Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko sinulla gurua, mestaria tai opettajaa?  (Luettu 29110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 14.03.2006 14:42:12 »

Minä olen sitä mieltä, että kukaan ei välttämättä tarvitse ketään "ulkopuolista" henkistä "mestaria", "gurua" tai "opettajaa" elämäänsä. Minulla itselläni ei koskaan aikaisemmin ole ollut sellaista, vaikka toki jotkut ovat matkani varrella jollain tavalla henkiseen tieheni vaikuttaneet. Luoja on minulle aina ja tulee aina olemaan se nr.1. Luoja kuitenkin monesti käyttää "välikäsiä" pitäessään yhteyttä ja auttaessaan meitä enkeleiden, ihmisten yms. välityksellä. Vaikka voimmekin myös olla suoraan häneen yhteydessä...

Nyt tässä tunnustan, että minun elämääni on saapunut "mestari". Hän on Jeesus. Jeesus on aina lapsesta lähtien tuntunut jostain syystä kovin läheiseltä. Hänen opetuksensa viisailta sekä todelta, raamatun virheellisyyksistä ja kristinuskon monenlaisesta "vääristymisestä" huolimatta. Olen kyllä aina "nähnyt" Jeesuksen sellaisenaan kuin hän oli ja hänen sanomansa ytimen ja totuuden kaikkien lukuisten valheiden läpi. Jeesuksen sanoman ydinhän oli/on: RAKKAUS  smitten Kaikesta tästä huolimatta hän ei ole ollut minulle aikaisemmin niin vahvasti SE JOKIN, eikä tuo MESTARI joka hän minulle on nyt niin vahvasti.

Miksi sitten yllättäin pidän häntä opettajanani, gurunani ja mestarinani? Etenkin kun olen ollut sitä mieltä ettemme tarvitse välttämättä ketään "ulkopuolista" viitoittamaan henkistä polkuamme? Tähän oikeastaan pätee sanonta, opettaja saapuu kun oppilas on valmis.  Wink Eli siksi, koska minun elämässäni on tapahtunut lähiaikoina niin käsittämättömän merkillisiä ja ihmeellisiä tapahtumia/sattumia liittyen Jeesukseen. Hän on "tupsahtanut" elämääni tavalla taikka toisella nyt todella usein ja monissa eri yhteyksissä aina näyistä ja unista lähtien. Haluan kuitenkin tähän vielä tähdentää, että vaikka koenkin nyt Jeesuksen mestarikseni, niin tietysti itse Luoja on edelleen ensisijainen "guruni" ja tulee aina olemaan. Koen kuitenkin, että Jeesus on jostain syystä nyt alkanut opettamaan minua asiassa jos toisessa... Miksi? Sitä en tiedä oikein itsekään... Jotenkin se kuitenkin liittynee elämäntehtävääni, siihen miksi olen täällä.  :Smiley

Eli antakaahan nyt kaikki muutkin "gurunne" julki, jos teillä sellaisia on.  Smiley Mielellään myös hieman tarinaa miksi ja miten olette juuri omaan "guruunne" päätyneet.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 14.03.2006 15:06:50 »

Minulla on ja on ollut ja tulee vielä olemaankin monia opettajia ja guruja. Smiley
Jokainen heistä on kulkenut sen matkan kanssani, mikä on ollut tarpeen.

Tärkein kouluttaja ja huolehtija on tuo, jolla ei ole oikeastaan nimeä (vaikka monet ihmiset ovat keksineet monia nimiä) mutta hän tuntuu äärettömälle ja absoluuttiselle Rakkaudelle.  smitten
Hän on lähettänyt ja tulee lähettämään kaikki opettajat, myöskin kaiken sen tiedon, mitä milloinkin tarvitsen.  Smiley

Olen kiitollinen kaikesta ja kaikille. smitten

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/kisses.gif)
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #2 : 14.03.2006 20:21:00 »

Nyt tässä tunnustan, että minun elämääni on saapunut "mestari". Hän on Jeesus.

Kysytkö häneltä ohimennen että kuoliko hän oikeasti ristillä? Siitä kun liikkuu vähän ristiriitaista tietoa.
Mistä tiedät että hän on oikeasti Jeesus eikä vain joku astraalimaailman hahmo?
Siellä kun on helppo ottaa mitä vain hahmoja ja siten ajaa tiettyjä tarkoitusperiä.
Eräässä kehostairtautumisjutussa suositeltiin lähettämään omaa energiaa esim astraalimaailmassa toista kohtaan niin se "kuoriutuu" valepuvustaan. Kaikenlaisia huijareita kun on liikkeellä..
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006 20:22:45 kirjoittanut Lake » tallennettu
minnamainio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2006 20:53:28 »

Hei Rakkauden enkeli!

Hienoa, että olet löytänyt sinulle sopivan Mestarin. He todellakin tulevat elämäämme silloin, kun olemme siihen valmiit.
Itse olen lukenut 'alan' kirjoja jo 20 vuotta. Kun eteeni tuli edesmenneen intialaisen joogi Paramahansa Yogananda omaelämänkerta, tuntui kuin olisin tullut kotiin. Sivuilta vyöryi vastaani jokin merkillinen tuttuus, lämpö ja käsinkosketeltava rakkaus. Enkä todellakaan ollut edes kuvitellut, että minä (kaikista ihmisistä!) voisin päätyä seuraamaan jonkun gurun viitoittamaa tietä. En siis etsinyt gurua, mutta hänet laitettiin eteeni.

Hän kirjoittaa myös paljon Jeesuksen opetuksista.  angel

Siitä lähtien kun lähdin perehtymään Yoganandan opetuksiin on elämässäni tapahtunut ihme toisensa jälkeen. Asiat vain tapahtuvat tai ratkeavat helposti... Teen toki koko ajan oman osuuteni eli pyrin seuraamaan hänen elämäntaito-oppejaan päivittäin - koko ajan kasvavan ymmärrykseni mukaan.

Siunausta tiellesi ja todella hienoa!!  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 14.03.2006 22:35:06 »

Kysytkö häneltä ohimennen että kuoliko hän oikeasti ristillä? Siitä kun liikkuu vähän ristiriitaista tietoa.

Voithan kysyä itsekin.  Wink

Lainaus
Mistä tiedät että hän on oikeasti Jeesus eikä vain joku astraalimaailman hahmo? Siellä kun on helppo ottaa mitä vain hahmoja ja siten ajaa tiettyjä tarkoitusperiä.


"Sydämessäni" tiedän varmasti. Vaikka olen silti vielä "testannutkin" hänet moneen otteeseen. Hän ON tuo aito ja oikea Jeesus Nasaretilainen, eikä hänellä ole mitään hämäriä omia "tarkoitusperiä". Hän vain rakastaa, hän ON rakkaus. Hän auttaa ja on lähellä. Hän "muistuttaa" minua siitä kuka minä oikeasti todella olen ja opastaa kuinka "löytää" se "Kristusminä" itsestäni. Että sellaista... Pelko on turhaa.  Wink

Lainaus
Eräässä kehostairtautumisjutussa suositeltiin lähettämään omaa energiaa esim astraalimaailmassa toista kohtaan niin se "kuoriutuu" valepuvustaan. Kaikenlaisia huijareita kun on liikkeellä..

Minulla ei ole kyse huijarista ja kyllä ne "huijarit" paljastuvat yllättävänkin äkkiä ja helposti, kun on oikeat "välineet", eli tuo kaikenkattava ja paljastava RAKKAUS. Sen "loisteessa" eivät "valepuvut" auta... smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 14.03.2006 22:40:14 »

Hei Rakkauden enkeli!
Hienoa, että olet löytänyt sinulle sopivan Mestarin. He todellakin tulevat elämäämme silloin, kun olemme siihen valmiit.

Näin on.  Smiley

Lainaus
Enkä todellakaan ollut edes kuvitellut, että minä (kaikista ihmisistä!) voisin päätyä seuraamaan jonkun gurun viitoittamaa tietä. En siis etsinyt gurua, mutta hänet laitettiin eteeni.

Samoin kävi minulle.


Lainaus
Siunausta tiellesi ja todella hienoa!!  Smiley

Kiitos samoin!  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 14.03.2006 22:43:48 »


Olen löytänyt Jumalan itsessäni, joten tiedän että Jumala on elämä, Jumala on Rakkaus. Tiedän nyt että Jumala, joka on sama kuin Rakkaus, on sydämessäni, olemukseni keskustassa. Jumala on rauha. Tämä rauha ympäröi minut kokonaan, olen täysin turvassa. Jokaisella sisäänhengityksellä saan itseeni rauhaa ja ulos hengittäessä vapaudun kaikesta, mikä ei ole yhtä tämän kaiken voittavan rauhan kanssa. Rauha ja hiljaisuus täyttävät minut. Levottomuuteni ja kaikki pelkoni kaikkoavat, kun ymmärrän että Jumala on kaikki ja kaikessa, kaikkialla. Minun ei tarvitse kuin nähdä Rakkauden silmin sekä itseni että muut ja kuunnella Rakkauden ääntä, joka on kaikessa. Silloin valitsen Rakkauden, joka on juuri tämä, Jumala. Kun Rakkaus astuu sisään, menee kaikki pelko ja levottomuus ulos.

Artemis The Hunter  smitten

 smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #7 : 15.03.2006 01:42:28 »

Smiley

    Smiley

        Smiley

              Halulla hakenut ja kysellyt, vaan ei vielä kukaan

              ole ilmoittautunut.  Cry    Cry       Cry           Cry


              P.S. Tuohon Jeesus juttuun palatakseni, vaikkei

              kukaan sitä kysynytkään !!

              JOS, ja nyt kun Juudaksen papyrykset ( tai jotain ),

              on tulossa julkisuuteen!! ?  Niin, paljastuuko niistä

              se " petos ", joka oli suunniteltu ?

              Että Juudas " pettää " rahasta sen MAAGIKON

              jeesukseksi, joka kestää ristin kärsimyksen, ja

              tämä Nasaretin Jeesus, parhaan kaverinsa kanssa,

              siis Juudaksen kanssa pakenevat Intiaan.. !!  ?

              Mukanaan tietysti vihitty vaimonsakin, eli M.M.

K I R K K O   P E T T Ä Ä    A I N A ,  H A L L E L U J A A 

                                    Cry   Cry    Cry     angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Lake
Vieras
« Vastaus #8 : 15.03.2006 08:34:00 »

Kysytkö häneltä ohimennen että kuoliko hän oikeasti ristillä? Siitä kun liikkuu vähän ristiriitaista tietoa.
Voithan kysyä itsekin.  Wink

Itsellä ei ole suoraa ääni- tai näköyhteyttä auki. Mahdollisesti jonkinlainen (pätkivä?) ajatusyhteys. Ajattelin jos sinulla olisi parempi yhteys.
Toisaalta eipä ääni- ja näköyhteyskään välttämättä sen luotettavampia ole.
Jos omiin selvittelyihin ja johtopäätöksiin on luottaminen niin ei ole kuollut ristillä. Siinä ei ole mitään logiikkaa.
Mahdollisesti vaikutti jopa Intiassa.

Lainaus
Hän "muistuttaa" minua siitä kuka minä oikeasti todella olen ja opastaa kuinka "löytää" se "Kristusminä" itsestäni.

Kuka sitten olet ja mistä tulet?
Minkälaista opastusta olet saanut Kristusminän löytämiseksi?
« Viimeksi muokattu: 15.03.2006 08:38:27 kirjoittanut Lake » tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #9 : 15.03.2006 13:46:18 »

Hienoa keskustelua..kiitos kaikille! Minulla on ollut paljon upeita opettajia elämässäni ja varmasti lisää tulee. Nuoruudestani muistan juopon enon, jonka silmissä oli enemmän rakkautta ja lempeyttä kuin kellään muulla siihen aikaan. Häneltä opin, ettei ihmistä voi arvostella hänen elämäntapojensa vuoksi. Nuorena aikuisena sattui monta pientä ja isoa tapahtumaa, mutta eipä tähän ole tarkoitus elämänkertaa kirjoittaa. Yksi viimeisimmistä suurista opettajista oli "umpihullu" esimes, joka sai minut vuosien mittaan paneutumaan todella syvällisesti oikeudenmukaisuuteen ja toimimaankin sen puolesta. Mietin myös kunka paljon olenkaan oppinut elämän tarkoituksesta ja kuolemisesta, kun ystäväpiirissäni on ollut jo kolme "nuorena nukkunutta".

Voisin kertoa pilvin pimein ihmisistä, jotka ovat tulleet elämääni ja opettaneet minua monilla eri tavoilla. Nykyinen suuri guruni on puolisoni (se hankala veskari), joka kouluttaa koko ajan. Hän on loistava peili itselleni. Yhteissummana elämäni kokemuksista olen oppinut konsultoimaan yläkerran porukkaa tarvittaessa. Ja kyllä ne kaverit jeesaa aina! Maallisesta ja henkisestä vuorovaikutuksesta syntyy hyvä kokonaisuus ja opettajia riittää joka tilanteeseen. Minä kun en ole mustasukkaista tyyppiä, niin minulle kelpaa opetus yhtä hyvin Kristukselta kuin hullulta esimieheltäkin. Ehäpä se on tuo kauriin hallitsija Saturnus, joka laittaa minut arvostamaan itse opetusta tasapuolisesti tulipa se mistä suunnasta tahansa. Viime kädessähän kaikki on yhtä, joten tuskin minun kannattaa ruveta hiuksia halkomaan ja opettajiani valkkaamaan.       

  Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 15.03.2006 13:46:40 »

Kaikki aikanaan Lake. Kuten tuossa alussa jo mainitsin, tämä "yhteys" on miten sen nyt sanoisi vasta (jälleen)muodostettu, tai herätetty, eli en vielä itsekään tiedä kaikkia vastauksia. Kaikki aikanaan...  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 15.03.2006 14:00:44 »

Tuossa rupesin asioita pähkäilemään ja koin, sain vastauksen vahvasti, että KYLLÄ Jeesus todella kuoli ristillä. Sehän oli tuohon aikaan hyvin yleistä... Hänen opetuksensa toki levisivät myös laajalle. Jopa intiaan saakka, eli sillä tavalla myös sielläkin vaikutti. Sillä olihan hänellä opetuslapsia ja paljon muitakin seuraajia opetuksia levittämässä.  Wink

Sitten kun epäilys nosti tämän "tiedon" jälkeen päätään, päätin nostaa itselleni vielä enkelikortin, jotka minulla on ja joista täällä astrossakin muille nostellut. Niin kappas vain, sain kortin:


JUMALALLINEN OHJAUS

Luota ja seuraa intuitiotasi. Se on Jumalan ja enkelten puhetta sinulle.

Sinua ohjataan Jumalallisesti juuri nyt. Sinun saamasi tunteet, tietäminen, visiot tai sisäinen äänesi yrittävät kertoa sinulle jotakin ja on erittäin tärkeätä, että luotat ja seuraat tätä opastusta.

coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 15.03.2006 14:04:36 »

Pitäisiköhän noiden enkelikorttien lisäksi vielä avata aihe: Kysy Jeesukselta  :Smiley 2funny

Ei mutta oikeasti, todella "elävältä" ja vahvalta "yhteys" tuntuu...  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 15.03.2006 20:45:29 »

Kyllä minäkin uskon Jeesuksen olemassaoloon, voin tuntea hänen 'voimansa'.
Mutta...
Minua on aina epäilyttänyt ne useat, useat tulkinnat, joiden kautta hänen sanaansa tuodaan julki. Siksi olen etsinyt 'mestareita, ehkä vähän maallisempia' joilta voin ainakin käännöksen kautta lukea suoraan heidän ajatuksiaan.

Hekin ovat tippuneet kuin 'sattumalta' eteeni. Esim. Krishnamurti, Spinoza, Alice Bailey, Gurdjieff, Tagora tässä muutamia mainitakseni.

Mutta...
Suurimman kunnian annan kaikille vastaantulijoilleni, heille ja teillekin täällä, joita olen osannut pysähtyä kuulemaan ja varsinkin niitä, jotka ovata kurittaneet minua kritiikillään. Nykyään on eteeni osunut hurjan paljon 'parantajia ja näkijöitä', jotka kertovat minulle ´kyvyistään, aurannäkemisestään ja herkkyyksistään'.

Ja muistetaan, että 'mestari' voi tulla eteemme koska tahansa, mutta ei sellaisena kuin me hänet kuvittelemme.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 15.03.2006 21:01:28 »

Ja muistetaan, että 'mestari' voi tulla eteemme koska tahansa, mutta ei sellaisena kuin me hänet kuvittelemme.

Tuo on omalla kohdallani ollut niin raadoillisen primitiivisen intensiivisen todellisen realistista....että hiukan vierastan jo valmiiksi jalustalle nostettuja...  angel
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: