Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 36
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yleistä höpinää asteroideista  (Luettu 276249 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #90 : 06.04.2012 23:39:14 »

Että mettään vaan yksin hirvien ja nymfien kans vaelteleen..joopati, semmottinen Diana tais olla se.
Tuo Isis kiinnostaa nyt,
kun osuu akselille, syntymä Isis on 7  skorpioni ja näkyy sekin osuvan täydenkuun syntymäakselille,  askendentti skorpioni.
On vielä MC  vaakamerkurius skorpioni keskipisteessä, sacred name, houlimouli.
Entiijä, katoin inhimillisen tekijän ja itkee vollotin syöpäsairaan teinin tarinaa.
Sitten soitin tyttärelle ja sain sen itkee vollottamaan.
Et kovin on kosteeta täyttäkuuta. Suolasta ainakin.
Mämmin söin kermalla.
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #91 : 07.04.2012 20:28:24 »

Tietääkö kukaan jotain hyvää linkkiä/linkkejä jossa ois lueteltuna noita asteroideja ja niiden merkityksiä astrologian näkökulmasta? Ei mitään kummempia tulkintoja tarvitse olla, ihan yksinkertaisetkin selitykset kelpaisi mainiosti, esim. Tykhe: sattuman ja onnen jumalatar, eli kartalla kertoisi, ylläripylläri, onnenpotkuista ja sattumasta.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #92 : 07.04.2012 22:10:33 »

Nyt sen hoksasin!!!

Minulla on transiiteissa sellainen ihmeellinen stelliumi; Mars veturina, sitten ihan asteen perässä Rosengard (ihan oikeasti tähtään tiettyyn päivään, että ne ovat prikulleen samassa asteessa, kun vien toimilupa-anomuksen, hah). Ne ovat siis siististi Neitsyessä, hyvässä järjestyksessä. Ihan muutaman asteen perässä on Leyla-asteroidi ihan kiinni Horus-asteroidissa Leijonassa ja 8.huoneessa.

Kun tuo Horus merkkaa minulle jotenkin mieheni symbolia, niin enpä enää ihmettele, jos olenkin ollut apeana koko pääsiäisen, kamala ikävä ja masentava olo. Tietenkin yksin ehtii kaikkea päässä pyöritellä.

Vaikka läjähti sellainen pääsiäismuna että en voinut muuta kuin päästä kiinni pitää. Naapuri soitti, että nyt he on aikoneet talkoilla menna sahaamaan puiksi 'minun metsästä' tuulenkaatopuut, kun on kestohangetkin. Meninhän kiireesti mukkaan. 'He' olivat yksi nainen ja viisi miestä ja kyllä siinä jälkeä syntyi. Tunnelma savotassa oli mahtava, kahvikin riitti kaikille! Saan runsaasti polttopuita ja puuvärkkiä Ruusutarhaan. Se piristi tosi paljon!!

Tuon 'yllätysmunan' kai minulle sitten paljasti tuo Mars ja Rosengard, mutta varmaan myös muutkin kuviot kartalta, esim. Jupiterin yhtymä Kuun noususolmuun. Ja se Neptunus yhtymä Kuu!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #93 : 08.04.2012 14:21:19 »

Nyt sen hoksasin!!!

Minulla on transiiteissa sellainen ihmeellinen stelliumi; Mars veturina, sitten ihan asteen perässä Rosengard (ihan oikeasti tähtään tiettyyn päivään, että ne ovat prikulleen samassa asteessa, kun vien toimilupa-anomuksen, hah). Ne ovat siis siististi Neitsyessä, hyvässä järjestyksessä. Ihan muutaman asteen perässä on Leyla-asteroidi ihan kiinni Horus-asteroidissa Leijonassa ja 8.huoneessa.

Kun tuo Horus merkkaa minulle jotenkin mieheni symbolia, niin enpä enää ihmettele, jos olenkin ollut apeana koko pääsiäisen, kamala ikävä ja masentava olo. Tietenkin yksin ehtii kaikkea päässä pyöritellä.

Vaikka läjähti sellainen pääsiäismuna että en voinut muuta kuin päästä kiinni pitää. Naapuri soitti, että nyt he on aikoneet talkoilla menna sahaamaan puiksi 'minun metsästä' tuulenkaatopuut, kun on kestohangetkin. Meninhän kiireesti mukkaan. 'He' olivat yksi nainen ja viisi miestä ja kyllä siinä jälkeä syntyi. Tunnelma savotassa oli mahtava, kahvikin riitti kaikille! Saan runsaasti polttopuita ja puuvärkkiä Ruusutarhaan. Se piristi tosi paljon!!

Tuon 'yllätysmunan' kai minulle sitten paljasti tuo Mars ja Rosengard, mutta varmaan myös muutkin kuviot kartalta, esim. Jupiterin yhtymä Kuun noususolmuun. Ja se Neptunus yhtymä Kuu!
No Neptunus tunnetusti luo ikävää ja sekavaa olotilaa.   Undecided ei niin mukavaa mutta tekee hyvää itse kullekin joskus tuo ikävöinti..
Noususolmu Jupparilla selittää kyl tuon savottanne täydellisesti et onnex olkoon puuaherruksesta  knuppel2

Kahvia ja puusavottaa on sit ehkä pihallakin viel kesäl tiedos; duunii taitaa jupparin ansiosta riittää meillekin  2funny
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #94 : 10.04.2012 23:09:02 »

11111 Repunit (repeated  buck2 unity) nyt 5  leijona
should I repeat  coolsmiley
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #95 : 10.04.2012 23:50:16 »

Hei yökyöpeli, siis Nikki  Cool

otin taas tuon asteroidi chartin kun aloin miettiä mitäs kivoja asteroideja siinä syntymän aikaan oli,
en tiiä onko niin kiva mutta Narcissus, Persephone ja Hekate ekana pomppas auringon ympäriltä..

Tässä miettiny minkä nimimerkin ottas käyttöön kun tarttis jotenkin tuoda yhteen tuo Skorppu,
Pluto ja Jellonanousukin.. jotensakin vaikeeta kun pitäs olla jotain Lilithmäistä Shocked

Toi Siwakaan ei oo mun kauppa, mistä tuo on ilmestyny kun en oo ennen huomannu  :Smiley

Ei tänäänkään keksi tarpeex erikoista kun mä tykkään Magdalenasta  smitten
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #96 : 11.04.2012 00:09:31 »

Ite tässä miettiny, miksi niin suunnattomasti ärsyttää nuo kärpäsenpaskan kokoset lainaukset ,joita kukaan ei vaivaudu lukemaan,
mut jotka törröttää sitten KESKUSTELUSSA kuin homevauriotalot sinisenharmaana mönttinä vieden mielenkiinnon kohta keskustelusta kuin keskustelusta. Angry
Ehkä ärsytykseen on pikkasena henk.kohtasena lisävivahteena kissanruikut pöydällä, sohvalla, kengissä where ever ja pestävien peittojen kasa pesukoneen päällä, lohjennut hammas antiikin amalgaamiajoilta ja jotakin vielä, jota en jaksa edes analysoida. knuppel2
Että siks tuli tuokin punittureppu etittyä,
tekkee näköjään neliötä omalle, joka on MC:n ja  aurinko skorpioni:n keskipisteessä.
Mää toistan vaan ittiäni..
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #97 : 11.04.2012 00:41:03 »

Ite tässä miettiny, miksi niin suunnattomasti ärsyttää nuo kärpäsenpaskan kokoset lainaukset ,joita kukaan ei vaivaudu lukemaan,
mut jotka törröttää sitten KESKUSTELUSSA kuin homevauriotalot sinisenharmaana mönttinä vieden mielenkiinnon kohta keskustelusta kuin keskustelusta. Angry
Ehkä ärsytykseen on pikkasena henk.kohtasena lisävivahteena kissanruikut pöydällä, sohvalla, kengissä where ever ja pestävien peittojen kasa pesukoneen päällä, lohjennut hammas antiikin amalgaamiajoilta ja jotakin vielä, jota en jaksa edes analysoida. knuppel2
Että siks tuli tuokin punittureppu etittyä,
tekkee näköjään neliötä omalle, joka on MC:n ja  aurinko skorpioni:n keskipisteessä.
Mää toistan vaan ittiäni..
Mitä sää pieni siellä mökötät ?
Näköjään ollu huano päivä ja mää kun luulin piristäväni kun sää heität aina jotain hassua noihin mun kärpäsenpaskoihini   uglystupid2

Kuulehan sie, mää luin ton sun viestis, ihan niinko aiemmatkin mutta ne oli vähän liikaa mun älylle kun syventyny vasta niihin mitkä tunnen enkä ole papruistani kaikkia mainitsemiasi löytäny mutta kirjoja on tulossa englannista lissää niin kunhan saan ne tänne niin sit mää ehkä heitän sulle jotain tosi viisast, ehkä.. Ilman tota sun viimistä viestiäs en olis alkanu kattoon mitä asteroidei mul on leijonas ja päädyin sit ihmetteleen syntymähetken asteroideja ettes siel mökötä ku mulle tulee kans harmitus jos sullakin on   Undecided

Pitäiskö mun ettiä sun kissalle ihan uus planeetta ku ei taita maa kohta enää riittää sille  2funny
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #98 : 10.05.2012 22:46:11 »

Katti sai maata puoli metriä ylleen, että josko tuo sieltä manalan mailta matojen planeetalle siirtyy..että ei tartte planeettaa sille enää ettiä.

-
Kiinnostuin "totuuden" asteroidista foorumilla olleen kartan myötä.
259 Aletheia, muinaiskreikaksi "totuus".
Sen mytologiasta on saatu sanonta "totuus ei pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet".
Aletheia 10  rapu nyt.
Transiitti Plutohan on tehnyt sille oppositiota viime aikoina,  pluto rx 9  kauris nyt.
Ja eikös tässä ajassa ole kaiveltu perimmäisiä totuuksia, vaikka  kaivosteollisuuden jätevesistä?
Kulminoituukohan tämä tulevan lauantain  jupiter aurinko 22 mestarilliseen yhtymään Härässä?
Totuuden  jupiter henki  aurinko johda sinä meitä..jne.
Ei pidä unohtaa  jupiter aurinko  aspect_ssx venus 23  kaksoset.
Kaksosissa kun asioilla on se kuolematon ja kuolevainen puolensa ja elohopean nopeudella asiat karkaa Kaksosten käsistä..
Ja  saturnus rx 24  vaaka  aspect_kvi jupiter aurinko,
ja luulenpa ettei Hra Aika Saturnus anna armon käydä oikeudessa vaan hiertää kunnes tunnustat..
 saturnus rx  aspect_tri venus kaksoset ilmastonmuutos suhderintamalla,
kumpi on painavampaa, lyijy vai elohopea? Molemmat ympäristömyrkkyjä.
Sijoita symbolisesti suhteisiisi. Kolmiolla heleppoo??

Oma Aletheia  neitsyt aspect_sex merkurius skorpioni
totuudenmukainen? Käsialanäytteen analyysissä oli joskus ammoin määritelmä "lainkuuliainen",
mut se voi olla  jupiter chiron kalat aspect_squ askendentti jousimies
tai MC  vaaka aspect_ssx venus rx skorpioni
tai  saturnus Alasolmu  vesimies yhteistyötä.

tr Aletheia 10  rapu  aspect_con mun rakkauspiste.
Siitä pisteestä totuutta kaivellen. "Tottahan se on kun tirskuttaa", sanoisi isäpappa.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #99 : 10.05.2012 23:39:48 »

Katti sai maata puoli metriä ylleen, että josko tuo sieltä manalan mailta matojen planeetalle siirtyy..että ei tartte planeettaa sille enää ettiä.

-
Kiinnostuin "totuuden" asteroidista foorumilla olleen kartan myötä.
259 Aletheia, muinaiskreikaksi "totuus".
Sen mytologiasta on saatu sanonta "totuus ei pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet".
Aletheia 10  rapu nyt.
Transiitti Plutohan on tehnyt sille oppositiota viime aikoina,  pluto rx 9  kauris nyt.
Ja eikös tässä ajassa ole kaiveltu perimmäisiä totuuksia, vaikka  kaivosteollisuuden jätevesistä?
Kulminoituukohan tämä tulevan lauantain  jupiter aurinko 22 mestarilliseen yhtymään Härässä?
Totuuden  jupiter henki  aurinko johda sinä meitä..jne.
Ei pidä unohtaa  jupiter aurinko  aspect_ssx venus 23  kaksoset.
Kaksosissa kun asioilla on se kuolematon ja kuolevainen puolensa ja elohopean nopeudella asiat karkaa Kaksosten käsistä..
Ja  saturnus rx 24  vaaka  aspect_kvi jupiter aurinko,
ja luulenpa ettei Hra Aika Saturnus anna armon käydä oikeudessa vaan hiertää kunnes tunnustat..
 saturnus rx  aspect_tri venus kaksoset ilmastonmuutos suhderintamalla,
kumpi on painavampaa, lyijy vai elohopea? Molemmat ympäristömyrkkyjä.
Sijoita symbolisesti suhteisiisi. Kolmiolla heleppoo??

Oma Aletheia  neitsyt aspect_sex merkurius skorpioni
totuudenmukainen? Käsialanäytteen analyysissä oli joskus ammoin määritelmä "lainkuuliainen",
mut se voi olla  jupiter chiron kalat aspect_squ askendentti jousimies
tai MC  vaaka aspect_ssx venus rx skorpioni
tai  saturnus Alasolmu  vesimies yhteistyötä.

tr Aletheia 10  rapu  aspect_con mun rakkauspiste.
Siitä pisteestä totuutta kaivellen. "Tottahan se on kun tirskuttaa", sanoisi isäpappa.

Ui, kisuraasu  Embarrassed

Juu, mielenkiinnolla tuota kyllä seurataan..
Niin tuosta kolmiosta, mietin et jos on ollut neliöö niin sen jälkeen kolmio ei välttämättä olekaan aina helppo.

Auts, tajusinpa just et mulla oppositio lauantaina omaan  aurinko jupiter  merkurius venus neptunus ja
tekee yhtymää omaan saturnus ja  juno ... uu kaunis ihmissuhdeaspekti tuo oppositio  uglystupid2 mutta
onhan siinä Juno  Cheesy

Miten mä en oo huomannu tuota  Angry pitääpäs tutkia heti kaikki asteroidit, jaa on siellä sentään Cereskin  :Smiley

Mä oon vähän sitä mieltä et sun onnenpisteeseen pitäis konjunktoida kaikki asteroidit   knuppel2

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #100 : 11.05.2012 00:35:35 »

Uskon heti onnenpisteeseen, kunhan olet poistanut nuo lainaukset viesteistäsi. Tongue
Oikeesti mua tökkii kirjoittaa lainauksien jälkeen, ihan niinku viesti ei olisi ymmärrettävissä ilman että edellinen viesti on ensin lainattu,
otettu uudelleen sama mikä just oli edellä.
Ei ummarra miks niin pitää tehdä?

-
Juno osuu mun Nousulle ja onhan mullakin tuo  jupiter aurinko about  aspect_opp  merkurius / aurinko keskipisteeseen tarkimmillaan,
ja  aspect_opp koko stelliumiin.
Enkä edelleenkään hehkuta Jupiteria joulupukkina,
enkä heittele Venuksella syränhymiöö.
Äiti kuoli Venuksen transiitilla,
avioliitto kuoli Jupiterin transiitilla,
kissa kuoli näitten oppositiolla,
että perinteisessä tulkinnassa ois parantamisen varaa. Pikkasen niinku.
tr Venus tekee kvinkunssia  skorpioni stelliumille ja liikkuu 7 huoneessa.
Sainpa sukset ristiin silläkin saralla. crazy2


tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #101 : 11.05.2012 00:47:25 »

Taivahalla on muuten Child  aspect_con pallas 28  kalat.
Totuuden kuulee lasten suusta ?
Kummallisia totuuksia: "Mä tuun sitten sun hautajaisiin ihan varmasti."
ja myöhemmin "Mä en luovu susta ikinä".
sanoi  aurinko leijona 9-vee  kuu leijona :lle.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #102 : 11.05.2012 04:22:26 »

mun mielestä mä poistin lainausosan eli jätin vaan ylärivin heiton kun otan tuon välillä sen vuoksi kun
en muista mitä kirjoitit.. näinköhän kävi niin et poistanu vahingos alaosan mistä leikkaa raja niin sen
vuoksi näkyy koko viesti kun mä poistin tekstiä sitä mukaa kun kirjotin..  Angry

Mä oon alkanut tykkään Jupiterista, siitä on tullut mun ystävä, toisin kuin Neptunuksesta viime aikoina.
Venus on paljon muutakin kuten Jupiterkin; onhan niissä negatiiviset piirteensäkin, Jupiterin yksi selkein
toivo pahaa tapahtuvaksi toiselle jotta saat eron tms niin saat sen ja paljon muutakin ikävää niissä on eli
ei nuo planeetat ole mitenkään pelkästään "hyviä"..

Sä olet kyllä kauhian negatiivinen  :Smiley Mikäs asteroidi tuon oikein tekee tänään? -siinä sulle tehtävä  Huh
Mä en kyllä keksi mutta mä luotan siihen, että sä keksit..

Mun huolehtiva puoleni iskee jälleen, sulle on tainnut tapahtua paljon ikäviä asioita, olethan sä myös
muistanut käsitellä ne kaikki kunnolla ? Tapahtuneet on tapahtuneita ja ne pitäisi voida myös unohtaa
kun sehän hiukan kertoisi sitä, ettei jotain asioita ole käsitelty loppuun..

Nytpä tuli mieleen, etten huomannut kysyä sun karttaasi näkösälle kun heitin omani. Sullahan on pitkälti
saman tyyppinen setti mutta aloin miettiä selittyiskö sulla Saturnus tai solmujen kautta yhteys vaikka
noihin mainitsemiisi asioihin kun susta jotenkin aina rivien välistä kuuluu, että kaikki ei ole hyvin.
Mä mielelläni katson kuka siellä päässä on ja heitän omat kommenttini noihin mitä mieltä olen, siis jos
laitat YVnä.

Miten niin sait kvinkunssin myötä sukset ristiin 7. huoneen kanssa ?  knuppel2

Et musta vaan kun et sä musta niin vaan pääse smitten

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #103 : 11.05.2012 19:45:11 »

En mä oo negatiivinen, mä oon realisti ja mulla on tietty tyyli kirjoittaa..
Minusta ihmiset ovat vaan pöljiä, kun kynsin hampain pitävät kiinni noista perinteisistä tulkinnoista ja yrittävät kiven ja kannon kääntämällä vääntää ne "positiivisiksi" vaikka käytännön kokemus osoittaa suoraan toista.
Ja siis kuolemahan on osa (skorpionin) elämää, ei uutta auringon alla, en minä sitä ns. negatiivisena koe vaan elämään kuuluvana.
Ja onhan se Jupiter tuonut itellekin noita "onnenkantamoisia" esim. opiskelupaikan.
Ja Venuksen transiitti taas joskus suosiota tai uuden mallin hiuksiin, sellasta pientä kivaa.
Mutta että niillä on myös kääntöpuolensa. Ja se pitäisi realistisesti hyväksyä.
Olen huomannut, että sitä mukaa kuin ihminen vieraantuu luonnonkiertokulusta, että myös planeettaenergioiden "tulkinta" lähtee ontumaan.
Pitäydytään kirjojen ja opusten "viisauksissa", ollaan oppineita, kirjaviisaita, mutta se ydin, olennainen voikin jäädä aistimatta, kokematta, näkemättä. Itellä on vähän semmonen mutu, että mitä vähemmän luen, sitä herkemmin kykenen "aistimaan".
Intuitiolle jää tilaa toimia.

Ettäkö negatiivinen asteroidi,
mutku ei sellasta ollunakkaa..
tr  kuunsolmu jousimies aspect_con Pandoran lipas ja kaikki paha karkas,
höpö höpö, many gifted womanille paljon töitä...tr Chaos 14  kaksoset  aspect_con ap-Alasolmu kaaokseen asti.
ja kuten yleensä samat transiitit näkyvät monta kautta, ja jos näkyvät sillon ne ovat tähellisiä, toteutuvia,
kolmas kerta toden sanoo, elikkä tr Pandora 26  neitsyt aspect_con ap-Logos.
Lippaaseenhan jäi toivo jäljelle, toivon merkitys.
Syntymä Pandora  aspect_con proge MC  jousimies ja sielläkin solmuakselin asteen yli oleva ohitus.



tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #104 : 11.05.2012 20:05:58 »

ja jatketaan..
Tuo tr  jupiter aurinko harka aspect_con mun proge  kuu harka 3 huone ja tietenkin minä reagoin kaikkeen rönsyilyyn,
kaikkeen mikä on  jupiter liikaa kun pelkkä  :aurinko:n "henki" riittäs,
ja tietenkin näin, koska se köntti samalla opponoi mun  merkurius aurinko skorpioni .a, joka pyrkii minimaaliseen ytimekkääseen ilmaisuun, jonka huomaa blogissani ainakin. Kun ei niille aistittaville planeettaenergioille ole aina sanoja, niin sitten mennään musiikin ja/tai kuvien avulla asian  skorpioni ytimeen.
Tämän takia en useinkaan jaksa lukea esim. kanavointeja, kun ne ovat liirumlaarum pitkiä kuin nälkävuosi ja sitten sen saman vois ilmaista yhellä astrologisella symbolikaavalla ja siinä se. Siks mä varmaan rakastankin astrologiaa,
kun voi symbolikielellä tajuta "olennaisen", vaikkei aina osaa sitten selittää sitä muille...
Miks mä selitänkään,  merkurius harka  aspect_con mun ap- jupiter rx 2  harka, ja seliseli..

Ja minsa hei, sulla on MC  oinas,
mulla on MC  vaaka, estetiikkaa.. :Smiley
Ja eiköhän kaikille osu ikäviä juttuja elämään,
 skorpioni:lla aina joku prosessi meneillään, mut kerrotaan harvoille ja valituille ne syvimmät tunnot,
ja sittenkin ihan ite käsitellään..ja enämpi sitä on ollut vaikeitten asioiden vastaanottaja lähipiirissä.
 skorpioni kestää.

Eiköhän Pandoran lippaasta nyt ihan tarpeeks karannut, toivoa.... coolsmiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 36
  Tulostusversio  
 
Siirry: