Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua poisjääneisiin kuukautisiin.  (Luettu 54830 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« : 09.04.2006 14:52:44 »

Tämä on nyt vaikeaa, koska en halunnut myöntää itselleni, että tämä on ongelma... Pyydän mitä kauneimmin, ettette arvostele tai kauhistele, miten olen laiminlyönyt itseäni tällä tavalla, kun en aiemmin ole tehnyt asialle mitään... Nyt kun sen itse tajuan niin surettaa kovasti... Cry

Tilanne on nyt se, että meikäläisen kuukautiset on jäänyt pois... Viimeksi olivat 7kk sitten. Ikinä eivät ole olleet maailman säännöllisimmät, mutta tätä ennen pisin tauko on ollut jotain 3kk... Raskaana en ole (no se oiskin näkynyt jo ajat sitten), syönyt olen ihan hyvin, en ole laihduttanut...

Stressi tän koko homman varmaan käynnisti ja oli aikamoista seksuaalista turhautumista ja oman naiseuden kieltämistä syksyllä, kun tämä alkoi... Ja on varmaan vieläkin.

En ole tehnyt asialle mitään, koska olen vain ajatellut, että kyllä ne sieltä vielä tulee. Jotenkin lääkäriin meno ei hirveästi innosta. En halua mitään hormonilääkkeitä satojen sivuvaikutuksien kera...  buck2

Onko kellään kokemuksia esim. homeopatian avulla hoidetuista kuukautisongelmista? Tai minkäänlaisista ravitsemushoidoista? Soijaa olen syönyt paljon viime aikoina, senhän pitäisi tasoittaa hormonitoimintaa.. Haluaisin nyt kokeilla pehmeitä keinoja, ennen kuin menen sinne lääkäriin...

Haluaisin niin tuntea itseni naiseksi jälleen...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 09.04.2006 15:07:29 »

Onko kellään kokemuksia esim. homeopatian avulla hoidetuista kuukautisongelmista?

Hei "Valonkantaja"

Klassinen Homeopaattinen hoito on nyt paikallaan sinulle.
- tilaa aika välittömästi   coolsmiley
- samalla tulee hoidetuksi monta muutakin ongelmaa
- elämä muuttuu paremmaksi   Kiss

Ikääsi en löytänyt.


Itselleni tuttua nuoruusiällä
kuukautisten epäsäännöllisyys.
[/size]

http://www.homeopaatit.org/


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 09.04.2006 15:24:55 »

Olen pian 21 ja menkat alkoi 13-vuotiaana... Ne ovat aina olleet "harvat", ne olivat kyllä säännölliset vuoden-pari, mutta tulivat n. puolentoista kuukauden välein... Tää on aika rassaava ongelma. Kävin jo netissä katselemassa, missä täällä cityssä olis homeopaatteja ja löytyikin yksi ihan varteenotettava vaihtoehto. Se vaan maksaa, mutta kai sitä pitää olla valmis maksamaan, kun on tällainen asia....

Mutta jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia asiasta, jotain ruokavaliovinkkejä tms. niin kertokaa ihmeessä... Olen pelkkänä korvana...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 09.04.2006 16:34:42 »

Olen pian 21 ja menkat alkoi 13-vuotiaana... Ne ovat aina olleet "harvat", ne olivat kyllä säännölliset vuoden-pari, mutta tulivat n. puolentoista kuukauden välein...

Hei "Valonkantaja"


Ymmärrän, että kustannukset tulevat vastaan.
- hormonilääkitys maksaa myös sekä lääkärissä käynti

Oletko kovasti stressaantunut
tai jotenkin muuten järkyttynyt.

Paljonko painat.

Oletko kova urheilija.


Soija-valmisteita ainakin kannattaa syödä.
Ristikukkaiskasveja suosittelen myös. 

Amenorrhoea     
An absence of menstrual periods.
Causes often include pregnancy,
anorexia nervosa, excessive exercise,
emotional stress and hormonal disorders

Voithan kysyä Luontaislääketieteen Instituutti Kaironista,
jos sinne vaikka pääsisit ns. oppilas-asiakkaaksi.
[/size]


 smittenElämänilo
« Viimeksi muokattu: 09.04.2006 17:00:52 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 09.04.2006 17:03:32 »

Olen 163cm pitkä ja painan 54kg, eli ihan normaalialueella mennään. Tosin kehossani ei ole paljon rasvaa, olen lihaksikas, eikä vartaloni ole muutenkaan hirveän naisellinen. Kehitys jäi varmaan jotenkin kesken, kun ala-asteen lopulla laihdutin paljon. Enhän minä silloin ymmärtänyt miten vaarallista on laihduttaa siinä iässä, en vain enää halunnut olla pulska, kun minua kiusattiin siitä.

En nykyään urheile paljon, joka päivä tulee kyllä käveltyä n. tunti ja siihen päälle käyn 2 kertaa kuntosalilla.

Olen joskus itsekin miettinyt, onko rasvaprosenttini liian alhainen, mutta päätynyt siihen että tämä vain on minun vartalotyyppini, en ole mitenkään yrittänyt tulla tällaiseksi, en ole ikinä treenannut hullun lailla. Sitä paitsi minun äidilläni on ihan samanlainen ruumiinrakenne ja tietääkseni hänellä ei ole ikinä ollut mitään kuukautisongelmia...

Olen kasvissyöjä ja syön monipuolisesti. Kokojyväviljoja, soijatuotteita, papuja, kaikenlaisia kasviksia reippaasti yli puoli kiloa päivässä (paljon porkkanaa, parsa- ja kukkakaalia), marjoja, jonkin verran maitotuotteita ja kalaa. Saan riittävästi rasvoja, käytän reilusti oliiviöljyä ja pähkinöitä. Syön pari avocadoa viikossa. Enkä ole mitenkään fanaattinen tämän terveellisyyden kanssa; silloin tällöin herkuttelenkin.

En siis usko, että ruokavaliossakaan olisi mitään sellaista ratkaisevaa...
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 09.04.2006 17:05:38 »

Korjaus: siihen päälle käyn kaksi kertaa kuntosalilla VIIKOSSA.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 09.04.2006 17:11:20 »

Tilanne on nyt se, että meikäläisen kuukautiset on jäänyt pois... Viimeksi olivat 7kk sitten.

Stressi tän koko homman varmaan käynnisti ja oli aikamoista seksuaalista turhautumista ja oman naiseuden kieltämistä syksyllä, kun tämä alkoi... Ja on varmaan vieläkin.

Hei "Valonkantaja"

Homeopatia auttaa sinua.
- tulee samalla selvitettyä tuo
psyykkinen puoli naiseudesta ymv.
- yksi käynti riittänee sinulle

 

smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #7 : 09.04.2006 17:17:21 »

Suosittelen kyllä myös lääkärillä käyntiä (vaikka ei nyt innosta) ja vyöhyketerapiaa (laittaa kehon kuntoon ja tasapainottaa nuo tukkeutumat) noiden homeopaattisten aineiden lisäksi, sen verran kauan olet ollut ilman kuukautisia  Smiley
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #8 : 09.04.2006 20:55:57 »

Stressihän tuon kuukautisten poisjäännin voi hyvinkin laukaista. Ja kun stressin syy poistuu saattaa ongelmakin ratketa. Tietty tuo noinkin pitkä kuiva kausi ruokkii sitä ahdistusta entisestään ja oravanpyörä on valmis..

Joo itselläni oli joskus 23 vuotiaana sama tilanne. Eräs tilanne ( ihmissuhteisiin liittyvä) aiheutti aikamoista hämmennystä/epätietoisuutta ja reilut puoli vuotta meni ilman kuukautisia. Unettomuudesta tosin kärsin tuon samaisen ajan ja varmaan samasta syystäkin. Länsimainen lääketiede määräsi yhden keltarauhashormonikuurin, ei tepsinyt. Toinen kuuri perään ja kohdun ultraan yms, mitään ei löytynyt. Seuraaavaksi olisi ollut luvassa joku ihan pitkän kaavan tutkimus, mutta kas, kun tämä alkuperäinen aiheuttaja ts. epäselvä tilanne sitten puoli vuotta myöhemmin selvisi, ei mennyt kuin viikko niin johan taas oltiin varrella viran..

Eli vaikkei tämä nyt vaihtoehtohoitoa ollutkaan, niin entäs jos yrittäisit selvittää mikä sitä stressiä aiheuttaa ja pystytkö tarttumaan ongelman ytimeen..Joka tapauksessa toivotaan että homma kohdallasi selviää..
 angel
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 09.04.2006 21:30:57 »


Eli vaikkei tämä nyt vaihtoehtohoitoa ollutkaan, niin entäs jos yrittäisit selvittää mikä sitä stressiä aiheuttaa ja pystytkö tarttumaan ongelman ytimeen..Joka tapauksessa toivotaan että homma kohdallasi selviää..
 angel

Hei


Homeopatia on siitä hyvä hoitomuoto,
että siinä käydään
hyvin syvällistä keskustelua
parin tunnin ajan.

Itsellä 16-vuoden kokemus
homeopatian käytöstä.
- maan povessa olisin ilman homeopatiaa   angel

Saa purkaa koko sydämensä
- saa nauraa ja itkeä sydämensä pohjasta
... ja kas ... löydettiinpä ongelman ydin,
... jopas alkaa helpottamaan.

Siinä aukevat kaikki solmut
ja samalla saadaan apua
muihinkin ongelmiin.



 smitten Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lake
Vieras
« Vastaus #10 : 09.04.2006 21:50:21 »

Aiheesta:
http://www.vegetarianteen.com/articles/menstruation.shtml
tallennettu
Marion
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 254



Profiili
« Vastaus #11 : 09.04.2006 22:00:14 »

Ettet vaan ole jättänyt rasvaa pois ruoasta. Jos rasvaa on liian vähän ruokavaliossa voivat kuukautiset jäädä pois kokonaan. Naisen elimmistö tarvitsee, joka päivä tietyn määrän rasvaa naishormoonien toimintaan, jotta kuukautiset ilmestyisivät.

Minun mielestä sinun pitäisi mennä lääkäriin ja tarkastuttaa, mistä johtuu kuukautisongelma perinpohjin. Se voi olla vakava hormonaallinen ongelma. Sinuna minä ottaisin puhelimen käteen ja varaisin ajan lääkäriin.

Ystävällisin terveisin
Odessa

 smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #12 : 10.04.2006 10:40:29 »

VALONKANTAJA!!!

Olen itse ollut saman tyylisessä tilanteessa...
(ja taidan olla toistaiseksi vieläkin)
Tosin minulla kävi niin että lopetin e- pillereiden syönnin ja sen jälkeen
menkat tuli kerran... Sitten ei kuukautisia kuulunut ei näkynyt...

Kävin lääkkärissä kun aloin puolen vuoden tauon jälkeen ihmetellä missä vika...
Sörkittiin ja tutkittiin.. Otettiin verta ja näytettä jos mistäkin...
Loppu tulos oli että kaikki oli kunnossa....
Missään ei ollut vikaa...
Lääkäri sanoi että kyllä ne alkaa kun on alkaakseen...

1,4 vuoden tauon jälkeen menkkani tulivat vihdoin tässä kuussa...
Ja oli muuten kumma reaktio... Cheesy
Ihan utopinen tunne... Olen siis nainen sittenkin!
Toivon että ne nyt tulisivat suht tasaisesti ettei taas mene puoltatoista vuotta... 

Sinuna kävisin kyllä lääkärissä...
Se voi myös olla jotain muutakin kuin vain stressi...
(esim. kilpirauhasen toiminta häiriö (en nyt muista oliko se vajaa vai liika toiminta))
Omalla terveydellä ei kannata rueta leikkimään...!!!

Rakkautta ja aurinkoa!!!

JINX
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 11:59:33 kirjoittanut Jinx » tallennettu
Leijonanainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #13 : 10.04.2006 10:57:56 »

Voisi johtu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Laitan tässä linkin muista oireista... Lue tarkaan myös muut oireet ja käy tarvittaessa verikokeissa. Kilpirauhasen toimintahäiriöt ovat suuressa nousussa... :Smiley

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=5

http://koti.mbnet.fi/thyroid/kilppari/post.php?cat=3&fid=1&pid=a&page=1
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #14 : 10.04.2006 11:39:18 »

Taas mä toistan itteeni, mut kokeile aloe veraa. Asiakkailta on tullut palautetta suuntaan ja toiseen kuukautisten kans, iästä ja tilanteesta riippuen. Varma hoito se ei ole, mut elimistön puhdistaminen ja 75 päivittäinen ravintoaineen saanti on aina pop  Wink
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: