Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värikartta ja neljä vuodenaikaa  (Luettu 103081 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #90 : 13.05.2006 12:00:23 »

Palaan vielä eiliseen kirjoitukseeni. Kirjoissa on kyllä aika selvätkin yleisohjeet hiusten, ihon ja silmien väristä. Käytäntö ei kuitenkaan aina ole yhtä selkeä. Ihmisen ihon väriin vaikuttavat muutkin tekijät kuin perimä. Se, mitä hän syö, juo ja hengittää, näkyy ihossa.

Niin... Minä en onneksi polta tupakkaa, enkä käytä lääkkeitä. Porkkanaa syön aika paljon, mutta enpä sitten yhtä herkästi kesällä pala, kuten punahiuksiset yleensä.  Grin
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #91 : 16.05.2006 17:02:33 »

Vuodenajoissa on vielä eri sävytkin, minä olen tumma syksy. Olen vaatetusalalla ja kyllä jokaisesta asiakkaasta ainakin olen jonkun löytänyt. Kaikkia en tosin helpolla, koska elämäntavat vaikuttaa paljon. Idea on periaatteessa siinä, että jokaiselle sopii jokainen perusväri ja välivärit, mutta eri sävyisinä. On tietysti poikkeuksia, mutta pääpiirteissään näin...


tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #92 : 16.05.2006 18:19:20 »

Värivuodenaikani on tupakoiva talvi/tupakoimaton talvi... raitis kesä/...
 2funny 2funny

No mutta tottahan se on. Kyllä ne elintavat myös näkyvät ihostamme. Mutta mietin vain, että eikö tupakointi esimerkiksi aiheuta ihon ennenaikaista vanhenemista. Eli se ei varsinaisesti vaikuta väriin, mutta kuten jo moneen otteeseen täällä on tullut ilmi ikä vaikuttaa ja muuttaa väritystä, joten sitä kautta tupakoinnin ja muiden epäterveellisten elämäntapojen harrastaminen vanhentavat ihoa... eivät "muuta" sitä sen perusväritystä.

Sinänsä olisi mukava saada tietää minkä väriset hiukset minulle sopisi, tuon värivuodenajan mukaan, kun olen kokeillut kaikkia blondista mustaan ja siltä väliltä... Ihoani vasten olen oppinut huomaamaan mitkä värit sopivat, mutta kun hiukset tosiaan tuntuu olevan vähän kuin eri paria...

« Viimeksi muokattu: 16.05.2006 18:21:29 kirjoittanut *Nikita* » tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #93 : 16.05.2006 22:36:05 »

Hei "Nikita"
Kelasin tuossa takaisin päin sinun kirjoituksiasi. Kun niitä lueskelee,tuntuu tilanne aika sekavalta ja hiusten värisuosituksia on mahdoton antaa. Puhut Kesä - Talvi mahdollisuudesta ja vilahtaahan siellä Kevätkin.  smitten

Jos todella olet akselilla lapsena Kesä, aikuisena Talvi, olet iholtasi "Lumikkimainen" ja kontrastit kasvoissa ovat selkeät.Silloin sinulle sopivat kylmät, puhtaat värit.
Nyt olisi kyllä kiva tietää, minkä ikäinen olet.  crazy2                Oletetaan em. vaihtoehto. Jos olet alle 30-vuotias, tulee tukkasi tummumaan koko ajan. Siinä on nuorempana saattanut olla kastanjan ruskeaa punaisuutta varsinkin auringon valossa. Punaisuus tulee kuitenkin ajan kanssa häviämään, äläkä hiuksiasi punaisiksi värjää.
Paremman kuvan saadakseni olisi paikallaan tietää vähän myös siitä temperamenttipuolesta. Oletko valmis kertomaan?
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #94 : 17.05.2006 10:59:42 »

Hörsti, voin kuvitella että kirjoitukseni tästä aiheesta ovat yksi käsittämätön solmu...  Embarrassed

Mutta siis olen 23 ja tykästyin 16-vuotiaana mustaan ja muihinkin tummiin väriin. Sitä ennen pidin kyllä tummansinisestä, mutta muuten väritykseni vaatteissa oli vaalea ja hempeä. lukuunottamatta oranssia, josta syystä tai toisesta pidin paljon.

Hiukseni olivat monta vuotta punaiset (värjätyt) kun ihastuin siihen väriin. Sitten tosiaan välillä kylmät ja tummat ja nyt taas niissä on kastajanruskeaa sävyä kun värjäsin. kesää vasten ei halua laittaa mitään kovin tummaa ja kylmää. Jotenkin.

Ehkä noissa hiuksissa on nyt se, että pitäisi jaksaa odottaa vielä jokunen vuosi. Ehkä siksi tuntuvat nyt olevan ihon värityksen kanssa eriparia.

Punertavat hiukset eivät sovi ihoni väriin, tiedän sen... mutta oli silti pakko varmistaa... Luulin, että vaaleet hiukset sopisivat minulle kun kerran minulla lapsena oli ihan blondit hiukset, mutta kun blondasin niin se ei kyllä näyttänyt kauniilta. okei ehkä olin helpommin lähestyttävän näköinen vaaleissa hiuksissa, mutta ei...  Undecided

Luultavasti syksyllä teen värinpoiston. saa nämä kaikki värjäysjämät pois ja katsotaan mitä sieltä löytyy...  :Smiley

Ehkä se sitten kuuluu tähän ikään ja tähän elämänvaiheeseen ja luonteeseeni, että olen aika kameleontti ja vielä varmaankin etsin sitä omaa temperamenttiani, mutta intuitiivisesti sanon, että kyllä vaikka olin yllättynyt niin kun se analyysin tekijä sanoi minun olevan talvi niin kyllä se jotenkin tuntui heti että kyllä. Vaikka tässä elämänvaiheessa ja näin nuorena se on ehkä vielä hiukan hakusessa se oma "värimaailma" mutta kyllä se siellä kuitenkin jo on...  :Smiley Nuo hiukset edustavat hyvin sitä osaa joka vielä on se "mysteeri"...

No joo ja tämähän siis oli väreistä...  :Smiley

Meidän täytyy järjestää jokin astroväritapaaminen. Niin suurta kiinnostusta tämä aihe on täällä herättänyt.  Smiley
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #95 : 17.05.2006 17:35:28 »

En taas jaksa lukea kaikkea vanhoja viestejä, mutta Nikita, jos analysoija on sanonut sinun olevan talvi ja lapsena sinulla oli vaaleat hiukset, punainen ei sovi, mutta et halua ihan tummaa kesäksi niin....
(olen itse tuon tyyppinen väreiltäni), kokeileppa tummaa suklaanruskeaa, jonka päälle jätä keskiruskeita raitoja. Silloin väritys ei ole liian kylmä, mutta silti talvimainen.
Itselläni tämä keskiruskea perusväri vetää kaikki ruskeat punertaviksi - sen verran on punapigmenttiäkin pohjalla, joten jos sinulla on samaa taipumusta, varo ottamasta punertavaa ruskeaa, vaan mielummin se tumma suklaanruskea. Smiley

Ja ainakaan minulle talvelle ei vaalennus sovi yhtään - korkeintaan pari valoraitaa - vaikka lapsena olin siis ihan vaalea. Smiley
tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #96 : 17.05.2006 21:03:00 »

Nikita, Aniaran ehdotus tuntuu minustakin hyvältä. Kontrastia pitää
ihon ja hiusten välillä olla, mutta ei liikaa, koska se vie vähäisetkin värit.  smitten

Heitänpähän ilmaan toisen ajatuksen. Tarvitaanko värianalyysiä?( kysyy henkilö, joka on niitä tehnyt niitä parikymmenta vuotta ja edelleen tekee suurelle innolla)
Vastaus on kyllä ja ei. Kenelle sanoisin ei? Kaikille teille alle 30 vuotialle, jotka elätte suht´ säännöllistä elämää ja nukutte riittävästi. Te olette kauniita melkein missä väreissä vaan.  angel
Melkein, ja meikillä korvaatte sen lopun. Älkää piiloutuko sen mustan taakse vaan kokeilkaa rohkeasti muitakin värejä.

Olen työskennellyt niin paljon nuorten kanssa, että voin vakuuttaa, että uteliasuus värianalyysiä kohtaan on suurta luokkaa, mutta toteutuksessa klikkaa. Nuori kokeilee ja hänen pitääkin.
Hän hakee sitä omaa minäänsä, kuten Nikita. Ei nuori jaksa pysyä uskollisena jollekin vaan hänen pitää koko ajan saada uutta. Se oman minän löytäminen ei olekaan mikään helppo juttu. Useimmiten se löytyy vasta, kun ikää alkaa olla vähän enemmän.
Hakemisesta kertovat kaikki vikaostokset vaatekaapissa.  crazy2

                Kuka hyötyy värianalyysistä? Sellainen henkilö, joka haluaa jonkinkaisen tolkun omaan vaatekaappiinsa, ja näitä naisia on paljon.
Myöskin ne naiset, jotka eivät syystä tai toisesta meikkaa. Kun ikä alkaa tehdä kepposiaan itse kussakin, ovat oikeat, omat värit ilmaisia kauneudenhoitovälineitä. Niillä saadaan väriä kasvoihin, pienet rypyt häviävät, värikirjavuudet tasoittuvat jne.                       Värien hyödyntämiseen hyvinvoinnissa ei tarvita värianalyysiä.

  smitten 
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #97 : 24.05.2006 00:39:56 »

Niin, totta on ettei tuota välttämättä edes tarvitse.. Minusta joku saa aivan rauhassa käyttää jopa aivan vääränlaisia ja värisiä vaatteita ja näyttää kuinka tyhmältä tahansa, jos vaan on itsellä hyvä olla ja tuntee tyylin omakseen. Jos taas on vähän hukassa..(kuten minä...) niin noista värikartoista sun muista voi löytyä jokin juju, ilman että niitä tarttisi noudattaa orjallisesti pilkulleen täsmälleen päsmälleen.... Cheesy
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #98 : 25.05.2006 22:30:40 »

Näillä sivuilla kirjoittavilla tuntuu monilla olevan hyvin vahva intuitio, kuten sinulla body electric. Sinä tunnet värit fyysisesti.
Varmasti valitset myös silloin juuri niitä värejä, joita tarvitset,
joissa voit hyvin ja joissa olet kaunis. Sinä et tarvitse värikarttoja.

  Cheesy
Kokemukseni mukaan näitä ihmisiä on kuitenkin aika vähän, omista asiakkaistani todella pieni määrä. Heidän on helpompaa tehdä värivalintoja, jos jonkunlainen suunta on tiedossa. Tärkeintähän on,
että jokainen käyttää sellaisia värejä, joissa on hyvä olla.
Surussa ihminen pukeutuu mustaan, jos elämä on sekaisin, hän todennäköisesti karttaa kirkkaita värejä ja hakeutuu murrettujen pariin.
Kirkkaissa näkyy ja sitähän ei itse kukin meistä aina halua. Valitaan siis värejä tuntemusten mukaan.

Siitä väriperheen ja temperamenttityypin muutoksesta vielä sen verran,
että ensimmäinen muutos alkaa murrosiässä eikä mahdollisesti sen jälkeen muutu mihinkään. Elämä kuitenkin tuo mukanaan kaikenlaista,
sellaistakin, joka saattaa aiheutta muutoksen toistamiseen.
Etukäteen ei voi sanoa, kuka muuttuu, kuka ei. Kyllä sen varmasti itse huomaat sitten jos lämpimät värit alkavatkin miellyttää.
Sillä aikaa nauti omista kylmistä väreistäsi.

  smitten   smitten
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #99 : 28.05.2006 11:46:29 »

Kivakiva, nyt mullekin tuli värikriisi...
Vähän matkaa luettuani tätä ketjua olin ihan varma, että olen talvi, mutta taidan myöskin olla joku sekoitus.
Olen siis outo tumman ja punapään sekoitus. Silmät ovat ihan perinteisen siniharmaat. Kaukainen välimeren perimä antaa "ilokseni" voimakkaan tumman karvoituksen. Ihoni on kuitenkin "piilopunapään" iho. Ei rusketu juuri ollenkaan. (Arvatkaa miten hauskaa on, kun kesällä pitäisi antaa säärien näkyä. Jos höylää sen turkin pois, ohuen valkoisen ihon ALTA näkyy tumma sänki,  karvanpoistoaineet eivät vaikuta mitenkään ja jos erehtyy vahaamaan, on herkkä iho näppylöillä lopun kesää... Ohhoh, tulipa eksyttyä aiheesta, on kuulkaa aika arka aihe...)
Ja piilopunapäisyydestä vielä, että myös hiukseni muuttuvat värillä kuin värillä  ajan kanssa tummaksi kastanjanruskeaksi.

No joka tapauksessa tuo talvi kuulosti niin kauan juuri siltä oikealta, kunnes törmäsin sanaan valkoinen. Jos joku väri ei sovi minulle, niin valkoinen. Näytän todella merkilliseltä valkoisessa vaatteessa. Musta taas ihan oikeasti sopii minulle tosi hyvin, jopa niin hyvin, että usein ihmiset oikein huomauttavat siitä kun olen pukeutunut mustaan. Itse asiassa mikään vaalea väri ei käy minulle, mikä sekin on kesähelteillä tosi kätevää... tickedoff Kuljen kaiketi koko kesän taas niissä kahdessa vaalean turkoosissa topissani, jotka kaapistani löytyvät. On nimittäin tasan ainoa vaalea(hko) väri mikä käy.
Yleensä suosin kasvojeni lähettyvillä aika kylmiä ja voimakkaita värejä. Erilaiset kylmät violetit ja pinkit ovat vaatekaappini perusvärit mustan ohella.

Kun täällä tuntuu olevan aika lailla asiantuntevaa väkeä, niin osaisiko kukaan näillä tiedoilla neuvoa, minkä väristä kesävaatetusta tulisi etsiä? Ne kaksi turkoosia kun eivät kai enää kauan kestä. Grin
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #100 : 28.05.2006 12:13:33 »

Väreistä puheen ollen... Sovitin eilen kaupassa KIRKKAAN KELTAISTA pitkää takkia. Se oli aika raju veto meikäläiseltä. Näytin mielestäni ihan Kaksoselle kun Kaksoset tuntuu aina tykkäävän keltasesta... Me Jouskarit sitten violetti, sininen linjalla...

Anyways... Pluto kirjoituksestasi aistii turhauman ja mietin onko tämä ketju enemmän aiheuttanut ihmisille värikriisejä kuin helpottanut niitä... Mutta onpa täältä pari ainakin löytänyt omat värinsä. Me muut vielä etsimme.  smitten

Kyllä vahvasti kuulostaisi siltä, että voit olla talvi. Jokaisen vuodenajan väreistä löytyy varmasti sellaisia värejä, jotka eivät kaikilla näytä hyvältä, vaikka periaatteessa olisivatkin "oikean" värisiä. Tärkeämpää on se että valkoisesta kumpi näyttää kasvojasi vasten paremmalta luonnonvalkoinen vai sitten ihan vitivalkoinen. Kokeile. Jos kasvosi kestävät vitivalkoista, vaikka valkoinen nyt ei värisi olisikaan, niin aika varmasti olet talvi.

Aniara, kiitos vinkistä tuota pitää kokeilla. Raidat antavat myös keveyttä kun itselläni on niin vahvat hiukset, jotka näyttävät helposti raskailta.

 smitten
tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #101 : 28.05.2006 15:33:34 »

Väripata sen kuin porisee......  idiot2

En yhtään ihmettele, että jollekin syntyy värikriisi näitä sivuja lukiessa. Niin syntyisi minullekin, ellen jo tietäisi väriperhettäni.
En usko, että jonkun ihmisen väriperheen pystyy kertomaan sanallisen teksitin perusteella, kun se nähtynäkin on usein aika vaikea.

Omaa värien käyttöään voisi lähteä miettimään vähän toiselta kannalta.
Mitä mietin, kun ostan vaatteita?  crazy2

Jos valitsen värit intuition varassa, otan vain sellaisia värejä, jotka tuntuvat fyysisesti hyviltä. Puvustoni saattaa olla aika epäsovinnainen, rohkea ja jopa erikoinen.

Jos taas valitsen värini periaatteella  "kaikki on OK", käy todennäköisesti niin, että vaatekaapissani on paljon vaatteita, mutta ei koskaan mitään päällepantavaa.

Jos omaan todella hyvän värisilmän, luotan siihen, ja valitsen vaatteita, jotka todella pukevat minua ja muodostavat myöskin toimivan kokonaisuuden. Kokemukseni mukaan, näitä ihmisiä ei kovin paljon ole.

Jos olen hyvin epävarma välinnoissani, menen värianalyysiin, enkä lähde sieltä pois ennenkuin olen vakuuttuunut ja itse OMIN SILMIN nähnyt, mitkä värit sopivat ja mitkä eivät. Tähän pystyvät melkein kaikki jos vähän opastusta saavat.
Jos sitten tunnistan omat värini ja alan niitä hankkia, poistuvat väriongelmat. Puvusto toimii ja minä säteilen ja harmittelen vain sitä, etten aiemmin tullut.

Olisi kiva lukea sivuilta, minkälaisia vaatteiden ostajia värien suhteen te linjoilla roikkujat olette. Kommentoikaa.......

  smitten   smitten   smitten
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #102 : 29.05.2006 19:23:15 »

Värikriisi jatkuu... Olin perjantaina vaateostoksilla, eikä mukaan tahtonut tarttua MITÄÄN. Siis mitään! Kauppojen valot saivat kaiken (mukaanlukien minut) näyttämään valjulta. Uusi yritys keskiviikkona.

Mietin tuota valkoista... Minulle nimittäin käy valkoinen todella hyvin, nimenomaan sellainen puhdas valkoinen. Ei oikein natsaa Kevääseen. Eikä sekään, että minulle ei todellakaan sovi oranssi. Punapigmenttiä on rutkasti, voimakkaat kontrastit (tummaksi tummunut kastanjansävyinen ex-mansikkablondi), tummat kulmat, tummat iiristen reunat, vaaleanvaalea iho, vaaleanvaaleat silmät reunoja lukuunottamatta. Ei ihan "huskysilmät", mutta kontrastiset... Luulen, etten pääse tästä pähkäilystä ennenkuin käyn uudelleen analyysissä! En halua enää piiloutua mustaan.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #103 : 29.05.2006 22:06:08 »

Olisi kiva lukea sivuilta, minkälaisia vaatteiden ostajia värien suhteen te linjoilla roikkujat olette. Kommentoikaa.......

  smitten   smitten   smitten

Minä olen intohimoinen värien suhteen... Lempivärejäni vaatteissa tällä hetkellä ovat turkoosi-merenvihreä, vaaleankeltainen, vaalean keltavihreä, persikka, harmahtava vaaleanpunainen, kuparinruskea, ruosteenpunainen, tummanpunainen, armynvihreä...

En juurikaan osta mustia/valkoisia/harmaita/ vaatteita. En myöskään osta kirkkaanpunaista, kirkkaankeltaista tai sähkönsinistä. Pidän väliväreistä, etenkin hieman haalistettuina tai harmaaseen taitettuna. Värit eivät saa olla pastellia, mutta eivät tummiakaan. Jännä juttu, huomasin etten ole viiteen vuoteen ostanut ainuttakaan sinistä vaatetta, no farkkuja ei lasketa. Turkoosi liippaa kyllä läheltä. Mutta sininen tekee minut joko kalpeaksi tai punakaksi. Värieni pitää olla raikkaita mutta hentoja, jotta omat pehmeät värini tulevat esille. Tykkään ihan mielettömästi kaikesta missä on kultaa/pronssia, koska ne korostavat silmissäni olevaa keltaista ja hiuksieni kultaisia raitoja...

Tykkään erikoisista väreistä. Merenvihreä ja pronssi on tämän hetken lemppariyhdistelmä. Äiti sanoi joskus että hänen silmät revähtää aina kun hän katsoo mun vaatekaappiin... Niin paljon värejä.. Wink
tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #104 : 29.05.2006 23:22:42 »

Hei Pallaskissa, suosittelen lämpimästi sitä värianalyysiä, jotta hommasi selkeytyisi. Kerran se kirpaisee, mutta kannattaa.

  smitten

Ja sinä valonkantaja, sinähän puhut ihan kuin Kevät viitaten lempiväriesi määrään. Tarvitsetko todella vaatekaapissasi näin paljon erilaisia värejä? Sininen väri on taas pitkästä aikaa tulossa vahvasti muodin kuvioihin. Et ole löytänyt sitä omaa sinistäsi, kun sanot, ettei väri sovi. Sininen sopii kaikille, kysymys kuuluukin, mikä on sinun sinisesi. Onnea etsiskelyyn.

  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: