Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten sinä rentoudut? Kerro vinkkejä  (Luettu 10302 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 27.04.2006 12:53:32 »

Täällä ihminen jonka on välillä mahdoton rentoutua, koneisto käy koko ajan ja muutamaksi tunniksi voin sohvaperunaksi muuttua mutta sitten on taas saatava aikaan jotain. Olen jännittynyt, hartiat ja niska jumissa, mieli kireä, kiire kiire kiire koko ajan.
Miten rentoudut? Mikä juttu toimii sinulla? Kerro vinkkejä miten tälläinen höyrypää saisi itsensä rauhoittumaan edes kerran päivässä. Sauna on yksi suosikeistani rentoutumiseen, mutta onko sinulla joku juttu jota minäkin voisin hyödyntää  Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 27.04.2006 15:07:10 »

Musaa päälle ja takomaan nyrkkeilysäkkiä. Potkunyrkkeily rentouttaa ainakin. Cool Kunnon treenin jälkeen on niin raukee olo ettei sitä voita mikään. coolsmiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.2006 15:09:39 »

smitten Hivelyhieronta aromaöljyillä  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 27.04.2006 15:25:48 »

Luontoon kävelemään ja kuulostelemaan, niin johan rentoutuu.  Wink Minulla ainakin tepsii aina. Myös sauna hyvä konsti, sekä se että istahtaa alas, kuuntelee jotain rauhallista kaunista musiikkia, tai sitten vain istuu ja on tekemättä ja kuuntelematta yhtään mitään. (Meditoi)  Smiley
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2006 15:51:42 »

Jos olo on mulla mennyt ihan mahdottomaksi, niin olen turvautunut rentoutuskasettiin. Kasetilla on meren ääniä ja rentouttajan ääni on minun korvaani miellyttävä mies ääni. Jutut eivät ole mitään lällynlällyä pumpuliin kiedottua hömppää, vaan ihan tavallista kerrontaa. En osaa oikeen luonnehtia tarkemmin. Yleensä olen nukahtanut hetkeksi kasetin kuunneltuani, mutta sen voi melkeen itse päättää, nukahtaako vai ei.  Sitten on taas pitkänaikaa rennonpi olo  crazy2
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #5 : 27.04.2006 16:35:50 »

Jos olo on mulla mennyt ihan mahdottomaksi, niin olen turvautunut rentoutuskasettiin. Kasetilla on meren ääniä ja rentouttajan ääni on minun korvaani miellyttävä mies ääni. Jutut eivät ole mitään lällynlällyä pumpuliin kiedottua hömppää, vaan ihan tavallista kerrontaa. En osaa oikeen luonnehtia tarkemmin. Yleensä olen nukahtanut hetkeksi kasetin kuunneltuani, mutta sen voi melkeen itse päättää, nukahtaako vai ei.  Sitten on taas pitkänaikaa rennonpi olo  crazy2

Ahaa, tykkäät että sulle luennoidaan talouspolitiikasta ja puolijohdannaisista? Niin minäkin! laugh
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #6 : 27.04.2006 18:31:45 »

Mulla ainakin on niin, että kun on tarpeeksi ylivirittynyt olo, niin siinä ei paljoa aleta meditoimaan, tai istuta rauhallisesti hiljaa, koska se tuntuu vaan yksinkertaisesti mahdottomalta.

Se, miten sitten pääsen tuosta olotilasta pois, on astangajooga. Se on sen verran fyysisesti vaativaa, että tulee hiki ja lihakset raukeiksi, mutta kuitenkin silleen rauhallista, ettei tarvitse itseään riuhtoa. En tiedä kuinka paljon olet joogaillut, mutta itse olen kurssien käymisen jälkeen keskittynyt joogailemaan itsekseni lähinnä kotioloissa. Tietty joillekin voi olla parempi se, että menee aina joogatunnille. Kukin mieltymystensä mukaan, mutta tämä toimii siis ainakin mulla.  Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Iam
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #7 : 27.04.2006 19:58:48 »

Minä käytän rentoutumiseen ihan sitä perisuomalaista olutta.
Sitä kun pullon tai kaksi naukkasee, niin kyllä lihaksista poistuu jännitykset ja veri alkaa kiertään lämpimästi joka paikassa.  Cheesy
Eikä sitä sen enempää tartte juoda.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 27.04.2006 20:10:30 »

Hehee,

otetaanko tuollaisella Oinas-painotuksella ylipäänsä mitenkään rennosti?  :Smiley Muut saman horoskooppimerkin omaavat ottavat kaatokännit ja rentoutuvat sitten sammumistilassa ja krapulassa.

Itse rentoudun

1. nukkumalla
2. lukemalla sohvanpohjalla jotain hyvää kirjaa.
3. laulamalla suihkussa
4. nauttimalla hyvää viiniä hyvässä seurassa tai sen hyvän kirjan parissa
5. uppoutumalla omiin ajatuksiini
6. tekemällä ruokaa. Yleensä tähän yhdistyy myös tanssimista, radio on keittiössä.
7. jättämällä työt työpaikalle
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 28.04.2006 03:52:19 »

Oinaalle, kuten Artemis suosittelisin kunnon liikunat suoritusta esim. musaa ja takomaan nyrkkeilysäkkiä, aerobikkaamaan ym. Oinailla pitää olla haastetta liikunnassa, jotta höyryt pääsee pois ja liikunnan päälle kunnon löylyt saunassa niin eiköhän tule veltto ja raukea olo. Jos ei nämä auta jännittykseen, hartioihin ja niska jumiin sekä mielen kireyteen, niin sitten hoitopöydälle ja lihakset/nikamat kuntoon ja stressi pois kropasta.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #10 : 28.04.2006 08:40:22 »

"oinas rentoutuu lievässä jännityksessä"

Minulla pätee ajoittain tämä teesi. Jos en pääse lenkille, niin painin ristikoiden tai joidenkin älypähkinöiden kanssa. Jotain pitää aina tapahtua, mielellään kilvoittelua itsensä kanssa. Huomasin myös, kun otin just auton talviteloilta, että nautin ja rentoudun suuresti ajaessa (jos ei ruuhka-aika!).

Avainsana rentoutumisessa on oikea hengitys. Veikkaisin, että tuolla sinun marslatingilla hengitys on automaattisesti oikea kun pulssi tykyttää oikeella biitillä.... Cheesy
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
selkälokki
Vieras
« Vastaus #11 : 28.04.2006 08:43:49 »

Miun hyvä Oinas ystävättäreni rentoutuu, kun käy hulluna polkemassa pyörää spinnigissä...
Sen jälkeen aina hehkuu tyytväisyyttä ja sanoo olevansa, kuin uusi ihminen. Grin

Mie en omia rentoutumisia viitsi edes kertoa, koska ne ei varmasti käy tuollaisen räväkän oinastyypin pirtaan... Wink
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #12 : 28.04.2006 08:57:32 »

Muut saman horoskooppimerkin omaavat ottavat kaatokännit ja rentoutuvat sitten sammumistilassa ja krapulassa.

Erittäin kiintoisa pointti, olen aina nauttinut krapulasta. Humala on vain välitila krapulaan pääsemiseksi! Tosin en tarvitse kaatokänniä siihen, punkkupullo riittää. Huojentavaa kuulla, että on muitakin, joilla näin. Se on parhaimmillaaan yksi luovimmista ja rennoimmista olotiloista. Eiköhän aika monta huipputeosta ole syntynyt juuri siinä olotilassa.

Muistaaksein olen kuullut jostain Polynesialaisesta heimosta, jotka juhlissa aluksi vetävät pikana änkyrät, sammuvat, ja vasta seuraavana päivänä alkaa tapahtua. Ja taisi jossain Carlos Castanedan kirjassakin olla jotain vastaavaa. Onko kohtalotovereita?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.04.2006 10:04:37 »


Erittäin kiintoisa pointti, olen aina nauttinut krapulasta. Humala on vain välitila krapulaan pääsemiseksi! Tosin en tarvitse kaatokänniä siihen, punkkupullo riittää. Huojentavaa kuulla, että on muitakin, joilla näin. Se on parhaimmillaaan yksi luovimmista ja rennoimmista olotiloista. Eiköhän aika monta huipputeosta ole syntynyt juuri siinä olotilassa.

Muistaaksein olen kuullut jostain Polynesialaisesta heimosta, jotka juhlissa aluksi vetävät pikana änkyrät, sammuvat, ja vasta seuraavana päivänä alkaa tapahtua. Ja taisi jossain Carlos Castanedan kirjassakin olla jotain vastaavaa. Onko kohtalotovereita?

Tähän oli pakko vastata! Olen aina ihmetellyt, miksi olen pienen humalan (ei sammumispisteeseen sentään) jälkeisenä päivänä kaikkein parhaimmillani. Energiaa on vaikka muille jakaa, olen tajuttoman hyväntuulinen, touhukas, optimistinen, jaksan tehdä kaikki ne hommat, jotka muina päivinä jäivät rästiin jne... Olen aina ihmetellyt tätä piirrettä itsessäni katsellessani kanssaihmisiäni, joilla veto on seuraavana päivänä totaalisen poissa.

Ihmetteleepi May - edellisessä elämässäkö polynesialainen?  Shocked Wink
tallennettu

Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #14 : 28.04.2006 10:35:30 »

Huippua May, eli tämä "outo" piirre ei koske vain oinaita. Etkös ole härkä?

Minäkin saan vihellellen ja lähes ponnistelematta tehtyä kaikkea sellaista, mikä ei ole sujunut ns.arkitodellisuudessa. Enpä ole aiheesta pahemmin ennen puhellut, sen verran vinoja katseita olen saanut vähänkin aihetta sivutessani ympäristöltä   Shocked.

Onpas vapauttavaa, siis alkoholi on oikein käytettynä erittäin hyvä rentouttaja.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: