Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyydelle nauraminen  (Luettu 31060 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Valo
Vieras
« : 31.10.2005 16:17:01 »

Laitetaan vaikka tähän topiciin.
Henkinen polku on enemmän tai vähemmän itselle selkeä asia. Ne meistä ihmisistä jotka vielä pelkoaan ilmentävät haluavat nauraa näille valo/energia/astroasioille, liittävät mielikuvia lahkolaisuuteen ja pitävät hörhöilynä Itseihinsä menemistä. Keho on tuuminut sitä, miten tulisi vain olla se valo, ei muuta tarvita tehtävänsä tekemiseen. Minulla - egorakkaani riekaleilla siis - kyllä on pinnalla se, että kohtaan kyllä tätä naurua ja pilkkaa mieheni puolelta, (jos myös monelta muultakin suunnalta). Jos olen jotakin oivaltanut ja se tulee ilmi elämässäni, se ei ole minua hänen mielestään vaan "taas jotakin magneettia (=pilkkanimitys)". Jos ilmennän vahvuutta ja riippumattomuutta polullani olemisen myötä, ja kerron sen olevan vain kovan työn ja luopumisen tulosta, olen "superihminen, minä en kuule ole semmoinen" kun hänellä on vaikeaa. Minun ei tarvitsekaan kelvata polkunsa valoksi. Mutta miten koette tämän omassa elämässänne, parisuhteissanne ja pystytte muutamaan asian, kun teitä ei oteta vakavasti. Henkisyys laajenee elämänlaajuiseksi, se ei voi olla vaikuttamatta kaikkeen, joten miten suhtautua elämänpolunne kyseenalaistamiseen?
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #1 : 31.10.2005 17:00:07 »

Sellaiselle joka ei vielä tietoisesti ole valmis
etenemään henkisen kehityksen polkua,
nämä asiat tuntuvat pelottavilta.
Tämän  vuoksi on turvallisinta reagoida kieltämällä näiden asioiden arvo.

Myös toisen ihmisen muuttuminen pelottaa.
Puoliso voi pelätä että muutut liikaa ja karkaat ¨jonnekin Intiaan¨ lahkolaisten pariin Shocked
 tai sitä etteivät yhteiset asiat ja arvot enää kiinnosta sinua.
Hän voi myös tuntea itsensä huonoksi ja epäonnistuneeksi jos/kun toinen kehittyy.

Henkisessä kehityksessä jokaisella yksilöllä on oma tahtinsa ja polkunsa:
välillä on nopeampaa, välillä rauhallisempaa.
Ketään ei myöskään voi pakottaa eteenpäin
silloin kun hän ei ole itse siihen vielä valmis.

Miehesi on kuitenkin jossakin sielunsa sopimuksessa
valinnut sinut puolisokseen.
Hän on myös sitoutunut kohtaamaan nämä asiat kauttasi.
Kun hän on vielä alussa, sinä voit poistaa hänen pelkojaan
huomioimalla hänet, rakastamalla häntä ehdoitta,
osoittamalla hänelle käytännön elämässä sen,
ettei henkisissä harrastuksissa ole mitään omituista tai pelottavaa.

Voit kokeillä hänen ¨ruokahaluaan¨
tarjoamalla hänelle pieniä maistiaisia silloin tällöin.
Mutta sinun kannattaa myös opetella olemaan vaiti
liian paljosta liian varhain.

Pidä kuitenkin huoli siitä että saat omaa tilaa.
Tietyn ajan tai hetken meditaatiolle, henkisille ystäville, kirjoille.
Joka päivä. Sillä lähdettyäsi matkaan et halua enää kääntyä takaisin. Wink

Tämä kysymyksesi koskettaa monia.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 31.10.2005 21:12:20 »

Enpä olisi osannut paremmin vastata Aniara. Kirjoitit juuri niistä asioista joista itsekin aioin. Karmapiste sinulle!  angel
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #3 : 31.10.2005 21:21:11 »

Aniara antoikin jo hienon vastauksen kyselyysi, joten tyydn kertomaan vain vähän omaakin kokemusta tästä aiheesta, koska koen sen todella omassa elämässäni päivittäin.

Enkä voi muuta sanoa kuin sen, ettei parempia kannustimia voisikaan meillä olla tällä tiellämme nyt kuin nuo lukuisat skeptikot tai muuten vain "hörhöilystämme" vaivaantuneet, jotka on tiellemme asetetut, voittaaksemme kollektion magneettisen energian takaisinpäin vedon, sillä heidän avullaan tämän omankin egoni rippeet taas kerran irti, siitä kollektiosta sain totaalisesti.
Ja vain sen takia sen teoiksi tein, koska OMA tieni on se ainoa, jota tässä elämässäni edes voinkaan kulkea, ja sitä varten täällä olen.

Joten kaiken tuon "ulkopuolelta" tulevan uhkaavan käytöksen tai herjaamisen tai mitä se kulloinkin on, luen vain oman Ykseyteni alitajunnan puoleiseksi teoiksi eli juuri sen oman egoni tai paremminkin sanoen kollektion yhteisen teon tuomiseksi tähän hetkeen, jotta voin sille tehdä sen parantavan teon. Eli silloin, kun eniten tunnen olevani "uhattuna" sen kollektion taholta, joka siis vain se harhakuvani on niin luovutan sen pelkoni Luojalleni sanomalla, että olen sen Valosi puhdas kanava, ja sitten Luojani sen muuntaa Valoksi sillä omalla Rauhallaan ja Rakkaudellaan, kuten tähänkin asti aina tehnyt on. Eli näin olen tehnyt tekojani tähänkin saakka vain sen OMAN vapauteni saavuttamiseksi siitä kollektiosta kokonaan, jota sanotaan myös aivojemme piemäksi puoleksi eli se alitajuntammehan se vain on.

Joten kiitän näistä teoistani aina suurella Rakkaudella jokaista hyväntekijääni eli jokaista, joka koskaan on omalla tielläni edessäni parjannut tai muutoin haukkunut sen tieni omalaatuisuutta, sillä vahvempana seison jo nyt kuin koskaan omien sanojeni takana siitä kertoessani, että olen löytänyt juuri sen totuuden, jota etsinkin. Että olen se Luoja, että olen osa siitä Ykseydestä, joka kaikki se mitä on - ON! Sillä ilman heidän panostaan, olisin taatulla varmuudella jäänyt lillumaan siihen harhanmaailmaan, jossa niin moni vielä on, kun ei tajua, että pimeäkin puoli pitää kohdata, ennen Valon tuomista kaikkeuden saamiseksi tasapainoon, sillä siitähän tässä omassakin työssäni vain kyse on.

Rakkaudella sinuakin ajattelen nyt Valoni, kun tätä luet, ja tajuat, että niin olet sinäkin sen OMAN elämäsi, etkä kenenkään toisen elämän Luoja, joten luottamalla oman sydämesi johdatukseen olet se Luoja jo sinäkin.  smitten
tallennettu
Tiituli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2005 21:42:25 »

Nauraa voi niin monella tapaa.. Naurulla voi olla avaavia ja puhdistavia
vaikutuksia, siihen sisältyy niin paljon energiaa, että mikäli sellaista energiaa voisi jotenkin säilöä, ei tarvitsisi talvisin tuskailla suurten sähkölaskujen vuoksi...  Cheesy Joka on kuullut lasten välitöntä naurua, tietää mitä tarkoitan!  laugh

Mitä hörhöilijöille naureskelijoihin tulee, jätän heidät yleensä omaan arvoonsa: ajattelen enemmänkin, että minäkään en raukka kaikkea ymmärrä eikä tarvitsekaan. Jos tämä hörhöily on jotain josta saan "kicksejä" eikä se vahingoita muita, niin mitä väliä sillä on, jos joku nauraa.. Antaa nauraa vain, se kun kuulemma pidentää ikääkin!  Grin

Toisten naureskelusta ei kannata vetää hernettä kovin syvälle nenään,
saattaa jäädä sinne..  Grin
tallennettu
Tara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.2005 21:49:59 »

Minä olen pikkuhiljaa miestäni näihin asioihin "totuttanut". Aloitin konkreettisista jotka voi nähdä ja "ymmärtää" kuten Tarot-korteista. Sitten kirjoista jne. Olen saanut hänelle jo antaa Reiki-hoitoa. Hän hyväksyy kaikki mistä olen kiinnostunut. Ne vain eivät ole hänen harrastuksiaan vielä.  :angel:ehkä joskus
tallennettu

kuu kalat, aurinko vesimies, merkurius kalat, venus kauris, mars kalat, jupiter neitsyt, saturnus oinas, uranus neitsyt, neptunus skorpioni,
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 31.10.2005 22:08:20 »

Aniara ja Keho kirjoittivat täyttä asiaa. Siihen ei ole lisättävää.
Ainoastaan mainitsen sen, että itselleni on ollut hyötyä  huumorin sävyttämästä näkökulmasta...
Ei ole tarpeenkaan koko ajan itsekään niin vakavissaan olla.
Epäilevien ihmisten on helpomi hieman sulaa, kun osaa itsekin ottaa asioita hieman huumorin tiimalta. Smiley
Ja sen kyllä olen huomannut omista kahdesta ensimmäisestä enneunestani, ne olivat hyvinhuumorisävytteiset, olen nauranut niitä ja kertonut varovasti muutamille... coolsmiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #7 : 31.10.2005 22:15:52 »

Mulle näistä asioista hekottelee oikeastaan vain isäni. Monien mielestä olen jonkinlainen saatananpalvoja tms joten ns. pimeiden juttujen harrastaminen menee luontevasti siinä sivussa.  :Smiley
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #8 : 31.10.2005 22:26:55 »

Pah ja Pyh. Nykyaikainen henkisyys on pinnallisuutta, sillä ei ole mitään tekemistä sisimmän kanssa. Päinvastoin kuin typerykset antaa ymmärtää, netti turmelee ihmisen henkistä kehitystä, jos netissä pyritään kehittämään omaa tai muiden henkisyyttä. (Kaikki yhteisölliset sivut, keskustelupalstat ym.) Jotenkin vain tuntuu, että henkisyys on osaltaan myös vaikenemista omasta henkisyydestään, ja sitä tulisi toteuttaa yksin eikä sekoittaa muita mukaan. Oon kai samaa mieltä Sokrateen kanssa. Tongue

 kuunsolmu
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #9 : 31.10.2005 22:29:25 »

Corvus, kerro lisää siitä wicca ym-yhteisöstä?!? Minä haluan mennä sen päälliköksi!!!! police 

 kuunsolmu Tongue
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #10 : 31.10.2005 22:53:05 »

Hei Valoisa Smiley

Lainaus
Henkinen polku on enemmän tai vähemmän itselle selkeä asia. Ne meistä ihmisistä jotka vielä pelkoaan ilmentävät haluavat nauraa näille valo/energia/astroasioille, liittävät mielikuvia lahkolaisuuteen ja pitävät hörhöilynä Itseihinsä menemistä.

Olen itse kokenut, jo lapsesta lähtien, tätä naurua Sad.
Se, että tunnen ja aistin voimakkaasti, kaiken sellaisen, joka ei ole silmin nähtävissä, on aina pitänyt minua otteessaan.

Kuinka monta kertaa olisin halunnut olla "tavallinen lapsi", "tavallinen ihminen".
Ja näin ollen kun mua on pilkattu, olen sitten ajatellut, että he pelkäävät, sitä mitä minä puhun, sillä jokaisella ihmisellä on aavistus korkeammasta. Nimittäköön sitä kuka miksi haluaa.
Minä olen kulkenut henkisellä tiellä koko elinikäni.
Muutos on tapahtunut hitaasti ja työläästi -> positiivisuuteen. Olen päättänyt olla postiviinen, luoda postiivista.
Sillä tämän elämän alku on ollut todella raskas. Kun tajuntaan on jo iskostettu kohdussa negatiivisuus, olen saanut siitä todellakin tarpeekseni.
Opettelen elämään niin, että ei ole "hyviä" tai "pahoja" asioita/ihmisiä/tilanteita/olosuhteita. On vain valinnan seuraus ja vapaatahto.

 
Lainaus
Keho on tuuminut sitä, miten tulisi vain olla se valo, ei muuta tarvita tehtävänsä tekemiseen.
Ehkä on "hullua", mutta itse  kuvittelen niin, että minä vain valaisen, olen valo - Rakkauden Valo - Hyväntahtoisuuden Valo - Myönteisyyden Valo, sädehdin jumalaisen kultaista valoa, jokaiselle, mutta en tyrkytä sitä kenellekään. Koska minun totuuteni on minun totuuteni.
Ajattelen niin, että enkelini (Rakas Rafaelini, mm.) ja oppaani ja Alkulähde antavat tämän valon virrata minusta niille, jotka sitä eniten tarvitsevat ja on sen tarpeessa.

Tämä on ilmeisemmin kutsumukseni, mutta en vielä tee sitä kuin satunnaisesti.
Ehkäpä jonakin päivänä.....

Onneksi täällä forumilla on Henkisen Tien kulkijoita, joiden kanssa voi puhua näistä, sillä minä en puhu kenellekään läheiselleni, sen vuoksi, etteivät he ymmärrä ja siksi, että se on tarpeetonta. Sillä jokaisen on löydettävä oma polkunsa, mitä kulkea. Ei ole minun asiani osoittaa muille, miten heidän pitäisi olla ja elää, vaan he itse.

Kiitos siitä, että te kaikki olette coolsmiley
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #11 : 31.10.2005 23:01:30 »

Corvus, kerro lisää siitä wicca ym-yhteisöstä?!? Minä haluan mennä sen päälliköksi!!!! police 

 kuunsolmu Tongue

Se on sellainen Helsingissä toimiva todella väljä porukka johon kuuluu parinkymmenen ns.radikaalin ydinpiiri ja sitten satoja gootteja, hoppareita, punkkareita, natseja ja niitä wiccoja. Moni on mielenosoitusten vakioporukkaa. Ydinpiiriin siis pääsee vain harvat ja valitut, siellä esitetään yhteiskunnallisia teorioita ja puhutaan fysiikasta.
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #12 : 31.10.2005 23:07:04 »

Käykö ne pitämässä minkäänlaisia esityksiä tai luentoja jossain muualla? En minä Helsinkiin jaksa kontata, tulkoon Kannukseen! Kiss Sitä paitsi valppaat aistini kertovat, että minua jo etsitään tai sitten olen vain melko terve skitso.

Entä onko joukossa saatananpalvojia tai satanisteja? angel
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #13 : 31.10.2005 23:19:30 »

Käykö ne pitämässä minkäänlaisia esityksiä tai luentoja jossain muualla? En minä Helsinkiin jaksa kontata, tulkoon Kannukseen! Kiss Sitä paitsi valppaat aistini kertovat, että minua jo etsitään tai sitten olen vain melko terve skitso.

Entä onko joukossa saatananpalvojia tai satanisteja? angel

Helsingin ulkopuolella eivät juuri liiku. Siellä heitä tavoittaa parhaiten yliopistolta, näyttelyistä, klubeilta, keikoilta, festivaaleilta ja mielenosoituksista. On siinä porukassa jokunen satanisti ja ainakin valtavat määrät Dimmu Borgir -faneja, tiedä häntä käykö ne saatananpalvojista. :Smiley
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #14 : 31.10.2005 23:29:18 »

No, jos jollakin on viiltelyjälkiä kädessä. Sad Minä yritän irrottautua musiikista, menee hermot...ellen sitten vaihda totaalisesti eri musiikkityyliin, vaikka paksupohkeiseen Rammstein-koplaan.

 kuunsolmu 2funny
« Viimeksi muokattu: 31.10.2005 23:39:21 kirjoittanut rasvapakara » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: