Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Henkiset" unet  (Luettu 9442 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« : 30.10.2012 20:17:59 »

Näettekö koskaan ns. henkisiä unia? Itse näin juuri viime yönä unta, että juttelin kahden täysin minulle vieraan naisen kanssa ruokapöydässä, kun yhtäkkiä näin toisen naisen lävitse. Hänen kehonsa muuttui siis näkymättömäksi, ja palasi hiljalleen omaksi itsekseen utuisen keltaisen hahmon kautta. Samassa unessa oli tarot-korteista lukeva pariskunta. Aiemmin olen nähnyt unessa muun muassa enkelipallon/orbin/tjsp (en ole mitenkään erityisen enkeliorientoitunut) ja ihmisen, jonka keho oli kokonaan violetti. Ei kasvoja, vaatteita tai mitään, pelkkää väriä vaan.

Nämä ovat aina olleet mieleenpainuvia unia. Erilaisia ja mielenkiintoisia. Smiley
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2012 22:51:29 »

Ehkä tämä henkinen uni pitää laittaa lainausmerkkien sisään

Eli "henkinen" uni jonka näin.
Unessa mietin että Jiddu Krishnamurti  on tällä hetkellä jossain universumin tuolla puolella, täysin tavoittamattomissa ... mutta mitä vielä, hänhän piti kortteeria tuossa 2 km päässä. Kävin sitten juttelemassa hänelle, tosin kesken juttutuokion hän otti ja meni ulos tupakalle... ja sitä mä vähän ihmettelin  Shocked ... mutta ei siinä sitten mitään, katsoin ikkunasta milloin Jiddu oli saanut nortin vedettyä, ja taas sitten jatkettiin tarinaa...  Cool
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 08.11.2012 15:03:25 »

Onhan näitä. Unen ja valveen rajatilassa olen nähnyt erilaisia enemmän vähemmän selkeitä hahmoja huoneessa ja olen joskus jopa harrastanut erittäin hyvää seksiä kasvottoman uni/henkiolennon kanssa. Vanhoissa kirjoituksissa tätä tyyppiä sanottaisiin Incubukseksi. Usein koen nuo oliot joko harmittomiksi tai rasittaviksi ja jos ne ovat rasittavia, häädän niitä aika ponnekkaasti pois uniani häiritsemästä. Kerran tuollainen rasittava hyypiö säikäytti minut karjumalla suoraan korvaan sillä seurauksella, että koin vaatimattoman OBEn: singahdin makuuhuoneesta olohuoneen sohvalle. Siinä matkalla näin tumman pahanilkisen hahmon hajareisin seisomassa sängyllä jalat molemmin puolin vyötäröäni.

Unissani on usein astrologisia teemoja ja olen myös aika kätevä liikuttelemaan esineitä ajatuksen voimalla. Ensimmäisen taidon osaan tosielämässäkin, jälkimmäisen hieman huonommin.  Wink Kaikenlainen opastyöskentely tapahtuu myös unissa, mutta en ole varma, tarkoititko tätä henkisillä unilla. Ja lasketaanko enneunet ja unet entisistä elämistä?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 268



Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2012 15:13:55 »

Olipa muuten Lilli karmea esimerkki tuo sinun "unesi" ja hajareisin seisova inhotus..hyi. Miten sitä tuollaiseen tilanteeseen edes pitäisi suhtautua, jos kokee kunnon seksuaalista häirintää uni-valve-välimaastossa? Tuli mieleen ystäväni joka tunnusti hiljattain kokeneensa paljonkin ihan raiskausunia, jotka kuitenkin olivat mielestään enemmän kuin vain unia. Kaveri kertoi miten tunsi peitonalla liikkuvat kädet ja oliko peittokin liikkunut. Voikohan tuollaiset kokemukset olla jotain välähdyksiä vaikka entisen elämän kokemuksesta? Vai liikkuuko tuon alan rähinähenkiä oikeasti ihmisten makuuhuoneissa  Shocked Miten sellaiselta voi suojautua? En tiedä onko kaverilla joku menneisyyden trauma takana jotas ei itse muista, hän on asiaa miettinytkin. Suhtautuminen seksuaalisuuteen on hänellä muutenkin aika ristiriitaine, kokee ajoittaista kuvotusta asiaan.
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #4 : 20.11.2012 13:56:20 »

Nämä "henkiset  unet" ei enää edes tunnu unilta, vaan ihan kuin tekisi jotakin työtä kaiket yöt, esmes. Toissa yönä olin jotakin todella kovaa ja iänikuista kivipaasia murentamassa, ei mitenkään mieltä ylentävää hommaa, mutta toisaalta ei se myöskään pelottanut. Tämä kivipaasi on jossain ihmiskunnan alimmassa osassa, ja ihmiset teloo siihen itseään,se on todella kova ja iänikuinen... mutta pientä murua siitä on jo lohjennut, ja kun aamulla sitten heräsin, tuntui kun työvuoro oli päättynyt.  Huh

Viimeyönä olin taas jossain ihmiskunnan alimmissa osissa, se oli jokin valtava paikka, Jupiterin tai Saturnuksen kokoinen,  mittasuhteet on valtavat, ja maisemat oli karuja ja jylhää mutta kuollutta ... jotenkin pelottava, siellä ei ole ihmiselle mitään kasvualustaa,eikä henkistä ravintoa. Sinne kun ihminen menee saa olla jatkuvasti varuillaan, koska jossakin väijyy ja metelöi jokin ihmisen ja eläimen sekoitus joka sitten hyökkää terävillä hampailla. Siellä sitten  knuppel2  ja  police ja smitten  ehkä etupäässä  knuppel2  ei tämäkään niin mieltä ylentävää, mutta ei tarvi silti pelätä

Tähän reissuun varustauduin mustalla nahkasulka, jossa selässä oli valkoista kuviointia, taisi olla moottoripyöräiliän asu, ja tästä kaikki remmit vedettin tiukalle, väljää kun ei saanut jäädä ... näes tyyli ennen kaikkea   coolsmiley
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #5 : 20.11.2012 18:01:06 »

Kaikenlainen opastyöskentely tapahtuu myös unissa, mutta en ole varma, tarkoititko tätä henkisillä unilla. Ja lasketaanko enneunet ja unet entisistä elämistä?

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Haluaisitko kertoa näistä enemmän? Sekä opastyöskentelystä unissa että entisen elämän unista. Miksei myös enneunistakin. Smiley
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 20.11.2012 21:06:23 »

Opasunet ovat vaihtelevia. Joskus olen unessani selkeästi jonkun seurassa (=opas), vaikka en välttämättä edes näe tätä henkilöä. Tämän toisen läsnäolon tietää siitä, että käyn keskustelua hänen kanssaan ja joskus kuulen hänen äänensä. Eräällä oppaalla on hyvin professorimaisen asiallinen puhetyyli. Yleensä oppaat näyttävät jonkun tilanteen, josta minun on otettava arjessa onkeeni. Näin minulle on näytetty myös elämäntehtävä. Ovatpa oppaat painostaneet minut astrologiankin pariin. Toisinaan olen koulussa, jossa minulle annetaan hieman tavallisuudesta poikkeavaa opetusta. Oppaani pitävät minimalistisesta opetustyylistä ja minun on tosissani pyöriteltävä ja pohdittava sitä, mitä he yrittävät sanoa. Minulle tämä tyyli sopii oikein hyvin, se on vähän kuin arvoitusten ratkaisemista.

Esimerkkinä siitä, miten oppaat työskentelevät, ilmenee varmasti seuraavasta unesta:

Näin unta, jossa olin oppaan seurassa ja hän vei minut vihreälle saarelle, jossa kuljeskeli ihmisiä harvakseltaan. Katsoin noita ihmisiä tarkemmin ja huomasin sitten, että he kaikki olivat mielisairaita. Tämän asian sanoin oppaallekin ääneen. Seuraavaksi olin toisessa kohtauksessa. Näin seinän, johon nojasi istuillaan oleva tyynen näköinen nainen. Unessa vielä ajattelin, että hän ei ole "niitä", siis hulluja. Kuitenkin tämän naisen tyyneys oli pelkkä naamio. Kun hän riisui naamionsa, alta paljastui äärimmäisen epätoivoinen ilme.

Aamulla ihmettelin unta ja yritin tulkita sitä symboliseen tyyliin, mutta jo muutaman tunnin kuluttua sille tuli selitys. Kadulla käveli vastaan raskaana oleva tuttavanainen, joka kertoi miesystävänsä seonneen täydellisesti. Perhe oli lähettämässä häntä psykiatriselle osastolle psykoosin takia. Nainen pyysi minulta apua tai mielipidettä tilanteeseen, koska hänen mielestään ymmärsin hyvin psykologiaa. No, sekaannuin asiaan ihan edellisyön unenkin takia. Tätä seuraava juttu on pitkä ja mutkikas, mutta lopulta selvisi, että "potilas" oli n. viikon verran poissa tasapainosta kummittelun takia. Minusta kyseessä oli suoranainen possessio, tämä mies käyttäytyi tuon viikon verran täsmälleen samoin kuin kummitteleva mies eläissään. Viimeksi mainittu henkilö teki itsemurhan ulkomailla juuri silloin, kun "psykoosi" alkoi. Potilaamme palasi omaksi itsekseen viikon kuluttua, eikä muistanut koko ajanjaksosta mitään. Sairaalahoitoa hän ei tarvinnut. Minulle tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin läheltä seurasin kummittelutapausta. Unen epätoivoinen nainen oli potilaamme naisystävä ja hänellä oli muitakin syitä olla epätoivoinen kuin tämä episodi. Hänenkin tilannettaan tuli seurattua melko pitkään.

Entisistä elämissä kertovissa unissa on yleensä tarkkoja ja paikkansa pitäviä historiallisia yksityiskohtia, ja ne tunnetaan kaikilla aisteilla, mistä niitä voikin epäillä todenperäisiksi tapahtumiksi jostain historian hämäristä. Unista on paljastunut mahdollisia entisiä elämiä muinaisesta Kreikasta (tuliperäiseltä saarelta), 1100-luvun Brittein saarilta, 1600-luvun Prahasta 30-vuotisen sodan lopusta, 1700-luvun lopulta, jolloin olin merimies, 1860-luvulta rikkaista olosuhteista (äveriäs juutalaisperhe ehkä?), 1920-luvun New Yorkista ja 1950-luvun USA:n etelävaltioista. Muita reittejä pitkin on vielä muita elämiä tiedossa, mm. viikinki-, normanni- ja ritarielämät ja elämä jossain Andeilla päin (ehkä inka). Vahvasti epäilen eläneeni myös Ruusujen sodan aikaisessa Englannissa rikkaana kreivittärenä, jonka henkilöllisyyden tiedän.

Enneunia on ollut tosiaan jonkin verran. Alkuun ne olivat hyvin arkipäiväisiin tai huvittaviin asioihin liittyviä ja toteutuivat yleensä seuraavana päivänä. Mitään suurempaa merkitystä niillä ei ollut, totesin vain, että "tästähän minä yöllä uneksin." Pitkiä ja monimutkaisia enneunia on ollut myös ja kun ne ovat alkaneet toteutua, niin melkoinen tuskanhiki on noussut pintaan, kun on tajunnut, että nyt minä elän jotain aikaisempaa unta todella  lävitse. Jos unissa on ollut kehno loppu, niin olen pyrkinyt tekemään todellisessa tilanteessa valintoja, jotka estäisivät onnettoman lopun toteutumisen.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #7 : 25.11.2012 17:08:04 »

Lilli, kiitos vastauksesta. Smiley Mielenkiintoista tosiaan.

Tässä jokin yö sitten olin nukkuessani ikään kuin meditaatiotilassa, eli katselin hetken aikaa pelkkää mustaa. Sitten yhtäkkiä näin ison valonvälähdyksen ja muistan yrittäneeni nähdä tarkemmin tuota "tulijaa". Muistan ajatelleeni, että siinä on joku, jolla on mulle asiaa (enkeli/opas tmv). Välähdys taisi toistua pari kertaa, jonka jälkeen se laajeni peittäen melkein koko näkökentän. Tämän jälkeen seuraava havainto onkin heräämisestä.
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Shopia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #8 : 04.12.2012 20:57:47 »

Näin viime yönä unta (taisi olla osittain unihalvaus tms tila), että olohuoneessa oli kolme enkeliä (en ole 100% olivatko enkeleitä, mutta jotenkin jäi sellainen fiilis että olivat). Nämä kolme enkeliä, tai hahmoa, lauloivat todella voimakkaalla äänellä ja heistä lähti niin voimakas valo ylöspäin, että meni katosta läpi. Heräsin metelin ja valon aiheuttamaan voimaan ja vaikka minusta tuntui, että yksi kolmesta olisi ollut kuusi vuotta sitten pois nukkunut rakas äitini, niin silti minua pelotti todella paljon.

Ja nyt kun mietin näitä kolmea hahmoa, niin olisivatkohan voineet symboloida edesmenneitä ätiäni, isoisääni ja mummiani..
Vai mitäköhän kokemani uni mahtaisi tarkoittaa?
tallennettu
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #9 : 06.12.2012 11:13:51 »

Unet ei välttämättä tarkoita mitään tai siten hyvinkin paljon, ihminen itse näkee unet, siksi ihminen itse on niitten parhain tulkitsija.
Unia on monenlaisia, mutta aina ei kannata miettiä niitten sisältöä, vaan itse unen näkemistä, ja tästä ihminen voi huomata tapahtuvan kehitystä.
Aluksi huomataan unien tulevat elävimmiksi, ja taas tästä eteenpäin kehittyessä aamulla voidaan muistaa ettei nukkuessa ollutkaan täysin "tiedoton" vaan kuin olisi ollut jossakin, ja lopulta huomataan että ...nukkuessa ollaankin tietoisia.

Jos unessa koetaan pelkoa, ja se voi olla niin kovaa että huudetaan suoraa huutoa, (ei ehkä ääneen) niin tässäkin ei ole tärkeää mitä silloin nähdään, vaan kuka tai mikä pelkää ... mikä on se osa ihmistä mikä pelkää, ihminen voi kehittyessä ihmetellä tätä myös nukkuessa, eli jossakin vaiheessa voidaan kokea että se meluava osanen ei kokonaan hallitse meitä, vaan se on vain yksi osa meitä, ja mietit ... "eikö toi nyt voisi olla joskus hiljaa"


tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #10 : 16.12.2012 18:25:20 »

Minä saan monesti unessa neuvoa jos nukahdan kesken meditaation Smiley viimeksi näin unta että menin takkatulelle, jossa oli joku tulen henki, ja kun kysyin kysymykseni, se vastasi suurin piirtein että "mitä sinä hyvä ihminen noita kyselet, kun tiedät vastauksen itsekin". Ihmettelin, tulen henki antoi vinkkiä, ja herätessäni vastaus oli selkeänä mielessä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: