Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Merkurius vesimiehessä  (Luettu 4877 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« : 15.10.2012 17:58:46 »

Te keillä sattuu olemaan merkurius vesimiehessä, niin millä tavalla yleensä kommunikoitte? Pitävätkö ihmiset teitä hieman omalaatuisena puhetyylinne vuoksi? Tai kokeeko kukaan koskaan hyväntahtoiset keskusteluyrityksenne jotenkin teilaaviksi? Entä puhutteko mielummin asioista abstraktilla tasolla? Ja kertokaa samalla myös nousumerkki, mulla on vesimies, joten se voi tukea tota merkuriusta vesimiehessä vielä vähän eri tavalla.

Olisin vain kiinnostunut kuulemaan?
tallennettu
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #1 : 16.10.2012 16:57:30 »

Useampikin  merkurius vesimies ystäväpiirissä.

Hlö no 1 mies,  askendentti kaksoset, sairaan nopee! Ei pysy Erkkikään perässä. Jutut on korkealentoisia, hitaisiin ihmisiin tuskastuu tosi nopeasti tämä tapaus. Ei sitten mitään kärsivällisyyttä, ei silti pahantahtoinen, ainoastaan älyllinen väsymiseen asti, puhuu kyllä tunteistakin, mutta aina kuin kirurgi mielenkiintoisen tapauksen ääressä. Lähestymistapa epähenkilökohtainen. Puhetempo ei mitenkään erityisen nopea, mutta juttua tulee ja sivulauseesta alkaa seuraava asia ja kohta olet jo tippunut veneestä. Äärimmäisen hauskaa seuraa! Taitava kaveri tekemää pilapuheluja ja kusettamaan ihmisiä. Nokkela, nopea, kekseliäs, myös rikkiviisas ja tiettyä aroganssia, kun on niin taitava ja tietää niin paljon (siis suomeksi tietää kaikesta kaiken).

Hlö no 2 mies,  askendentti jousimies, tällä paljon muitakin planeettoja Veskarissa. Yllättäen silti kommunikoi kuitenkin henkilökohtaisemmin kuin ykkönen. Ehkä nousujouskari tekee sitä lämpöä, vaikka muuten paljon planeettoja vesimies. Kumpikin näistä erittäin kiinnostunut tieteestä ja ruotii aihetta kuin aihetta vaikka maailman tappiin. Kumpikin kova inttämään ja väittelemään! Ykkönen osaa valehdella taitavasti, kakkonen ei ollenkaan (ei kai nousujouskari pysty pitämään totuutta sisällään Wink) Puhetyyli ei tälläkään mitenkään omalaatuinen. Hyvin rationaalisia ovat molemmat.

Hlö no 3 nainen, ihan toista maata kuin herrat. askendentti harka, silti puheessaan nopea eikä jutuissa pätkääkään näkyvissä härän verkkaisuutta. Hällä tosin uranus aspect_squ merkurius, että sieltä vähän lisävauhtia. Tämän ihmisen jutut ei ole yhtään yli hilseen meneviä toisin kuin mieshenkilöillä usein. Puhetempo on kylläkin nopea ja kieli tosi rikasta. Asiakaskontaktiammatissa, koska tykkää puhua ja pulputtaakin koko ajan. Ei yhtään tieteellinen tyyppi toisin kuin miehet, vaikka älyä riittää vaikka mihin. Oivaltaa sekunnissa asiat ja asiayhteydet. Ikinä ei tarvitse vääntää rautalangasta.

Kaikille näille yhteistä, että rakastavat puhua. Mikään aihe maan ja taivaan välillä ei ole vieras. Tarkkasilmäisiä ihmistuntijoita kaikki, kykyä ja kiinnostusta ruotia ihmisten motiiveja ja syitä ja seurauksia. Ei hiljaisia hetkiä! En sitten tiedä, olenko itsekin niin analyyttinen (merkurius neitsyt) mutta hyvin tulen toimeen näiden papupatojen kanssa. En ole kokenut heidän keskusteluyrityksiään teilaaviksi, ovat myös erittäin syväkiinnostuneita kuuntelijoita, kunhan heiltä vaan saa suunvuoron. Välillä vaan tuntee itsensä sekä hitaaksi että tyhmäksi heidän seurassaan.Tongue
tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #2 : 16.10.2012 17:47:56 »

Aika jännittävää, tunnistan itseni kyllä monista noista. Ehkä olen opetellut tosiaan olemaan jotenkin epäkriittisempi ja kuitenkin on au kaloissa niin tuo ehkä jotain ymmärtävää asennetta kuitenkin.

Itselläni on tuo aivan sama et mistä vaan voi puhua ja miten kauan vaan. Edes rajallinen tieto ei aina ole esteenä. Ihmisten motiivien ja tapahtumaketjujen pohdinta on todella kiinnostavaa.

"Kumpikin kova inttämään ja väittelemään!" Taitaa olla samaa vikaa minussa ja myös ystävässäni joka on myös merkurius vesimies. Keskenään meillä on tosi helppo puhua toisillemme kun kumpikaan ei loukkaannu eikä ihmettele miks iasiaa pitää pohtia niin kriittisesti ja joka hemmetin kannalta.

Aikaisemmin myös valehtelu oli ihan liina helppoa, mutta olen oppinut siitä eroon. Enää en edes osaa valehdella kun tuntuu niin pahalta.

"Jutut on korkealentoisia, hitaisiin ihmisiin tuskastuu tosi nopeasti tämä tapaus. " Tunnistan tän. EN ymmärrä miten jollain voi kestää esim. tietokoneen napin painallus niin kauan, jos esim etsitään yhdessä netistä tietoa. Toisaalta mulla on venus oinaassa ja muutenkin paljon tavaraa oinaan huoneessa, voi vaikuttaa tähän.

"Toisinaan myös töksäyttelee "elämän faktoja" muille, välillä ehkä tungettelevasti?" Mä teen tota kyllä myös mut oon ottanut sellaisen superystävällisen yritän auttaa tyylin- mutta pääideahan tossa on sama..

Kiitti vastauksista, oon nimittäin nyt miettinyt paljonki tota kommunikaatiota niin oli kiva kuulla varsinkin ulkopuolisten mielipiteitä ko henkilöistä.
tallennettu
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #3 : 17.10.2012 17:08:31 »

Haha, Solnishko. Mulla on ihan sama et ällistyn miten ihmiset uskoo mun selitykset ja mun mielipiteet vaikka joskus tuntuu et on jossain veitsen terällä. Mutta valhetelun olen lopettanut, selittelyyn vielä joskus ajaudun.

Mulla on kanssa ollut tosi lannisatva opettaja, mutta ala-asteella. Olin innokas kirjoittaja, mutta sieltä jäi käsitys et en mä nyt ole mitenkään ihmeellisen hyvä ja se on jäänyt päälle.

Mutta ketä on murretta, turkulaiset sanoo niin. Nimim kokemusta on. EN kyllä itse tosiaan kirjoittaisi koskaan tekstiin niin, mutta puheessa se vilisee Smiley Itse en ole toisaalta koskaan ollut niin tarkka kirjoittamisen sääntöjen kanssa, jotkut yhdyssanavirheet pistää kyllä silmään jos teksti on esim oppikirjassa tai asiallisessa julkaisussa. Mutta muuten kirjoitan itsekin miten sattuu, ellei ole just kyseessä joku virallinen teksti. Veikkaan et ehkä toi nousu veskari tekee sit taas suuripiirteisyyttä muhun yhdistettynä au kaloissa.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 18.10.2012 13:56:59 »

Kiintoisaa luettavaa tämä ketju. Tunnistan kyllä itseni monesta kohtaa  :Smiley
Minä tosin kiellän olevani tippaakaan kriittinen sen suhteen miten ihmiset tuovat asiansa ilmi, mutta siitä olen kyllä kiinnostunut että mitä he tuovat ilmi Smiley
Minä olen nopea, yleensä ihmiset eivät pysy kärryillä...useimmiten se on joku toinen ilmamerkki kun siellä kärryillä pysyy. Tuli myös voi pysyä, mutta maa on ihan toivoton. Minulla siis merkuriuksen lisäksi muutakin vesimiehessä ja asc jouskari.
Aika paljon joudun pitelemään ja jättämään asioita sanomatta tai tekemättä, kun menisi niin yli hilseen ihmisiltä...mutta tuohonh lie voi vaikuttaa merkuriuksen neliöt Saturnukselle ja Plutolle.
tallennettu
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #5 : 18.10.2012 16:36:41 »

Jep tuttua toi vakuuttaminen. En tietysti pystyisi vakuuttamaan ketään joka oikesti tietää asiasta kaiken, josta itse en tiedä mitään, mutta aika harvoin kukaan tietää kaikkea. Ja silloin vien keskustelun yleensä abstraktille tasolle, joka suuresti ärsyttää käytännönläheisiä ihmisiä Cheesy

Ja tosiaan, ihmiset usein kysyy et anteeks voitko sanoa uudestaan kun mun ajatus on avaruudessa ja toisen puun latvassa. Kaikki ei aina ihan ymmärrä, että puhun samasta asiasta mutta vien sen vaan jollekin ihan toiselle tasolle. Tämän homman kanssa on ollut harjoittelemista et hullut ideat tulee ymmärretyksi Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: