Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tästäkö johtuu - elementtien vähyys  (Luettu 5835 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« : 16.10.2012 23:08:02 »

Lueskelin tässä eri aiheita, ja silmiini pisti Lillin kommentit elementtien vähyyksistä.
Niin tuli mieleen että siitäkö se johtuu etten millään meinaa tulla toimeen ihmisten kanssa joilla on tulta ja ilmaa paljon kartoilla?

Jotenkin tuntuu että puhun aivan eri kieltä niiden kanssa ja ei oikein ymmärretä toisiamme.
Tulen merkit saa mun sappeni kiehumaan monessa asiassa ja en pysty ymmärtämään niiden impulsiivisuutta joissain asioissa.
Ilman merkeistä joidenkin kanssa tuntuu, että puhutaan samasta asiasta mutta ihan eri kielillä. Eli vääntöä ja vääntöä. Ja se empaattisuuden vähyys, ei niin maanläheisyys. Molemmissa ehkä semmoinen tietynlainen ajattelemattomuus, verrattuna omiin kokemuksiin.  Undecided En oikein tiedä että miten päin olla niiden kanssa.
Usein heidän kanssa ajaudun jotenkin alakynteen. Varsinkin Oinaiden ja Jousimiesten kanssa räiskyy. Vaa'at saa mun aivot ihan solmuun...




« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 01:03:44 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
ikiviuh
Vieras
« Vastaus #1 : 17.10.2012 10:07:38 »

nooh, ainoa ratkaisu minkä olen huomannu astrologia-ennakkoluuloihin, on se että tutustuu uusiin ihmisiin =)

mulla oli sellain maa-merkkien inhokkikausi jossain vaiheessa, alkoi todenteolla suututtamaan kun he aina paasas mulle järjestä, tai sen puutteesta tarkemmin ottaen.. eihän noissa sun jutuissa oo mitään järkeä, miten sinä tuosta muka hyödyt, ajattele mieluummin älyllä kuin tunteella kun sulle sellanen on annettu blaablaablaa

toivottavasti et puhu muille samanlaisia juttuja kuin mulle, nehän pitää sua hulluna, järki käteen hyvä nainen

oli elämässä mukana silloin ollut parikin aurinko harka
molempien aurinko aspect_opp oma venus vesta pluto skorpioni

jälkeenpäin katottuna kapina tais olla suunnattu heille, mutta levahti sitte pitkin poikin kaikkien järjen ääntä ylistävien maapainotteisten viattomien sivullisten niskaan, sorry  Kiss
mutta semmosta se on, yleistäminen
minullahan ei ole itselläni lainkaan maata henkilökohtaisissa planeetoissa ja kaikki akselitkin tulta ja ilmaa angel

bingo!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 17.10.2012 10:59:19 »

Minulta löytyy kyllä planeettoja kaikista elementeistä, mutta ei tulielementissä ole yhtään henkilökohtaista planeettaa. Jupiter Leijonassa ja Saturnus Oinaassa ja that´s it tulesta. Kartta on vesi-maa-painotteinen. Perheessä, tuttavapiirissä ja seurustelukumppaneissa on sitten kai kompensaation vuoksi ollut ihmisiä, joilla on todella painottunut tulielementti. Kyllähän tässä heti erot huomaa. Oma temperamenttityyppi on ollut etenkin lapsena hyvin rauhallinen, mutta myös herkkä ja unimaailma ja muu sisäinen maailma on ollut aina rikas. Tulisemmissa piireissä tällaisia juttuja ei kyllä liiemmälti ymmärretty ja niitä on pidetty ihan turhanpäiväisinä asioina. Luontaisia taipumuksia tai sopivia välineitä itsetutkiskeluun ei välttämättä ole, vaikka sellainen kiinnostaisikin. Kunnianhimoisuus, kilpailuvietti ja halu olla paras nousee kyllä helposti esiin tulielementin edustajilla, kun minulla moisia viettejä ei ole ollut yhtään. Asioita teen sitten intohimosta tai tiedonjanosta (Au-Kaksoset!). Tulielementti on tunteellinen, mutta toisella tavalla kuin vesielementti. Tunteet nousevat potenssiin x millisekunnissa ja laskevat myös yhtä nopeasti nollatasoon. Riidat ovat raivoisia, mutta lyhyitä. Auta armias, kun tällainen tulee reuhaamaan maa-vesi-painotteisen kartan omaavalle ihmiselle! Hän ei unohda sitä IKINÄ! buck2 Tulelta olen kuitenkin oppinut, että tuollainen höyryjen päästely on joskus ihan terveellistä ja ilmaa puhdistavaa. Minustakin on tullut lyhytvihainen aikuisiällä. Sekin kyllä ihmetyttää, miten esim. rakkauden (vai ovatko ne vain kiihkon tunteita?) voivat viiletä näillä niin nopeasti. Sitten ainakin Oinas-painotteisilla ihmisillä on varsin vahvoja periaatteita, joita puolustetaan myös hanakasti. Toimeliaisuus on myös ihailtavaa, nämä eivät makaa sohvan pohjalla ruikuttamassa kohtaloaan, vaan tekevät asioidensa eteen sen, minkä pystyvät ja yleensä jälkeäkin syntyy.

On muuten melko tavallista, että oman kartan vähäinen tai puuttuva elementti kompensoituu ihmissuhteissa. Ensin sitä on ihan äimän käkenä, miten joku voi olla noin erilainen kuin itse on, mutta kyllä näissä suhteissa oppiikin paljon.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
ikiviuh
Vieras
« Vastaus #3 : 17.10.2012 11:12:42 »

hauska juttu Lilli! kun mainitsit nopeasta vihasta, mulle vastikään eräs  skorpioni sanoi ettei tunne kuin kaksi ihmistä jotka pystyy kiihtymään nollasta sataan alta sekunnin ja sitte tulemaan sieltä samaa tahtia poiskin.. olen se toinen  Cheesy
hänen  kuu jousimies ymmärtää ja se on hänen mielestään aivan mahtavan hauskaa.. mutta yleensäottaen ihmiset on kauhuissaan

 aurinko jousimies aspect_tri mars oinas
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #4 : 17.10.2012 12:02:04 »

Juu, tuo raivon hallitsemattomuus on välillä pelottavaa, siis oman raivon  knuppel2.  Varsinkin nuorempana sellainen punainen raivo sai mut monesti valtaan.  Mullakaan ei kyllä oo tulta muutaku Jouskaris, siinä sitten onkin  aurinko  mars  merkurius  keskitaivas .  Jossain ketjussa tässä taannoin olikin puhetta just tulen ja maan yhdistelmän pelottava raivokkuus.  Varsinkin  merkurius jousimies on sellaanen että voivoi, monesti tulee sanottua kiukuspäin sellaasta mitä sitte katuu.  Oon mä jo näille päiville tultaes oppinu sitä vähän hillitsemään, mutta en täysin.

Se on kyllä totta, että erilaisten ihmisten tulo elämään opettaa hyväksymään erilaisia piirteitä.  Mua ennen raivostutti pikkutarkkuus ja asioiden nysvääminen, mutta kyllä nämä Neitsytmiehet on opettanu arvostamaan pientenkin asioiden tärkeyttä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Ave^^
Vieras
« Vastaus #5 : 17.10.2012 12:03:03 »

Tuo nopea kiihtyminen ja sen jälkeen kaikki on taas kuin ennenkin on niin tuttua mullekin  aurinkomerkurius, MC  jousimies :lle.  Grin Muuta tulta mulla ei sitten olekaan, karttani on eniten vesipainottunut. Isäni kanssa, joka on aurinko-oinas-kuu-jousimies, noi on ihan arkipäivää aina olleet, eikä koskaan tarkottaneet mitään vakavaa. Yleensä ne syntyy kun paasataan täydellä teholla jostain asiasta. Ja nyt, on jotenkin huojentavaa kun nykyisen mieheni kartta on tulipainotteinen, ja hänen kanssaan voi olla näin ilman, että siitä syntyy mitään järkytyksiä.  Smiley Ennen aina olen ollut maa- tai vesipainotteisten miesten kanssa, niin ei ole voinut tuuletella kunnolla, kun siitä on sitten seurannut kireyttä yms. Itse asiassa tunnen oloni paljon rennommaksi näin, voin olla oma itseni, kun jotenkin olen kuitenkin kasvanut siihen, että tuo on osa minua, että innostun joistain asioista aika paljon. Toiseksi se, että sanoo mieltä painavat asiat suoraan heti, poistaa ne itse asiassa kokonaan sieltä painamasta mieltä. Toki kaikkea ei ole oikeutettua sanoa vain suoraanpuhumisen nimissä, enkä minäkään oikeastaan sano niitä kuin ainoastaan lähimmille ihmisilleni. Mutta en minä mikään ääripää tässä kiihtymisessä ole.  coolsmiley

Elementeistä multa puuttuu taivaankappale-edustukseltaan ilma lähes kokonaan, vesimiehestä löytyy vain vesta ja noususolmu. Merkurius ja uranus ovat kuitenkin keskitaivaalla, että ehkä jonkin verran sieltä tulee ilmaa mukaan soppaan. Mulla taas ei ole oikein ollenkaan ilma-painotteisia tuttuja. Jos on, he ovat joitakuita, joiden syntymäaikoja en tiedä. Kukaan kehen olen sattunut tutustumaan, ei vain ole ollut ilmapainoitteinen. Johtuneeko sitten juuri siitä, että kun itselläni ei ilmaa ole, niin ei ole mitään kosketuspintaa näiden ilmaihmisten kanssa, niin ei tutustu paremmin?
Ainoastaan äitini on aurinko-vaaka ja meillä on hyvä suhde, mitään yhteensopimattomuutta ei tunnu. Hänen kartallaan on kuitenkin paljon maata myös.
tallennettu
ikiviuh
Vieras
« Vastaus #6 : 17.10.2012 12:23:30 »

luulen että se on siksi pelottavampaa vielä vähän vieraampien mielestä jos ihminen on muuten aikasta rauhallinen. teilläkin on nousut  kauris ja  kalat  Cool
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 17.10.2012 12:38:26 »

Voipi olla totta.  Grin Annan varsin kalamaisen kuvan itsestäni ulospäin, ja aikamoinen yllätys voi olla jos sieltä puskeekin yhtäkkiä tulta läpi. Valmiiksi jo tulisen oloiselta tyypiltä ei oletetakaan, että se olisi mitään vakavaa.  coolsmiley
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #8 : 18.10.2012 14:14:52 »

Niin, sama juttu mulla, että kun mulla ei kartalla ole yhtäkään persoonallista planeettaa maan merkeissä, ja itseasiassa kaikki vesiplaneetakin on skorpionissa, niin vedän kyllä noita Härkiä ainakin aika tehokkaasti puoleeni.(Huom. härkä 7. huoneessa).Ja niin se tapaa mennä, että härkiin menee helpoiten hermot, mutta niitten kanssa tulen yleensä helposti myös läheiseksi ja tuntuu heti, niinkuin oltaisiin tunnettu aina, vaikka tapaisi kyseisen härän ensimmäista kertaa.Ongelmat alkaa ilmetä sitten siinä vaiheessa, kun härillä menee hermot mun jatkuvaan analysointiin ja järkeilyyn, ja mulla menee yleensä hermot härkien hitauteen (niin fyysisessä kuin henkisesessäkin mielessä).Lisäksi se mun mc leijonan ja 1. huoneen auringon kilpailuvietti ja kunnianhimo usein on ristiriidassa härkien tasaisen ja turvallisen luonteen kanssa.   :Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #9 : 18.10.2012 20:03:57 »

Olen oinaspainotteinen, kuten  Lilli kuvaili, kiihdyn useimmiten nollasta sataan ja sitten se oli siinä.
Minulta puuttuu kokonaan maaelementti kartalta, yksikään planeetta ei ole maamerkissä. Maaelementin ihmiset ovat mielestäni joskus tylsiä, tosikkomaisia jahkailijoita. Siltikin, lähipiiristäni niitä löytyy ja mieheni on maa-vesipainotteinen. Hän kai jollain tapaa rauhoittaa minua ja toimii "maadoittajanani" Smiley

En ole koskaan voinut käsittää pitkävihaisuutta, mutta olen onnistunut suututtamaan menneinä aikoina useitakin ihmisiä itse asiaa sen enempää tiedostamattani. He kantavat kaunaa eivätkä pääse eteenpäin, enkä minä edes tiedä miksi näin.
En ymmärrä sellaista vihassa ja katkeruudessa piehtarointia. Miksi ei voi tulla sanomaan mikä on ongelma ja homma hoidetaan saman tien alta pois.
Minua on loukattu elämäni aikana monesti eri tavoin ja yhdellekkään en ole katkera. Kuten Lilli sanoi, oinas nousee ylös, hoitaa homman ja jatkaa eteenpäin. Niin minäkin teen. Elämä on ihan liian lyhyt kaunan ja katkeruuden kantamiseen. Anteeksi anto on itseä varten!

Ja kuten Lilli myös sanoi, oinaspainotuksella on vahvat mielipiteet ja periaatteet, mutta iän myötä oppii olemaan vähemmän jyrkkä.

tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #10 : 18.10.2012 20:43:51 »

Mulla on kans persoonalliset planeetat vesi- ( skorpioni) tai tulimerkissä ( jousimies, leijona), höyryähän siitä välillä tulee, kun alkaa keittään! Artemiksen tavoin, maaihmiset tuntuu usein tylsiltä. Innostusta ja tunteenpaloa olla pitää! Ilmaihmisistä ei sitten taas saa otetta, liian kepeää menoa. Mulla on ilma askendentti niin kyllä mä useimpien kans juttuun kuitenki tulen. Puhutaan sitten vaikka säästä Smiley Mutta kauaa en joutavia jaksa jauhaa, seuransa voi onneks usein valita Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #11 : 18.10.2012 22:17:34 »

Mulla ei ole maata kun laskusolmu vain, ja maa ihmisiä on pilvin pimein ympärillä. Enkä nyt niin suuria hankaluuksia ole heidän kanssaan havainnut...noh, maa ei tahdo pysyä mun ajatuksen lennossa mukana, mutta ei se haittaa, ei ne varmaan kunnolla ehdi edes tajuta sitä Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: