Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua, identiteettikriisikö?  (Luettu 32412 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 31.10.2005 18:07:40 »

Oletteko tehneet oman karttanne veda-astrologian mukaan.

Minä tein omani ja läheisteni kartat uudestaan sillä systeemillä...
En ole vielä perehtynyt kovasti asiaan, mutta kun huomasin, että nuorin poikani on tään toisen systeemin mukaan kalat-aurinko ja sitten kun luin tulkinnan kala-lapsen merkityksestä vanhemmille puhkesin kyyneliin... se nimittäin osui ja upposi...

Keskimmäisen merkkisijoituksen eivät kauheasti muuttunee, sielläkin oinas vaihtui kalaksi, mutta kuu-merkissä...

Vanhimmasta pojasta tuli tuplaneitsyen sijasta tuplajellona... ja jotenkin se istuu kyllä hänen imagoonsa paremmin.

Millaisia kokemuksia teillä on tästä toisesta systeemistä?
Jos tästä on aikaisemmin käyty tyhjentävä keskustelu, voisiko joku vinkata, mistä sellainen viestiketju löytyy...
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2005 18:55:40 »

Jes! 


löysin aikaisemman viestiketjun aiheesta!

Voisiko tälle asialle tosiaan omistaa oman osaston, niin ei menisi vellit ja puurot sekaisin... Löytyiköhän tähän aiheeseen jopa omaa opintopiiriä.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #2 : 31.10.2005 20:58:15 »

Hei Gimmy,
olen myös itse erittäin kiinnostunut aiheesta. Oma Jousimieheni muuttui Skorpioniksi, äitini Oinaasta Kalaksi, isäni Ravusta tuli Kaksonen ja veljestäni Leijona. Mielestäni nämä kuvaavat perhettämme paremmin kuin perinteinen trooppinen järjestelmä.

Ravusta en edelleenkään päässyt eroon vaan IC Leijonastani tuli Rapu ja MC Vesimies vaihtui Kauriiksi. Jokseenkin tämä antaa myös erittäin todenmukaisen kuvan. Julkisesti ja ammatillisesti olen ahkera ja hillitty Kauris, mutta kotona aivan epämääräinen rapulainen  crazy2 ( en nyt muista kuka tuon ihanan sanan keksi, mutta siis loistava tosiaan  2funny )

Kuu pysyi samana kalat

Missä se toinen keskustelu aiheesta oli? Samaa mieltä, oma osionsa sideeriselle, vediselle jne. Pysyy mukana mistä puhutaan milloinkin, tai sitten ei  2funny

Alzbeta  smitten
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #3 : 31.10.2005 21:22:13 »

Hei!

Laita hakusanaksi sideerinen astrologia tai etsi Harschin kirjoituksista.

On tässä uudessa systeemissä sulattelemista, mutta luulen että lopputulos on myönteinen...

Olen siis sittenkin aurinko kaloissa, nouseva vaaka ja kuu kaloissa. Kuumerkki pysyi samana...

Mun nykyinen miesystäväni on edelleen aurinko-vesimies, nouseva skorppari ja kuu kaksosissa...

eli se siitä kuiden yhteensopivuudesta, trooppisen mukaan sen kuu olisi ollut ravuissa...

kävin katsomassa ursan sivuilla tähtitaivaan asennot tiettyinä päivinä ja se oli kyllä aika jännää, planeetat (ne jotka tänne pohjolaan näkyvät) oli kyllä just siellä missä ne ton intialaisen systeemin mukaan ovat.
tallennettu
elephanti
Vieras
« Vastaus #4 : 31.10.2005 22:12:47 »

kaikkiko olemme  kuu kalat ..(:  smitten
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #5 : 31.10.2005 22:25:00 »

No niin luulin minäkin  smitten

Nyt kuitenki löysin jonkulaisen sivun www.jyotish.net
Sieltä kävin kattoon ja siis nyt näyttää siltä että mun Kuu oliskin  vesimies
Tota voisin jo sanoo että on pienoinen identiteettikriisin poikanen...
En oo varma osasinko kattoo oikein ollenkaan, mutta siis mun MC oliskin sen mukaan  kalat

Oon nyt kyllä todella pihalla. Täytyy sulatella tätä uutta ilmavampaa karttaani..
kuu  vesimiesaskendentti kaksoset )  Ja tätä vetistä MC:tä...

No sen kyllä oon aina jotenki vaistonnu, että oon oikeesti  aurinko skorpioni
 Wink   coolsmiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 01.11.2005 11:36:43 »

Tässä kohtaa täytyy taasen muistuttaa, että trooppisen ja sideerisen astrologian merkkitulkinnat eivät ilmeisestikään ole täysin samat. Tämän käsityksen olen saanut ja näin kirjoitti myös Harschi. Kannattaa siis ensin tutustua sideerisiin tulkintoihin merkeistä, ettei ala tulkitsemaan sideeristä karttaansa trooppisen systeemin mukaan. Tuo keskustelu, johon viitattiin, löytyy Astro special -osastosta: Syntymäkartta --> Nousumerkin vaikutus. Tässä vielä lainaus Harschilta:

Se, mitä ei kannata tehdä, on koettaa soveltaa trooppisia merkkitulkintoja suoraan sideeriseen eläinrataan. Trooppiset tulkinnat ovat tropikalistien tekemiä ja perustuvat osittain perimätietoon ja osittain omiin havaintoihin. Jos on tottunut ajattelemaan, että Raija-täti ja Sauli-setä ovat nousevia rapuja, niin on muokannut kuvan nousuravuista päässään sen mukaisesti. Sitten jos joku sanoo, että Raija-täti onkin nousukaksonen, niin ensimmäinen reaktio on, että "ei voi olla, koska Sinikka-serkku on nousukaksonen, eikä Raija-täti ole ollenkaan samanlainen". Ei olekaan, koska sideerisesti Sinikka-serkku onkin nousuhärkä. Sideeriseen eläinrataan siirryttäessa mielikuvat merkeistä on päivitettävä omassa päässä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
elephanti
Vieras
« Vastaus #7 : 01.11.2005 12:34:41 »

.. suuntaa antavasti voidaan käyttää länsimaisia tulkintoja,, ne eivät kuitenkaan vastaa sideerisiä tulkintoja.. tai vedisiä tulkintoja

kuitenkin  peruspiirteet pysyvät kasassa, katsoi sitten länsimaisin tai intialaisin tulkinnoin.. täytyy kuitenkin muistaa painottaa juurikin sitä oikeaa osa-aluetta jota kukin huone/merkki/hallitsija edustaa.. kai se menee näin länsimaisessakin?..

.. mutta rapu on rapu, kalat on kalat, ja skorpioni on skorpioni myös sideerisesti.. ja monelle trooppiselle käyttäjälle jo osuvat länsimaiset tulkinnat sideeriseen karttaan tuntuvat pääsevän jos ei perille niin hyvän matkaa eteenpäin omassa astrologisessa prosessissaan..

ja pointti tuossa oli (kai?) siinä, että edes omat (trooppiset) tulkintamme sovellettuna käytäntöön eivät vastaa niitä trooppisia tulkintoja, vaan näitä sitten yritetään ikäänkuin muokata sopimaan henkilöön josta tulkinta on tehty..
eli tulkitaan tulkintaa jolle ei ole astronomisia perusteita..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 01.11.2005 16:05:56 »

.. suuntaa antavasti voidaan käyttää länsimaisia tulkintoja,, ne eivät kuitenkaan vastaa sideerisiä tulkintoja.. tai vedisiä tulkintoja

Hmm, minusta tämä kuulostaa taas hiukan epämääräiseltä. Suuntaa antavasti? Mutta eivät kuitenkaan vastaa?

Lainaus
.. mutta rapu on rapu, kalat on kalat, ja skorpioni on skorpioni myös sideerisesti.. ja monelle trooppiselle käyttäjälle jo osuvat länsimaiset tulkinnat sideeriseen karttaan tuntuvat pääsevän jos ei perille niin hyvän matkaa eteenpäin omassa astrologisessa prosessissaan..

Jos sanot, että "Rapu on Rapu", minä ainakin käsitän sen niin, että merkkitulkinta ja symboliikka on sama? Ja kuitenkaan se ei ole? Olen trooppisen astrologian puolella oppinut, että vierekkäiset merkit eroavat aina kaikkein eniten toisistaan, koska edustavat hyvin erilaisia elementtejä ja laatuja. Siksi jos vain merkit siirrettäisiin sideerisestä systeemistä, enpä kyllä enää oikein hyvin tunnistaisi itseäni tai läheisiäni kartoistamme ainakaan tropikaalisen linssin läpi katsoen. Mutta onko sitten niin, että itse kartan tekijät nähdään sideerisessä systeemissä eri tavalla? Vai mistä mielestänne johtuu, että molemmat versiot voivat ns. pitää paikkansa?

Lainaus
ja pointti tuossa oli (kai?) siinä, että edes omat (trooppiset) tulkintamme sovellettuna käytäntöön eivät vastaa niitä trooppisia tulkintoja, vaan näitä sitten yritetään ikäänkuin muokata sopimaan henkilöön josta tulkinta on tehty.. eli tulkitaan tulkintaa jolle ei ole astronomisia perusteita..

Ei kai tässä ole taustalla siis ajatus, että sideerinen systeemi on kuitenkin se paras ja oikea, ja trooppinen yrittää vain "muokata trooppisia merkkejä sopimaan henkilöön josta tulkinta on tehty"? Wink Jos trooppinen onkin näitä merkkitulkintoja muokannut niin, että ne nykyisin vastaavat hyvinkin merkkejä, niin miten sitten niitä voisi mitenkään käyttää sideeristä karttaa tarkasteltaessa?

En halua tässä kritisoida sideeristä järjestelmää, haluaisin vain oppia ymmärtämään miten sitä tulkitaan. idiot2
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
elephanti
Vieras
« Vastaus #9 : 01.11.2005 16:52:13 »

Hmm, minusta tämä kuulostaa taas hiukan epämääräiseltä. Suuntaa antavasti? Mutta eivät kuitenkaan vastaa?

eivät voi täsmällisesti vastata koska järjestelmä on eri, joten, suuntaa antavasti..
intialaisessa astrologiassa esimerkiksi planeetat vastaavat huoneitä, varsinaiset huoneet taas ovat eläinradan 12 merkkiä.. joiden hallitsijat ovat (sikäli kun tätä läntistä systeemiä tunnen) osittain eri.. jne, joten nämä kaksi järjestelmää eivät ole suoraan verrannollisia keskenään, tämä takia suuntaa antavasti, jos haluaa tarkempaa tietoa, on katsottava tarkemmin.. tämän takia epämääräistä, tai sen kuuloista

Lainaus
Jos sanot, että "Rapu on Rapu", minä ainakin käsitän sen niin, että merkkitulkinta ja symboliikka on sama? Ja kuitenkaan se ei ole? Olen trooppisen astrologian puolella oppinut, että vierekkäiset merkit eroavat aina kaikkein eniten toisistaan, koska edustavat hyvin erilaisia elementtejä ja laatuja. Siksi jos vain merkit siirrettäisiin sideerisestä systeemistä, enpä kyllä enää oikein hyvin tunnistaisi itseäni tai läheisiäni kartoistamme ainakaan tropikaalisen linssin läpi katsoen. Mutta onko sitten niin, että itse kartan tekijät nähdään sideerisessä systeemissä eri tavalla? Vai mistä mielestänne johtuu, että molemmat versiot voivat ns. pitää paikkansa?

.. kyllä myös sideeristä eläinrataa käyttävät ovat tutustuneet erimerkkien laatuihin, kalat vesimerkkinä eroaa tottakai edellisestä, ja seuraavasta merkistä.. ilma+vesi=myrky,, tai vesi+tuli=tulen sammuminen tai veden kiehuminenn (noin niinkuin kuvainnollisesti),, kun taas tulesta seuraavaa tässä tapauksessa härkää, maata vesi ruokkii ja takaa hyvä kasvun..
 tässä kai sideerinen onkin sitten tarkempi, sen takia että merkit osuvat juurikin niille kohdille jotka taivaalla ovat, ja näin voidaan vaikutukset katsoa suoraan, juurikin kyseisestä merkistä. koska siihenhän tämä koko touhu perustuu, että ajattelemme taivaankappaleiden todellakin vaikuttavan meihin, ja siihen että voimme sen todeta,, kuinka vaikutuksia voi edes soveltaa jos merkit joita paperilta katsotaan eivät vastaa merkkeihin taivaalla..


Lainaus
Ei kai tässä ole taustalla siis ajatus, että sideerinen systeemi on kuitenkin se paras ja oikea, ja trooppinen yrittää vain "muokata trooppisia merkkejä sopimaan henkilöön josta tulkinta on tehty"? Wink Jos trooppinen onkin näitä merkkitulkintoja muokannut niin, että ne nykyisin vastaavat hyvinkin merkkejä, niin miten sitten niitä voisi mitenkään käyttää sideeristä karttaa tarkasteltaessa?

En halua tässä kritisoida sideeristä järjestelmää, haluaisin vain oppia ymmärtämään miten sitä tulkitaan. idiot2

.. ei ole mahdollista,, ei ole mahdollista syystä että, merkit eivät silti jakautuisi oikein ja tästä syystä osalle ihmisiä tulisi silti väärät merkit ja tulkinnat, eli kun minä trooppisen eläinradan mukaan olen oinas,  ja  jos oinaan merkki olisi muokkautunut vastaamaan sideeristen kaloja (jotta tulkinta menisi oikean tähtitaivaan kanssa yksiin), menisi se silti väärin niiden osalta joilla trooppisen mukaan he olisivat oinaita, kuten sideerisenkin.. tässä kai pähkinänkuoressa trooppisen eläinradan ongelma.. osalla osuu, osalla ei, ja niilläkin joilla osuu menevät asteet väärin ja näin ollen asteiden tärkeys unohtuu samalla..
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #10 : 01.11.2005 18:16:01 »

yritän seurata ajatuksen juoksua.

Eri merkkien ominaisuudet ovat siis vanhaa perimätietoa ja aikojen alussa trooppinen eläinrata on vastannut tätä sideeristä...

Tuskin oinaiden tai skorppareiden luonnekuvauksia on kauheasti päivitetty, vaan ne tulkinnat merkeistä ovat pysyneet samoina...

Eli oinaan merkeissä syntyneelle katsotaan edelleen kuuluvaksi ne samat piirteet, mutta "kömmähdys" on tapahtunut siinä, että ihminen joka on syntynyt esim. 4.4. kuulee olevansa oinas ja alkaa sitten etsiä itsestään niitä piirteitä, jotka oinaalle kuuluvat...

mutta sitten jos kurkkaakin ursan tähtotaivas kartalta, missä merkissä oinas oikeasti 4.4. omana syntymävuotena on ollut, niin kappas vaan, kalojen tähdistössähän se siellä köllöttää!

http://www.ursa.fi/extra/taivaalla/tahtikartta/

Eli... ei muuta kuin uudelleen lukemaan tarkemmin kalojen luonnekuvausta...
tämä on tietty harmillista ja siitä saattaa seurata identiteettikriisejä, mutta toisaalta... ehän tämän pitäisi olla niin vakavaa... eihän?

Jos taivaankappaleet oikeasti vaikuttavat luonteeseen, niin miksi ei katsoisi tuolta ursan sivuilta, missä ne ovat oikeasti syntymän aikaan ollut ja missä ne ovat nyt... en siis luota enää näihin trooppisiin transiitteihinkaan, ennen kuin tsekkaan missä nyt oikeasti mennään....
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #11 : 01.11.2005 18:30:04 »

no, huh...

"missä merkissä oinas oikeasti on ollut"  uglystupid2

kun piti sanoa, missä merkissä aurinko oikeasti on ollut!!!!
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 01.11.2005 20:24:19 »

Kiitos Ajatus, löysin sen toisenkin keskustelun aiheesta.

Ja yritän jotenkuten pysytellä tässäkin mukana...

Eli siis olenko ymmärtänyt oikein, oikeasti olisi kysymys siitä, että merkit siis sideerisessä ja trooppisessa järjestelmässä, kuvaukset jne... olisivat kutakuinkin samat, mutta siis eri mieltä ollaan siitä milloin mikäkin planeetta on missäkin merkissä? Tässä siis trooppinen ja sideerinen ovat napit vastakkain? Eivät merkkien luonnehdinnoissa??? ko?

Sitten Harschi, tai joku muu tietäväisempi, kertokaa nyt yksinkertaiselle, että käyttääkö sitten taas vedinen astrologia oikeasti myös näitä meille "tuttuja" merkkejä vai ovatko jotkut vain ottaneet vapauden kääntää niitä meidän merkkiemme kielelle, sen mukaan mitä joku sikäläinen merkkikuvaus sen kääntäjän mielestä sattuu meidän eläinradassamme muistuttamaan.?

Niin ja siis voiko sideerisestä ja vedisestä astrologia järjestelmästä puhua samassa lauseessa vai ovatko ne siis myös jotain aivan eri maata?

Nämä ehkä yksinkertaisilta vaikuttavat kysymykset eivät niinkään johdu siitä, että en itse viitsisi netistä etsiä asiasta tietoa, koska sitä varmasti löytyisi.
Vaan, koska en ylipäätään ymmärrä näistä sideerisestä ja vedisestä astrologiasta oikeastaan mitään niin en osaa siis myöskään millään perusteilla arvioida sitä tietoa mitä ehkä löytäisinkin. Siksi siis kysyn tässä. Jos joku vain osaa ja haluaa selittää niin mielelläni kuuntelisin.

 smitten
tallennettu
Paula
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18

au jousimies kuu oinas , nousu rapu


Profiili
« Vastaus #13 : 01.11.2005 22:06:24 »

Heippa! Taas ehtii muutaman rivin raapustaa, koko ajan vaan on kiire..

Kertokaahan  minullekin: mistä löytyy sellanen sivu, jossa voisi laskea kartan suoraan sideerisesti tai veda- astrologisesti ? Ja mikä oli tämä Harschi.....?

terveisin, Saiga smitten
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #14 : 01.11.2005 22:14:02 »

Moro!

Ei siksi, että asiasta mitään tietäisin, mutta tässä ainakin yksi linkki:

http://www.paramdhaam.com/

valitse: life reading ja analysis

Gimmy

(heitetäänköhän tältä foorumilta kohta kerettiläiset pois...?) angel
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: