Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värikartta ja neljä vuodenaikaa  (Luettu 102868 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #105 : 29.05.2006 23:36:46 »

Samaa mieltä, Valonkantaja kuulostaa kyllä keväälle.

Pallaskissa, kyllä talvellakin on paljon muita värejä kuin musta, että jos tuntuu että kaipaisit lisää väriä, mutta et tiedä mistä aloittaa niin kannattaa tosiaan harkita sitä värianalyysia.

Mutta yksi vinkki, johon ei värianalyysia tarvita. Nimittäin vaaleanpunainen. Käytä tuota väriä jonkin aikaa vaatteissa ja sisustuksessa. Kohta huomaat, että tietyt värit alkavat miellyttämään ja vaatekaappisi löytää uusia sävyjä, jotka näyttävät hyviltä ylläsi.  Wink Vaaleanpunainen on värinä terapeuttisesti hyvä jos on pitkään käyttänyt vain mustaa. Se avaa taas mielen eri väreille.

Tämä menee nyt ehkä hiukan off topic, mutta olen tänään käyttänyt "taas" koko päivän keltaista ja havainnut, että se auttaa sietämään stressiä ja tekemään stressin keskellä rauhallisesti, mutta luovasti vaikeita päätöksiä.
Hämmästyttävää. Tulee ihan hyvä mieli.  Smiley

Minun vaatekaappia katsoessaan kukaan tuskin saa värishokkia, mutta kyllä sieltä niitä väripilkkuja löytyy ihan riittämiin omiin tarpeisiin.  Wink
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #106 : 30.05.2006 00:01:58 »

Kevät olen kyllä... Johonkin aikaan pohdinko olenko kevät vai syksy, sitten hiuksieni punapigmentti alkoi vähenemään, enkä enää voinut käyttää oransseja muuta kuin hyvin taitettuja sellaisia... Siitä päättelin että syys kääntyi kevääksi. Yleensäkin avainsana väreissäni on vivahteet, kaikenlainen kirkkaus tekee sairaan näköiseksi.

Sininen on jotenkin tylsä väri, se masentaa minut. Kyllä minulle sopii sellainen pehmeä laventelinsininen ja harmaansininen, mutta tunnen vaan uppoavani sellaiseen tylsään ankeaan rauhallisuuteen sininen vaate ylläni. Kyllä minä joskus jotain sinistä käytän, esim. sinistä vyötä ja koruja...

Pallaskissa, miksi en tarvitsisi näin paljon värejä? Smiley Minun luonteeni on kameleontti... Ja tarkoittaahan nimenikin kreikaksi sateenkaarta... Wink Minä elän värejä, olen taiteilija! En sentään yhdistä punaisia housuja keltaiseen paitaan ja pidä niiden kanssa vihreää huivia oranssilla pilkuilla, vaan yritän aina saada kokonaisuuden sointumaan. En halua olla kaoottinen... Wink Kyllä joskus pukeudun hillitystikin, tummanruskea on mukava perusväri, ja siihen yhdistettynä jotain hillittyä kivaa värikkäämpää väriä... Mustasta sain tarpeekseni kalmankalpeiden teinivuosien jälkeen Grin ja valkoista käytän ainoastaan luonnonvalkoisena... Tosin hoitsu kun oon niin töissä pitää pitää valkosta pukua ja näytän ihan possulta kun alan punottamaan niin helposti!
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #107 : 30.05.2006 13:39:44 »

Hörsti: Joo, uudestaanhan se analyysi on tehtävä, ei alle kaksikymppisenä tehtyyn (tulos Talvi) voi niin nojautua, etteikö olisi muutokseen valmis!

*Nikita*: Esikoista odottaessani käytinkin vaaleanpunaista ja turkoosia, vaaleanpunainen oli selkeästi "hoivaava" väri ja turkoosilla taisin työstää omaa äitisuhdettani...

Valonkantaja: Taidealalla olen minäkin, ja musta on ammattikuntani epävirallinen uniformu! Nautin kovasti väreistä ja olen tarkka sävyjen suhteen (moninkertaisena Vaakana), mutta musta on kuten sanottua jo aiemmin, hyvä maadoitus ja suoja. Ehkäpä se eristää liikaakin, siksi on aika avautua taas väreille! (Ja se taisi olla Hörsti, joka mainitsi värien määrästä. Ilottele minun puolestani Wink!)

Sinistä väriä en tahdo oikein kestää, kartallani on niin paljon ilmapainotusta (ja Asc ja Kuu vedessä), että leijailen muutenkin ihan liikaa. Violetista pidän, ja se sopii minulle upeasti, mutta energiakentässäni sitä on liiaksikin (selvänäkijän mukaan) ja hän kehotti pidättäytymään käyttämästä violettia ainakaan ihoa vasten. Tasapainotukseksi taitaisin tarvita oranssia ja punaista, mutta oikean sävyn löytäminen on sitten toinen juttu...

Silloin aikoinaan, kun minulle värianalyysi tehtiin, oli kotiin saamassani kartassa aika vähän sävyjä, puhtaita perusvärejä ja niistä valkoisella taitettuja sävyjä lähinnä. Vaikka olisinkin edelleen Talvi, luulen että sävyjä pitäisi etsiä nyt tarkemmin Smiley Vaatimustasoni on kasvanut tämän ketjun myötä Smiley 
« Viimeksi muokattu: 30.05.2006 13:41:22 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #108 : 30.05.2006 16:29:20 »

Pieniä täydennyksiä.....  Kiss
Vaalean punainen on todella hyvä väri, yleismaailmallinen rakkauden väri, jota ei koskaan voi saada liikaa, koska sitä voi aina antaa eteenpäin  smitten
Te monet liikutte paljon astrologisissa asioissa, jotka minulle ovat melko vieraita ja siksi en aina ehkä ole samalla aaltopituudella.

Valonkantaja: Kirjoitin siitä suuresta värien määrästä vaatekaapissasi lähinnä käytännön kannalta ja mietin sen toimivuutta. Meillä on varmaan ikäeroa yli neljäkymmentä vuotta ja siksi ajattelemme asioista vähän eri tavalla. Minulla on ehkä aikuisempi ote asiaan. Sinä kerrot olevasi taiteilija, kameleontti, joka vaihtaa väriä koko ajan. Minullahan ei sitä vastaan ole mitään, kunhan itse olet tyytyväinen.
Minun vaatefilosofiani perustuu taas paljon harvempaan määrään värejä,
joita sitten yhdistelen keskenään. En juokse muotivärien perässä, korkeintaan asusteissa. Kuulostaako sinusta tylsältä?  idiot2
Voi olla, että kuulostaa, mutta minulla se toimii todella hyvin.

Pallaskissa: Mainitsit mustan värin. Eräs Rosen-hoitaja kertoi kerran käyttävänsä mustaa hoitotyössä, koska se suojaa häntä kaikelta siltä ikävältä, jota hän työssään saattaa kohdata. Minulle on myös koulutuksessani annettu sama ohje: "Suojaa itsesi aina ennen kuin alat tehdä värianalyysejä" Tähän kyllä uskonkin ja yritän muistaa.

  crazy2   crazy2   crazy2

 
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #109 : 30.05.2006 16:45:38 »

Hupsis, anteeksi sekaannus (Hörsti ja Pallaskissa!)  crazy2 Grin

Olen kyllä kokenut laajan väriskaalan hieman ongelmalliseksi, on nimittäin monia sellaisia paitoja, jotka on vaikea yhdistää toisen paidan kanssa... pitäis siis ostaa jotain neutraaleja perustoppeja tms. Oon kyllä aika epäkäytännöllinen, mutta en vain voi mitään sille että kaiken pitää olla värikästä! Ja aina pitää olla joku juju vaatteessa, jos paita on yksinkertainen niin siihen yhdistän vaikka farkut joissa on näyttävät saumat ja muuta koristesysteemiä. Klassinen tyyli - not for me... smitten Ehkä mä alan pukemaan vähän hillitymmin sitten kun mua luullaan vielä nelikymppisenä teiniksi!

Hörsti: ei mielestäni lainkaan tylsää, jos joku käyttää samoja värejä ja stailaa niitä trendivärisin asustein. Sehän on fiksua. Oikeastaan ihailen hyvin paljon ihmisiä, joiden pukeutumisessa on jotain logiikkaa ja käytännönläheisyyttä!
tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #110 : 30.05.2006 18:29:23 »

Hei valonkantaja,   tickedoff

puit itse sanoiksi sen, mitä olen yrittänyt kertoa.
Törmäät siihen eri vaatekappaleiden yhdistelyn vaikeuteen.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että vaatteessa pitää aina olla joku juju. Koska me olemme erilaisia, ovat sinun jujusi ehkä erilaisia kuin omani. Mutta niin kauan kuin kumpikin on tyytyväinen, on kaikki hyvin.
Sinä pukeudut varmasti enemmän tunteella, minä taas järjellä,
ja hyvä niin.

  smitten
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #111 : 05.06.2006 10:57:48 »

Edelleen Talvi  Smiley. Kälyni, joka teki minulle analyysin 15 vuotta sitten (ja on sen jälkeen kartuttanut kokemustaan), oli vahvasti sitä mieltä, että edelleenkin pitäisi minua jo ensinäkemältä Talvena (eikä missään tapauksessa Keväänä!). Kun tuo punapigmentti mietitytti, niin sanoi, että nimenomaan kastanjansävyinen punapigmenttisyys hiuksissa on yllättävän yleistä  Talvissa. Suomalaisissa on kuulemma paljon ns. "piilo-Talvia", joilla ei ole kovin voimakkaan kontrastinen väritys (ja nämä ovat nimenomaan niitä, joille käyvät erityisesti sinisävyt). Hassua Smiley

Oih, sopivan tilaisuuden tullen käyn kyllä jonkun toisenkin systeemin analyysissä, jotta saisin uusia näkökulmia väripalettiini. Ja viime viikonlopun juhlia varten ostin, yllätys yllätys, mustavalkoisen puseron ja mustat housut  Grin
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #112 : 05.06.2006 15:49:19 »

Hei Pallaskissa!
Eipä ole helppoa sinullakaan väriesi kanssa. Kahlasin tuossa läpi edelliset kirjoituksesi. Jos oikein olen ymmärtänyt, olet ollut 19-vuotias, kun sinulle on värianalyysi tehty. Ei mikään helppo ikä analyysin suhteen.
Voisitko vähän valaista sitä temperamenttipuoltasi, jos se yhtään auttaisi? Jos vaikka sitä kautta tulisi varmistusta johonkin suuntaan.

  smitten
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #113 : 05.06.2006 16:58:56 »

Temperamentti... Tämä ei kyllä helpota juurikaan; minussa kamppailevat luonnollinen, vilkas ja eloisa sangviinikko ja hyvin, hyvin analyyttinen ajattelija  :Smiley. Astrologisesti tätä ristiriitaisuutta kuvaa hyvin nousumerkkini Rapu, joka on "luonnonlapsi" ja Aurinkomerkkini Vaaka, joka on ilman merkki. Nousumerkki kertoo ehkä eniten siitä, millaisena muut ihmiset meidät näkevät...

Edelleen mietin... Ei tämä kyllä netitse ratkea vaan on pakko hakeutua harjaantuneen silmän eteen jossain vaiheessa. Tällä hetkellä ei talous anna periksi analyysiä Undecided
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #114 : 05.06.2006 17:35:47 »

Sotkeeko lisää?
Kevät: huolimaton, ystävällinen, nopea, egoistinen, lämmin, huoleton, demokraattinen, kuriton, suurpiirteinen, kaikkitietävä, vapautunut, äänekäs, yliampuva
  idiot2

Talvi: järjestelmällinen, varautunut, arvokas, idealistinen, herkkä, itsenäinen, oikukas, täydellisyyteen pyrkivä, teoreettinen, siveä, hiljainen, kriittinen
  tickedoff
Kumpia enemmän?  smitten   smitten   smitten
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #115 : 05.06.2006 18:54:19 »

Lainaus käyttäjältä: Hörsti
Sotkeeko lisää?

Heh, lasketaanpas:
Kevät: ystävällinen, nopea, lämmin, demokraattinen, kuriton, kaikkitietävä, vapautunut, äänekäs
Yhteensä 8
 
Talvi: järjestelmällinen, idealistinen, herkkä, itsenäinen, oikukas, täydellisyyteen pyrkivä, teoreettinen, kriittinen
Yhteensä 8

Apua! Temperamenttipiirteilläkään emme saa selvää tulosta  Cheesy Kiitos kuitenkin Hörsti sinulle vaivannäöstäsi  Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Tuutikki
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #116 : 05.06.2006 19:31:23 »


Sotkenpa sitten minäkin lusikkani soppaan ja sekoitan teidät lopullisesti; kevät ihminen on mielestäni luonteeltaan kuin tyylipuhdas kaksonen hyvällä tuulella,ilkikurisen lämpöinen showtyyppi, ja talvi sitten kauriin ja neitsyen ääripiirteet yhdistettynä..eli nipo nipo ja sydän puhdasta kultaa. Wink
tallennettu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #117 : 05.06.2006 19:44:08 »

Sitten tulikin taas puhdasta "kiinaa" minulle, mutta Tuutikki varmasti tietää, mistä puhuu. Jos Pallaskissa pyydät sitä sukulaistasi vertaamaan Kevättä ja Talvea, olen varma, että itsekin näet, kumpi on parempi. Ellei se sitten ole Kesä HuhHuh?
Lykkyä tykö!  Cheesy   Cheesy   Cheesy 
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #118 : 05.06.2006 20:44:03 »

Tuutikki  Grin Kartallani nousee laadun ja elementin painotuksella hallitsevaksi merkiksi Kaksonen, vaikkei siinä merkissä minulla sijaitsekaan kuin Saturnus. Temperamentiltani muistutan todellakin HUOMATTAVASTI enemmän Kaksosta kuin Kaurista tai Neitsyttä..!

Hörsti; Tämä vertailu -Talvi vaiko Kevät?- onkin sitten seuraavaksi luvassa, kälyni varmaan tekee sen kun seuraavan kerran näemme.

Että on JÄNNITTÄVÄÄ! *hih*
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Hörsti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #119 : 05.06.2006 21:13:27 »

Ymmärtämättä mitään teidän kahden, Pallaskissa ja Tuutikki, keskustelusta, kommentoin vain sitä, mistä jotain ymmärrän. Mainitsit Pallaskissa useita sellaisia Kevään ominaisuuksia, jotka eivät ollenkaan ole tyypillisiä Talvelle. Toisaalta talven ominaisuuksista esim. täydellisyyteen pyrkiminen sopii hyvin myös Keväälle. Kallistun siis tämän perusteella Kevääseen. Saas nähdä, kuinka likan käy......

  crazy2   crazy2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: