Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyydelle nauraminen  (Luettu 31063 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Valo
Vieras
« Vastaus #15 : 01.11.2005 00:11:09 »

Kiitän ajatuksista moninaisista. Alakulo valtasi, tuttu tunne ennen sitäkin irtipäästämistä  Smiley joka seuraa näistä teiltä saamistani oivalluksista. Vaikka niinhän se on että olen vaiennut paitsi kysyttäessä, kuunnellut ja tukenut melkein vain pyydettäessä, jokaisen tiehän on oma eikä sitä voi ulkoapäin ohjata. Huumori ja nauru kuuluvat elämään enemmän kuin vakavuus, joka vielä on egoni kunkkuna. Samalla tavalla miten hän peilaa omaa hörhöpelkoaan minusta, minä peilaan itseäni hänestä ja ruinaan sitten teille hyvä raati  Wink . Muutoin kyllä taidan nauttia masokistin lailla kamaluuksista joita kaikki kanssapeilini eteeni tuovat eheytymiseni vuoksi, mutta tämä lähin suhde ottaa koville. No, sepä kai ei muutoin niin kovin rankka olisikaan jollei tarkoitus olisi hioa toisistamme irti turhat säröt. Stareyesin ajatuksen Valosta olen koettanut istuttaa itseeni, kuten on tuo nimimerkkinikin sanoo - jotta sen koko ajan pitäisin mielessä. Jatkan harjoituksia -- jotain lentää taas laidan yli..  tickedoff Kiitos smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #16 : 01.11.2005 00:37:16 »

Mirjamille sanoisin vielä tuosta peiliteoriasta, että se on AINA vain yksisuuntainen siinä mielessä, että kukin katsoja näkee vain sen OMAN kuvansa eikä toisen.
Joten kullakin on oma kasvunpaikkansa silloin, kun siinä kuvassa näkee jotain sellaista mikä ei ole itselleen mieleen. Ja sen tähden onkin parasta vain omaa kuvaansa tarkastella ja jäättää toisten kuvat omille Jumalilleen!  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #17 : 01.11.2005 01:06:11 »


Totta, katsojan suunnasta se todella on yksipuolinen, mutta silti se aina peilaa molempiin suuntiin.  Wink Toki sen voi estää egollaan. Mutta moniko tiedostava yksilö sen haluaisi tehdä? Se, että saa kosketuksen "Korkeimpaan" edellyttää tai tuo muoassaan myös suuren vastuun. Ja se "Korkein"ei koskaan niin kauan ole puhdas ja ns."polarisoitumatonta energiaa", jos sen tuomasta tiedosta, ei ole valmis ottamaan myös yksilötason vastuuta.

Tuollehan sitä peiliä juuri näytetäänkin eli sille polarisaatiolle, jotta sen molemmat puolet saataisiin vihdoin samaan kuvaan eikä niin, kuten nyt teemme. Eli näytämme edessä toista naama kuin sitten takana onkaan eli sen tähden tätä kasvuamme teemme.  Cheesy Smiley

Ja toiset ovat niitä "näyttelijöitä" sille alitajuntamme tuomalle kuvalle, jota emme itse halua uskoa omaksemme.  Sad Undecided
Joten sen tähdenhän he meitä "pilkaavat", jotta huomaisimme heidät ja tajuaisimme, että kas - siinähän se minäkin taas sekoilen.  coolsmiley

Sellaista se Ykseyden tajuaminen sitten teettää, kun ei koskaan enää voi ketään toista mistään syyttää muuten kuin omaksi huvikseen, jos ei tajua olla jo hiljaa ja kertoa muillekin, että tässähän Minäsi olen.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.11.2005 01:09:17 kirjoittanut Keho » tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #18 : 01.11.2005 01:53:23 »

Jos näytän sinulle peiliä vaikkapa meidän eteisessä niin kukahan siinä silloin on?
Oma kuvasihan se siinä silloin on ja vieläpä se kuvasi, jonka tunnet itsekin omaksesi vaan kun katsot minua ja joku siinä kuvassa ärsyttää tai tuo kurjan tunteen niin SE on se alitajuntasi tuoma kuva sinusta. Ja sen kuvan kun yhdistät siihen kuvaan, jonka näet tavallisestakin peilistä niin siinä se Ykseys on! Sillä muitahan ei edes olemassa ole kuin se Luojamme Kuva, kun ihmisen loi omaksi kuvakseen!  angel smitten

Eli tuolla tarkoitan lähinnä sitä, että voidakseen kasvaa kokonaiseksi eli ohi polariteetinkin jaon niin täytyy hyväksyä ihmisten teoissa tai sanoissa tai kuvassa KAIKKI MITÄ ON! Sillä vasta se tuo Valon, kun on täydellisessä tasapainossa, niiden molempien polariteetin erottamien osapuoltensa teoissa eli yhtymällä päivätietoisuudellaan alitajuiseen puoleensa on se kokonainen, joka oikeastikin niin maan päällä kuin taivaassakin ON.  angel
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #19 : 01.11.2005 11:16:54 »

Noh, noh, eipäs yleistetä hevimusiikin kuuntelijoita saatananpalvojiin, se on ihan sama asia, kun meitä henkisen tien kulkijoita väitetään hörhöiksi ,D

Niin, kuinka monta kertaa sitä onkaan miettinyt, että entäs jos olisikin ihan "normaali" ihminen? Menisi vain eikä aina pysähtyisi miettimään asioita laajemmin ja henkiseltä kannalta. Elämän valinnat olisivat paljon helpompia - mutta ehkä seurauksena olisi kaaosta ja epäsopua Itsensä ja maailman kanssa.

Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että ystäväpiiristäni löytyy paljon henkilöitä, joille voi puhua ihan kaikesta tällaisesta. Minulla tosin on vain yksi ystävä, joka on ts. samalla tasolla minun kanssa ja me olemme toistemme tuki ja turva näissä asioissa. Aina kun joku ahdistaa eikä tiedä mitä tekisi, tartumme luuriin ja soitamme toisillemme.

Miehenpuolikkaani on Taitaja, mutta hänessä on myös Tutkijan roolia. Hän on tyypillinen Vesimies - tiedemies, joka pohtii asioita ja maailman syntyä. Kun minä puhun Jumalasta joka loi kaiken, hän puhuu Suuresta Tuntamattomasta Voimasta, jota tähtitiede ei ole vielä löytänyt. Silti me olemme ihan eri aaltopituudella elämänkatsomuksemme mukaan. Emme hirveästi puhu näistä, koska minä koen itseni loukatuksi, kun mies ei ymmärrä minun katsantokantaani ja mies taas kokee, että minä pidän häntä tyhmänä, kun hän perustelee minulle samaa asiaa tieteellisesti. Yritän tässä opetella sanomaan "minun mielestäni" sen sijaan, että vain töksäytän sanoa "näin se asia on". Se ei loukkaa mieheni elämänkatsomusta eikä hänen tarvitse nousta puolustuskannalle.
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #20 : 01.11.2005 11:25:40 »

Oman kokemukseni sekä tietoisuuteni tuoman opetuksen tähden voinenkin kertoa vain tästä evoluutisesta teoistamme nyt sille egoillemme eli sen tähden sitä peiliä juuri eteemme toistemme tahoilta tuodaan, että sen teot saadaan kaikki esiin ja ne voidaan muuntaa vain Rauhalle ja Rakkaudelle kuuluviksi. Sillä egommehan oli se, joka ensimmäisenä sen yksilöllisen tietoisuuden saatuamme aloitti omille eduilleen teot, joten siitä alkoi se epätasa-arvo, josta nyt sinäkin puhut, Mirjam.

Joten nyt sitä egomme energiaa ollaankin sen peilin teoilla muuntamassa toisenlaiseksi eli yhdistämällä muunnetun egoenergian Sielumme energiaan, tulee kaksi yhdeksi eli ensimmäinen evoluution tekomme on se todellisen Itsemme luominen. Siitä on kyse näissä keskusteluissakin, joissa "väännämme kättä" sen egomme mahdin taittumiseksi, jolla se on aikojen alusta asti yrittänyt meitä estää näkemästä sitä, keitä me olemme oikeasti. Mutta enää se ei ole sille mahdollista, koska olemme sen Luojamme ohjauksessa jokainen.  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #21 : 01.11.2005 12:13:46 »

Eikö tuo ollutkaan se uusi näkökulma, jonka halusit kuulla, ettei egoa enää uudessa Ajassa olekaan?? Mielestäni se on kyllä aika radikaali muutos ihmiselle ja koko uudella Ajalle, ettei enää tehdä kellekään niitä kärsimyksen tekoja vaan todellisen Itsen avulla vainRauhalle ja Rakkaudelle teot, kuten nytkin tehtiin meille taas molemmille tämänkin keskustelun peilin avulla. Vai oletko eri mieltä tästäkin???  Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #22 : 01.11.2005 12:18:08 »

Niin, kuinka monta kertaa sitä onkaan miettinyt, että entäs jos olisikin ihan "normaali" ihminen? Menisi vain eikä aina pysähtyisi miettimään asioita laajemmin ja henkiseltä kannalta. Elämän valinnat olisivat paljon helpompia - mutta ehkä seurauksena olisi kaaosta ja epäsopua Itsensä ja maailman kanssa.

Tuotapa minäkin olen pohtinut aina välillä. Mutta olen myös pohtinut sitä, että mikä saa minut uskomaan tai luulemaan, että ns."normaali" ihminen ei kävisi samoja kehityksellisiä prosesseja läpi, vaikka ei käytä ns."hengellisiä traditioita"?!
Tai mikä saa minut luulemaan, että hänen tapansa voisi luoda kaaosta tai epäsopua....kuin minun tapani?!

Vai peilaanko siihen kaikkeen vain itseäni?

Hetkittäin tuohon ajatukseen törmään kun kuljen polkuani...

On jännää, kohdata ihmisiä, jotka pitäytyvätkin ehkä "omassa tiukassa linjassaan", oli se sitten ns."henkisen kasvamisen", etsimistä uskonnon, tieteen, psykologian, materian, ns."hengellisyyden", kautta,
ja silti heistä paistaa tasa-paino, suvaitsevaisuus ja samalla voima !
Täysin riippumatta siitä, mikä on hänen "elämän katsomuksensa".


Sinällään koen olevani "onnellisessa asemassa", että näen henkistä kehitystä ympärilläni, riippumatta siitä, miltä se ulospäin näyttää, minun mieleni tulkitsemana.
Ainakin vielä luotan siihen syvään tunteeseen, joka jostain sydämeni sopukoista tai sieluni syövereiden kautta minulle nousee ja tietäni ohjaa;

Luotan siihen mitä silmäni näkee,
mitä korvani kuulee,
mitä ihoni tuntee,
nekkuseni haistaa,
kieleni maistaa.
Mieleni rakentaa niistä kuvan,
Sydämeni toimii tulkkina
sen ja sisäisen Ykseyden välissä!
Ja sillä minä kohtaan maailman!

Kohti tätä hetkeä, tässä ja nyt!

 smitten smitten   Cheesy
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #23 : 01.11.2005 12:40:27 »


 Grin En minä mitään tiettyä asiaa halunnutkaan kuulla, enkä odottanut, että jollakulla se olisi tarjota valmiina pakettina tarjottimella minulle!  Wink
Pureskelen toistaiseksi vielä ruokani itse.  Cheesy


Tällaista se sitten oli sen peilin teot!  smitten
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #24 : 01.11.2005 12:54:25 »

Tähän väliin pikasesti kerron oman kantani tuohon henkisyydelle nauramiseen. Kun olen tätä asiaa tutkinut kirjoilla ja itseopiskelulla koko ajan, pienestä pitäen olen tiennyt asioita jotka kuitenkin kirjoista lukiessani sain vasta varmuuden, en ole voinut kenenkään kanssa jutella innostuksestani juuri siksi että se on muiden mielestä taikauskoa tms.. Juuri sen vuoksi voin sanoa että olen voinut tutkia ihmismieltä, koska he eivät tiedä että minä tiedän, olen saanut aina vaan kovempaa varmuutta siitä kuinka oikeassa olen. Miespuolisille on ollut varsin hankala puhua mistään näistä, naiset tuntuu ymmärtävän jostain syystä paremmin, oisko epäloogisten aivojen ansiota sitten.. Eräs naispuolinen ihminen jota pidän sieluni parina, jolle voin puhua asioita, vaikkei hän itse harjoita tai harrasta henkimaailmaa. Mutta asia ei ole lähellekään sama mitä tällä boardilla saa jutella. Kaipa karmani minut tännekin ohjasi.
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #25 : 01.11.2005 13:02:35 »

Mutta vastauksena tuohon lopun kyselyysi voin kertoa vain sen OMAN tieotisuuteni tuoman tiedon eli en haluakaan, että kukaan pureskelee minua vaan kyllä täytyykin ensin tulla se oma kokemus jokaiselle ennen kuin se voi muillekin totta olla.
Eli egomme on se energia, joka tehtiin ohjaamaan yksilöllistä tietoisuuttamme yksilötasolla eli suuremman kokonaisuuden takana oli se kollektiomme, joten siitä tässä vain on kyse. Sen yksilöllisyyden takana olevan kollektion puhdistaminen ei tarkoita, etteikö persoonat säily vaan muunnammeko senkin vain toimimaan sen Jumalamme ohjauksessa eikä enää sen egomme, joten siinä on huikaiseva ero nykyiseen elämäämme. Se vain täytyy ensin itse oivaltaa, että miten se näkyy jo omassakin elämässä.

Ja totta sekin on, että kun on saavuttanut Ykseyden tieoisuuden, voi nähdä kokonaisuuden jokaisen peilin avulla, jonka voi nähdä oman peilinsä resonovissa energioissa. Joten sen tähden AINA tunnen myös sen toisenkin energian omissani, kun niitä esiin tuodaan.
Tästä olen kyllä aikaisemminkin kertonut, jos nyt enää kukaan muistaa, että olen sen Luojamme teoissa tässäkin kohtaa, kun siitä nyt kerron, että Hänen opissaan tätä tietoista mieltäni nytkin peilaan ja puhdistan eli siinä sanoit kyllä Mirjam naulan kantaan! Sillä on vain yksi kollektio eikä sen tähden siitä ole kukaan erillinen muuten kuin sen egomme luoman peiton tähden, jonka aivan kohta se Luojamme pois päältämme ottaa ja kaikki saavat nähdä sen kuka oikeasti on. Joten kyllä tätä samaa "työtämme" tekevät jo muutkin vaan eivät sitä ehkä vielä huomaa!  :Smiley Cheesy

Mutta sen vain sanon, että KIVAA tämä nyt on, kun sen oikealla tavalla oivaltaa eikä anna sen hörhöegonsa tehdä muuta "kiusaa" kuin sen , että päänsä esiin nostaa ja sitten sen vain annan Luojamme Rauhan ja Rakkauden "muuntamiskoneen" haltuun, josta entistä ehompana se tulee todellisen Itsemme teoilla taas jälleen mukaan, tähän persooniemme leikkiin.
Rakkaudella sitä muistellen. smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #26 : 01.11.2005 14:04:49 »

Eli egomme on se energia, joka tehtiin ohjaamaan yksilöllistä tietoisuuttamme yksilötasolla eli suuremman kokonaisuuden takana oli se kollektiomme, joten siitä tässä vain on kyse. Sen yksilöllisyyden takana olevan kollektion puhdistaminen ei tarkoita, etteikö persoonat säily vaan muunnammeko senkin vain toimimaan sen Jumalamme ohjauksessa eikä enää sen egomme, joten siinä on huikaiseva ero nykyiseen elämäämme. Se vain täytyy ensin itse oivaltaa, että miten se näkyy jo omassakin elämässä.


ego (lat.). »Minä»; »minä olen minä»-tietoisuus ihmisessä, eli »minä olen»-tajuamisen tunne. Esoteerinen filosofia opettaa ihmisessä olevan kaksi egoa (minää), kuolevainen eli persoonallinen, ja korkeampi, jumalainen eli persoonaton, ja se nimittää edellistä » persoonallisuudeksi» ja jälkimmäistä »yksilöllisyydeksi» (individualiteetiksi).

Minä olen. Ego on. kokee ihminen sitten olevaisuutensa persoonana taikka yksilönä.
  Smiley

 Cheesy  smitten

Selityksiä jotka ehkä helpottavat kommunikointia... Wink

persoonallisuus = yksilön psyykkisten toimintojen ja ominaisuuksien kokonaisuus, jota keskeisesti luonnehtii pyrkimys itsekokemukseen ja toiminnan itsemääräytyneisyyden (hallinnan)tunteeseen.

mieli (psyyke) = elämysmaailma, kokemusmaailma, merkitysmaailma.

psyykkinen energia = psyykkisten tapahtuminen intensiteettiä (enemmän-vä-hemmän ulottu-vuudella) kuvaava käsite, mielikuviin sitoutuneen tunnevarauksen määrää kuvaava käsite.

mielikuva = mielessä oleva merkkien avulla esitetty itsen, objektin tai itsen ja objektin välisen suhteen representaatio, edustus.

symbolinen prosessi = merkkien käyttöä esittämään (edustamaan) itseä, objekteja ja näiden välisiä suhteita.

psyykkinen työ = merkkien, so. mielikuvien, ajatusten ja tunteiden avulla tapahtuvaa kokemusmaailman työstämistä.

tietoinen, tietoisuus = mielen sisällöt, joista olemme selvillä, jotka kykenemme pukemaan sanoiksi.

tiedostaminen = selvillä oloa mielen sisällöistä.

esitietoinen = mielen sisällöt, jotka kykenemme saattamaan tietoisiksi suuntaamalla niihin tarkkaavaisuutta.

tiedostamaton = mielen sisällöt, joista emme ole selvillä, joita emme kykene jollakin hetkellä pukemaan sanoiksi.

dynaaminen tiedostamaton = sisältää mielensisältöjä, joita tarkoituksellisesti pidetään pois tietoisuudesta niiden itsekäsitykseen sopimattomuuden vuoksi.

identiteetti = pyrkimys itsenä olemiseen, samana olemisen ja itsen jatkuvuuden pyrkimys; itsenä oleminen, itsenä olemisen ja itsenä olemisen jatkuvuuden tunne.

itse = olemassaolon, ajattelun, tunteiden, tahtomisten, kokemusten, elämysten ja toiminnan subjekti.

itsemielikuva = itseä koskevat ja itseä esittävät mielikuvat, mielikuvat, jotka koetaan itseä koskeviksi.

itsekokemus, minuus  = itsen elämyksellinen puoli, olemassaolon tun-ne, ajattelun, tunteiden, tahtomisten, kokemusten, elämysten ja toimintojen itseen kuulumisen kokemus.

itsekäsitys = tietoinen käsitys siitä millaisena itseni koen, millainen mielestäni olen, mitä minuun kuuluu, mitä minä osaan; vain se, mikä on omassa hallinnassa, itse tuotettua, ymmärrettyä on itseä, minua.

itsen dynamiikka = itseen kuuluviksi katsotaan vain sellainen, joka on sopusoinnussa itsekäsityksen kanssa, jonka minä itse tuotan, jonka minä itse määrään.

Objekti, toinen (ei-itse)  = ihminen, eläin, esine, ideologia, joka koetaan itsen ulkopuolelle kuuluvaksi.

ulkoinen objekti = itsen ulkopuolella, reaalimaailmassa oleva objekti, toinen.

objektimielikuva = mielikuvat, jotka koetaan itsestä erillistä objektia koskeviksi, objektia esittäviksi.

sisäinen objekti = mielen sisäinen objektia esittävä mielikuva, joka koetaan itsemielikuvasta  ja ulkoisesta objektista eroavaksi.

objektisuhde = itsen ja objektin välinen suhde.

ulkoinen objektisuhde =  suhde ulkoiseen, reaaliseen objektiin.

sisäinen objektisuhde = sisäistetty, mielessä koettu suhde objektiin (toiseen).

sisäistäminen = alunperin ulkoisena tai objektiin kuuluvana koetun kokeminen mielen sisäisenä, itseen kuuluvana.

funktionaalinen objekti = objekti, joka koetaan itselle kuuluvaksi, itseä varten olevana, mutta ei itsen osaksi.

funktionaalinen objektisuhde = suhde funktionaalisena objektiin.

yksilöllinen objekti = objekti, joka koetaan omatahtoisena, itsestä eril-lisenä.

yksilöllinen objektisuhde = suhde yksilölliseen objektin.

suojaoperaatio = mielikuvien avulla tapahtuva mielen sisäinen keino ylläpitää itsekokemusta kokemusmaailmaa työstämällä.


 idiot2
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #27 : 01.11.2005 14:12:03 »

Ohhon, olipampitkä rimpsu  buck2, ettei oikein tahtonut jaksaa edes lukea noin monimutkaista tietoa minästämme, joten ehkä voin kertoa sen omankin "rimpsuni" niin nähdään yhtäläisyyksiä tai sitten ne eromme,miten sen nyt teoillemme jo teimme tuo egon ja Sielumme yhtymisen meinaan.

Eli on vain Yksi kokonaisuus eli se Luojamme Olevaisuus, joka on jakaantunut biljooniin osiin, joita voidaan kokea minämme avulla eli sen persoonamme kautta joko todellisen Itsemme ohjauksessa tai kohta jo sen Kristus Minämmekin tuo Itsensä esiin, joten seuraavassa evoluutiossa on sitten enää sen Jumaluuden vuoro.

Ja kaiken tämän voi kokea vain sen OMAN persoonallisen Jumalansa ohjauksessa nyt ja aina, joka se alitajuntamme siis on.  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #28 : 01.11.2005 14:43:20 »

"Ehkä esitin kysymykseni vain "väärälle" henkilölle..."

Tuossahan se vitsi olikin, sillä vastauksethan löytyvät AINA Itsemme sydämestä.  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #29 : 01.11.2005 15:04:41 »

Totta on, ettei mielellemme annetakaan enää muita tekoja kuin niitä, joilla se vapautetaan sellaisista haluista, jotka eivät enää sinne uuteen Aikaan kuulu, joten sellaista tämä nyt vain on.  Angry Tähän on itsenikin vain tyytyminen ollut niin kauan kuin tämä kouluni jatkunut on eli egoamme ei ruokita pätkääkään!  tickedoff

Joten varsinainen aihe osaltani onkin jo loppuun käsitelty.  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: