Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ikuisesti rakkautta etsivä vesimiesnainen  (Luettu 18582 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AquaHeroine
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1



Profiili
« : 27.10.2005 15:52:13 »

Hei vaan kaikille !

Olen tyypillinen vesimies, valehtelen, mielistelen ja olen kaiken lisäksi syntynyt ystävänpäivänä. Ei nyt sentään aivan(syntymäpäivä on totta), mutta erittäin monessa tilanteessa olen tajunnut käyttäytyväni juuri niinkuin minun oletetaankin, horoskoopin mukaan, siksi usein taistelen käyttäytymistäni vastaa, joka on omiaan sekoittamaan jo muutenkin sekaisin olevaa päätäni.

"Hurahdin" horoskooppeihin viimeisimmän epäonnistuneen rakastumis-yrityksen jälkeen. Tiedän olevani yksi monista, joka luulee/tietää ettei välttämättä koskaan löydä, edes sitä potentiaalista kumppania, aitoa rakkautta. En etsi rakkautta astrologian voimin, mutta jostain kumman syystä tähtimerkkien analysoiminen, ja tulevien tapahtumien ennustaminen kiehtoo ja saa henkisesti levolliseksi.

Luen mielenkiinnolla täällä kirjoitettuja kommentteja vaikka ne eivät aina liittyisikään juuri tähän aiheeseen, tiedän kuitenkin lukevani samanhenkisten ihmisten ajatuksia, ehkä. Kiitos.
tallennettu

"Talot ovat kumia ja kadulla leijailee ihmisenpuolikkaita."
   - Aku Ankka-
aqualeena
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #1 : 27.10.2005 16:22:44 »

Hei vaan!


Olen aika tyypillinen vesimies omassa lajissani (nousevat merkit etc). Minulle särähti ikuisen rakkauden etsijän viestissä valehtelemisen huoli ja muutenkin epätoivoinen sävy. Ei kai nyt sentään ole vesimiehille tyypillistä valehdella? Itse olen suoruuden ja rehellisyyden kannattaja. Ja mukanaelämisen myös..

Rakkauden etsiminen sen sijaan tuntuu tutulta. Mutta tässä vaiheessa täytyy sanoa, että olen tuntenut vahvasti useasti ja minulla on ollut hyvin läheisiä suhteita. Joten en pelkää jatkoakaan.

 :)aqualeena

ps sisäpiiriin oli vaikea kirjautua. yritinköhän tuplakirjautumista?
tallennettu
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #2 : 27.10.2005 16:33:24 »

Hei vaan kaikille !

Olen tyypillinen vesimies, valehtelen, mielistelen ja olen kaiken lisäksi syntynyt ystävänpäivänä. Ei nyt sentään aivan(syntymäpäivä on totta), mutta erittäin monessa tilanteessa olen tajunnut käyttäytyväni juuri niinkuin minun oletetaankin, horoskoopin mukaan, siksi usein taistelen käyttäytymistäni vastaa, joka on omiaan sekoittamaan jo muutenkin sekaisin olevaa päätäni.

"Hurahdin" horoskooppeihin viimeisimmän epäonnistuneen rakastumis-yrityksen jälkeen. Tiedän olevani yksi monista, joka luulee/tietää ettei välttämättä koskaan löydä, edes sitä potentiaalista kumppania, aitoa rakkautta. En etsi rakkautta astrologian voimin, mutta jostain kumman syystä tähtimerkkien analysoiminen, ja tulevien tapahtumien ennustaminen kiehtoo ja saa henkisesti levolliseksi.

Luen mielenkiinnolla täällä kirjoitettuja kommentteja vaikka ne eivät aina liittyisikään juuri tähän aiheeseen, tiedän kuitenkin lukevani samanhenkisten ihmisten ajatuksia, ehkä. Kiitos.

Hei vaan ja tervetuloa joukkoon!

Minäkin olen vesimiesnainen ja kun luin kirjoituksesi, hämmästyin suunnattomasti  Shocked; miten niin muka tyypillinen vesimies; valehtelee ja mielistelee? Ei ikinä!!! Kirjoitin vastauksen, mutta onneksi luin tekstisi uudelleen ennenkuin lähetin vastauksen eteenpäin  Wink Eka lukemisella jäi tuo "Ei nyt sentään" teksti huomaamatta  Smiley  laugh

Minä tykkään myös analysoida tähtimerkkejä  Smiley Ja kaikesta muustakin huuhaasta  Cheesy Joistakin ihmisistä näkee niin selvästi aurinkomerkin, vaikkei tuntisikaan kyseistä ihmistä.  Itselläni on jostakin syystä melko pettämätön "neitsyttutka".

Minä olen löytänyt kumppanini  smitten. Hän on kala (nousurapu, kuu leijona)ja omassa lähisuvussani löytyy ainakin kolme vesimies- kala yhdistelmää, joten ilmeisesti tämä toimii  Smiley Tai sit se on meillä sukuvika  Smiley Mutta ensirakkauteni oli vaaka ja täytyy myöntää, että vaakamiehet ovat aikas ihania  smitten Puhumattakaan vesimiesmiehistä, skorpionimiehistä.... jaa, taitaa tulla aika loputon lista Wink

Vesimies Jansku (nousu oinas, kuu ravussa)
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #3 : 27.10.2005 17:04:13 »

Heips veskaritytsät!!!
Täällä myös yksi sellainen, joka ei valehtele, vaan tykkään suoruudesta enemmän. Cheesy

Itse omassa elämässäni vähän tunnen veskareita, mukava siis törmätä teihin täällä palstalla. smitten
tallennettu
Seijuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2005 19:08:20 »

Heips veskaritytsät!!!
Täällä myös yksi sellainen, joka ei valehtele, vaan tykkään suoruudesta enemmän. Cheesy

Itse omassa elämässäni vähän tunnen veskareita, mukava siis törmätä teihin täällä palstalla. smitten

Heippa kaikille vesimiehille  Smiley

luin äskeisen viestin ja ajattelin et hitsi, mun on aivan pakko kirjoittaa omasta työpaikastani. Työpaikallani minun lisäkseni on yli puolet henkilökunnasta vesimiehiä, yllätys yllätys.  smitten Sitten vielä sekin et näistä vesimiehistä suurin osa on yksin eläviä, eronneita tai karanneita  Undecided .  Mitäpä tästä voimme päätellä???  Cheesy
Onko vesimiehet oikeasti enemmänkin yksineläjiä???  Cry

t.seijuli
tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #5 : 28.10.2005 08:33:48 »

Tervehdys AquaHeroine ja muut! Seitsenkertaisena vesimiehenä työnnän lusikkani tähänkin soppaan ja puhallan totuuteni torveen. Töröttöttöröö. Mistä olet sellaisia horoskooppeja löytänyt, jossa kerrotaan vesimiehen mielistelevän ja valehtelevan? Minustakin kuulosti vieraalta. Rakkausasioissa taas yleensä horoskoopit kertovat vesimiehen olevan linnunradan tunteettomin tapaus (mitä kovasti kummastelen)!

Itselleni luonteenomaisinta romanssipuolella on ollut silmitön ihastuminen mitä erilaisimpiin tapauksiin. Olen myös seurustellut/asunut yhdessä useammankin (no, ainakin viiden) mukavan, älykkään ja hauskan kaverin kanssa. Kaikki suhteeni ennemmin tai myöhemmin ovat kuitenkin kariutuneet siihen, että ihastus on haihtunut ja olen kokenut, etten voi olla oma itseni. Yksi kaksosmies kylläkin lemppasi minut, mikä kolaus! Olen luonteeltani myöskin kyllästyjä. Väsyn kaikkeen, enkä vähiten itseeni...

seijuli, et sattuisi olemaan it-alalla? Smiley

Vesimiehistä luulen, että meillä riittää rahkeita puhaltaa mielenkiinnottomaksi käynyt peli poikki ja aloittaa uudelleen tyhjästä. Meille ei ehkä ole niin tärkeää käpertyä jonkun kainaloon (vaikka toki sekin on tärkeää) tai säilyttää tietty fasadi (tai rivitalo tai vallila interior -sisustus) kuin olla uskollinen omalle totuudelleen. Parisuhdeasioissa olen yrittänyt oppia, että voit vaatia asioita vain itseltäsi. Anteeksi, mutta ärsyttää, kun tapaan ikäisiäni keski-ikäisiä naisia, jotka valittavat, miten heidän miehensä on tylsä tai miten hän ei enää osoita rakkauttaan ja samalla kummasti odottavat, että jostain pölähtää joku uusi puuhapete valkoisella hevosella ja vie taivaisiin ilman, että daami panee tikkua ristiin. Voi jummi! Katsoisitte peiliin ja miettisitte, miksi mies on "muuttunut". Niin minä ainakin yritän tehdä.

Hei mutta tämähän lähti taas ihan muille mutkille. uglystupid2 Kiteytettynä väittäisin siis, että vesimiesten romansseissa on aina roima annos realismia mukana, mikä tekee romantiikan erityisen ihanaksi.

Niin, lisäys vielä: olen onnellisesti naimisissa ja toivon, että miehenikin on. smitten
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 08:36:45 kirjoittanut Tina » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #6 : 28.10.2005 09:10:26 »

Tervehdys vain kaikki vesimies(naisetko tässä?)

 Cheesy

Tuota valehtelua ja mielistelyä tuossa vesimiehen ominaisuutena jäin pohtimaan...
Nimittäin itse törmäsin, ei niin kauaakaan sitten, sellaiseen tulkintaan vesimiehestä jossa juuri näin mainittiin. Jos en nyt ihan väärin muista kyseessä oli MTV3Helmi sivustojen toimittajan 'laatima' opus horoskooppi merkeistä. Jossain minulla on se kirjakin, mutta en nyt löytänyt, jotta olisin voinut tarkistaa tietoni. Sen kuitenkin muistan, etten koskaan ennen ole lukenut vesimiehestä yhtä "tylsää ja kieroa" luonnekuvausta.  Cry
Siis oli se tylsää lukeakin, mutta sellaiseksi siis vesimiestä myös kuvailtiin siinä.
Pikkusen "kolahti"  Sad silloin, sillä yleensä olin siihen asti vain "paistatellut" vesimiehen luontenominaisuuksien ja monien taitojen edessä.  Wink

Mutta sen seurauksena aloin hiukan harrastaa sellaista "itsetarkkailua"....
Tuon miellyttämis ominaisuuden huomasin ehkä olevan samaa kuin se kaikenkattava 'lojaalisuus' ja kokonaisuuksien hahamottaminen. Jotkut saattavat kokea miellyttämishaluna sen, että näkee vähän kaikissa ihmisissä edes jotain hyvää....en tiedä....
Enkä toisaalta ihmettele...
Ja tuo valehtelu taas, ei meinannut millään "upota"..
Itse koen, että olen melkoisen vannoutunut rehellisyyteen.
Tosin rehellisyyteni perustuu siihen, että olen ennenkaikkea rehellinen omille tunteilleni. Olen sitä mitä olen. ja jos hiukankin saan viitettä, etten ole oma itseni, alkaa "saneeraus hommat ja itsetutkiskelu".  knuppel2
Kaikenlainen ulkokultaisuus ja opitut "käytöstavat ja kohteliaisuudet" tuntuvat kovin teennäiseltä toiminnalta. Toki sitä nyt pakostakin joskus tulee käytettyä, kun ei viitsi jollekulle uutta kamapaustaan ihastelevalle sanoa, että "voi kauheeta, minkä tukalles teit!"
 crazy2
Ehkä tuo, kun yhdistää tuon suoran rehellisyyden ja tasa-arvoisuuden perustan, se helposti ulkoisissa ilmentymissä, voi antaa vaikutelman mielistelystä ja valehtelusta, sellaiselle, jolla on jämptit kuvat siitä mikä on oikein ja mikä väärin (itsen ulkopuolella) ja lisäksi vielä "kultaisen käytöksen kirja" aina käsilaukussaan. En tiedä....

Eli tässä siis vielä yksi vesimiesnainen!


 smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #7 : 28.10.2005 09:34:55 »

Huomenta vesimiehet  Wink

Tuli mieleeni tuosta vesimiesten väitetystä valehtelusta eräs hurmaava sukulaiseni.
Tämä enoni karkasi merille jo 15-vuotiaana, oli ja eli hyvin omaehtoisesti kaikin puolin. Hän oli jo tuolloin, mutta etenkin nyt vanhemmiten  loistava tarinankertoja. Muistan hyvin miten lapsena kuuntelin haltioituneena hänen juttujaan, hän oli minulle sankari!  Tarinat olivat, no, todella rankasti väritettyjä. Oli niissä ehkä jotain tottakin.

Olen usein miettinyt, kun sukulaiseni mollaavat tätä iloista merikarhua, miten hän on tuonut iloa meidän elämiimme roppakaupalla. Aina, jos ei mitään erikoista ollut tekeillä, tämä veijari ottaa kitaran ja heittää mielikuvituksestaan sellaista tavaraa, että oksat pois!
Alkoholi tosin pilasi tämän mainion miehen psyykkeen. En yhtään ihmettele, ei paljon väärinymmärretympää tarinankertojaa voi olla.

Tunnen myös muutamia muita vesimies miehiä, jotka ovat kyllä aika kovia sepittämään. Mutta kun tuntuu että he usein itse uskovat asiaansa, niin eihän se ole valhetta sanan varsinaisessa merkityksessä.
            Cheesy Grin
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Mirjam
Vieras
« Vastaus #8 : 28.10.2005 09:56:43 »

Huomenta vesimiehet  Wink

Huomenta!  Smiley

Minulle tuli tuosta tarinastasi mieleen elävästi Zorbas ja kirja Kerro minulle Zorbas !  Voin lämpimästi suositella kaikille!  smitten
Itse muistan lapsena olleeni melkoinen "tarinan kertoja" !
Usein meitä kokoontui johonkin pimeään kellariin useampi lapsi ja sitten minä aloitin tarinani.  Cheesy
Lopun viimeksi sitten hysteersisesti kirkuen juoksimme pois kellarista ja itsekin olin aivan yhtä "kauhuissani" sepittämistäni kauhutarinoista.  Shocked

En mitenkään kiellä, etteikö vesimies voisi valehdella ja jos sellaisen vaihtoehdon kuulen mahdolliseksi  Shocked, seurailen kyllä tilannetta ja itseäni.

Kuitenkin olen toistaiseksi tullut tulokseen, että vesimehen (voin puhua ehkä nyt vain omasta puolestani?) rehellisyys perustuu syvälliseen rehellisyyteen, ei ulkoapäin tulleesseen etiikkaan, moraaliin ja arvomaailmaan ja kun tällaiset erisuunnista voimansa saavat rehellisyyden muodot törmäävät, molemmat näkevät edessään valehtelijan.  Sad
Näin siis itse olen kokenut lapsesta asti.


 coolsmiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #9 : 28.10.2005 09:58:20 »

Heippa Tina ja Aquaheroine ja muutkin astrolaiset Smiley Smiley Smiley

Tina: kirjoituksesi oli tosi hyvä Smiley, kuvaa hyvin veskarimaisuutta smiley6600, vaikka itselläni onkin vain  venus vesimies :ssä
Mutta edisteysti planeettani ovat siirtyneet  vesimies:een
 aurinko vesimies, merkurius vesimies, venus, R, vesimies, pallas vesimies juno vesimies ( mars kalat)
niin kirjoituksesi kuulosti kovin tutulta, luin huulipyöreänä sitä Shocked :Smiley

Rakkaus on hyvä löytää itsestä - ensin.
Kaikki rakkauden etsimet on heijastusta omasta itsestä, jos tuo toinen voi paikata sitä mitä minulla ei ole, tai minun puutteitani, toimia laastarina omille kipupisteille. chiron chiron etc.
Sepon sanoin:
Onnelliseksi ei voi tulla, onnellinen voi vain olla.

Eli tässäkin on kyse omasta astenteesta ja valinnasta. Kaikki on valintaa - joka hetki Smiley
Teitä kaikkia rakastaen
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Jansku70
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #10 : 28.10.2005 23:50:48 »

En mitenkään kiellä, etteikö vesimies voisi valehdella ja jos sellaisen vaihtoehdon kuulen mahdolliseksi  Shocked, seurailen kyllä tilannetta ja itseäni.

Kuitenkin olen toistaiseksi tullut tulokseen, että vesimehen (voin puhua ehkä nyt vain omasta puolestani?) rehellisyys perustuu syvälliseen rehellisyyteen, ei ulkoapäin tulleesseen etiikkaan, moraaliin ja arvomaailmaan ja kun tällaiset erisuunnista voimansa saavat rehellisyyden muodot törmäävät, molemmat näkevät edessään valehtelijan.  Sad
Näin siis itse olen kokenut lapsesta asti.[/color]

 coolsmiley
Lainaus

Hei taas kaikki ihana vesimiehet smitten

Muistan lukeneeni jostain kirjasta mielestäni aika hyvän kuvauksen tuosta vesimiesten rehellisyydestä. Eli vesimiehet ovat rehellisyyden perikuvia, MUTTA he saattavat jättää asioita kertomatta tai antaa toisen ymmärtää sanansa väärin (ei siis mitenkään tietoisesti, ainakaan yleensä  Wink) ja tuohan ei ole valehtelemista  Wink

Itse olen huomannut tekeväni tuota jälkimmäistä eli saatan antaa ihmisten pitää väärät päätelmänsä joissakin asioissa  :Smiley

Mutta olen ehdottomasti tuota samaa mieltä, että vesimiesten rehellisyys on rehellisyyttä itseä ja omia arvoja kohtaan. Olen kyllä tavannut yhden vesimiesnaisen, joka ihan oikeasti mielisteli ja valehteli ja kieroili. En ole koskaan ymmärtänyt kuinka hän voi olla vesimies  idiot2

Mitä tulee vesimiesten sepittelyyn, niin mielikuvitustahan meiltä löytyy vaikka muille jakaa  Cheesy Cheesy Cheesy

Mutta kun kerran vesimiehistä puhutaan, heitän "kehään" uuden asian: Onko teillä muilla "erakkovaiheita"? Eli sellaisia päiviä, että haluatte olla ihan rauhassa, kumppanin kosketus ahdistaa eikä huvita puhua kenenkään kanssa? Jotenkin silloin tarvitsee tilaa ympärilleen. Itselläni on välillä tuommoisia päiviä ja kyllä oli kalamiehelläni alussa ihmettelemistä. Hän ahdistui valtavasti joka kerta kun sanoin, että on taas erakkovaihe päällä. Sitäkään ei ois huvittanu sanoa mut kun oli pakko, että toinen tietäis edes jotenkuten, missä mennään. Jossakin vaiheessa sitten vain huomasin, että oho, mieshän ei enää ahdistukaan moisesta  Smiley Ja kyllä oli vapauttavaa huomata se laugh Nyt saa "erakoitua" rauhassa kun siltä tuntuu (siis miehen puolesta, kahta pientä miestä ei moinen asia vielä kiinnosta Smiley)

Olisi myös kiva kuulla vesimiesten kumppanien ajatuksia tuosta asiasta  Smiley

Ihanaa huomata, että täältä löytyy meitä vesimiehiä aikas runsaasti smitten  smitten

Jansku ( aurinko  venus  ceres  pallas  juno vesimiehessä ja perheestä löytyy vielä vajaa kaksi v vesimiespoikakin)
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 29.10.2005 00:10:37 »

quote]
Mutta kun kerran vesimiehistä puhutaan, heitän "kehään" uuden asian: Onko teillä muilla "erakkovaiheita"? Eli sellaisia päiviä, että haluatte olla ihan rauhassa, kumppanin kosketus ahdistaa eikä huvita puhua kenenkään kanssa? Jotenkin silloin tarvitsee tilaa ympärilleen.
 ( aurinko  venus  ceres  pallas  juno vesimiehessä ja perheestä löytyy vielä vajaa kaksi v vesimiespoikakin)
Lainaus

 Smiley Kyllä tuollaisia "erakkovaiheita" on tullut koettua, ja tuntuu, että taas kerran sellainen on menossa.
No tuota kosketusta en välttämättä kaihda, sillä olen sellaista tyyppiä joka kaipaa "rapsuttelua" niin paljon, että kumppanikin saattaa siitä jo ahdistua... Cheesy
Mutta tosiaan silloin kun aika, että tuntee tarpeen, että haluaa vetäytyä kaikesta "aktivoivasta", vain ollakseen oman itsen kanssa, ei kaipaa mitään muuta kuin omaehtoista aktiviteettia, ilman, että kukaan muu voi määritellä tai vaikuttaa, mitä seuraavaksi tai nyt teen.


 smitten
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #12 : 29.10.2005 12:56:18 »

Pakko osallistua. Itse en siis ole veskari mutta tunnen hyvin läheisesti monia: isäni, melkein kaikki eksäni, moni parhain kaverini

Siispä. Jos tästä noin 10 hengen otoksesta voin jotain päätellä heille yhteistä, tässä on kuvaukseni vesimiehestä:

Ensinnäkin vesimiehet ovat hyvin sulkeutuneita. Monesti he puhuvat asioista niin laajassa passiivi muodossa, että he kadottavat sen tosiasian, että he itse ovat ajatuksen takana ja että heidän ajatukset parhaimmillaankin kertovat vain heistä itsestään, ei koko yhteiskunnasta (josta he aina haluavat puhua). He tietävät paljon ihmisistä käsitteenä ja yhteisönä, jonka vuoksi he usein kokevat olevansa oikeassa kaikessa mikä liittyy ihmisiin.

He eivät tarkoita milloinkaan pahaa, mutta heidän tekonsa ei puhu sen enempää minkään hyvänkään puolesta sen enempää kuin minkään muunkaan merkin. He tarkoittavat ja miettivät ja kokevat kaiken maailman vääryyden, mutta harvemmin tekevät mitään asioiden eteen, kuin ehkä yrittävät provosoida "massaa" pukeutumalla oudosti, puhumalla radikaalisti tai käyttäytymällä "persoonallisesti". Joskus tuntuu, että he eivät usko, että kaikki ovat persoonia.

He vaativat kaikilta utopista käyttäytymistä samalla kun puhuu ja ehkä ajattelee jotain yksilön oikeuksista ja tasa-arvosta unohtaen, että kahdella tasa-arvoa puolustavalla voi olla täysin erilaiset mielipiteet siitä, miten se toteutuu.

Kyllä, he käyttäytyvät tunteettomasti joskus, mutta ovat hyvin syvätunteisia kaikki.

Joskus he unohtavat, että ystävän merkitys ei ole auttaa ja neuvoa "oikeita" ratkaisuja, vaan olla tukena ystävän omille ratkaisuille. Auttaminen ei ole yhtäkuin neuvominen.

Vesimiehet ovat miellyttäviä ja heillä on usein laajat tuttava piirit, mutta niinkuin olette puhuneetkin jo täällä: kaikki vesimiehet jotka tunnen tarvitsevat pitkiäkin erakoitumisjaksoja elämässään, jolloin he tekevät mitälie mistä me muut emme tiedä mitään!

Ehkä tämä nyt valotti jotain... toivottavasti en suututtanut vesimiehiä (jotka eivät koskaan myönnä olevansa suuttuneita).

Tyypillisin vesimiehen lausuma lause on "kaikki on valintaa"! tai "me ollaan vaan maan matoja" On uskomatonta kuinka kaikki vesimiehet joita tiedän käyttää noita lauseita kuin mottoja. Ei siinä niinkö että vikaa olisi. Huomio vain.

nop, saa vapaasti kumota ja lisätä ja korjata. Täällä näistä on paljon helpompi puhua kuin livenä; Tiedän että olisin päässyt vain ekaanlauseeseen kun tulisi jo "Ei se noin mene, höh, vaan..."
tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #13 : 29.10.2005 13:10:27 »

Joskus he unohtavat, että ystävän merkitys ei ole auttaa ja neuvoa "oikeita" ratkaisuja, vaan olla tukena ystävän omille ratkaisuille. Auttaminen ei ole yhtäkuin neuvominen.

Tervehdys! Piti äkkiä kommentoida, että tämän allekirjoitan sataprosenttisesti...

...toisaalta, minulle on käynyt myös niin, että kun "ystävä" jälleen kerran on ajanut sataa siihen kivimuuriin (tosin vähän eri paikkaan kun viidellä edellisellä kerralla) ja alkaa saman valitusvirren kuin aiemmillakin kerroilla, alan helposti ajatella että mikä meitä oikein yhdistää ja pikku hiljaa liukenen suhteesta. Ehkäpä vesimiehet toimivat aika paljon käytännön terapeutteina, eikä kyse olekaan ystävyydestä?

Tosiystäviä minulla onneksi kuitenkin on, ja he ottavat kyllä neuvojakin (jotka yleensä perustuvat omiin koviin kokemuksiin) vastaan ihan suvereenisti.

Hyviä pointteja sinulla, totuudenmukaisia ja tervehdyttäviä! Kiitos.
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #14 : 29.10.2005 14:27:45 »

Onhan se kova paikka aina, kun haluaisi auttaa, mutta mikään neuvo ei tunnu auttavan. Varmaan monelle veskarille tuttu tilanne. Ystävyys voi olla vaikea osa.

Kaikilla merkeillä on oma tapansa suhtautua näihin kivimuureihin, oinas yrittäisi läpi, kaksonen kehittelisi teorian muurista koskaan tulematta sen luokse, härkä rakentaisi tikapuut, rapu löisi päätänsä siihen ja itkisi, leijona rakentaisi lisää muuria tehdäkseen itselleen linnan, neitsyt auttaisi härkää, skorppari kaivaisi tunnelin ali, jouskari lentäisi uskonvoimalla ylitse ja vähän pidemmälle, kauris huomaisi sen historiallisen arvon ja restauroisi sitä samalla kun vesimies tulisi kaatamaan sen uudistuksen nimissä. Kalat ei tietäisi estääkö muuri häntä liikkumasta vai hän muuria.

Tuntuu kuitenkin, että vesimiehet osaavat ystävyyden aika hyvin. Kunhan he eivät yrittäisi kaataa toisten muureja! Loppujen lopuksi me kaikki kai voimme olla vain käytännön terapeutteja - käytännön ystäviä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: