Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vesta ja Kheiron  (Luettu 3647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 31.01.2013 23:31:02 »

Aloin tänään tuon Color Horoscope-ketjun innoittamana miettimään vesta:a kartallani. Se on 7. huoneessa aspect_con chiron harka. Muita aspekteja: aspect_tri kuunsolmu neitsyt, aspect_squ mars leijona ja aspect_opp venus skorpioni.

Netistä ei pahemmin tietoo löytyny. Tämä huonetulkinta menee kyllä ihan nappiin:
"Vesta in the 7th House: When you are married or living with someone (someone you are involved with, and not just a roommate) you have to have your own space. You cannot be around them 24 hours a day. Get away, even if it is just for an hour or so at a time. If not, you will tend to get drained and sick. Be sure to discuss this with them before you move in together, otherwise they might think it is strange when you want to take separate vacations." (http://www.bobmarksastrologer.com/Vesta21.4.html)

Ja tämä herätti ajatuksia:
Chiron conjunct Vesta
Your healing issues and path of initiation will most likely revolve around your spirituality, sexuality and devotion. You may be inclined to forego a committed relationship, preferring to dedicate your life energies to a spiritual path of healing. You are passionately committed to your role as �keeper of the flame�, whether it be the flame of the altar or the hearth. Self-healing is a journey of awakening for you. (http://members.wizzards.net/~magyan/Chiron_Aspects.html)

Mä oon ajatellu, että mun iso oman tilan tarve ja vaikeudet muodostaa kiinteää parisuhdetta johtuu lähinnä siitä, että chiron on 7. huoneessa, kuu jousimies, venus aspect_con uranus ja skorpioni-painotus. En ole ajatellu vesta:a tähän liittyen. Mä ymmärrän itekin, että mun odotukset parisuhteelta on aika älyttömät. Mua ei kiinnosta mikään "arkipäiväinen" yhdessäolo, vaikka toki skorpioni-puoli joskus turvaa kaipaakin. Mä haluan kokee suurta henkistä kasvua (toisen kanssa). Suhteen pitäis olla siinä mielessä ikuista seikkailua, jotta mielenkiinto pysyy yllä. Treffailu on ihan hauskaa, mutta nykyään en edes odota mitään pysyvää syntyvän. Lähiaikoina on tullut sellanen olo, että ihan kun mun tehtävänä olis vaan olla ihmisille hetki läsnä ja jatkaa sitten seuraavan luo. Nopeasti useimpien kanssa päästään keskusteleen tosi syvällisitä aiheista. Toivottavasti en nyt kuulosta kauheen itseriittoselta, mutta oon aina ollu hyvä löytään toisten ihmisten ongelmat ja vahvuudet. Kun päästään näihin asioihin käsiksi, mikä tosiaan tapahtuu yllättävän nopeasti, onnistun usein auttamaan heitä vahvuuksiensa löytämisessä. On tullut koettua aika kummallisiakin juttuja. Mua on kiitetty siitä, että tulin vaikuttamaan ajatusmaailmaansa. Kokevat saaneensa multa jotain henkisellä puolella. Tuntuu erikoiselta, kun mies (vain kerran kahviteltiin ja juteltiin, oli selvinpäinkin!) liikuttuu kyyneliin "koska puhun niin kauniisti". Itse en koe sanoneeni mitään niin maata ravisuttavaa. Kunhan kannustan. Mutta mietin, että mitä jos tämä onkin "mun juttu". Kuljen vapaana ja kasvan itse henkisesti tällaisen "kyläilyn" kautta. Kuulostaako tämän tyyppinen tutulta kenellekään? Osaisko joku sanoo jotain mun vesta:n sijainnista ja aspekteista? Tai kertokaa omistanne! En laittanu tätä tuonne ihmissuhdeastrologiapuolelle, kun olis kivaa kuulla teiltä näistä asioista laajemmin. Löytyykö joltain kartalta vastaavia? chiron vesta-aspekteja? Mielellään kuulisin ylipäätään vesta:sta kartoillanne.

tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #1 : 01.02.2013 09:25:33 »

Tilasin jokunen vuosi sitten Iris Asteroiditulkinnan Maija Lehtoselta. Hän tulkitsee Vestaa mielestäni hyvin:

"Vesta, keskittyneen palvelun luonnotar

Asteroidi Vesta muodostaa erittäin puhtaan korkealle tarkoitukselle omistautuneen energian. Maallisin termein tämä tarkoittaa hyvinkin tavallisia, jokapäiväisiä realiteetteja; halua työskennellä ahkerasti, siirtää omia mieltymyksiä sivuun ja keskittyä käsillä olevaan asiaan tai auttaa muita tarpeessa olevia ja ennen muuta kykyä keskittyä kiinteästi päästäkseen tavoitteeseensa.

Kannattaa muistaa, että Roomassa jumalatar Vesta oli sydämen luonnotar. Sydän on latinaksi ’focus’ ja tarkoittaa myös tulisijaa. Kun ’fokusoit’, keskität huomiosi. Se on tavallaan kuin pyhän sydämen liekin ylläpitoa, jota Vestan neitsyet valvoivat, tulen symboloidessa kollektiivista kokonaisuutta. Vesta auttaa sinua pitämään keskittymiskykyäsi yllä niin kauan kuin velvollisuutesi vaativat tai saattaaksesi työsi valmiiksi. Sen avulla sinusta tulee epäitsekkäämpi ja halukkaampi päästämään muita edellesi. Se kuitenkin myös opettaa, miten tämä tehdään tarkoituksenmukaisesti — kynnysmatoksi muuttuminen tuskin on hyödyllistä pidemmän päälle. Saatat muuttua Vestan vaikutuksesta myös hyvin pakkomielteiseksi ja tulla omahyväiseksi moraalisissa asioissa. Sinun on hyvä edetä varovasti ja kunnioittaa erilaisuutta pitäen kuitenkin kiinni omista laatuvaatimuksistasi. Esimerkkinä olo vie pidemmälle kuin päälle painaminen ja Vesta opettaa sinua työskentelemään rauhallisesti ilman hätiköintiä ja saavuttamaan syvän tyydytyksen tunteen, joka syntyy varmuudesta, että tietää tekevänsä oikeita asioita. Sinun ei tarvitse mainostaa tätä — hyveessä on palkinto itsessään!"
-Maija Lehtonen-

Omalla syntymäkartalla Vesta on 1 huoneessa jousimiehessä, kolmio kheironiin ja merkkariin, oppositio venukseen.

Avainsanoja: Keskittynyttä tekemistä, käytännön elämäntaitojen kehittämistä.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #2 : 01.02.2013 16:12:25 »

Kiitos Synapsi! Tuo tulkinta on ilmeisesti tehty sun kartan pohjalta? Miten sä ite koet noi asiat? Mä oon täällä aiemmin valitellut sitä, kun esim. sellaset ihmiset, joilla ei ikinä ole muille aikaa haluavat tilittää omia juttujaan ja mun on ollu vaikee kieltäytyä kuuntelemasta. Tässä vesta-jutussa mä koe sellasesta olevan ollenkaan kyse. Siinä ei ole edes minkäänlaista odotusta vastavuoroisuudesta. Palkintona saa hyvän mielen ja tunteen siitä, et on just tehny jotain oikein.

Edellä mainittujen aspektien lisäks löytyy vesta aspect_con Vertex harka (orbi 8°), aspect_tri Lilith neitsyt, aspect_squ pallas vesimies. Ja sitten chiron ja vesta bQ neptunus.     
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: