkaista raikkain.

Voi, jos tiet veisivät minut sinne,
olisin silti aina täällä.

Tiedäthän mitä tarkoitan?

En voi olla muuta kuin mitä olen.


Tämä on yksi ehkä maailman hölmöin runo,  Grin mutta kirjoitin sen tuossa kun ajattelin miten vahva tuo "minä olen"-juttu on... Yksi voimallisin alku mille tahansa lauseelle. Minä olen tie, totuus ja elämä. Minä olen rakkaus. Minä olen sitä ja tätä. Siinä on tehoa, valitse ajatuksesi, valitse rakkaus!

Jos hoen joka päivä "minä olen appelsiini", muutunko minä ihan oikeasti appelsiiniksi?  crazy2

Harmi etten saa täällä sanottua sitä ääneen, kun pitäisi sanoa "jokainen tekee omat valintansa" sellasella hölmöllä äänellä, kun sanon sen aina kavereille, kun ovat mokailleet jotakin hölmöä...  Cheesy

Hei hakatkaa mut, jos mä saastutan tän foorumin näillä idioottiväsyneillä viesteilläni tänään.....  buck2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 09.05.2006 22:37:53 »


Jos hoen joka päivä "minä olen appelsiini", muutunko minä ihan oikeasti appelsiiniksi?  crazy2

 2funny Kokeile...  2funny
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #27 : 09.05.2006 22:49:42 »

Minä jatkan tuosta oi VALONKANTAJA, jos hoen sitä riittävän kauan, niin ilmestytköhän tänne kantamaan minääni??! 
Johan se alkoi runosuoni pulputa-- samassa inspiraation aallossa  Cheesy Valo


Pullea kuin rypäle
on egolaisen tekele
Sen mukaan aina hyppelen
vaik´sitä turpaan vetelen
en pakoon juosten pääse
- Mut en ookaan lainkaan mikään Kenenisa Bekele
(etiopialainen juoksija toim. huom.)

Mut nyt vasta tuleekin
se mehevin ja makoisin:
Kun egoani myllytän
ja kolostaan pois yllytän
tul´ siitä melko hyvä mehu
On tyytyväinen Itse-Jehu  (-ni Wink )
Ja ego-polo rusina
voi juhlia vain Jussina
happamena viininä

Vaan eipä enää pulleana rypäleenä olkapäällä veljeile

Hmm  Lips Sealed
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #28 : 09.05.2006 22:55:34 »

..ja kun tekee edes tyynesti vaikka ei vielä pystyisikään aivan rakkaudelliseen tuntemukseen niin ego-parka joka olisi halunnut muita sättiä jää soittelemaan lehdelle smiley6600 (lue:ego soittaa muille egoille: näittekös kuinka mut sivuutettiin!?). Siinäkin mielessä, että kun omia jälkiämme siivoamme niin siinäkin löytyy aina syy muista kanssaeläjistä miksi itseltä jokin jäi tekemättä  Cheesy Ja jos ette usko niin selitän vieläkin sekavammin  knuppel2 knuppel2  Grin

Valopää Cool

Minäni ainakin ymmräsi joka sanan, koska olen tällaiseen tekstiin aina sopeutunut eli silloin, kun tein omille Itseilleni tuon saman!  Wink smitten

Olet Rakkauden Valona päällä maan, sinä Valo, koska jokainen sanasi tuolla yv:nkin puolella, on koskettanut sydäntäni sellaisilla teoilla, joilla olen tehnyt ihmetekoja omalle Sielulleni.  smitten

Joten sen vain tässä julkisesti haluan sanoa ja siten omat jälkeni niin hyväksi siivota kuin mahdollista, että kukin voi jatkaa vain omilla teoillansa sen miten sen sitten tekeekin, ollakseen omille Itseillensä se auttaja!

Joten Rakkauden tekoja tulet tekmään sinäkin, vaikket ehkä vielä edes osaa kuvitella, minkälaisia, sillä se naurujooga suinkaan ei ole se alasi vaan kyllä se on ihan muuta!  2funny smitten smitten smitten

Rakkaudella  smitten
Keho
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #29 : 10.05.2006 00:16:35 »


Joten sen vain tässä julkisesti haluan sanoa ja siten omat jälkeni niin hyväksi siivota kuin mahdollista, että kukin voi jatkaa vain omilla teoillansa sen miten sen sitten tekeekin, ollakseen omille Itseillensä se auttaja!


 :Smiley

 Kauniisti sanottu, kun haluaa jättää turhat puheet pois,

   ja siirtyä asiaan, joka,,, ehkä saattaisi kiinnostaa !! ?


              smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: