Äänestys
Kysymys: Uskontojen väliset kiistat, ja voiko niitä ratkaista.
Lutterin oppi. - 9 (9.6%)
Helluntailaisuus. - 0 (0%)
Jehova. - 0 (0%)
Lestadia. - 1 (1.1%)
Joku muu Protestanttinen. - 0 (0%)
Roomalasi katollinen. - 0 (0%)
Kreikkalais katollinen. - 1 (1.1%)
Islamilainen - 0 (0%)
Juutalainen. - 1 (1.1%)
Minulla on oma käsitys Jumalasta. Mikä. - 63 (67%)
Joku muu uskonto. - 15 (16%)
Ateisti. - 4 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 70

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on uskosi perusta ?  (Luettu 70165 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #15 : 28.10.2005 16:03:27 »


Sinulla on näkemys, ja se on edessäsi. Mielenkiintoista. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
Minä olen, uskoni perustalla, en sen edessä, en sen takana. Ja niin on hyvä. smitten smitten smitten

Niin, samassa paikassa kuin Se Mikä On
On myös muistettava että maailma on kuoleva paikka
Ja henki joka siinä asuu on kuoleman tuolla puolen
Älkäämme siis etsikö kuolemaa vaan Elämää Sisältämme

 angel
2funny 2funny 2funny
tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #16 : 28.10.2005 16:10:01 »

Haluaisin olla humanisti, mutta ruksasin ateistin. Opettelen silti kunnioittamaan muiden uskoa. smitten
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #17 : 28.10.2005 16:29:28 »

Haluaisin olla humanisti, mutta ruksasin ateistin. Opettelen silti kunnioittamaan muiden uskoa. smitten
Seuraavako tekee ihmisistä ateisteja Huh


Me menemme Muslimi maihin. Emme pukeudu siellä Lee farkkuihin, emme vie sinne mukanamme SivasRegalia. Kun menemme tutustumaan Heidän Pyhiin paikkoihin, pukeudumme asianmukaisesti pitkiin housuihin, ja pitkähiaiseen paitaan. Kunnioitamme Heitä ja Heidän tapojaan. Smiley Smiley


Mutta kun He tulevat turistina meille. Asettuvat asumaan hotelliin, Lentää Raamatut ikkunasta ulos. Ja alkaa hirveä huuto: Heitä on häpäisty, ja kovat vaatimukset että saisivat korvausta asumisestaan. Koska Heitä on häpäisty. knuppel2 knuppel2 knuppel2

Jossain mättää ja pahasti. :Smiley :Smiley :Smiley Uskonnot ovat julmia.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 16:31:43 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #18 : 28.10.2005 16:36:20 »

Ensi sijassa tarkoitin teidän foorumilaisten eri näkemyksiä, mutta toki myös universaalisti. Eihän ateistikaan ole veljensä vartija, eikä eri uskontokuntien jäsenien käytöstä voi yleistää. Itse voin vastata vain itsestäni ja omista teoistani. Ja jälleen olet enemmän kuin oikeassa: uskonnot totta vieköön ovat julmia manipulaation välineitä. Se nähdäkseni juuri tekee ihmisistä ateisteja. angel
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #19 : 28.10.2005 16:43:24 »

Ensi sijassa tarkoitin teidän foorumilaisten eri näkemyksiä, mutta toki myös universaalisti. Eihän ateistikaan ole veljensä vartija, eikä eri uskontokuntien jäsenien käytöstä voi yleistää. Itse voin vastata vain itsestäni ja omista teoistani. Ja jälleen olet enemmän kuin oikeassa: uskonnot totta vieköön ovat julmia manipulaation välineitä. Se nähdäkseni juuri tekee ihmisistä ateisteja. angel
Mielestäni vakaumuksensa mukaan hyvin sanottu. angel angel angel
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #20 : 28.10.2005 17:14:45 »

Tina hyväinen smitten

Olet kertakaikkisen naseva laugh. Kiteytit sanomani Cool
Itse olen sellainen rönsyilijä knuppel2 crazy2 2funny
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #21 : 28.10.2005 20:09:29 »

Eräänlainen kotitekoinen tieteisuskonto on ollut vuosikausia käytössä. Päivitän sitä jatkuvasti. Undecided
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #22 : 28.10.2005 20:37:01 »

Äänestin pienen pohdinnan jälkeen "muuta uskontoa", koska minun uskoni pohjalla on reinkarnaatio-oppi. Mutta toki senkin sisällä on paljon eri tulkintoja, joista olen säveltänyt oman versioni, joten myös se vaihtoehto olisi ollut yhtä hyvä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #23 : 28.10.2005 21:51:03 »

Aivan Stareyes. Mutta Pyhiä Kirjoituksia on jätetty, ihmisen (pappien) toimesta pois, jotta heidän olisi helpompi hallita uskovaisia/seurakuntiaan. coolsmiley coolsmiley coolsmiley

Niinpä niin, Ikiaika Smiley
Näin on. Kuten myös sillä väittämällä, ettei J.Kristus, voinut kokea nautintoa elämänsä aikana. Tämä ei ole herjaa, vaan mietteitä, joita on noussut luettuani Da-Vinci - koodin.
Sanotaan, että Jeesuksella oli suhde, Maria Magdalenan kanssa, Siionin luostarin pitäjät varjelevat tätä salaisuutta, että Jeesuksella on jälkeläisiä, mutta se on jo ihan toinen juttu, eikä liity varsinaisesti tähän, joten se siitä.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #24 : 29.10.2005 00:03:19 »

Näin on. Kuten myös sillä väittämällä, ettei J.Kristus, voinut kokea nautintoa elämänsä aikana. Tämä ei ole herjaa, vaan mietteitä, joita on noussut luettuani Da-Vinci - koodin.
Sanotaan, että Jeesuksella oli suhde, Maria Magdalenan kanssa, Siionin luostarin pitäjät varjelevat tätä salaisuutta, että Jeesuksella on jälkeläisiä, mutta se on jo ihan toinen juttu, eikä liity varsinaisesti tähän, joten se siitä.

Jeesuksen Elämstä kerrotaan Raamatussa, pätkissä 3v. ajalta ja vain papeille sopivia asioita. Siis Hänen elämäänsä mahtui paljon,paljon muutakin, mm, Maria Magdaleena.

Olettko koskaan ajatelleet, Miksi JUMALA hylkäsi, Jeesuksen ristille. Kannattaisi suorittaa pientä pohdintaa, ohi pappien meille syöttämän teorian. tickedoff tickedoff tickedoff angel angel angel
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #25 : 29.10.2005 00:24:43 »

Oliskohan näin, Jumala oli kyllästynyt Jeesuksen elämäntapoihin. Johonka lihan ja veren houkutukset olivat Hänet vieneet. Koska hän on Jumalan poika, ja nousi ylös kuolleista, eikä ollut enään lihaa ja verta. Ennen ylös nousemistaan Hän kohtasi Maria Magdalenan, ja eväsi jyrkästi, Marian koskemasta Häneen. Syystä Hän ei ollut enään lihaa ja verta, Hän oli Pyhä Jumalan poika. angel angel angel
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #26 : 29.10.2005 14:36:14 »

Monissa uskonnoissa minua ahdistaa suvaitsemattomuus ja muiden ihmisten tuomitseminen. Siksi haen edelleen uskoani, monissa uskonnoissa on mielenkiintoisia asioita jtoka tuntuvat omiltaan minulle.
Monet sodat maailmassa on sodittu uskontakia, monet ihmiset puolustelevat tappamista sillä että jumala tahtoisi heidän tekevän niin. Se tuntuu oudolta.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #27 : 30.10.2005 15:52:33 »

On aivan totta, että todella moni sota olisi jätetty sotimatta ilman uskontoa, mutta myös todella monet naiset olisivat välttyneet alistamiselta ja muulta pahalta ilman uskontoja. Katselin tuossa telkkarista viime viikolla dokumenttia, jossa seurattiin köyhää afrikkalaista naista. Hän halusi ottaa pankkilainaa, jolla hän saisi oman yrityksen ja turvaisi itsensä ja perheensä toimeentulon. Miehet kuitenkin vastustivat tätä suureen ääneen vetoamalla islamiin, jonka mukaan nainen ei saa ansaita rahaa. Se on miehen tehtävä. Pelättiin myös, että naiset eivät enää hoitaisi tehtäviään kotona ja palvelisi miehiään kaikessa tämän haluamassa ts. naiselle tulisi taloudellisen vallan myötä vapaa tahto.

Lisäksi tämän päiväisessä Hesarissa oli Vierailevassa kynässä naisten oikeuksia puolta ajavan naisen juttu, joka koski Pakistanin naisia ja heihin kohdistuvaa perheväkivaltaa ja raiskauksia. Pakistanin johto vetosi tässäkin uskontoon, esimerkiksi jos kukaan ei todista raiskausta tai raiskaaja ei tunnusta, langetetaan raiskatun naisen päälle rangaistus haureudesta.

Nämä ovat vain esimerkkejä. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään islamia tai Pakistania vastaan.
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #28 : 30.10.2005 17:23:43 »

On aivan totta, että todella moni sota olisi jätetty sotimatta ilman uskontoa, mutta myös todella monet naiset olisivat välttyneet alistamiselta ja muulta pahalta ilman uskontoja. Katselin tuossa telkkarista viime viikolla dokumenttia, jossa seurattiin köyhää afrikkalaista naista. Hän halusi ottaa pankkilainaa, jolla hän saisi oman yrityksen ja turvaisi itsensä ja perheensä toimeentulon. Miehet kuitenkin vastustivat tätä suureen ääneen vetoamalla islamiin, jonka mukaan nainen ei saa ansaita rahaa. Se on miehen tehtävä. Pelättiin myös, että naiset eivät enää hoitaisi tehtäviään kotona ja palvelisi miehiään kaikessa tämän haluamassa ts. naiselle tulisi taloudellisen vallan myötä vapaa tahto.

Lisäksi tämän päiväisessä Hesarissa oli Vierailevassa kynässä naisten oikeuksia puolta ajavan naisen juttu, joka koski Pakistanin naisia ja heihin kohdistuvaa perheväkivaltaa ja raiskauksia. Pakistanin johto vetosi tässäkin uskontoon, esimerkiksi jos kukaan ei todista raiskausta tai raiskaaja ei tunnusta, langetetaan raiskatun naisen päälle rangaistus haureudesta.

Nämä ovat vain esimerkkejä. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään islamia tai Pakistania vastaan.

Missä soditaan enemmän kuin mainitsemillasi alueilla Huh
tallennettu
Lumedian
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #29 : 30.10.2005 18:01:31 »

Niin, vastasin tuohon *muu uskonto'. Olen pakana. Jos vielä tarkennetaan niin wicca. Itse asiassa vasta tuolla noviisin asteella, mutta kuitenkin.
tallennettu

"Minä olen aamun ja illan tähti.."
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: