Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyys ja eri merkit  (Luettu 19777 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 31.10.2012 13:16:20 »

Tuli mieleeni tällainen kysymys, että miten eri merkit kokee henkiset ja/tai yliluonnolliset asiat.

Lähden lähestymään tätä aihetta nousumerkin kautta, koska aloin miettimään erinäisistä syistä, että nousumerkki voi kertoa aika paljon siitä miten ihminen kokee henkiset asiat. Siis aikuisena. Ihan lapsuudesta voisi kertoa kuumerkki. Otan itseni esimerkiksi, koska se on helpointa.

Kuu kalana minulla oli lapsena mielikuvitusystäviä, tykkäsin hirveästi kuunnella satuja ja eläydyin jo aika pienenä voimakkaasti musiikkiin. Saatoin kuunnella monta tuntia erilaista pianomusiikkia.

Jossain vaiheessa lukiossa aloin kiinnostua psykologiasta ja sitä kautta sitten tutustuin rajatietoonkin. Koen, että nyt aikuisena tuo kalat näkyy edelleen vilkkaassa unielämässä ja siinä, että tykkään katsoa elokuvia, lukea kirjoja ja rakastan erilaisia tarinoita. Kuitenkin Rapu on se, joka on saanut minut tietoisesti tutustumaan kaikenlaisiin rajatiedon kirjoihin esimerkiksi. Suhtautumiseni on aina ollut hieman varovainen ja skeptinen, toisaalta herkkä ja ennen kaikkea kiinnostunut. Koen, että nousu ravulle henkinen maailma on hyvin henkilökohtainen kokemus ja myös näkemys siitä voi olla hyvin persoonallinen. Tiedän yhden nousu-ravun, jolle henkisyys on ilmentynyt elämässä uskonnon kautta. Sekin on henkilökohtainen kokemus. Ravut eivät ehkä hirveästi puhu henkisistä kokemuksistaan, mutta kyllä niitä tällä herkällä vesimerkillä on varsinkin ehkä siinä 20 ikävuoden jälkeen nämä asiat alkaa kiinnostaa enemmän. Kuu kalat taas ei näe mitään syytä julistaa asiaa, koska jotenkin se vain on niin itsestäänselvää, että henkimaailma on olemassa, vaikka emme sitä pysty näkemään sillä tavalla kuin tämän fyysisen maailman. Tai ehkä jotkut pystyvät, jotka ovat kehittäneet taitojaan. Jälleen kerran, jos kalat ei ole luonut omaa käsitystään henkisyydestä niin hyvin usein henkisyys kanavoituu uskontoon ja esimerkiksi seurakunnan toimintaan. Uskon, että papeissa on paljon Kaloja. Paitsi sitten myös niitä muita, jotka eivät ui kirkon ajatusten mukaan vaan menevät omia reittejään.

Tuleeko teille mieleen jotain näistä merkeistä tai sitten muista, että miten henkisyys voisi näkyä astrologiassa ja näkyykö se nousumerkin ja kuun kautta vai auringon?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2012 14:48:41 »

No kalat joo. Luontaisesti henkisiä, siis se on niin itsestään selvää, ettei siitä tarvi edes välttämättä kiinnostua, ja on silti henkinen?
Mulla Neptunus isossa roolissa.
Kiinnostumaan ja tutkimaan mut on ehkä sitten saanut nouseva Jouskari ja nuo Uranus ja Jupiter nousulla.
Uranus ja Juppari on 12 huoneen puolella niukasti, että toisiko sekin sitä henkisyyden penkomista ja tutkailua, ja Uranus toisi sitten kosmista tietoa alitajunnan kautta?
No aurinko kun on vesimies niin sekin vaikuttanee viehtymykseen kaikkiin erilaisiin juttuihin, ja sillä on Neptunuksen sekstiili.

Skopun väittäisin kanssa liittyvän näihin merkkeihin joilla on kiinnostusta näihin juttuihin.

Mulla ei ole oikein noiden merkkien huoneet esillä, mutta varmasti sekin vaikuttaa.

Varmaan se Kuukin vaikuttaa juu...epäilen tosin oman Oinas kuuni jäävän noiden edellä mainittujen tekijöiden varjoon.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2 : 31.10.2012 16:06:19 »

Skopu joo ehdottomasti. Minulla se vaikutus tulee  jupiter skorpioni kautta. Ihan varmasti tuo on osaltaan pitänyt kiinnostusta yllä näihin juttuihin ja syventänyt tietoja. Eikä kiinnostus ole lopahtanut, vaikka välillä tulisi pidempikin tauko ja elämässä muut asiat enemmän esille.

Eikö Jupiteria muuten ennen muinoin pidettykin merkitykseltään vähän sellaisena, että se liittyisi paitsi uskontoihin, filosofiaan myös mystiikkaan yms. Hyvä oivallus sinulla nuo nousevat planeetat. Tuli kiinnostus mitä kautta tahansa niin vaatii varmaan kartalta jotain muutakin, että se kiinnostus ikään kuin näkyy toimintana.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 31.10.2012 22:24:52 »

Mulle on jäänyt mieleen lukion psykologian opettajani. Jollakin tunnilla hän mainitsi jotakin siihen suuntaan, että hän ei ymmärrä miksi jotkut hänen korkeasti koulutetut kollegansa harrastavat astrologiaa tai muuta sellaista, painottaen sanaa korkeasti koulutetut. Ajatellaan sellaista perinteistä stereotyyppiä, korkeasti koulutettua jäärää, joka on äärimmäisen skeptinen. Häntä stereotyyppisesti pidetään älykkäänä. Itse voisin sanoa, että en ymmärrä, miksi älykkäänä pidetään ihmistä, joka samantien pureskelematta kieltää kohtaamansa asiat, suhtautuu eillä, ilman että voisi ollenkaan hyväksyä, ettei välttämättä vielä ole kaikkea ymmärtänyt, tai että kaikkea ei ihmismielellä välttämättä ymmärrä?
Tälläinen henkilö voi myös olla vaikkapa vahvasti uskonnollinen henkilö. Onkin mielenkiintoista, miten hän kokee henkisyyden. Onko se siis suljettua säännönmukaista henkisyyttä? Voisiko tästä johtaa vaikka sellaisen teorian, että merkit, kuten kauris, jotka kaipaavat säännönmukaisuutta, hakevat tai luovat sitä myös henkisyyteen? Kalojen henkisyys olisi sitten tätä mahdollisimman huuhaata, johon kaikki hyväksytään mukaan ajatuksiksi?


Minulla siis molemmat, kuu sekä nousu kaloissa. Lapsena kuukala on näkynyt eniten mielikuvituksessa, henkisyys ja henkinen elämäntapa ovat syntyneet pikku hiljaa myöhemmin. Voi olla, että koska kohtaan maailman kalojen kautta (asc), niin maailma on minulle jonkinlainen kaaos, jonka kaaosmaisuudesta en koe minkäänlaista stressiä. Minulle maailma on täynnä asioita, joita ei voi ymmärtää, ja joille itse voin luoda jonkinlaisen oman merkitykseni. Samoin sitten muut luovat näille asioille omat merkityksensä.
Uskonnot mielestäni ovat myös sitä varten, että niillä selitettäisiin sitä mitä ei ymmärretä, eli henkisyys voi joillekuille olla sitä, että se selittää tuntematonta? Minulle henkisyys taas on eniten yhteys johonkin elämänvirtaan ja sen mukana kulkemista.

Hmm.. jatkan myöhemmin vielä ehkä lisää..  Smiley
Nyt on liian väsynyt..
« Viimeksi muokattu: 31.10.2012 22:26:58 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #4 : 01.11.2012 18:45:41 »

 aurinko kauris askendentti leijona kuu vaaka uranus skorpioni neptunus jousimies pluto vaaka

Uranukselle, neptunukselle sekä plutolle on tapahtumia  askendentti :in,  kuu -merkin ja toistensa kanssa.  kalat -merkissä ainoastaan  junochiron  harka .

Henkisyys ja enkelit, psykologia sekä hoivaaminen ovat olleet läsnä elämässäni lapsesta asti. Olen myös moninkertainen  kauris , ja kauriillahan on tuo syvyyksissä uiva "kalanpyrstö", jota hän ei välttämättä itsekään aina ymmärrä tai ei välttämättä aina tuo niin esiin. Monet pinnallisilta tuntuvat kauriit voivat kuitenkin olla henkisiä ja syvällisiä. Kauriit vaan ei päästä kaikkia niin lähelle itseään, että kyseiset piirteet tulisivat esille.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
ghede
Vieras
« Vastaus #5 : 01.11.2012 20:27:58 »

Pistetään kartat kiertoon ja yritetään sitten pohtia mistä se henkisyys mahdollisesti oikein kumpuaa? Olisi oikeasti mukava nähdä vähän muidenkin karttoja täällä foorumilla...löytyisikö niistä mitään yhteneväisyyksiä millään tasolla jne. Itse olen syntynyt 28.10.1988., klo 23.43 Kokkolassa, jos joku haluaa katsoa karttaani.

Vaikka tässä puhuttiin lähinnä merkeistä niin sanoisin, että myös aspekteilla on oma tärkeä osansa henkisyyden ilmenemisessä. Liittäisin varsinkin alkuluvulliset harmoniset kartat ja niiden aspektit osaksi tätä kysymystä. Eniten näistä on kai tutkittu kvintiiliä, septiiliä ja noviilia. Toisekseen jo nuo mainitut transneptuniset kohteet edustavat kai jonkinmoista ylimaallista tietoutta ihmisessä, jos ne ovat vahvasti edustettuina kartalla lähinnä yhtymien kautta. Miksei myös nuo tutummat asteroidit voisi lisätä ihmiseen syvällisyyttä jossain muodossa.

Sanoisin, että molemmat sekä Kuu että Aurinko paljastavat henkisyyden ytimen kartalla, mutta eri tavoilla. Kuu on vaikutukseltaan jotenkin aistillisempi ja pehmeämpi kuin Aurinko, jonka henkisyys ilmenee luovuuden suoraviivaisena purkautumisena ja tietynlaisena ylimielisyytenä muiden ihmisten kokemuksia ja tekoja kohtaan riippuen tietenkin siitä, miten se on asemoitunut kartalla. Aurinko edustaa mielestäni myös jonkinlaista puhdasta älyllisyyttä vastakohtana Kuulle, joka taas viittaa sielulliseen herkkyyteen/taiteellisuuteen.

Merkeistä kaikilla on varmasti olemassa omat tapansa lähestyä henkisyyttä, mutta yleensä kai esimerkkitapauksina on pidetty neljää viimeistä merkkiä eli jousimiestä, kaurista, vesimiestä ja kalaa, jotka tavallaan ilmentävät jo valmiiksi itsessään kyseistä asiaa.

Huoneista tulee ensimmäisenä mieleen 3.,9.,6., ja 12. huone.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012 21:11:52 kirjoittanut ghede » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #6 : 02.11.2012 00:11:31 »

En osaa yhtään katsoa tai tulkita noita harmonisia karttoja.  Huh Ei vain avaudu. Mutta muuten aspekteja kyllä.  neptunus on merkittävässä asemassa kartallani. Kuun hallitsija ja neliössä kuuhun. Jupiter on väljässä yhtymässä aurinkoon. Nämä jos mitkä ovat henkisiä kuvioita. Uranus on varmaan jotenkin aina mukana kun näistä jutuista puhutaan, minulla se on asteen orbilla  aspect_con aurinko

Olen täällä varmasti kertonut toisaallakin, mutta minun karttani saa näkyviin tiedoilla 25. Marraskuuta 1982 kello 17:25 Tampere  Smiley

9. ja 12.huoneen ymmärrän henkisyyden yhteydessä, mutta miten 3. ja 6.huone niihin voisi liittyä? nimimerkki 6.huone ihan täynnä.

Aven kommentista tuli mieleeni, että itselläni on kyllä juuri päinvastainen kokemus, että korkeasti koulutetut ovat nimenomaan kiinnostuneita myös siitä tieteen toisesta puolesta. Vaikka eivät sitä juuri tiedekunnissa huutele... Uranushan liitetään tieteisiin siinä missä huuhaa juttuihinkin ja mielestäni joskus raja näiden kahden välillä on äärimmäisen häilyvä. Ja tosiaan, en voi tietää miten uskonnollinen ihminen itse kokee oman vakaumuksensa. Näen vain sen miten hän ilmaisee sitä ulospäin.

SanctAstra, mielenkiintoinen kommentti. En niin hyvin tunne ketään kaurista, että olisi tullut puheeksi tällaiset jutut. Vaikutelma on ollut kyllä enemmän, että ei kauriit tällaisia mieti, mutta kuten voi hyvin kuvitella se on vain oma mielikuva.

Vielä näihin merkkien laatuun liittyen, minulle ehkä henkistä ristiriitaa aiheuttaa eniten  jousimies rapu Jousimies on muuttuva merkki siinä missä  kalat ja tässä mielessä samastun Aven kokemuksiin. Kuitenkin minussa on se johtava  rapu , joka ei tykkää kaaoksesta vaan yrittää pitää kaikki näppituntumassa ja siinä on tekemistä. Minun maailmani on sekoitus toisaalta kaaosta ja toisaalta hämmentävää järjestystä ja sopeutumista.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 02.11.2012 01:53:22 »

Onks Jyrki Katainen (14.10.1971) henkinen tyyppi
vai oravannahkojen metsästäjä,
 neptunus jupiter jousimies aspect_opp :pallas:rx  saturnus asetelmallaan?
Miksi verohallinnon logossa on pari nuolta?
Onko  jupiter henkinen?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juppiter
Uskonnollinen?
Vai salamoita heittelevä sodankävijä?
Saaliinkerääjä?

Henki.
Ympyrä symboli.  aurinko
-isyys,  aurinko?
 saturnus ?

Vanha rouva  aurinko kauris opiskeli eläkepäivillään teologiaa yliopistossa.
Hän toimii myös seniorijärjestössä ja tykkää seurustella siihen kuuluvien akateemisesti koulutettujen "ittiään viisaampien" kanssa.
Hyvin käytännönläheinen ihminen, mutta myös tiedonhaluinen ja avoin monille asioille.
Koen hänet yhtenä henkisenä opettajanani.

t.  jupiter chiron kalat aspect_squ askendentti jousimies
 aspect_opp uranus ceres neitsyt
mitä se henkisyys on?
Kunnes kuolema korjaa / jos luoja suo?
Kuolevaisuuden hyväksymistä?
kysyy
 aurinko skorpioni
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 02.11.2012 10:48:18 »

Minusta mikä tahansa merkki voi olla henkinen, mutta ehkä sillä on eroa, miten henkiselle tielle päädytään ja miten sitä toteutetaan. Siinä komppaan muita, että Kalat taitaa olla luontaisesti kallellaan henkisyyteen, sellaiset jutut vain kiinnostavat. Skeptikkokin kääntyy kuitenkin mystikoksi voimakkaan henkilökohtaisen kokemuksen kautta ja näitä kokemuksia tulee helposti esim. vahvojen transiittien aikana. Pluto vie henkilökohtaisiin transformaatioihin, entisiin elämiin, mediumismiin ja kuolemanjälkeisen elämän tutkimiseen, Uranus herättää kiinnostuksen astrologiaan tai avaruusolioihin ja olenpa peräti huomannut sen yhteyden kundaliiniin nousuun. Joillakin Jupiter liittyy astrologiaan Uranusta vahvemmin. Neptunus herkistää vaistot, vilkastuttaa unielämää, ja voi tuoda mukanaan selvänäköisyyttä tai enneunia. Olisiko Reiki Neptunuksen aluetta? Vai Pluton? Saturnus voi herättää kiinnostuksen henkisyyteen (fyysisen) kivun kautta.

Organisoiduissa uskonnollisissa yhdistyksissä ja seuroissa odottaisin näkeväni runsain mitoin Jousimiehiä, Kauriita ja Kaloja. En ole asiaa sen tarkemmin tutkinut, mutta tämä oli oma arvaus.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 02.11.2012 16:49:13 »

Mikäli joku jaksaa paneutua asiaan paremmin, niin tässä tutkimusmateriaalia. Länsimaisia pappishenkilöitä astro.comista.

http://www.astro.com/astro-databank/Category:Vocation_:_Religion_:_Ecclesiastics/_western
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #10 : 03.11.2012 01:22:28 »

Saturnus voi herättää kiinnostuksen henkisyyteen (fyysisen) kivun kautta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Organisoiduissa uskonnollisissa yhdistyksissä ja seuroissa odottaisin näkeväni runsain mitoin Jousimiehiä, Kauriita ja Kaloja. En ole asiaa sen tarkemmin tutkinut, mutta tämä oli oma arvaus.

Tuota Lillin tekstiä lukiessani oli pakko tarkistaa oman saturnuksen paikka, joka löytyi huoneesta 2 ja  neitsyt ,  neptunus aspect_squ saturnus . Ja voisin todeta, että oman kivun kautta olen oppinut jotain, jolla voin nykyisessä työssäni auttaa toisia. Kokemus tuo varmuutta, valitettavasti.

Mitä organisoituihin yksiköihin tulee, olivat sitten uskonnollisia, henkisiä tai jotain ihan muuta, koen sopivani erittäin huonosti joukkoon. Tiukat raamit ja dogmit alkavat ahdistaa. Jäykkä byrokratia saa turhautumaan ja laittaa minut etsimään keinoja rikkoa niitä jäykkiä rakenteita. Subjektiivinen näkemykseni tämä.

 Smiley

Edit: tämä viestini oli järjestyksessään 1111.  Grin
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 03.11.2012 13:47:51 »

SanctAstra, Aurinko-Kauriina Saturnus on muutenkin hyvin tärkeä planeetta sinulle.

Katselin silmämääräisesti tuon astrodatabankin aineistoa ja pappishenkilöistä löytyi runsain mitoin Aurinko-Kauriita, Jousimiehiä ja Kaloja, kuten arvelinkin. Jos ei ollut Aurinko yo merkeissä, niin sitten näissä merkeissä oli usein Kuu tai nousumerkki. Kuun yhtymä tai oppositio Neptunukselle oli myös hyvin yleinen löydös. Siitä vähän yllätyin, että Härkä ja Vaaka olivat vahvasti edustettuina ja että Venus oli usein silmiinpistävässä asemassa. Mutta toisaalta, ei Venus symboloi pelkkää parisuhderakkautta, etenkin Neptunuksen kanssa siitä saadaan universaalimpaa tyyppiä.

Aineistoissa oli erikseen selibaatissa elävien nunnien, munkkien ja pappien karttoja. Siellä näkyi sitten Skorpioni-vaikutusta enemmän edellisten lisäksi.

Aineistoissa jämähdin tutkimaan vähän tarkemmin George Foremanin karttaa. Ensin ihmettelin, että mitä se ylipäänsä täällä tekee, kyseessähän on raskaan sarjan nyrkkeilijä. Aurinko Kauriissa 5. huoneessa väljässä yhtymässä Jupiteriin ja vitosessa pari muutakin planeettaa. Kuu keskitaivaalla Kaksosissa, Neitsyt-nousu ja Saturnus nousulla. No, hänellä oli kuitenkin 70-luvulla hävityn nyrkkeilyottelun jälkeen mystinen kokemus, jonka kautta hän koki kuolleensa ja syntyneensä uudestaan. En tiedä kuinka pahasti vastustaja hänet murjoi, mutta lähes kuolemanrajakokemukseksi tuota väitetään. Hän perusti oman kirkkonsa 80-luvun alussa. Eli tässä hyvä esimerkki Kauriista, joka päätyi henkiselle tielle saatuaan kunnolla turpiinsa.  Cheesy
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 03.11.2012 15:08:09 »

Härässä on semmosta seesteistä buddhalaisuutta..hyvinkin "henkinen", oli joskus artikkeli Astro Logoksessa härän henkisyydestä, että ei niin materiaalinen kuin yleistetään vaan hyvinkin henkinen. Samaa mieltä muistaen äitini  aurinko harka ja ystäväni, joka vei minutkin teosofian luennoille harva se kerta ammoin..

Mutta siis ei kai henkisyys sinänsä löydy pappien kautta,
tai uskonnon, sehän voi olla oppi ja hyvinkin dogmaattinen,
saati vielä sotaisa. Vallankäyttöpaikka?

Tuon nyrkkeilijän kartalla on pari noviilia (jos haluaa sitä henkisenä aspektina tutkia?)
 saturnus rx  neitsyt noviili  neptunus vaaka
ja tarkempi vielä  venus jousimies noviili  merkurius vesimies.
Vesimiehistä löytyy kirkkokuorolaulajia? Tiedän ainakin yhden.

Amycus - boxer on 23  oinas aspect_ssx pallas harka täsmäiskuja päähän?
ja tulikolmio  ceres leijona .lle, itsepuolustusta? Cereksen myötä kuolemanrajakokemus ?
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #13 : 03.11.2012 15:44:36 »

Mulla siis  askendentti  aurinko ja  kuu kaikki 'kevyessä'  kaksoset :ssa, mutta  pluto tekee aspektit kaikkiin planeettoihin. Lisäksi mulla on suuri 12. huone, joka alkaa  kalat ja jonka planeetat  harka :ssä.
Olen aina ollut kiinnostunut tällaisista asioista ja nimenomaan astrologiasta, johtuukohan se mun taipumuksesta lokeroida ihmistet.  Grin
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 03.11.2012 16:38:27 »


Mutta siis ei kai henkisyys sinänsä löydy pappien kautta,
tai uskonnon, sehän voi olla oppi ja hyvinkin dogmaattinen,
saati vielä sotaisa. Vallankäyttöpaikka?


Ei tietenkään. Aineisto oli vain helposti saatavilla ja tässä aineistoissa voi henkis-uskonnollisten asioiden kiinnostavan ainakin jossain määrin näitä ihmisiä. Jotkut ovat oletettavasti hartaampia kuin toiset.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: