Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyys ja eri merkit  (Luettu 19780 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 03.11.2012 16:45:58 »

Tässä toinen aineisto ihmisistä, joilla on joskus ollut joku mystinen kokemus:

http://www.astro.com/astro-databank/Category:Personal_:_Religion/Spirituality_:_Mystical_experience
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 03.11.2012 17:22:49 »

kosmonautti
Liekö tää astrologia niin henkistä.. angel
Se on aika pitkälti loogis-matemaattista yhdistettynä mytologiaan,
vähän niinku tiede ja uskonto yhessä?
Toisaalta luontohan on minusta hyvin henkinen ja siellä on myös tässä elollisessa muodossa pyhää geometriaa pilvin pimein,
kuin myös kuolevaisuuden hyväksymistä, kuki ja kukoista, maadu ja kuole ja synny uudelleen,
yhtä ylösnousemuksen kiertokulkua.

Tuosta Lillin spiritual-mystica linkistä poimin Rudolf Steinerin.
Sielläkin on  saturnus rx  neitsyt ja sillä  aspect_opp aurinko kalat,
ja  saturnus rx  neitsyt aspect_tri mars pluto harka.
Ja löytyy noviili Venukselta myös,
Venus  vesimies noviili  neptunus kalat, joka on  aspect_con merkurius kalat.
Eikä sovi unohtaa Chironia, sisäinen etsijä, pyhiinvaeltaja, voimamatka, vihkimys, tietoisuuden laajentuminen ja se kuolevaisuuden hyväksyminen jne..
Steinerilla  venus vesimiesaurinko kalat keskipisteessä  chiron vesimies.
Ja tuo 11 aste on minusta mielenkiintoinen kartalla,
siinä on joku "elämänsuola"  makuna,
Steinerilla  askendentti 11  skorpioni

Kiitos Lillille linkeistä.
Meillä oli joskus naispappi, joka oli kiinnostunut astrologiasta.
Muutti sitten pois, jostain syystä..
Nykysin meillä on kirkon piirissä nainen, jonka mielestä enkelit ovat hömppää...
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 03.11.2012 17:49:51 »

Olinko näkevinäni noissa mystikkojen kartoilla tavallista useammin kosmisten planeettojen pääkulmia, jolloin mystisiä kokemuksia olisi ehkä tavallista enemmän tiettyjen sukupolvien edustajilla? Uranus-Pluto kulma löytyi usein (meillä 60-lukulaisilla nuo ovat yhtymässä ja ne tekevät sekstiilin Neptunukselle), Pluto-Neptunus -yhtymä myös ja nyt nuoremmalla väellä on tämä Uranus-Neptunus-yhtymä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #18 : 04.11.2012 10:39:35 »

Aineistoissa jämähdin tutkimaan vähän tarkemmin George Foremanin karttaa. Ensin ihmettelin, että mitä se ylipäänsä täällä tekee, kyseessähän on raskaan sarjan nyrkkeilijä. Aurinko Kauriissa 5. huoneessa väljässä yhtymässä Jupiteriin ja vitosessa pari muutakin planeettaa. Kuu keskitaivaalla Kaksosissa, Neitsyt-nousu ja Saturnus nousulla. No, hänellä oli kuitenkin 70-luvulla hävityn nyrkkeilyottelun jälkeen mystinen kokemus, jonka kautta hän koki kuolleensa ja syntyneensä uudestaan. En tiedä kuinka pahasti vastustaja hänet murjoi, mutta lähes kuolemanrajakokemukseksi tuota väitetään. Hän perusti oman kirkkonsa 80-luvun alussa. Eli tässä hyvä esimerkki Kauriista, joka päätyi henkiselle tielle saatuaan kunnolla turpiinsa.  Cheesy

Täällä toinen Kauris, joka on myös päätynyt henkiselle tielle vaikeiden kokemusten kautta.  Smiley

Lapsuushan minulla oli kaikkea muuta kuin henkinen, minut yritettiin iskostaa tiukkaan uskonnolliseen kaavaan jossa piti uskoa muttei saanut itse kyseenalaistaa asioita...

Elämä on välillä lyönyt päähän niin kovaa että niiden kokemusten kautta sitten lähdin tälle tielle ja paljon on asioita avautunut ja tulee varmasti vielä avautumaankin. Erään ammattiastrologin mukaan eräs syy löytyy siitä että kartallani on  pluto 5:ssa ja tulisin sen mukaan myöhemmin jakamaan muille apua luovalla tavalla. Siihen pyrin.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 04.11.2012 13:32:46 »

Onko nikillä jotain ongelmia kirjautua sisään, kun nimimerkki on vaihtunut?

Anyway, jos kommentoisin omaakin henkisyyttä astrologian kautta. Minulla on siis Aurinko Kaksosissa 12. huoneessa, Kuu Ravussa 11. huoneessa ja Rapu-nousu. Venus on yhtymässä askendenttiin ja Jupiteriin, joka sijaitsee jo 2. huoneen puolella. Aurinko tekee mm. neliöt Neitsyessä sijaitseviin Uranukseen ja Plutoon. Neptunus Skorpionissa tekee mm. kolmion askendentille ja Venukselle.

Vanhempani ovat hyvin epähenkistä porukkaa, äitini luokittelisin suorastaan ateistiksi ja minulla on pienestä pitäen ollut mahdollisuus ajatella elämän peruskysymyksiä omilla aivoilla. En ehkä lapsena osannut ajatella olevani totuudenetsijä, mutta sitähän minä olen ollut aina. Koulussa kuuntelin pari vuotta uskonnonopetusta, jonka jälkeen hylkäsin opit ja vielä tietoisemmin halusin ajatella asioita omilla aivoillani. Nimitin itseäni usein pakanaksi. Teini-iässä opin tulkitsemaan uniani ja tämä osoittautuikin ajan mittaan erittäin hyödylliseksi ja itsetuntemusta kasvattavaksi taidoksi. Minulla on myös tieteellinen koulutus (luonnontieteiden parista) ja ammatinvalintakin oli enemmän tai vähemmän tietoisesti osa totuudenetsintää. Kyllä moni lähestyy henkimaailmaa tieteellisen ajattelun kautta.

Lapsena minulla ei ollut mitään sen kummempia mystisiä kokemuksia, mutta aikuisiällä niitä alkoi olla runsain mitoin. Kaikkein tärkein oli 32-vuotiaana, jolloin lyhyt, mutta sitäkin tärkeämpi ihmissuhde käynnisti henkilökohtaisen transformaation. Tämän jälkeen henkisyys on tullut hyvin hallitsevaksi osaksi persoonallisuutta ja muuta elämää, enkä pidä sitä myöskään muilta salassa, tosin en aivan kauheasti mainostakaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 04.11.2012 13:53:32 »

omg Lips Sealed

anteeksi vain, jos tarkoitit minua niin en ole nikki. crazy2 mutta nikille kyllä tuon osoitin kun hän aiemmin puhui tuosta steineristä

OK. Kirjoitustyyli on kyllä lähes identtinen, sillä uskalsin tehdä tällaisia oletuksia. Hyvä että korjasit erehdykseni.  laugh
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 04.11.2012 14:10:10 »

Ei se mikään synti ole, että muistuttaa jotain toista kirjoittajaa. Eli anna näppiksen laulaa vaan. smitten
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #22 : 05.11.2012 00:14:40 »

 Grin
Hahaa, kirjoitustyyli kaksoisolento  smitten

Niin paljon yhdyssanoja että meni varmaan pieleen.
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #23 : 07.11.2012 16:06:48 »

Joo mäkin niputin teidät vahingossa yhteen Smiley

Mä jäin pohtiin tota nikin juttua ja astrologian henkisyyttä... Hyvä pointti. Kai astrologiakin voi olla toisille henkisempää kuin toisille.

Mäkään en koe vanhempiani kovin henkisinä tyyppeinä. Luterilaisia ovat asiaa varmaan kovin paljoa pohtimatta. Ne on sellasia käytännönläheisiä maaihmisiä, ei millekään "hömpälle" ole aikaa. Enhän mä ole niiden kanssa samalla aaltopituudella ollenkaan, mutta tullaan sentään toimeen.

Pohdin tässä, että mitkäköhän tekijät mun kartalla kuvais mun henkisyyttä... skorpioni-painotus, pluto 12. huoneessa aspect_con askendentti, neptunus 2. huoneessa aspect_sex askendentti, neptunus aspect_tri mars...   
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
ghede
Vieras
« Vastaus #24 : 07.11.2012 20:19:02 »

En osaa yhtään katsoa tai tulkita noita harmonisia karttoja.  Huh Ei vain avaudu. Mutta muuten aspekteja kyllä.  neptunus on merkittävässä asemassa kartallani. Kuun hallitsija ja neliössä kuuhun. Jupiter on väljässä yhtymässä aurinkoon. Nämä jos mitkä ovat henkisiä kuvioita. Uranus on varmaan jotenkin aina mukana kun näistä jutuista puhutaan, minulla se on asteen orbilla  aspect_con aurinko

Olen täällä varmasti kertonut toisaallakin, mutta minun karttani saa näkyviin tiedoilla 25. Marraskuuta 1982 kello 17:25 Tampere  Smiley

9. ja 12.huoneen ymmärrän henkisyyden yhteydessä, mutta miten 3. ja 6.huone niihin voisi liittyä? nimimerkki 6.huone ihan täynnä.

Aven kommentista tuli mieleeni, että itselläni on kyllä juuri päinvastainen kokemus, että korkeasti koulutetut ovat nimenomaan kiinnostuneita myös siitä tieteen toisesta puolesta. Vaikka eivät sitä juuri tiedekunnissa huutele... Uranushan liitetään tieteisiin siinä missä huuhaa juttuihinkin ja mielestäni joskus raja näiden kahden välillä on äärimmäisen häilyvä. Ja tosiaan, en voi tietää miten uskonnollinen ihminen itse kokee oman vakaumuksensa. Näen vain sen miten hän ilmaisee sitä ulospäin.

SanctAstra, mielenkiintoinen kommentti. En niin hyvin tunne ketään kaurista, että olisi tullut puheeksi tällaiset jutut. Vaikutelma on ollut kyllä enemmän, että ei kauriit tällaisia mieti, mutta kuten voi hyvin kuvitella se on vain oma mielikuva.

Vielä näihin merkkien laatuun liittyen, minulle ehkä henkistä ristiriitaa aiheuttaa eniten  jousimies rapu Jousimies on muuttuva merkki siinä missä  kalat ja tässä mielessä samastun Aven kokemuksiin. Kuitenkin minussa on se johtava  rapu , joka ei tykkää kaaoksesta vaan yrittää pitää kaikki näppituntumassa ja siinä on tekemistä. Minun maailmani on sekoitus toisaalta kaaosta ja toisaalta hämmentävää järjestystä ja sopeutumista.

Hei Lizzy!

Kävin pikaisesti katsastamassa karttasi. Aika jännä tuo sun jousimies-stelliumi kartallasi...tai kai tuota stelliumiksi kutsuttiin. Uskoisin, että se taitaa olla merkittävin aspektikuvio kohdallasi ja näkyy varmaan selvästi jollain tasolla persoonassasi. Vahva Uranus kartallasi varmasti on ohjannut sinut joskus astrologian pariin. Tuosta stelliumistasi merkurius ja venus näyttäisivät olevan vielä vahvassa asemassa sikäli kun ne ovat yhtymässä kiintotähti Antareksen kanssa, vaikka en ole täysin varma voiko noita kiintotähtiä ja niiden aspekteja (lähinnä yhtymiä) tarkastella samalla tavoin kuin muiden taivaankappaleiden kulmia. Tosiaan Uranuksesi on vielä MC:n hallitsijaplaneetta. Kun mainitsin nuo asteroidit ja niiden taipumuksen henkisyyteen niin sinun kartallasi ne näyttäisivät olevan painottuneessa asemassa oikein urakalla, sillä moni niistä tekee yhtymiä planeettoihisi. Pallas taitaa olla näistä tärkein, kun sekin on yhtymässä stelliumiin. Noista harvemmin käytetyistä aspekteista sinulla näyttäisi olevan todella paljon kvintiilejä ja 5.harmoniseen karttaan kuuluvien aspektien kerannaisia kartallasi. Esim. desiilit 36°ja 108°, jotka ovat 10.harmonisen kartan aspekteja, liitetään samalla tavoin luovuuteen ja henkisyyteen kuin kvintiilit, mutta niiden vaikutus ilmenee kuulemma suppeammilla alueilla. Lisäksi niiden katsotaan edustavan jonkinlaista sosiaalisen tietoisuuden ylevintä huippua ihmiselämässä ja näiden desiiliaspektien avulla yksilö saattaa kyetä saavuttamaan jonkinmoisen kuolemattomuuden historianlehdillä - luultavimmin omista henkisistä kyvyistään johtuvien ulkonaisten saavutusten perusteella.

Kartallasi nuo desiilit vielä korostuvat mielenkykyjen kautta, koska merkurius, kuu, askdendentti, keskitaivats ja osaksi aurinko ovat mukana noissa aspektikuvioissa. Saturnus/Pluto yhtymä kartallasi pommittaa kvintiilileillä tuota stelliumiasi, mikä on hyvin voimallinen ja luova kuvio. Pahimmillaan noihin kvintiileihin voi liittyä niin vimmainen luomisen tarve, että se voi saada aikaan ihmisessä myös tuhoaviakin voimia mikäli näille aspekteille ei löydy järkevää purkautumisreittiä. En yhtään ihmettelisi, jos työskentelisit jollakin luovalla alalla tuon kvintiilipainotuksesi takia - oli sitten kyseessä esim. tiede tai taide, sillä nuo ovat usein ne alueet, joilla kvintiilejä esiintyy. Desiiliaspektit voidaan periaatteessa tulkita kvintiilin tavoin ja seuraavat planeettaparit kartallasi tekevät kyseisen aspektin: Kuu-Merkurius, Merkurius-Saturnus, Kuu-Uranus, Saturnus-Uranus, Uranus-Pluto, Aurinko-Pluto, Kuu-MC, Saturnus-MC, Pluto-AC ja Pluto-MC.

Kartallasi on myös huomattavia keskipistekuvioita, esim. Neptunus saa vielä voimaa sitäkin kautta, että se on melko tarkassa yhtymässä neljän planeettaparin keskipisteen kanssa. Oikeastaan kartallasi vaikuttaa merkittävä säännöllisyys, kun vielä tuo pluto/satunus yhtymäsi, jupiter ja mars on mukana keskipistekuvioissa, mikä tarkoittaa sitä, että oikeastaan kaikki planeettasi ovat jollain lailla suorissa keskipistesuhteissa toisiinsa. Kuukin saadaan tähän vielä mukaan, jos huomoidaan sen keskipistekuviot askendentin ja muiden kappaleiden kanssa. Venus/Mars/Pluto muodostavat tiukan keskipistekuvion ja noviiliketjun.

Hengenpisteesi on yhtymässä pluton ja saturnuksen kanssa...liekö sekin tekemisissä henkisten juttujen kanssa, mutta koska noita planeettoja pidetään yleisesti jotenkin "vahingollisina" niin kai ne voivat luoda myrsykyisiä kokemuksia tuolla puolella. Chironisi 12.huoneessa oppositiossa Jupiteriin antaa viitteitä siitä, että saatat kokea ristiriitaisuutta omien haavoittavien kokemuksiesi ja niiden jakamisen välillä siten, että saataisiin muodostettua muita ihmisiä lopulta oikeasti hyödyttävä persoonakohtainen uskomujärjestelmä tai jotain siihen suuntaan. En ole kyllä varma miksi vedin nuo 3. ja 6.huoneen mukaan tähän henkisyyskeskusteluun...ehkä yksinkertaisesti siksi, että ne ovat polaarisuussuhteessa noihin 9. ja 12.huoneeseen ja tavallaan sitä kautta ovat ikään kuin taustatoimijoina näissä jutuissa. Toisaalta ehkä käytäntö ja karttojen tutkiminen antoivat minulle jonkinlaisen intuitiivisen muistutuksen noidenkin huoneiden tärkeydestä näissä asioissa, joten en sitä enempää viitsi selitellä.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #25 : 07.11.2012 23:38:06 »

Kiitos ghede! Vau, en ole tuollaisia yhtään osannut edes katsoa kartaltani. Tähän mennessä tuo stellium on kyllä ollut silmiinpistävin kuvio kartallani ja varmasti voimakkainkin. Varsinkin kun olen myös huomannut, että siinä samassa rytäkässä on paljon kaikkea muutakin. Kuten nyt vaikka tuo Pallas.

Jotenkin tuosta 6.huoneesta tulee mieleen, että karttani on niin tavallisen ihmisen kuin voi olla ja olen elämässä aina ikään kuin taustalla. Toisaalta sitten Uranus yllättää ja välillä tuntuu sellainen kamala, selittämätön paine, josta en tiedä mistä se tulee. Luovuus ja tiede kiinnostaa molemmat ja tällä hetkellä en tiedä vielä mitä haluan oikeasti tehdä "isona". Joskus täytyy ihan oikeasti keskittyä, ettei se voima ja luova energia, jota ei oikein pysty ilmaisemaan ala tuhoamaan. Varsinkin nyt kun on ollut työttömänä niin välillä ei vaan meinaa pysyä nahoissaan kun turhauttaa niin hirveästi se, että ei ole mitään tekemistä. Jos ei muuta niin silloin kun ahdistaa alan siivoamaan aivan hirveällä raivolla ja vimmalla. Se on luovaa, yleensä järjestelen siinä samalla energioita ja siisti koti on kaunis ja mielikin kirkastuu sekä se on hyvin konkreettista ja fyysistä. Minulle siivoaminen on ihan terapiaa. Toinen mikä tyhjentää pään on hyvä reipas lenkki raittiissa ilmassa. Toisaalta kyllä näillä kuvioilla aina jotain keksii, ennemmin tai myöhemmin. Kai tuossa kartassani jokin omituinen järjestys on, en vain tajua sitä.

Se on muuten totta, että ihan samalla tavalla kun merkeissä on aina jotain vastamerkeistään niin kyllähän huoneillakin toimii se polaarinen energia. Olen kyllä haavoittunut monesti ja miettinyt, että haluaisin antaa jotain omista kokemuksistani, jos ne voisivat auttaa jotakuta toista. Toisaalta minua inhottaa ihmisten retostelu, juoruilu ja selkäänpuukotus. Siksi useimmiten pidän asiat itselläni.

Mutta kiitos hurjan paljon tästä, sain aivan valtavasti taas lisää ideoita mitä tutkia kartalta.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #26 : 10.11.2012 23:21:58 »

Mukava kuulla Lizzy, että "tulkinnastani" oli jotain hyötyä. Smiley Lähinnä tarkoituksenani olikin, että kykenisin tuomaan viestissäni esiin joitakin karttasi tekijöitä, joita et itse olisi mahdollisesti ennen huomannut, sillä en ole mikään erityisen hyvä varsinaisesti tulkitsemaan karttoja.

En nyt kuitenkaan menisi sanomaan karttaasi tavallisen ihmisen kartaksi ainakaan 6.huoneen painotuksen takia enkä muutenkaan. Kaikki kartat ovat omalla tavallaan erikoisia/poikkeavia ja kaikista löytyy kyllä tutkittavaa, kunhan osaa vain katsoa pintaa syvemmälle. Tunteesi liittyen omaan "taustalla oloosi" voisi näin yleisesti ottaen olla sidoksissa siihen, että suurin osa planeetoistasi sijaitsee kartan alaosassa (ac-dc -akselin alapuolella) ja ic-mc -akselin oikealla puolella. Toisaalta, kun sitä omaa karttaa tuijottaa tarpeeksi kauan niin se alkaa pikku hiljaa vaikuttamaan jo "kalutulta." Minulle henk.koht. 6.huone on melko tuntematon tekijä kartalla, kun itselläni ei sijoitu sinne ollenkaan planeettoja. Mikäli en väärin muista niin siihen taidettiin liittää työ -ja terveysasiat yms. Myös muiden palveleminen, rutiinit ja selviytyminen arkielämän velvollisuuksista/taakoista taisivat liittyä tuohon huoneeseen...ja kun merkurius ja neitsyt hallitsijana on mukana kuvioissa niin tuo siivousintoilusi voisi selittyä sitäkin kautta.

Toisaalta karttasi perusteella sanoisin, että hallussasi on huima määrä keskittynyttä energiaa, kunhan vain osaat suunnata ne itseäsi oikeasti kiinnostavaan kohteeseen, koska karttasi planeetat ovat tiivistyneet ikään kuin yhdeksi kimpuksi tiettyyn kohtaan. Muistaakseni ainoastaan Kuu erottui hivenen tuosta muusta planeettaröykkiöstä sijoittumalla 11.huoneeseen...ovatko jotkin yhteisöt tai kaverit sinulle tärkeitä ja onko tunne-elämäsi jotenkin liitoksissa niihin/heihin jollakin tasolla? Tuli vain mieleen, kun itselläni on Kuu samassa huoneessa kaksosissa.

Huomasin muuten vielä, että oman karttani jupiter on oppositiossa tuohon stelliumiisi ja psyche asteroidini yhtymässä siihen. Ehkä se on tuo jupiterini vastakkaisuus 6.huoneen stelliumiisi, mikä toivottavasti antoi sinulle jotain uusia vinkkejä karttasi tutkimiseen. angel
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012 23:24:19 kirjoittanut ghede » tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #27 : 11.11.2012 04:27:54 »

Eka lähestyin kalojen kautta: mars vitoshuoneessa ja
mars  aspect_tri  pluto
mars  aspect_tri  chiron
mars  aspect_sex  saturnus

kuunsolmu  vesimies .

Sit toisaalta kolmoshuoneessa, kauris-komerossa   uranus aspect_con neptunus
 neptunus aspect_sex pluto löytyy myös.

Komeron avain  saturnus on samassa komerossa.

Oon ihan truu noviisi täällä vielä, mutta oon kartalta havaitsevivani, miten noi tukee muita mielenmutkia: miten oon huomaamattani lähestyny näitä eteerisempiä asjoita loogisen itsetutkiskelun, menneitten puhdistelujen myötä, ja miten tää kaikki liittyy mun tulevaisuuden prokkiksiin..  laugh
Ja kuinka käsittelen henkisyyttä perinpohjin ja näkökulmia, elementtejä tasapainoitellen ( aurinko harka , nousuvaaka), kuinka koko prosessi, kokemani, käsittämäni, liittyy sisimmän ilmentämiseen, komeroiden availuun (tokakomerossa chiron  rapu med  jupiter , avain eli  kuu oinas 6.huoneessa)...
... Kuinka ko. prosessi on yks peruspilareista niin ihmissuhteiden kuin elämänsuunnan ymmärtämisessä, ilmentämisessä, ja ja ja  smitten

Lainaus
Härässä on semmosta seesteistä buddhalaisuutta..hyvinkin "henkinen", oli joskus artikkeli Astro Logoksessa härän henkisyydestä, että ei niin materiaalinen kuin yleistetään vaan hyvinkin henkinen.

Joo Grin Lapsuus tuli vietettyä hyvin tiiviissä yhteisössä, josta irti kasvettua ja kautta sitte lähdettiin solmuja purkaan, itsensä etsintään. Mut sisimmän yhteys/rakkaus/zen kulkenu aina mukana hyvin vahvana tunteena määränpäästä/ lähteestä. Ihmiskokemuksessa sitä on pitäny vaan jäsentää eri keinoin, että tajuu mennä sen mukaan.

Mun khiron on kanssa jännä, löytää yhtymää melkein joka paikkaan- intuitio väittää, et tiän jo tulkittematta, miks  :Smiley

Mut siis, en osaa sulkea henkisyyttä oikein mistään osa-alueelta pois, kun se on läsnä vähän siellä ja täällä. Muutenkin tunnen ja ymmärrän nää astro-jutut enempi eri tyyppisinä energioina kuin mustavalkosina kuvioina tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 15:51:56 kirjoittanut mii-i » tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #28 : 12.11.2012 23:24:11 »

ghede, olet ihan oikeassa, kun sitä omaa karttaa tuijottaa riittävän pitkään niin se alkaa vaikuttaa tylsältä... kun siinä ei jotenkin enää näe mitään uutta. Ehkäpä se oli juuri tuo oppositiossa oleva Jupiterisi, joka toi niitä uusia näkökulmia.  Smiley 6.huone on minulle vähän liiankin tuttu. Työ, terveys ja velvollisuudet siihen yleensä liitetään. Toisaalta oliko Lehtirannan vai kenen henkiseen astrologiaan perehtyneen tulkinta, että 6.huoneen  aurinko antaisi henkilölle sellaista järjestelmällisyyttä ja apua rutiineihin, jotka eivät tavallan ole luonteessa vaan ikään kuin lahjoja. Eli en siis luonteeltani ole ollenkaan tuollainen neitsyt siivoilija  Grin enemmän 6.huoneen kärki  skorpioni kuvaa suhtautumistani rutiineihin. Kunhan jaksan ja saan keskitettyä sen energiani niin silloin olen tehokas.

Tuo 11.huoneen  kuu on tosiaan mielenkiintoinen. Minulla kun se on  kalat ja vielä  aspect_squ neptunus niin yhteisöt ovat olleet minulle hyvin tärkeitä. Olen kuitenkin ehkä sulautunut niihin liiaksikin ja olen huomannut, että tunne-elämääni vaikuttaa aivan valtavasti millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä. Tätä vielä korostaa nousu- rapu. Jotenkin kaipaan sellaista yhteisöllisyyttä, jota keskitaivaani  vesimies kuvastaa. Tehdään yhdessä asioita, joista kaikki ovat kiinnostuneita, mutta ei liian tukahduttavaa ja jotenkin sitovaa yhteisöllisyyttä. Tästä syystä opinnoissa ja työpaikoilla minun on jotenkin helpompi olla sosiaalinen kuin ihan yksityiselämässä. Varsinkin nyt työttömänä tämä ongelma on korostunut. Luulisi, että tämän ikäinen ihminen osaisi olla ja tietäisi kuka on, myös toisten kanssa, mutta eipä se vain tunnu menevän niin. Olen aivan liian tunteellinen ja takertuva ym...   crazy2 Sinun  kuu kaksoset kuulostaa paljon ilmavammalta ja helpommalta, vai miten olet kokenut itse tuon kuun sijainnin?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #29 : 13.11.2012 10:36:39 »

Mielenkiintoinen kysymys! En koe itseäni esim. perususkonnolliseksi (uskontohan liitetään voimakkaasti Jousimieheen - varsinkin, kun mulla stellium Jouskarissa), mutta filosofia ja juurikin astrologia kiinnostaa suuresti...

Mulla kartalla erittäin voimakkaasti aspektoitunut  neptunus (11. huone) ja mä myös lapsena viihdytin itseäni paljon mielikuvitukseni avulla - tämä tietty jatkuu myös tänä päivänä, ei tuota  neptunus :n vaikutusta vaan pysty mitätöimään (vaikka olenkin kylmän ja hyvin käytännöllisen oloinen  askendentti kauris - ainakin työpaikalla, ei puhuta kotielämästä crazy2) Wink

 neptunus mulla aspektoitunut  kuu merkurius venus mars jupiter saturnus pluto chiron vesta kanssa - et silleen! Shocked  Aika rankka vastapaino tosiaan tuolle  askendentti kauris :lle ja kun on stellium  jousimies :ssä, niin väkisinkin sitä välillä miettii, että onko lintu vai kala... buck2  Kun tuntuu, että kaikki asiat maan ja taivaan väliltä kiinnostavat ainakin jossain määrin - ajan kanssa osa sitten enemmän ja osaan kiinnostus vaan lakkaa itsekseen.

Mulla muuten sama kuin Lizzyllä, eli olen työpaikalla huomattavasti sosiaalisempi ( keskitaivas jousimiesaurinko jousimies 10. huoneessa, tarkka  uranus aspect_con keskitaivas) kuin yksityiselämässä. Musta on varsinkin iän mittaan tullut aika arka ihmisten suhteen ja mieluusti pidän ne yksityisimmät asiat omana tietonani. Työpaikalla harvemmin kolutaan sielun pohjamutia, joten sitä helpommin päästää ihmisiä lähelle - pitäen oman henk.koht. etäisyyden, tietysti.

Mun kartan hallitsija  saturnus sijaitsee tosiaan 0 astetta  skorpioni ja mun 8. huoneessa, tehden vieläpä  aspect_con :ää pluto :lle. Kriittiset asteet. Mun henkisyys on ehkä niin, että elämän varrella olen joutunut tekemään paljon itsetutkiskelua ja löytämään oman itseni. Ajoittain tämä on hyvin hankalaa, sillä  saturnus :shan on muutosta hidastava merkki, samalla tuo  aspect_con pluto pakottaa välillä kaaoksen kautta kasvamaan, oppimaan - nämä asiat tapahtuvat juurikin mun 8. huoneessa, transformaation huoneessa. Hyvin raskas sijainti kieltämättä  saturnus :lle. Tuntuu, että välillä sitä oppii jotain itsestä, välillä mennään takapakkia ja aloitetaan prosessi alusta. Ei oo helppoo, ei buck2  Mutta juurikin niiden vavahduttavien tapahtumien kautta on testattu psyyken voimaa - tuo 8. huoneen  saturnus aspect_con pluto on kyllä sellainen voimapaketti, että sen avulla selviää vaikka helvetin tulesta, jos niin vain haluaa ja päättää Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: